"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, May 07, 2009

Sidang DUN Perak - malaysiakini

Reactions: 
Perundingan untuk menghalau Ganesan masih diteruskan, ADUN UMNO/BN berkumpul.

Zambry minta Ganesan bercakap manakala Tajol Rosli termenung.

Strategi UMNO/BN tak menjadi.

19 comments:

Anonymous said...

tadi aku tgk brita NTV 7...

Perghhhh...Tergesa-gesa gilerr nk lantik speaker baru si MB Haram tuuu....

mmg time skolah dlu jahat giler manusia berkulit hitam ni...asal dia x kena tangkap ekk??

1BlackMalaysia =.=''

Anonymous said...

Hancurkan kerajaan cina di Perak!!!

Inilah gara gara terpengaruh dengan ajaran anwarisma al juburi

Anonymous said...

Taktik UMNO/BN tak menjadi. Piirah!!!

Gnomex said...

Aku kenal Zamry nieh.. dr sejak aku blajar kolej dulu..

Adik die classMate aku.. tido sbuntot sume..

aku pena pegi umah die..

1st aku jumpe die.. mmg da xleh nk terima.. salam ngan aku.. tgn hulur mate pandang dinding.. hina tul aku rase.. time tuh die buat master kat UIA...

Anonymous said...

kerajaan budak hitam kembali mengganas...perangai busuk cam longkang...sesuka mak bapak diorang je nak tukar speaker...aku kalo jumpa adun umno dan bn,sorang2
aku lempang sampai mengelupur.....

Anonymous said...

pesal zambry xkena tangkap ek? dia pun black jugak ape. hahah

zamzamalakazam said...

kesian tul aku tgk kerajaan haram. kata disukai ramai. ade kuasa, tp kena ayam2 kt dlm dewan. apa kata buat je pilihanraya 3 dun kang senang. rakyat gatal tgn dah ni nk pangkah pemimpin yg sah!

Anonymous said...

Assalamua'laikum wbt

"Aku datang, Aku lihat dan Aku takluk". Itulah semangat yang di pakai oleh BN sekarang ni.

"Matlamat menghalalkan cara". Prinsip Machiavalli juga dijadikan sandaran BN sekarang ini.

"Ada duit semua boleh jadi". Inilah motto BN la ni.

Pada anonymous yang seorang tu, baik fikir balik apa yang hang kata. Kenapa masa dulu Pulau Pinang KM dia Cina hang tak cakap benda yang sama. Bukankah seluruh Semenanjung Malaysia ni hak orang Melayu. Tu yang ADUN Jelapang dan seorang ADUN Cina (tak ingat MCA ke Gerakan) yang duduk belah BN, awat tak hambat keluar? Come on la, be a smart Melayu OK.

Anonymous said...

ZAMBRY! TEH TARIK SATU DENGAN ROTI CANAI SATU.

Hanif Nasir said...

setuju dengan anon 2:13PM

Anonymous said...

laaa..... pasai pa tiwi tiga-sukun tak buat karnibel jom kepoh kat pdg sebelah tu..

kasi ada joget2 sket. kurang2 adun2 ni leh lepak layan masa tertangguh ni, sblm masuk balik dewan..

Anonymous said...

anon May 7, 2009 2:13 PM

wa caya la....
betui jugak!! pasai pa penang depa tak hambat koi sukun dulu.
koi sukun mak dia melayu kaa?? atau mak dia mami, atau tok wan dia mamu penang?

apsal tak hambat yong tek lei masa dia jadi KM sabah dulu..

Anonymous said...

apsal india jugak si ameno ni pilih??

dah la dulu buat kempen nyahkan si siva dari speaker dun dulu,.... tapi si paria lain pulak diorg lantik.

ameno ni cawangan kimma ka? atau kimma cawangan ameno?

yg sian cina jugak la...
nasib la ko kit siang... dah malam ko.
kalo kit siang dulu letak calon india ramei2, sah cina jadi minoriti. pastu dpt jadi speaker.... kah! kah! kah!

kambing said...

mmmmbekkkk mbbeeeekkkkkk beekkkkkk bekkkkkk bekkkkkk mmmbeekkkkkkkkk


ptuihhhhhh!

Anonymous said...

Bukan setakat speaker je umno pilih india...si zambery tu asal dari kaum tu jugakk..kah kah kah..
Ketuanan melayu kunun..pirraahhh !!

Anonymous said...

Ini dunia sudah gila, yang kalah dalam pilihanraya dapat masuk dewan undangan negeri, yang menang disingkirkan !!!

Ini dunia sudah gila !!! Ini macam mau pi hisap ...lagi baik!!

Gila sudah gila ini Dewan...gila!!!!

Anonymous said...

Huuuhuuuuhuuuu... wa caya lah.Ni barulah Perak.Lepeh ni nak tengok plak mcm mane nizar & siva ikat badan deme kat Camry."kume punyer..kume punyer..."huak..huak..huak

Anonymous said...

tu Anonymous yg sorang tu sebenarnye dah kene bayar. aje yg gampang. babi negara BN

Anonymous said...

wakil rakyat perak bergaduh rebut jawatan, macam mana nak membantu rakyat? hang semua yang bergaduh kat sini dapat apa? duit belanja pun mintak sedekah... kah.. kah...