"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, August 19, 2009

3855 Pengundi Hantu Di N11..!

Reactions: 
2-3 hari ni sebok geng-geng UMNO terutamanya KJ dok bangkitkan isu pengundi hantu yang seperti apa didakwa oleh UMNO, wujudnya seramai 3855 pengundi hantu dalam PRK N-11. banyak jugak dinaikkan banner-banner peringatan "Jangan biarkan 3855 pengundi hantu PAS tentukan nasib Permatang pasir".
Ini sesuatu yang baru bagi UMNO. padahal benda ni dah lama dibangkitkan oleh Pakatan Rakyat sejak lebih 10 tahun dulu. tapi masa tu UMNO kuat, UMNO hebat, UMNO king... jadi perkara tu dianggap "tahyul" dan juga "bayangan' bagi Pakatan Rakyat kerana tak mampu untuk menang...

UMNO pada masa tu hanya menganggap perkara ini sebagai alasan dari Pakatan Rakyat bila kalah dan setiap kali berlaku pilihanraya baik PRK atau PRU, UMNO dan juga SPR cuma mengeluarkan kenyataan "tiada pengundi hantu'

Semua laporan-laporan yang dibuat oleh Pakatan Rakyat diabaikan begitu sahaja. sampai sekarang masih tersimpan rapi dibalai-balai polis dan juga pejabat-pejabat SPR.

Hari ini bila UMNO dah mula tersepit, kalah berturut-turut dalam PRK, UMNO pula yang mengambil isu ini untuk menjadikannya "sebab kepada penyebab yang menyebabkan" UMNO kalah.

Pihak PAS dari dulu lagi menafikan bahawa mereka terlibat dalam hal pengundi hantu ini dan mustahil juga PAS boleh terlibat sedangkan siapa PAS dalam urusan "komponen-komponen" UMNO ini?

Siapa yang memegang kuasa di pusat..? UMNO tak sepatutnya menyalahkan PAS sekiranya UMNO 'baru sedar" akan kewujudan pengundi-pengundi hantu ini sebaliknya UMNO WAJIB menyiasat SPR sendiri dalam hal ini.

Dalam perkembangan berkaitan, dalam sidang media yang diadakan di Markas Induk PAS pagi tadi, Salahuddin Ayub dan juga Ustaz Zul meminta UMNO untuk melaporkan perkara ini kepada pihak yang berkaitan supaya dapat diambil tindakan yang sewajarnya.
PAS telah menyatakan komitmennya dalam hal pengundi hantu ini sejak lama dulu dan sekarang apabila UMNO "baru sedar" kewujudan pengundi hantu, UMNO menuduh PAS yang terlibat... kata orang tua - marahkan nyamuk, kelambu dibakar.

Ikutlah cara yang betul... buat laporan pada pihak yang berkenaan supaya tindakan penghapusan pengundi hantu dapat dibuat sebersih-bersihnya. ini yang Pakatan Rakyat minta dari dulu. harap kali ini, UMNO dapat membantu... tu pun kalau ada telor...

35 comments:

zali said...

ya seperti biasanya...cuma cerita
tentang umno...umno gitu dan umno
gini...

ni nak menafikan ke atau nak
setuju saja pas ada 3855 pengundi
hantu untuk di lepaskan pada prk
n11 tu nanti?

dalam diam-diam pemalu ala-ala
islam sejati yang hidup cara
islamik sepenuhnya....pas simpan
hantu rupanya...

patut la asyik menang je...

Anonymous said...

Terbaru..

"Mahkamah tinggi arah Berita Harian bayar RM150 ribu kepada Mahfuz"

KUALA LUMPUR, 19 Ogos: Mahkamah Tinggi hari ini memutuskan syarikat akhbar Berita Harian membayar gantirugi sebanyak RM150 ribu kepada Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar berikutan laporan mereka sebelum ini yang berkaitan dengan dakwaan Mahfuz mengajak seorang menteri bertumbuk dalam parlimen.

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=022171&Itemid=85

PAS-PKR-DAPigs said...

Lebih 50 tahun UMNO memerintah negara - rakyat hidup menderita dalam keadaan miskin dan menderita.

Ramai orang melayu tinggalkan tanah air nya kerana kesusahan di bawah perintah UMNO selama lebih 50 tahun.

Terlalu ramai melayu telah berhijrah ke Indonesia, Bangladesh, Myanmar dan lain2 negara jiran yang lebih maju dan kaya.

Kini kita mesti hapuskan pemimpin2 yang telah gagal memberi kekayaan 100% kepada orang melayu.

Tukar pemimpin yang gagal memerintah ini kepada pemimpin PR supaya orang melayu akan menjadi kaya raya 100% - tiada lagi orang melayu yang miskin di Malaysia.

matstim said...

nampak sangat umno underdog dalam prk ni. kecewaler ubn lagi!

Anonymous said...

UMNO MAIN TAHI SENDIRI LAGI...BERAK2 BERSEPAH PASTU X NAK NGAKU... TGK LAH PASAL PENGUNDI HANTU... PAS JUGAK YG KENA... KES ARAK KAT SELANGOR, PAS JGK YG KENA...
SEBELUM KU LI KATA UMNO KETIADAAN CALON YG NAK BERTANDING....SKRG NI UMNO KETIADAAN ISU NAK DIBAWA KE PERMATANG PASIR....

Anonymous said...

UMNO boleh g jahanam....

Anonymous said...

kepada si zali

aper yg cuba anda katakan,
sebelum ni pihak pembangkang kata
ada byak pengundi hantu
adakah umno hendak dengar or siasat

mereka hanya diam dan hanya tau cerca pembangkang sahaja kata pembangkang ini cuma mencari alasan.
sekarang ini dah takut kalah sekali lagi bru nak sebut tentang pengundi hantu.

selama ni adakah umno tidak sedar or mmg umno ini buta.

kalau betoi ada pengundi hantu
kenapa umno tidak salahkan spr cos mereka yg mengawal semua itu.
adakah spr ni perlu dengar perintah umno dulu
baru nak hapuskan pengundi hantu ni.

kesian spr cos kena ketuk dulu baru nak gerak,kalau mcm ni lbh baik pengarah dia letak jwatan dia cos tidak jlan kan tugas dengan amanah.

gama

Anonymous said...

Oii zali.. orang dah lama bangkit isu pasal pengundi Hantu tapi ko dengan UBN baru sekarang nak sebut pengundi hantu. dah terdesak tahap kronik ke???? pikirlah sendiri.

Anonymous said...

Zali.. bila ade banner dari UBN baru ko nak melalak. dah terasa nak kalah ke sbb tu kalut pasal pengundi hantu.

Anonymous said...

KJ ... ni bodo la, melawan arus betul ,
menyusahkan UMNO.. hahaa

Anonymous said...

zali xleh trima kekalahan..haha..
nnt mak bapak dia nk mkn ape kalo Be End da xde??
anak2 nk mkn ape??

UMNgOk karat si zali ni!

Anonymous said...

sape suh KJ datang permatang pasir nih?? bodoh betul la budak rombau ni, bawak isu nyusahkan orang,.

Media Cyber said...

zali, tapi yang kelakarnya bila di manek urai. hantu2 pengundi pas ni tidak cukup.. hanya mampu menjarakkan diri dalam 65 undi saja. 65 undi tu agak2nya undi daripada jelmaan ikan2 dari "syurga"

naqiubex said...

Perkara pengundi hantu tidak akan terjadi sekiranya SPR itu adalah sebuah badan yang telus. Pernah saya melihat senarai pengundi pengundi yang dikeluarkan SPR, ada ramai nama yang tersenarai sudah pun dah mati. Ada juga yang tersenarai sudah hidup selama hampir 150 tahun. Tambahan lagi ada yang nama dan nombor IC yang sama terdapat di dua kawasan mengundi berbeza.
SPR memberitahu bahawa mereka tidak dapat mengemaskini data atas sebab sebab tertentu.
Sedangkan Undi pilihanraya bukan berlaku setiap tahun... SPR malas? SPR korup?

Anonymous said...

Nie takut pada bayang bayang sendiri nie....dulu masa dapat sokongan umeno tak kata apa pon.

Lah, bila hantu pun picket dan dah bertaubat, tuan punya hantu pulak nak buat repot.

Jaga-jaga ini taktik umeno nak tuduh PAS, pasal, nanti hantu hantu umeno pulak yang seludup masuk.

Anonymous said...

Nie takut pada bayang bayang sendiri nie....dulu masa dapat sokongan umeno tak kata apa pon.

Lah, bila hantu pun picket dan dah bertaubat, tuan punya hantu pulak nak buat repot.

Jaga-jaga ini taktik umeno nak tuduh PAS, pasal, nanti hantu hantu umeno pulak yang seludup masuk.

Anonymous said...

Kj datang beri sokongan kat Anwar..Dia memang berbulu dengan umno tak lantik dia jadi menteri..
Kalau umngok kalah nanti kita terima kasihlah kat dia sebab datang tolong mengkalahkan umno.

Anonymous said...

Kj nampak hantu Teoh dan Altantuya merayau kat sana dok cari najib..takdak pun najib turun kat situ.

Anonymous said...

Jangan risau pengundi2 dipermatang pasir..kalau nakkan jambatan emas menghubungkan permatang pasir terus ke kuala lumpur,undilah umno..Kalau tidak tak dapatlah jamban tan.

Anonymous said...

depa takut sebab hantu semua dah kena ikat sebab bulan posa. Hantu yang nak mai kat permatang pasir cuma yang baik2 dan insaf sempena bulan yang mulia, tu yang depa takut..
dulu bagi duit depa pangkah BN, la ni depa akan pangkah pas sebab kalau pangkah BN jadi rasuah, pangkah pas tak de apa. Bagi kain ambil, bagi duit ambil, bila undi pangkah PAS.

Anonymous said...

umno bodoh

Anonymous said...

Kali ni biar UMNO/BN kata SPR tak telus dan berat sebelah. Apa macam??

Ahli Jemaah Syurga tak akan mengaku tentang kehadiran pengundi hantu yg dilahirkan mereka.

Tapi bila diambil kira tentang kenyataan Nik Aziz sedikit masa dulu,
"..usahkan DAP syaitan pun boleh saya terima.. 24hb Januari 1999"

tak hairanlah pengundi hantu telah diwujudkan hasil dari kerjasama dgn syaitan..

Inilah dia sikap para ahli JEMAAH SYURGA..bila kena pada mereka, putar belit, pusing sana sani tak nak mengaku...siap nak saman lagi..

Ha ha ha..ahli Jemaah Syurga, take beer, take beer, take beer!

kemboja said...

Betol la....
Apa KJ dah buat ni....
Puak2 UMNO pun pening kepala sekarang...
Depa pun macam dah tak caya dgn kata2 pemimpin UMNO...
Dulu bila pembangkang kata ada pengundi hantu...KJ kata itu cuma persepsi aje...mainan pembangkang aje...tapi...kali ni dia sendiri yg keluarkan issu ni.

Takkan meludah kelangit jilat balik....

Puak2 UMNO kat sini kata si KJ betoi2 buat hal....jatuhkan air muka UMNO.

Anonymous said...

Hantu hantu BN kini sudah bertaubat...pangkah PAS!!! sebab tu lah Khairy mengamuk....

Anonymous said...

Para penyokong/puak2 UMNO/BN memang mudah lupa....kesian..

Anonymous said...

Kali ni biar UMNO/BN kata SPR tak telus dan berat sebelah. Apa macam??

Ahli Jemaah Syurga tak akan mengaku tentang kehadiran pengundi hantu yg dilahirkan mereka.

Tapi bila diambil kira tentang kenyataan Nik Aziz sedikit masa dulu,
"..usahkan DAP syaitan pun boleh saya terima.. 24hb Januari 1999"

tak hairanlah pengundi hantu telah diwujudkan hasil dari kerjasama dgn syaitan..

Inilah dia sikap para ahli JEMAAH SYURGA..bila kena pada mereka, putar belit, pusing sana sani tak nak mengaku...siap nak saman lagi..

Ha ha ha..ahli Jemaah Syurga, take beer, take beer, take beer!

Anonymous said...

bcakap dgn org umno nih syok..pasal depa guna logik akal..kias2 dia x pakai..hahaha..jahil murrakab la katakan!!!

kuSUKAumno said...

patut la bangang nak mampuih..

kuSUKAumno said...

hahaha..umno duk ULI taik dia sendiri,pastu suap kat mak ayah dan anak2 depa yg tak berdosa..naya!!

Anonymous said...

Umno bodoh banggang memang gitu. Dari dulu lagi parti Pas membangkitkan isu ini ketika PRK Pengkalan Pasir, Kelatan seketika dulu. Kau orang ingat dak apa yang mat monggol kata.

Dengan senyuman perli dia mengatakan "ini semuanya imaginasi Pas bila tiba setiap kali PRK".

Sekarang bila nyawa UMNO dah nak tercabut baru mereka sedar kewujudan hantu dan toyol merata-rata.

Kau orang ingat dak PRK Lunas, Pmtg Pauh dan Penanti, banyak hantu jembalang tu di tangkap tapi umno kata mereka tu perayu undi. Polis lepas hantu2 tu. Tu yang buatkan syaitan2 tu berkeliaran sana-sini.

Kepala hotak dia orang. Sekarang ni kena pada dia orang, perangai dia orang pun macam kera kena belacan. Eloklah dia panggil KJ, Kera Jahat.

Anonymous said...

kj tak tau malu suruh pas minta bagi jawatan exco pp...
tak malu ke tak ada jawatan menteri??
malu-malu kucing pulak kat najib,rosmah dan muhyiddin

Anonymous said...

Benarkah wujud pengundi hantu dn N11 seramai 3855. Boleh dibuktikan...?

Siapa yang menguruskan orang yang layak mengundi dalam pilihanraya kecil di Permatang Pasir...?

Kalau wujud pengundi hantu tu maka parti PAS yang bersalah...?

Khairy boleh perbodohkan ahli UMNO, kerana mereka memang bodoh. Tapi Khairy tidak boleh perbodohkan rakyat satu Malaysia kerana rakyat satu Malaysia tahu wujudnya pengundi hantu adalah kerana sikap talam dua muka SPR untuk menipu bagi pihak Barisan Nasional.

Keluarkan lah berbagai isu.... UMNO tetap akan ditentang sehingga tumbang.

Anonymous said...

Blahlah kj kera jantan..nak tunjukkan bagus le tu..takde nya Najib nak bagi jadi menteri.Dulu tak apalah pak mentua dolah hang ada.

havoc said...

hahaha..kelaka-kelaka lagi kelaka..dulu dok kata bila PR kalah kita bagi alasan ada pengundi hantu..KERAjaan marah..puak2 zali pun marah..kata sistem pendaftaran paling telus hehehe...ni dah terbalik la plakk..bile Bend asik kalah je..hantu plak dijadikan mangsa hehehe...kata sistem daftra undi canggih..sejak bile plak percaya ada hantuu ni heheheh..

Anonymous said...

Assalamualaikum.

Kalau PR boleh adakan Hantu untuk mengundi, rasanya PRU 12 hari tu lagi B1N1 dah kantoi dah - siap Pak Lah dan Najib tak merasa duduk kerusi PM di Putrajaya tu. Betoi tak Zali...