"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, August 19, 2009

Mahkamah Tinggi Arah Berita Harian Bayar RM150 Ribu Kepada Mahfuz

Reactions: 
KUALA LUMPUR, 19 Ogos: Mahkamah Tinggi hari ini memutuskan syarikat akhbar Berita Harian membayar gantirugi sebanyak RM150 ribu kepada Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar berikutan laporan mereka sebelum ini yang berkaitan dengan dakwaan Mahfuz mengajak seorang menteri bertumbuk dalam parlimen.

27 comments:

Anonymous said...

padan muka...

Anonymous said...

memang tabiat suka menipu ...itu ringan je..kalau diakhirat ?

okgo said...

amik kau!

Anonymous said...

mana puak2 umno??
xnak pertahankan ke pasal post ni??
dasar teloq xda!

Media Cyber said...

RM150 ribu utk apa ya? Standby untuk duit pilihanraya umum ke 13 ke? Cerdiknya... tapi kurang bijaknya cara itu...

IndukYati said...

salam semua,
tu baru 150k..kalu kena 150m...baru kemaluan besar puak BeEnd/UmNo..
puak UmNo akan kata lepas nie...alahh...baru 150k..nnti kat permatang pasir aku bawak lebih lagi RM...tunggu ajelahhh

Anonymous said...

salam semua ...

Teacher's death in Subang Jaya sparks flu panic

Parents in a savvy Subang Jaya school are worried that it is still not closed after a 'teacher was said to have died from the A(H1N1) flu

http://www.malaysiakini.com/news/110918

Anonymous said...

Nasib baik cuma RM150 ribu, kalau RM15 Million, pasti Berita Harian tutup kedai.

Satu lagi biar Utusan pun kena baru cerah masa hadapan.

Takkan penyokong Umno tak nak pakat kutip duit buat sumbangan kat Berita Harian kot.

Mana pi semua penyokong Umno, cabut lari ker bila dengar nak kumpul wang biayai Berita Harian ?

Anonymous said...

Mane zali...orang UBN tu... ??? tak nak komen ke.

Anonymous said...

PADAN MUKA!!!..SUKA SUKA LAGI TULIS CERITA FITNAH..TAK CUKUP DGN TV,RADIO..AKHBAR2 PUN SEMUA NAK JADI LIDAH UMNO JUGAK..
BUATLAH AKHBAR PARTI SENDIRI CAM HARAKAH TENGOK ADA ORANG BELI KE TAK..

Anonymous said...

where ZALI.zali oo zali..apa pendapat ko..x kan teloq dh lari.hahahaha

Anonymous said...

utusan meloya tu dah lama tutup kalau kerajaan tak support.

Anonymous said...

Di Kedah dikatakan hak kaum Cina (DAP) dipinggirkan oleh PAS dlm kes tempat sembelihan babi itu, di Selangor dikatakan DAP naik kepala dan PR tidak menjaga sensitiviti umat Islam. Awas, media lidah bercabang.

kemboja said...

Aku nak tunggu bila agaknya Utusan Meloya dan TV 3 1/4 nak kena saman pulak....

Buat cerita utk puak2 UMNO jadi lebih bodoh, bengong, dan samdul....

Anonymous said...

Berita Harian ke Berita Hairan??

Murah rezeki..lepas ni buat lagi. Tulis dan sebar lagi yang mengarut2.. Utusan dan tv3suku patut terima nasib yg serupa jugak.

Kutipan puak2 UMNgOok untuk Utusan Meloya tempoh hari dah cukup ker?!!
Tolong kutip untuk Berita Hairan pulak yer...
UMNgOok kan tak kedekut !
Rohaizat boleh derma sikit kot..?!

Panjangkan Zakar said...

hahaha..jgn ckp psl mngolia. kang kene tangkap dgn pakcik din

Anonymous said...

Cakap tak boleh tapi tulis tak apa...mongolia,mongolia,mongolia,altantuya,altantuya,monggolia,najib mongolia..najib mongolia..najib mongolia

Anonymous said...

Fitnah lah lagi..fitnah..Media umngok..Lagi banyak fitnah,lagi kayo lah pemimpin PR.

Anonymous said...

zali diam je ko.kemana menghilang

Anonymous said...

bayar...cepat2 bayar kami nak pakai duit utk kempen lawan amno d pmtg pasir.

Anonymous said...

RM150 ribu. Itu ko kena pass kat ronnie sikit. Dia boleh tunjuk macam mana dia songlap duit tuh. Sebelum masuk kocek pas pusat baik korang tax sikit. 5% ke 10%.

hehehhee

Anonymous said...

Kali ini ahli JEMAAH SYURGA mesti puji hakim dan sistem keadilan dinegara ini.

Tapi setakat ini belum lagi ada pujian melangit utk para hakim dan mahkamah. Bila nak puji??

Dasar pembelit dan munafik! Itulah ahli JEMAAH SYURGA, satu nama yg sesuai utk para pembelit dan munafik dari PAS/PR..

MeriamBuluh said...

Lepas nie TGNA pulak dapat durian runtuh...mintak dia saman 10 Juta terus..biar bankrup Utusan 1Malaysia

perompak harta rakyat said...

Napa hakim ni suruh akhbar lidah rasmi Pencacai Yahudi Bani umNO Petualang, Pengkhianat Melayu, Perompak Khazanah Kekayaan Negara Warisan Penjajah British Kafir Harrbii ni bayar RM 150k je kat Mahfuz, napa tak sekurang-kurangnya 10 Juta,

kalau 10 Juta dapat jugaklah kita tengok Berita Hairan ni gulung tikar dan Mahfuz boleh beli balik kompeni BH ni RM 9 juta. 1 juta lagi boleh digunakan untuk kerja2 amal dan sebarkan berita2 benar dalam surat khabar yang baru dibeli tu yang selama ini disorok dan diputar belitkan oleh semua akhbar perdana untuk memperbodohkan pakcik-makcik yang tinggal dikampung yang tiada sumber bahan berita lain selain akhbar perdana.

Anonymous said...

kalo x silap aku dlm 2 blan lps aku dengar ceramah datok mahfuz dia kata menang kes ngan utusan m'sia dan UM kena byr RM200k..tlg betulkn hamba kalo silap dengar.. dan lg satu ada saper dpt berita pasal "tabung azan" yg pak shekh ketua umno cheras lancar hr tuh..dah berapa juta dah kutipannyer? berapa byk dh PA sistem masjid di beli? berapa ramai calon yang di hntr g kursus azan?..dan yg penting betulkah duit utk "tabung azan" tp dengar kata tabung tu utk stanby kat utusan berkenaan saman yb teresa kerana utusan tuduh dia anti azan..blh tlg check puji?

Anonymous said...

to mat/mek anom 11.07am

sbnrnye saman teresa kpd utusan kalo x silap ambo la rm 10 juta..dan tabung azan kat cheras tu hanya nk glamorkn tuan alhabsyi ketua umno chersa tu jer..ms tu kan ada pemilihan bahagian umno kan..tp tabung tu memang wujud cuma kemano gi pitih2 tu..mcm mendiang lim goh tong kata la.."itu tuan alla punya kelije"...sekian dimaklumkan..kawan2 tlg bagi info sket kalu ada..tlg minah anom kat atas tu buleh ko?..

Anonymous said...

aiyyaa betui ka latokk...

Rm 150 libu belita alian kasik campo itu RM 200 libu utusan kasik aiiyaaa..manyakk wooo..jali jutawan ooo..ehh latok aa..buleh kasik sama wa sikit kaa?..alaa latok ..itu pilihanlaya punya jam aaa wa ala undi latok maa..tp aa itu delega punya timpat ooo itu DAP sama itu PKR manyakk bodo la latok..apa pasai dia bikin lawan sendili punya olang aaa?...aiiyya..talak pasai2 aaa bawah latok punya palimen aaa..sulah ala itu lacing..itu boloh punya lacing..ayooo..manyak bodo punya olang ooo..sama2 kawan pun kasik lawan kaa?..wa ala bukak itu kidai jam aa kat pekan delega maa..latok kasi la 5 pelesen pun sulah cukup maa...