"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, August 19, 2009

DAP Tolak Hudud..?

Reactions: 
Malas nak komen banyak-banyak... cuma nak paparkan sesuatu kepada geng-geng BN yang tak habis-habis dok kecoh-kecoh bila DAP tolak hudud...

Yang dalam gambar dekat bawah ni komponen parti mana ya..?
Tengok pulak rakaman video dekat bawah ni...
Apa komen geng-geng UMNO/BN..? TuNGOKlangit, zali... apa kata korang pulak..?

33 comments:

Anonymous said...

Terang dan jelas ..agak2 parti Melayu mana bersekutu dgnnya ..
Apa hukumnya kalau bersubahat menentang hukum Allah? diakhirat kelak kemana Allah campak melayu itu ye?

Penjaja Kecil said...

dah takdak isu...kesiannya.maklum le bilik gerakan PAS di Permatang Pasir dah takde orang kan...bilik gerakan PKR dan DAP lagi laaaaa!!!!Ahaks..warghhhhhhhhh.Kesian PAS jd kuda tunggangan DAP sebab itu Hj.Hadi, Nasarudin, Hasan Ali and the gang mula sedar!!!!Tak percaya...datanglah ke PPPPPP!!!!

CUPING MERAH said...

HAAA..DAH KENA TNG BATANG HIDUNG..
UNDI BN TK MASUK SURGA..WAKAKAH!!

APASAL ZALI TK NK KOMEN NI..

Anonymous said...

Penjaja Kecil said...

Dah merapu ..jawable soalan diatas tu ..jika anda Melayu beragama Islam ..Adakah anda mwnyokong jgk?

Anonymous said...

dah terang lagi bersuluh...
hukum hudud adalah hukum ALLAH HANYA untuk orang-orang Islam,orang Islam yang mengamalkan ajaran Islam dan orang Islam yang melakukan kesalahan menurut agama Islam... tak ada kena mengena dengan non muslim...apa masalahnya???? macamana nak hukum seorang bapa yang merogol anak kandungnya? undang-undang Lord Reid boleh jatuh hukum dengan adil ke?.. tak kan nak penjara jer atau sebat??? atau bayar denda??...kesan jangkamasa panjang mangsa rogol?? trauma???
apa komen zali,parpukari,tungoklangit????

-man sarawak-

matstimkentum said...

mereka tak tahu tak pelik pun! mengapa nak kecoh?

Anonymous said...

Adoi! Apa lagi baruah2 umno, jawap jangan tak jawap.

Pi jahanam le umno!

kemboja said...

Itulah masalahnya bila melayu (UMNO) jahil tentang agama, kemudian nak bercakap dan menipu pasal agama sehingga menjadikan orang bukan islam takut pada agama islam bila mendengarnya.

Contohnya:

1) Bila ada pemimpin2 umno kata jika dilakukan hujum hudud (potong tangan) maka habislah tangan2 orang islam dan macamana orang islam nak kerja dan cari makan.

2) Bila ada pemimpin2 UMNO kata jika dilakukan hukum hudud (rejam sampai mati) maka habis lah batu-batu kat malaysia ni

3) Bila ada pemimpin2 UMNO kata hukum hudud tidak sesuai dijalankan di Malaysia kerana masyarakat majmuk (terdiri daripada islam dan bukan islam)

Begitulah jahilnya mereka2 ini UMNO. Undang2 ciptaan manusia diagung2kan sedangkan undang2 yg Allah nyatakan degn jelas dlm al-quran diperolok2kan...direndah2kan seolah2 hukum yg Allah turunkan ini tidak langsung sesuai selepas zaman nabi Muhammad. Mereka juga tidak menjelaskan dengan sebenar sehingga bila orang bukan islam mendengarnya menjadi takut...dan beranggapan hudud itu tidak berperikemanusiaan.

Begitulah permainan UMNO yg jahat dan khianat terhadap agama. Mereka sanggup menodai kesucian agama islam....mereka sanggup merendah2kan hukum Allah....mereka sanggup menipu orang islam dan sanggup menakut2kan orang bukan islam demi untuk mengekalkan kekuasaan mereka untuk memerintah Malaysia
ini.

Apakah jenis manusia seperti ini..??

Layakkah kita melantik mereka memimpin negara ini???

Ingatlah pesan Allah "apabila sesuatu masyarakat itu melantik pemimpin yang terdiri dpd orang2 yg fasik, jahat dan jahil maka tunggulah hari kehancurannya"

SALAM UTK SEMUA.....

sasaudengo said...

Penjaja kecil...

Ko ke yg tuntut ganti rugi >RM30K kerugian sehari semasa Demo AMAN anti-ISA hari tu?

Dah...dah... jgn dok komen merapu, pi la menjaja nanti ko kerugian lagi. Buang masa ko je kat sini. Kitaorang taknak buang masa baca komen ko yg tak berfakta langsung!

Lawak bodoh pagi2 ni... markas sape yg kosong bang!

Anonymous said...

percayalah.. pencacai2 tegar takkan masuk komen kat sini.. kalau masuk pun guna anon aje.. mcm aku... hehehehe

Master Yoda said...

Abe Mie terjah mangkuk ayun tak join ke?

Kah kah kah

inderasegara said...

salam..
aku x terkejut jika parti komponen BN, MCA menentang hudud..
lgipun UMNO kan dah diisytiharkan kafir oleh PAS..
jd ape nak dipelikkan lgi..
tp aku tambah pelik jika parti yg bersekongkol dgn PAS tu yg menentang hudud..
sudah terang lgi bersuluh DAP menolak hudud..
Nizar plak dgn rela dan baik hati pegi ke majlis penghormatan kematian Teoh..sipa pegang lilin lgi tu..memang aku tabik spring la kat Nizar..
bila Zambry mntk Tok Guru Nik Aziz kuarkan fatwa..
x de plak aku tgk..
Tok Guru buat aku tertunggu2 je..
aku ni x lah pro sgt ke mana2 parti..
bagi aku, jika nak berjuang utk islam..
berjuanglah atas nama Islam..bkn atas nama PAS..
aku bosan melihat fenomena politik skrg..
ape yg jelas ialah perpecahan org Islam dan Melayu sudah berada di peringkat yg kritikal..
sekian.

apistempur said...

tak dek isu mendenye penjaja kecil....

tak lama lagi keluar la isu DAP ngan hudud ni, bila PAS ngan BN lawan PRK je menede ni le modal yang dok guna berkurun lamanya....

nah pemuda MCA tolak hukum hudud... UMNgOk bersekongkol dengan kafir harbi gak ke macam ni....ahahahah

perompak harta rakyat said...

umNO, dulu kini dan selamanya mana pernah bersungguh2 menegakkan syiar islam. Mereka menjual islam hanya untuk kesenangan dunia yang sedikt.

Kemudian mereka melantik orang yang dari segi ilmu, iman dan amalnya hanya layak menjadi tok siak tukang cuci masjid menjadi Mufti negeri Perak.

Tidak ada jalan lain - Satu-satunya jalan untuk mengembalikan agama pada kedudukan yang tinggi adalah menghancurkan parti Pemerintah MUNAFIK lagi FASIK yang telah menjajah negara kita selama 52 tahun ini serta mencampakkan semua pemimpin korup mereka ke lubang tahi paling kotor dan hina.

Selepas itu barulah PAS boleh secara perlahan-lahan menerangkan kebaikan Islam kepada bukan Islam kerana seorang guru Yahudi yang biasa mengajar subjek matapelajaran bahasa Hebrew tidak mungkin ataupun mustahil boleh mengajar anak muridnya matapelajaran Ussuluddin

perompak harta rakyat said...

umNO, dulu kini dan selamanya mana pernah bersungguh2 menegakkan syiar islam. Mereka menjual islam hanya untuk kesenangan dunia yang sedikt.

Kemudian mereka melantik orang yang dari segi ilmu, iman dan amalnya hanya layak menjadi tok siak tukang cuci masjid menjadi Mufti negeri Perak.

Tidak ada jalan lain - Satu-satunya jalan untuk mengembalikan agama pada kedudukan yang tinggi adalah menghancurkan parti Pemerintah MUNAFIK lagi FASIK yang telah menjajah negara kita selama 52 tahun ini serta mencampakkan semua pemimpin korup mereka ke lubang tahi paling kotor dan hina.

Selepas itu barulah PAS boleh secara perlahan-lahan menerangkan kebaikan Islam kepada bukan Islam kerana seorang guru Yahudi yang biasa mengajar subjek matapelajaran bahasa Hebrew tidak mungkin ataupun mustahil boleh mengajar anak muridnya matapelajaran Ussuluddin

kemboja said...

Kita nak tengok apakah UMNO akan angkat sepanduk dgn tulisan "PUKIMAK MCA"

Kita nak tengok pulak apakah UMNO jadi kuda tunggangan MCA dalam isu hudud ini.

Kita nak tengok si Najib, si Hishamuddin dan si Khairi mencabut keris mencabar MCA kerana isu ini. Apakah mereka hanya berani mencabut keris cuma jika isu kedaulatan melayu di cabar dan mendiamkan diri bila hukum hudud dicabar.

UMNO pembela islam .....kuah...kuah...kuahhhhhh.....!!!!

dut_KB said...

inilah akibatnya kalau kita menakutkan orang kafir dgn hukum hudud... PAS bersama DAP utk mengajar DAP tentang ISLAM... tp sayangnya BN bersama MCA dah bertahun-tahun asyik menakutan diaorang dgn hukum HUDUD sbb tu laa jadi mcm ni... weh orang non-muslim... jgn lah ko takut dgn HUDUD....sbb HUDUD hanya untuk orang yg beragama ISLAM sahaja....

Reezl said...

penjaja kecil ni pon satu lagi si buta hati..
punyala xde modal..
hahaha

Anonymous said...

pukimak umno, parti komponen dia hina Islam dia boleh buat tak tau jer.. mana muka2 bangsat yg gi demo kutuk dap hari tu???

ANAK ANGKAT PMTGPASIR said...

aku pening la ngan bangsa aku sekarang gaduh sesama melayu cina, india, kristian tukang batu api. x kemana kita. malaysia sekarang dah layu bukannya melayu apatah lagi ISLAM.

Anonymous said...

OK set!!! aku sokong hudud tp bg blogers terutamanya TP yg suke bawak cite palsu,fitnah n mengutuk org lain terutamanya puak umno yg kadang2 xbersalah ptt dijatuhkan hukum hudud keatas TP JUGAK..islam itu adil TP Xterkecuali

Umno Bohong said...

Takde nampak lak togoklangit, jali serta anak lenggang bagi komen mereka yang 'cerdik' itu, komenla sedara yang dalam gambar kat atas dari parti komponen mana? si anony itu pulak kata TP bawak cerita palsu, 'cerdik' jugak dia menilai gambar dan video yang tertera.

inderasegara said...

sudahlah saudara2 seagama dan sebangsa dgnku..
mari kita hapuskan fahaman / ideologi parti2 politik di malaysia ini..
kita bersatu atas nama islam..
berjuang utk menegakkan syiar Islam..
semuanya kerana Allah..
lakukan 1 revolusi..
REVOLUSI ISLAM!

Anonymous said...

inderasegara,

ITULAH YG SEBAIKNYA..TP MASALAHNYA..UMNO TAK TERIMA ISLAM,KALU MEREKA TERIMA ISLAM,DA TENTU MEREKA TERIMA HUKUM HUDUD YG DIGAZETKAN OLAH ALLAH S.W.T..KITA NAK BERSATU MCM MANA??

madkri said...

UMNO = Parti Pengkianat Agama Islam

matstim said...

anon-anon yang diatas memang bacul. kalau betul bubuhlah nama samaran pada hujung komen atau bubuh nama pada name/url. komen pun tak beretika.

zali said...

hari ni sibuk sikit tapi setakat
nak komen ni tak ada masalah
punya...

pertama : gambar tu gambar entah
tahun bila la agaknya ye...

keduanya : di buat di depan
bangunan pas yang bererti mca
menolak pas cuma di realisasikan
dalam bentuk isu politik,maka oleh
kerana pas beriya sangat nak bawak
hudud sebagai isu politiknya maka
hudud la isu yang dimainkan mca.

ketiganya : setelah mendapat
penjelasan dari umno selaku parti
dominan maka tiada lagi isu hudud
yang di mainkan oleh mca.

finally : mca kini lebih memahami
hudud hasil usaha umno dan tidak
lagi mempertikaikannya sebagai
sentimen agama yang tidak perlu di
politikkan.

the end : mca tak main sentimen
agama lagi tapi pas pulak yang
terus terusan mempolitikkan
sentimen agama...hudud isu utama
sebagai senjata untuk mendapat
sokongan dan simpati melayu islam
dalam hal nak berkuasa.

percayalah...jika pas memerintah
malaysia...hudud entah
kemana...negara islam entah ke
mana...

pas umpama mencari cahaya di
tempat yang terang.

faridshah said...

"Pemuda MCA menyokong HUDUD Umno"

tu tersalah cetak kot! kah..kah..kah

pi Jahanam UMNO
Hapuskan Rejim Barisan Nasiyonal

-umNGOok-

Anonymous said...

Tu ada sekor dibelakang apek tu,zali umno lah..yang dok mengapi apikan mca agar membenci hukum islam..
Zali kata..lu orang jangan sokong ini hukum hudud nanti Pas potong lu orang punya lancau..
Dapatlah zali upah sikit dari umngok hari tu.Tolak upah kat cina2 tu dengan kain rentang sekali dapatlah lebih sikit cukup utk dia beli rokok daun..dosa pahala mana nak peduli dah bila dok dalam umngok.

Anonymous said...

UMNO yang patut keluar dari BN akibat dari tindakan MCA kafir harbi.Dalam Dap ada jugalah melayu tapi MCA semua kapir.Umno nak berjuang menegakkan islam bersama sama MCA..Pukimak!!Pukimak!!

Abu said...

UMNO RACIST!! UMNO RACIST!! UMNO RACIST!! 4EVER!!

Anonymous said...

salam....
Mudah jer....MCA/DAP non muslim..dia orang memang tolak hukum Islam/Al-Quran....tapi yg terjadi sekarang orang Islam UMNO/BN yang tolak hukum Islam/Al-Quran....
Islam tolak hukum Islam/Al-Quran = ???????(sendiri mau ingat,mat rempit/gian pun tau jawapan nyer))

Anonymous said...

agreed....

By the way....

HUDUD is only for MUSLIMs,,,,,

Yang bukan MUSLIM kene ikut CIVIL LAW...itu memang diketahui ramai...

Ini lah yg pelik....apsal plak DAP atau MCA yg sibuk nak tolak HUDUD...

Tapi lebih pelik UMNO pun tolak HUDUD jugakk...

tapi biasa lar tur....

sebab UMNO ..PARTI UNTUK ORANG MELAYU.....

lu pikir lar sendirii...


Putera@Perak