"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, August 18, 2009

N11: Alahai... Calon UMNO/BN...

Reactions: 
Naib Presiden Umno yang juga Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata:
..di mana yang melakukan perbuatan itu bukanlah saudara Rohaizat tetapi bekas rakan kongsinya (mStar Online 16/8/09 "Dakwaan firma guaman salah guna wang tak libatkan calon BN")
Presiden Majlis Peguam, Ragunath Kesavan pula berkata:
"The offence was for personal liability and does not involve any other persons, as Rohaizat was named by the complainant, and not his partner," Bar Council president explained.

"Rohaizat was disbarred on March 7 last year and he appealed against the Bar Council decision to the High Court, which also dismissed his appeal on Aug 12 this year" (Malaysian Insider 18/8/09 "Umno represented by disbarred lawyer ")
Dalam posting blog ini yang bertajuk "Ada pekung di dada calon BN Permatang Pasir?" Tharieq Dhiyauddin berpesan:
Apabila datang satu berita maka selildikilah dahulu...
Pesanan beliau sesuai dengan ayat keenam Surah al-Hujurat:
Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.
Oleh kerana Zahid pernah menjadi menteri yang bertanggungjawab hal ehwal agama tentulah beliau tidak fasik. Dan, takkan pula beliau nak berbohong.

Baca seterusnya disini...

52 comments:

Anonymous said...

Kalau dia bukan lawyer pun, dia masih boleh bertanding bukan?

Semua yang bertanding kena lawyer ke?

Jangan hina pekerjaan kami.

lintahmalaysia said...

aikkkkkkkkk
sapa hina sapa ni, ada paham ka?

Atok said...

anony aka zali aka joostspring aka mr Aku ,

jangan dok bingai dan bangang.....yang orang dok kisah sekarang AKHLAK,KREDIBILITI, INTEGRITI.....bukan pekerjaan..memang semua orang umno ngok macam nie ke....kalau dulu dah pecah amanah macam mana nak jaga duit rakyat....

orang tak kisah lawyer ke atau tukang pencuci tandas yang jadi calon asalkan amanah,jujur,bertanggungjawab dan tak ade rekod disenaraihitankan oleh pihak berkepentingan....lain kali anony jangan dok ingat semua lawyer dok bangang macam ko......
jangan hina pekerjaan kami konon.....tu la mengaji kat tabika kemas...otak pun penuh sampah...

dapat uapah macam zali jugak ke....banyaknye duit ko ye.....nanti boleh pi umrah....

Anonymous said...

aik???
orang bukan cerita pasal dia ni loyar ke tidak.. yang jadik hal... dia tipu kelayan ke tidak... hahahah...

Anonymous said...

tok, ni nak pakai strategi jangan hina penjual ikan la nih... hahahaha... tapi tak paham cerita...

tok iskandar said...

kalau duit penoreh getah dia boleh songlap,nanti hidup-hidup pengundi permatang pasir ditipunya

tok iskandar said...

muhyiddin dah resah sampai sanggup putar-belit kenyataan TG Nik Aziz.Ada sumber dalam kem UMNO kata,Muhyiddin bakal jadi kambinghitam jika umno kalah di permatang pasir.dia jadi liabaliti kepada najib dan bakal digantikan oleh TPM yang lebih muda dan bertenaga.Paling penting boleh dipercayai dan setia kepada najib.itu yang muhyiddin desperado sangat nak menang

pelawak-rakyat said...

blog fasik!

Anonymous said...

Kalau mamat loyar buruk ni boleh berkawan dengan rakan kongsi kaki putar, apa bezanya loyar buruk ni dengan mamat putar tu.

orang putar memang kawannya itu kaki putar juga. jangan menyalahkan seorang saja. Dua-duanya same je, kaki belit.

zali said...

serangan peribadi dah bermula...
tapi jangan harap la nak menang
percuma...

biar rakyat yang tentukan.

kata ragunath yang meragukan :
"The offence was for personal
liability and does not involve any
other persons, as Rohaizat was
named by the complainant, and not
his partner,"

betul la kata ragu dan zahid...

rohaizat cuma di namakan sebagai
orang yang di adukan dan kena
tanggung sebagai tanggungan
peribadi tak melibatkan orang lain
tapi hakikatnya dia tak
melakukannya...

kata-kata ragunath yang meragukan
tak dapat nak membuktikan atau
menjadi bukti rohaizat terlibat
mencekik duit 140k tu...

biasa la dalam nak mencari
survival 1 kerusi cuma di penang...

pkr dan dap pun dah meluat!

Anonymous said...

pelawak-rakyat said...

Aik .. terasa pulak ..banyak sgt masalah amno ni ..elok perbetulkan cepat sebelum karam ..dah 50 tahun amno do tipu orang melayu ..
banyak tanah melayu tergadai ..

hebat2

Anonymous said...

Kaki liwat pun boleh jadi calun PKR Pulau Pinang, ha ha ha .Hidup DAP. undi PAS menghalalkan orang DAP hina Islam.

tok iskandar said...

umno kat dalam ni amna ada bakat berbahas atau berhujah.mencarut retilah.dahlah hujah macam sampah.orang otak spastik je boleh bagi hujah macam tu.zali..kau dah tukar lampin kau ke?

tok iskandar said...

http://shambatutiga.blogspot.com/2009/08/aksi-gerak-perlahan-provokasi-oleh-si.html

atau blogger anak muda shah alam
kita dapat lihat dalam you tube yang dipaparkan dalam blog ini menunjukkan polis yang memprovokasi gopalakrishnan,MP Padang Serai ketika penamaan calon tempohari.

zali said...

uik...tok kandar lagi.

tok tak nak tulis melalut mengencing
orang berjela-jela ke malam ni tok?

dah bertaubat ehhh...

tok iskandar said...

2 hari kau ambik masa nak jawab komen aku...zali.kau pakai lampin pakai buang ke.hebat kau.taklah kskandar81yahoo.comencing meleleh-leleh

tok iskandar said...

Taklah kencing kau meleleh je.betul tak zali

tok iskandar said...

aku rasa kau pakai lampin manual.kena basuh,perah,sidai kat jemuran.tu pasallah 2 hari kau senyap je

Anonymous said...

Zali.. itu orang UBN dah salah masih tak mengaku salah. sial punya UBN.

Atok said...

kih.....
kih......
kih.....
zali...zali....memang ko nie budak hingusan la
siapa meluat siapa? MCA ke...kih....kih.....banyak duit kawan baik umnokan.....memang la kes pelabuhan klang membuktikan rakan umno pun main duit gak...



buat anony..pencacai umno...atok nak ingatkan bahwa di dalam umno pun ramai jugak....antaranya

kaki rogol

kaki seks,kaki raba

kaki tunjuk isyarat lucah

kaki mencarut.....

kaki songlap duit(termasuklah calon bn nie kih....kih....kih....

atok tengok la puak umno dok cemburu kat pakatan yang boleh berpakat tapi boleh juga tegur-menegur

umno nak tegur mca.mca nak tegur umno...ade jugak tapi dalam kelambu la......songap duit rakyat juta-jutaan....

umno depan mca dan mic serta kaum bukan melayu..kita pertahankan hak semua kaum...

tapi depan melayu ...umno perjuangkan melayu,perjuangkan Islam.....kih...kih...auta semuanya..cakap macam air longkang..

buat pengetahuan tok iskandar..zali and teh geng adalah budak upahan umno....baru habis belajar aje......kalau kita tengok komen budak-budak tak salin lampin nie semuanya pemikiran orang muda yang senget sebelah...tak membantu langsung.....

sejak mac 2008 sehingga sekarang bebudak nie menjadi liabiliti kepada umno walaupun sebenarnya ialah cybertroop umno.......kesimpulannya ada duit smua jadi selamat berbelanja duit haram zali and the geng.....

banyak upah ko zalikan.....balik la kampung tengok mak bapak ko......
sian mereka......

ada kelulusan tapi zali sanggup jadi pencacai umno yang akhirnya terbukti pemikiran seperti air longkang...hujah seperti sampah...kat mana akhirnya ke tong sampah....kih......

tapi bebudak nie dok anggap calon umno masih suci...sesuci.....
sesuci dan sewangi mulut zali di pagi hari........

tok iskandar said...

muhyiddin patut tukar portfolio.cakap bolak-balik.hari tu cakap nak perkasakan prasekolah,alih-alih nak banyakkan prasekolah swasta di kawasan pedalaman.kau nak swastakan tadika kemas ke?sure orang umno akan reject kau.
dah blur muhyiddin ni.eloklah najib pecat je dia pasal dah jadi liabiliti kepadanya.inilah tokoh kebanggaan zali

Anonymous said...

yg masalah partner die dlm guaman tu,...nama rohaizat cuma digunakan oleh pembangkang!!!
mereka desperate meburukkan peribadi org lain!
hancurkan Pakatan Rakyat di N11,...Ya ALLAH kami doakan Pakatan rakyat kalah untuk kesejahteraan Melayu Islam Malaysia,...AMIN

Anonymous said...

August 18, 2009 10:59 PM
anon ini ..buat le research sikit jgn buta hati ..

"Kenyataan Majlis Peguam Berhubung Tuduhan Terhadap Calon umno"
18/08/09 9 comments

In response to inquiries from the media, we wish to clarify Rohaizat Othman’s status as an advocate and solicitor.

The Advocates and Solicitors Disciplinary Board struck Rohaizat Othman off the Roll of Advocates and Solicitors on 7 March 2008 after he was found guilty of misconduct. The Disciplinary Board’s decision arose from an investigation into the complaint lodged against Rohaizat Othman by the purchaser of a piece of real property. According to the complaint, Rohaizat Othman failed to refund almost RM 161,000 to the complainant after the transaction was aborted.

Rohaizat Othman appealed against the decision of the Disciplinary Board to the High Court, and the appeal was dismissed on 12 August 2009. He is therefore legally disqualified from practising as an advocate and solicitor.

The finding of misconduct is personal to Rohaizat Othman, as the Disciplinary Board would not hold a lawyer liable for the actions of his/her law partner(s).

George Varughese
Secretary
Malaysian Bar

18 August 2009

Atok said...

ye ke....kih..kih.....
baguslah berdoa...doakan senjata orang mukmin.....semoga umno akan menang ye????....anony 10.59...pencacai umno...semoga umno menang ke???? kih...kih....

maka....
semakin rosaklah Islam di tangan dan pemikiran orang umno...

semakin hilanglah tanah rizab melayu.....

semakin terhakislah ketuanan melayu melalui persempadanan semula pilihan raya..kawasan melayu dipecahkan ke kawasan majoriti cina dan india..malahan kawasan majoriti melayu pun di beri kepada mca seperti parlimen Grik.....lepas tu bila kaum lain kuasai parlimen...bising,..ketuanan melayu dah musnah...pirah....!!!

semakin rosaklah sistem kehakiman negara.....laporan Tun Syed Aidit....salah laku hakim......berlambak-lambak..umno??? diam aje..


semakin bertambahlah maksiat dalam negara..hiburan realiti melampau...pergaualan bebas..budaya hedonisme(zali and the geng suke nie),sure heboh,jom heboh,akademik fantasia..dll..semua budak melayu dok terkinja-kinja..tak pe kan tak tutup aurat dan dedah susuk tubuh anony kan...kan....kan...

bertambah hinalah sistem kesultanan melayu di Malaysia di bawah umno...pinda perlembagaan menghapuskan imuniti raja-raja melayu...


bertambah kuranglah ketuanan melayu dibumi sendiri...hapuskan kouta FDI selama 30 tahun,buka 27% hak bumiputera kepada kaum lain di dalam sektor awam,hapuskan biasiswa anak melayu gantikan dengan biasiswa nasional dan ptptn,buka kouta 10% matrikulasi kepada bangsa lain..lepas tu bising bila cadangan nak buka..baru cadang aje.....kouta kepada bangsa lain untuk uitm....

bertmbah sengsaralah anak bangsa melayu bila ppsmi diwujudkan,muhyidin dah mengaku ppsmi jika diteruskan akan mengancam masa depan 3juta anak melayu!!!! baru nak sedar..dah terlambat.....

semakin banyklah tanah akan di beri kepada singapura...pulau batu putih pun boleh terlepas...perjanjian umno dengan singapura....1000 gelan air= 3 sen...kih...bangang betul!!! harga tanah di wilayah Iskandar...juta-juta...harga rumah dah 1/2 juta ..nanti suruh zali belikan..hasil duit haram upahan umno...

semakin kayalah pemimpin umno...inilah slogan rakyat didahulukan dengan kemiskinan dan kesengsaraan...rasuah di dalam pemilihan umno..jutaan harganya terbukti bersalah pun kena tindakan parti aje.....tetapi tindakan mahkamah lepas...Khiry,Ali Rustam..asuah menghancurkan negara..


semakin bertambahlah H1N1 di Malaysia...baru nak duduk berbincang..mana plan kecemasan..H1N1 dah jadi wabak..WHO dah istihar tahap 6,paling berbahaya,,,tetapi kerajaan kata jangan panik.....

Ya Allah menagkan calon Pas di N11,hapuskanlah kezaliman puak umno...sedarkanlah mereka agar mereka kembali kepada Mu Ya Allah..HIDUP PAKATAN RAKYAT!!!!!!

hatiminda said...

KALAU MAHKAMAH ALLAH NANTI, PUAK-PUAK PAS DAN PAKATAN YANG AKAN MENDAPAT HUKUMAN PALING BINASA OLEH YANG MAHA BERKUASA KERANA LIDAH MEREKA SANGGUP MENGKAFIRKAN ORANG ISLAM SENDIRI DAN MENGANGKAT TARAF PEMIMPIN BUKAN ISLAM YANG TERANG-TERANGAN MENENTANG ISLAM SBG SAHABAT DUNIA DAN AKHIRAT!!!!MENGAPA PUAK-PUAK PAS SEMAKIN BODOH SPT NIK AZIZ?

hatiminda said...

KALAU MAHKAMAH ALLAH NANTI, PUAK-PUAK PAS DAN PAKATAN YANG AKAN MENDAPAT HUKUMAN PALING BINASA OLEH YANG MAHA BERKUASA KERANA LIDAH MEREKA SANGGUP MENGKAFIRKAN ORANG ISLAM SENDIRI DAN MENGANGKAT TARAF PEMIMPIN BUKAN ISLAM YANG TERANG-TERANGAN MENENTANG ISLAM SBG SAHABAT DUNIA DAN AKHIRAT!!!!MENGAPA PUAK-PUAK PAS SEMAKIN BODOH SPT NIK AZIZ?

hatiminda said...

KALAU MAHKAMAH ALLAH NANTI, PUAK-PUAK PAS DAN PAKATAN YANG AKAN MENDAPAT HUKUMAN PALING BINASA OLEH YANG MAHA BERKUASA KERANA LIDAH MEREKA SANGGUP MENGKAFIRKAN ORANG ISLAM SENDIRI DAN MENGANGKAT TARAF PEMIMPIN BUKAN ISLAM YANG TERANG-TERANGAN MENENTANG ISLAM SBG SAHABAT DUNIA DAN AKHIRAT!!!!MENGAPA PUAK-PUAK PAS SEMAKIN BODOH SPT NIK AZIZ?

Buragas Alam said...

Woi...Melayu tak sedar diri semua. Hidup tu biar lah berlandaskan Quran. Bukan ikut fatwa PM/TPM/Nik Aziz/Anwar kaki Jamban..... Korang dah tak sedar diri ker melayu dah kena tarah ngan Cina pukimak dan Keling majal. Ngko org dah rasa ke hidup masa 13 Mei..... Ha...kalau nak tau sgt hidup masa 13 Mei...korang undi lah DAP tuh!!!!! Nak bersekongkol ngan DAP mcm PAS/PKR tu pon sokonglah.....Jgn korang mulut jer berapi....Bila nak pergi beli susu anak tersangkut dek darurat....Terkencing dlm seluar tgk parang panjang. Itu dulu...Cina/India skrg dah pakai AK47.... Masa tu korang takbir pon tak guna.... Aku dah rasa hidup masa 13 Mei.....Aku dah berdepan ngan Cina/India lalang.... Bukan aku nak tiup api perkauman.... Tapi seburuk2 perangai org melayu. Diorg tetap islam gak. Bwk2 lah bersatu!!!! Menangkan calon PAS laaa...Calon BN laaaa....Sedar2 diri sikit Brother semua....

MELAYU DAH KENA TARAH!!!!!!!!!

Ingat....kalau tak caya aku bagi masa sampai 2011. Kalau macam nilah gak perangai Melayu. Jadi melayu singapuralah kita....Silap2 jadi pendatang haram malaysia ke indonesia plak.... Masa tu baru korang tau kerja kontrak mcm indon tu rasa ape... Bini korang jadik laaa pembantu rumah org indon yg carik makan kat M'sia.
Nak bertakbir boleh, tapi takbir pon kenalah tau apa yg korang takbirkan....Takbir kat org keling/cina.....Waduh....!!!!
OK kaum melayu semua....Bwk2 beringat beb!!!!

Atok said...

kih...kih.....dulu teringat tok pas nak anjurkan debat....dengan umno..macam nie bunyi tajuknya...mas tu hatiminda tak lahir lagi kut....

umno kata pas kata umno kafir.....ia-ai macam nak jadi tapi terhalang akhirnya......

berkawan dengan dap yang hina islam? macam mana dengan mca dan mic...dulu la masa umno tengah kuat dulu...adik hatiminda ye.....

9 menteri kabinet mca dan mic hantar memorandum kepada Paklah tahun 2008....minta no 1 kurangkan kuasa mahkamah syariah( Islam dikatakan terlebih)

no 2.Jangan halang bila orang Islam juga nak keluar dari agama islam....

beratnya permintaan...tapi media..spin semuanya....

lain kali nak berdakwah bairalah betul...nie tak umno terus memberikan gambaran Islam yang salah kepada orang cina dan India...alhasilnya bukan senang nak memahamkan mereka tentang islam.....mca kawan baik umno faham ke....mereka turut tolak hudud terang-terang sama jugak macam umno...tapi tak pa lah kerana meraka kawan baik umno..ka...kan....kan....hatiminda(banyak ke duit upah?)

buat mindahati yang masih hijau eh..yang masih biru.. tengok nie ye nak....

http://www.youtube.com/watch?v=t8XlcMiwHQw

dan juge gambar nie..menariknya

http://media1.malaysiakini.com/157/d563b278e2ff5a4df7ca1f209b26463d.jpg

CUPING MERAH said...

umngok dulu yang start serang peribadi...
tunggu apa lagi..
serangggg!!!!

calon tu penuh dengan taik rasuah..

ruang bicara faisal said...

anda mau bercakap pasal moral calon bn pmtg pasir. apalah sgt masalah moral beliau jika dibandingkan dgn moral anwar ibrahim. moral anwar lagi teruk bekas banduan,peliwat,main bini org,main betina bulan puasa,tibai duit magnum. tapi rakyat pmtg pauh tetap terima beliau.

apa yg rohaizat alami hanya di 0.001 % shj drp apa yg anwar buat.

pas gagal lagi... cari point lain

Anonymous said...

Buragas alam..ko baca tak siapa musnahkan siapa...ko tengok betul-betul komen atok tu..kenapa ko tak bace ke....

dulu orang cin adan india datang ke tanah melayu dapat kerakyatan..siapa yang setuju...UMNO lah NGOK!!! prinsip jus soli...nie sorang lagi pencacai upahan umno yang ngok....

ko pergi cadangkan kat Datuk Seri Najib..kelurakan Gerakan,MCA,MIC,semua komponen parti bukan melayu Islam di Sabah dan Sarawak..... barulah komen ko tu logik....otak ko nie macam sampah...

dah 50 tahun merdeka...
melayu Islam semakin terhina dan miskin

selama nie siapa perintah malaysia

pas atau umno?

pkr atau umno?

dap atau umno?

bangang betul...sesuai dengan nama ko....letak dalam tong sampah aje...

Anonymous said...

faisal....ko bercakap sama bunyi macam air longkang.....
pas gagal???

umno dah 5 kali gagal.....

anwar lakukan semua bende yang ko kata....memang pun....sebab pemikiran umno macam ko nie asyik fikir bende merapu aje...

bosan aneh said...

Kisah dan tauladan...

Calon BN Saudara Rohaizat Othman
lawak la BN nie kan...buat malu jer kan...

dah tak der calon yg bersih ker?

dilucutankan ahli sebab PECAH AMANAH tuh...

MARI SELAMAT KAN BN..SELAMAT KAN UMNO

wow!!

Anonymous said...

PECAH AMANAH tuh...
Tak heranlah sebab pemimpin UMNO/BN pun semua mcm tu jugak...
UMNO/BN mudah lupa...

Anonymous said...

ruang bicara faisal said...

Ini anak biak yg amno lahirkan ..semua jadi buta dan tuli ..
tgk lah video sekali lagi .

http://www.youtube.com/watch?v=t8XlcMiwHQw

dan juge gambar nie..menariknya

http://media1.malaysiakini.com/157/d563b278e2ff5a4df7ca1f209b26463d.jpg

Anonymous said...

Sume dah macai Pakatan Rasuah dah berkumpul kat penang. Kaki Gay ada, kaki hina Islam ada, kaki ulat tiket ke syurga ada, Kaki berlagak Tuhan ada, Kaki cerai bini kawin artis ada, yang paling best "Kaki Beer".. dengar ceramah, tonggang beer, lepas tu melolong....Takebeer!!! Lengkap dengan penyakit sekali. PAS(H1N1) - penyakit, Bro.BABI(PKR) - Punca Penyakit, DAPigs(DAP) - Penyebar Penyakit.

Anonymous said...

Utk melayu amno yg mengaku Islam dan apakah partner amno buat..
buka mata dan korek telinga..jgn jadi buta hati ..

http://www.malaysiakini.tv/video/17624.html

Anonymous said...

Salam, tuan2 yg dihormati sekalian...tak pyh nak gaduh2 ikut nafsu tuan tuan semua..mcm ni la kalau rasa suke dn yakin calon yg dipilih tu pangkah jer la masa ngundi nanti..sape yg menang itu lah dia kehendak rakyat! tuan2 semua gaduh2 ni buat nambah dosa jer sbb sesama kita asyik guna bahasa2 yang amarah mengikut nafsu..semua org ada buat salah dn silap...bawa bertenang tuan2 yg dikasihi allah...maaf byk2 jika tersinggung..mudahan kita sume mendapat rahmat dn keampunan allah swt...

Anonymous said...

Hatiminda yang buta hati dan minda..
Yang umno dok angkat berpuluh orang bukan islam jadi pemimpin/menteri tu apa cerita.Bodoh nak mampus ko ni macam mat sembab ko ni..MCA,Mic,gerakan tu bukan setakat teramat anti islam tetapi anti melayu juga..Jadilah umno seperti lembu dicucuk hidung menggadaikan tanah dan hak2 orang islam.

Anonymous said...

Melayu UMNO mudah lupa...

Anonymous said...

dah kalau penyonglap duit, tu bukan serangan peribadi. org bukan kata muka dia mcm babi ke, telinga mcm anjing ke, atau kaki pendek.

org serang sikap dia yang x baik.

itu bukan serangan peribadi, wahai org umno yang sekolah x abis...

Penjaja Kecil said...

kesian si totok PAS an al-juburi.dah takdak isu maka dicarilah keaiban org yg tak diselidiki dulu. Sipa itu si Keling Raguath Laknatullah melainkan tali barut Yahudi totok al-Juburi...kesiannya!!!! calon PAS yg dah 6 kali kalah bertanding tu ok ker???

kemboja said...

1) Di Permatang Pasir...calon UMNO dah kena "BLACK LIST"

2) Di negara kita ni....Pemimpin2 UMNO-BN adalah perompak2 wang rakyat...sana kaput...sana songlap...sana hilang...serupa "BLACK MAGIC"

3 Di Perak....rampasan kuasa yg dikuasai oleh Zambrey Kadir seolah2 macam monyet yg baru keluar dari hutan semata2 untuk menjadi MB = "MAT BLACK"

Anonymous said...

Tak per tak per...duit pekebun getah nie kebanyakkan Keling estet punya. Calon Umno songlap duit Keling getah, bukannya duit oghang Melayu. Jadi tak perlu risau, masih boleh bertanding nanti.

Yang dok bising tak happy nie, bar kounsel, presidentnya pulak keling, sudah pasti tak happy lah.Umno tak salah cuma mereka yang iri hati buat cerita kebun getah.

Calon Umno memang layak jadi presiden Felcra & Felda, cerah masa hadapan. Hari nie kebun getah, besok kelapa sawit, esok lusa kayu balak.

Penyokong Pemuda

Anonymous said...

Mari kita laungkan sokongan kepada calon umno dengan slogan baru mereka..
PUKIMAK!! PUKIMAK !!

Anonymous said...

Calon perompak ni lah yang terbaik bagi kami..yang lain lain antara l0 yang disaring lagi teruk..merompak duit rakyat adalah kerja mulia kami demi bangsa dan ugama.
Dari..AJK UMNGOK P.Pasir makan pasir.

madkri said...

Dulu UMNO hina peniaga ikan ...
sekarang Allah balas dengan segera...tersilap letak calon terpilih LOYAR BURUK....

Anonymous said...

Skang neh suara bapak segala rasuah anwar diam jer erk..telur da dicengkam sesiapa ka? kekeke...

Anonymous said...

Calon PAS kali neh bleh menang... bagi can dia menang da 6x kalah. Calon-calon yang da direject oleh rakyat di beberapa kawasan lain memang sesuai menjadi bahan buangan di ADUN Permatang Pasir. Bagi calon bahan buangan n sampah sarap ke permatang pasir memang tugas PAS untuk cover. PAS pon bukan ader calon lain nak letak...sampah tu jer ader. bagi can mamat tuh jadi ADUN. Al-juburi tak kesah asal boleh menang. lantak pi la....kata beliau.

kemboja said...

Kah...kah...kah... kali songlap duit rupanya calon UMNO-BN ni...

Mampuihhhhhhh cam ni.....!!!!!

Buragas Alam said...

Anon 19 august pukol 12.10 pagi....

Ko memang fail jadik org melayu lah bro...tak tau sejarah ker.....Tuanku Abdu Rahman dah pesan kat british nak hantar balik kaum india/cina balik kat negeri diorg. Tapi dek british ni buat kontrak sosial.... Cina & india ni selamat lah ngan aman damai dok kat M'sia ni sampai korang jilat balik taik palat cina ngan india nih.... Kau nak buang nama aku dlm longkang pon buanglah.... Macam aku pesan kat korang,... kalau 1 hari nanti cina/india pijak kepala ngkorang....Jgn kau jilat balik longkang tuh bro..... Ingat...aku dah hidup zaman 13 mei tuh.... Mcm aku cakap aku tak sokong mana2...Pastu bro....lain kali kalau nak berhujah tuh...bwk2 laa register.... Apsal...kerandut hang dah kena simpan ngan Cina/India ker!!!!