"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, August 18, 2009

Gambar Sekitar Penamaan Calon N11: Pakatan Rakyat

Reactions: 
Tadi aku dah bawak korang masuk sebelah UMNO/BN... ni aku bawak korang masuk belah Pakatan Rakyat pulak... macam sial da... aku nak lintas dari belah UMNO/BN ke belah Pakatan Rakyat tak lepas... pak Polisi tak bagi walaupun aku ada pas media... pak Polisi cakap kene ada pas SPRM baru boleh lintas...

Cis... nak yang ade RM RM aje... cilako... jadi terpaksa la aku merentas semak... siap lintas...
Pagar kebun orang... mentiti tepi pagar celah-celah anak sungai... bahye-bahye... kalau Khairi WartaWANG Kosmo ada, mesti dia buat artikel "Perjalanan Menempah Maut"... muakhakhakha...!!!

Lepas redah hutan belukar... sampai je dekat port penyokong Pakatan Rakyat berkumpul... aku jumpa mamat ni...
Nik Nazmi... sempoi...
Penyokong Pakatan Rakyat... antara yang hadir dari seluruh negara...
Yang ni aku nak pesan dekat UMNO/BN... korang bawak la isu apa pun... arak ke, hudud ke, babi ke, bangsa ke... Pakatan Rakyat akan tetap kukuh..! kami tak main la layan propaganda anak-anak kecil bermain guli ni...

Perbetul UMNO/BN tu dulu baru boleh sebok-sebok hal Pakatan Rakyat... tanya Najib tu bila nak suruh Semah tutup aurat..? Cakap pasal Islam degar-degar... bini dok sebelah rambut kaler-kaler tak leh nak tegur... Khak Ptuih..!
Hapuskan Kezaliman, Mansuhkan ISA..!
Post menarik dari salah seorang penyokong Pakatan Rakyat... syyy...
Muslimah PAS... semangat..!
Sempat lagi berkelah-kelahan ye..?
Waaa...!!! sini pun ada songkok tinggi aaa...!!!
Yang ni aku tujukan khas untuk Cenangau dengan ucapan - sorry la geng... ni je la 1-1nya "objek" yang aku dapat hari ni... yang lain semua tak datang... diorang takut bencana B1Ni... ops... H1N1...
Gambar "komponen" UMNO/BN berlatar-belakangkan bendera UMNO/BN... pahamkan..? hehehe...
Kau snap gambar aku, aku snap gambar kau balik...!!! hahaha...!!! 1 - 1

24 comments:

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

macam cenagau jek tu...

ala TP tu baru halangan kecik aje..ko anggap jek ko tu merentas desa..janji gambar hang memnag ngetop gitu..

lawan tetap lawan..!!

Ptui! said...

blog fitnah dan adu domba kepada jamaah!

Buragas Alam said...

Chit...pigi dah...cerita pasal aurat konon. Yang korang berkumpul lelaki ngan pompuan masa perhimpunan haram/penamaan calon berlaga2 body tu tak haram ke pakatan oiiii!!!! Kalau betul2 islam...pisah2kan lah kaum tuh!! Apsal....PASkalau tang berlaga bwh jubah ni mmg no. 1 ....

matstimketum said...

apehei pencacai umno pepagi nak mengomen tak kreatif kat blog penyokong pr. blog pro ubn dah takde orang masuk ke? kesian, letak calon pun yang tak beramanah. kalau ubn menang hancur negara.

kemboja said...

Apa nak buat Jang...Blog pro UBN tu x dapat sambutan. Boring....x semangat....macam ayam kena kapur aje....sbb tu dia nak tumpang sekaki...kat blog kita meriah...x macam blog depa....

cucu kwantung said...

Nak cari pemimpin ubn yang bersih sudah tarak. Calon pemimpin pun kaki kebas duit getah sekerap. Pengundi Permatang Pasir kena jaga2 jangan sampai makan pasiaq.Itupun kalu pasiaq tak kena kebas.

BOND 0134331159 said...

nasib baik la kami dah tau CALON TU ada kes dengan lesen guaman dia

sebab tu la kami dah pangkah bulan awai awai....isk aku ni undi pos ker?

hang masuk kebun orang tu sebelum ka selepas makan kat tempat aku jumpak hang dengan zulmamak kemarin?

PUTRAKENCANA said...

Apalah nak jadi dengan Melayu pengkhianat Agama, bangsa dan negara ini.

Pergilah jilat jubo si hindu paria tu lagi.

PUTRAKENCANA said...

Sedolah anda semua telah diperkudakan oleh DAP dan PKR.

Beringatlah sebelum terlambat.

Jangan sampai nanti anak cucu anda kencing di atas kubur anda semua.

PUTRAKENCANA said...

JAIS persoal Exco lulus bina kuil

Oleh ABDUL YAZID ALIAS
pengarang@utusan.com.my

SHAH ALAM 17 Ogos – Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menjelaskan keputusan pembinaan rumah ibadat bukan Islam di negeri itu termasuk di Seksyen 23 di sini yang mendapat bantahan penduduk Islam ditentukan oleh jawatankuasa khas yang dipengerusikan oleh Exco berkaitan portfolio berkenaan.

Pengarahnya, Datuk Muhammed Khusrin Munawi berkata, amalan itu adalah berbeza dengan dahulu iaitu sebarang pembinaan rumah ibadat bukan Islam sama ada kuil, tokong dan sebagainya diputuskan oleh jawatankuasa negeri yang dipengerusikan oleh Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) sendiri.

Ekoran itu jelasnya, selepas Selangor diperintah kerajaan campuran urusan berkaitan pembinaan rumah ibadat bukan Islam diputuskan oleh Jawatankuasa Rumah Ibadat Bukan Islam yang dipengerusikan oleh Dr. Xavier Jayakumar.

Xavier adalah juga Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin Selangor.

‘‘Maka itu dalam soal cadangan pembinaan kuil di kawasan majoriti Islam di Seksyen 23, kita mahu supaya kerajaan negeri menimbang semula pembinaan kuil di kawasan berkenaan.

‘‘Pertimbangan sedemikian perlu dibuat kerana isu pembinaan rumah ibadat itu dikhuatiri akan menimbulkan ketegangan di kalangan rakyat di Selangor terutamanya melibatkan soal agama,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Muhammed Khusrin menyatakan demikian ketika diminta mengulas mengenai keputusan kerajaan negeri mahu membina sebuah kuil di seksyen tersebut.

Tindakan itu menimbulkan kemarahan penduduk dan menuntut kerajaan negeri memberi kewajarannya kerana hanya terdapat 40 penghuni India di situ berbanding kira-kira 400 orang Islam tinggal di kawasan tersebut.

Beliau menambah, walaupun terdapat perubahan dari segi amalan pentadbiran tetapi pembinaan rumah ibadat bukan Islam di kawasan majoriti umat Islam perlu dipertimbangkan bagi mengelakkan rasa tidak puas hati sehingga mengundang perkara-perkara yang tidak diingini.

Namun beliau berharap penduduk Islam di kawasan terlibat khususnya tidak bertindak di luar batasan agama dan undang-undang ekoran bantahan itu sebaliknya menghormati antara satu sama lain tidak mengira apa kaum dan agama yang dianuti.


Putrakencana :

Bersahabatlah lagi dengan mereka ini lagi.

kemboja said...

UMNO parti racist......
Biasanya parti yg racist ni tak akan hidup lama.....
Parti ni lah yg memecahbelahkan rakyat....
Islam tak pernah mengajar ummatnya racist.....
Kalau islam itu agama yg racist, maka islam itu hanya untuk Bani Hasyim sahaja....melayu, cina, india, dan semua kaum selain dpd bani Hasyim di dunia ni adalah bukan islam.....

Umno mengajar rakyat dgn sifat racist....
Umno mengajar rakyat berpecah-belah.

Aku yg di lahirkan, dibesarkan, dididik dan bekerja di luar negara langsung tidak pernah mendengar perkataan UMNO di sana, tetapi diberi kerakyatan dan dilayan dengan saksama kerajaan di sana....Kenapakah malang Malaysia.....racistnya terlalu kuat angkara perbuatan UMNO yg biadap.

Umno mesti di kuburkan....!!!
Rakyat mesti menolak UMNO ...!!!

Anonymous said...

kamera jenis apa yg korang pakai utk snap gambar tu? saya suka tone warna yg digunakan. tidak terlampau terang dan tajam

Anonymous said...

hehehe..kem PR siap ada jual2 air...makanan...syok! masyukkk... macam pasar malam beb! ke korang g pasar tani dlu neh? hahahaha...

Anonymous said...

Kepada mamat pencacai UBN tu sudah sudahlah pegilah bagi komen kat blog BN tu. Takkan sampai terdesak masuk sini nak buat huru hara juga. Sedarlah sikit UBN tu penuh dengan kudis. Tanah rizab Melayu parti UBN lah yang makan habis. 10 tahun lagi aku rasa clear diamik oleh orang UBN nie. sial betul. pengkhianat bangsa. ptuihh.

Anonymous said...

Kem PR penuh dengan aktiviti jualan makanan dan minuman. sangat meriah. Tapi UBN penuh dengan kira-kira duit sape banyak dan sape sikit. projek sana sini. tanah rizab mane nak kebas lagi.

Anonymous said...

To putrakencana:

Kalau ko rasa Msia nie hanya orang Melayu sahaja yang tinggal ko mmg bodoh. Kita berbilang bangsa so kenalah hormat menghormati. Yang ko pegi baca UTUSAN SIAL tu buat ape. UTUSAN SIAL tu mmg tunggu point aje. Belum ape2 dah publish.
Kalau ko nak tahu UTUSAN lah yang buat negara kita huru hara.
Biarlah kerajaan negeri PR yg uruskan hal nie bukan akhbar sial tu. Kalau tak betul insyaAllah PAS akan menegur. Yang ko melenting tak tentu pasal nie ape ke hal???

Anonymous said...

putrakencana:

bukan masalah kita huru harakan blog depa ni. depa yang dah terasa mcm nak huru hara.

memang depa ni dah diperkudakan oleh dap dan pkr. depa sedaq hal ini, tapi depa nak wat lagu mana... ludah ke langit, kena muka depa sendiri. aduihhh...

hangpa nak kerajaan perpaduan, kami pulak yang dituduh... hahahaha bersatulah kita org melayu. hangpa tak pikiaq pasal anak kita ka? psl belajaq depa nanti. dap dgn pkr skrg dah buat apa?

pikiaqlah...

kemboja said...

Kalau jenis parti melayu (UMNO) yg busuk hati sapa mau dekat....sapa mau kawan.....MCA pun tak suka.

Kalau jenis parti melayu (UMNO) yg memperbodohkan melayu, menekan orang melayu, racist terhadap bangsa lain....melayu mana mau joint sama lu...

Hanya melayu yg "totok", buta mata hati saja yg nak msk dan sokong UMNO.

Kerana UMNO memperbodohkan melayu lah maka aku benci UMNO

Kerana UMNO mempermainkan islam lah maka keluarga ku melaknat UMNO

Kerana UMNO yg terlalu racist lah maka rakyat membenci UMNO

Anonymous said...

To putrakencana:

PR meriah sbb ramai sudah yang menyokong. UBN mcm dah cukup orang nak buat meriah.

UBN hanya tahu buat huru hara kat UTUSAN SIAL aje sbb UTUSAN dia orang kontrol. Yang ko asyik kata diperkudakan kenapa??? PR adalah satu Pakatan itu ko kena paham. PR bukan UBN itu juga ko kena paham. Ko jangan pikir cara PR akan sama dengan UBN. BN selalu kata diperkudakan sebab dia orang nak PR jadi macam mereka. PR bukan BN.

Itulah ko dah lama ikut UBN sampai otak dah karat. Buka sikit minda ko tu dan jangan pikir duit saje.

Sebab pikir dekat anak Melayulah PR perlu memerintah. Kalau bagi kat UBN habis tanah rezab Melayu dikebas oleh kroni2. Itu ko tak pikir ke??? ape ko dpt dari UBN?? hampas???

Forum Pakatan Rakyat said...

Thanks bro atas gambar utk tatapan mereka yg xdpt pegi.

Anonymous said...

salam,

puak2 umngok ni asal bersatu je atas nama melayu. dalam hati perut korang x terlintas ke bersatu atas dasar Islam???

walaupun kami tahu umngok memang takut dengan Islam tp jgn la secara terang2 menolak Islam. korg tu Islam sedar x wahai org2 umngok???

siapa yg nak bela Islam kalau bukan org Islam sendiri???

Anonymous said...

org umno bersatu bukan sebab melayu. tapi sebab duit. kalau xde elaun dan upah, jgn harap org umno nak bersatu. kalau umno xde duit, org2 umno ni akan bertuankan org mcm tiong king sing (burung tiong raja nyanyi lagu lucah di parlimen)

PUTRAKENCANA said...

Pengkhianat Melayu yang tak sedar diri diperkudakan oleh DAP laknat.

Anonymous said...

Air sirap aritu jual bape ringgit? singgit satu kot...haahahaha pasar tani memang ramai org pi..beli barang2 dapur...sayur2...ikan2.. tak da hal lah.. polis pon tak mai kacau..walaupon tau bukannya bayar sewa tempat..main cacak jer khemah jual air. haus penyokong PR nak jalan..cian..jalan ramai2 semua da amek cuti kerja tak? ke korang M.C neh..hahaha klentong bos eh? ke ramai yang jobless? ke halfday..ckp ngn bos gi hantar anak check H1N1? tipu yerrr...haahhaa tak da hal la..