"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, August 18, 2009

N11: Jangan Ambil Mudah...

Reactions: 
Mengekalkan kemenangan atau mempertahankan mana-mana kerusi dalam PRU atau PRK sebenarnya bukan satu perkara yang mudah. walaupun pada dasarnya majoriti yang telah diperolehi dalam Pilihanraya yang lepas amat selesa, tapi itu bukan ukuran untuk kita duduk berselesa-selesa sahaja.

Banyak yang perlu diambil kira. kadang-kadang ini yang kita lalai dan ini jugalah yang kita terima di Manek Urai tempohari. daripada lebih dari 1000 majoriti, menjunam kepada kurang dari 100 majoriti.

Jumlah penyokong yang datang juga tidak boleh diambil kira. yang datang hanyalah penyokong manakala yang bakal mengundi pula mungkin kurang dari 1% sahaja dari mereka. ini bukan sesuatu yang boleh dibangga-banggakan.

Jentera Pakatan Rakyat tidak punya masa yang cukup untuk berkempen secara "all out"... hanya ada 2 hari sahaja lagi dan semuanya mesti dilakukan dengan bersungguh-sungguh untuk menarik seramai yang boleh pengundi untuk memangkah Pakatan Rakyat.

Kita hanya ada jentera yang bergerak menemui orang ramai... terlalu kekurangan bagi aku manakala pihak BN pula mempunyai semua kekuatan yang diperlukan. dari sudut media sahaja dah lebih dari cukup bagi mereka. propaganda sentiasa akan dimainkan 24 jam sehingga hari mengundi.

Mereka tidak perlu risau akan masa yang singkat untuk beribadah. manakala bagi Pakatan Rakyat khususnya PAS, ini adalah satu-satunya masa yang paling berharga untuk beribadah. kempen terpaksa dikurangkan. rakyat dan para pengundi akan tercari-cari info dari parti yang bertanding.

BN tidak akan mempunyai masalah menyalurkan maklumat baik yang benar mahupun propaganda kerana media yang mereka kuasai tidak perlu beribadah. surat khabar, TV dan Radio cukup efektif. mainkan sahaja dan laporkan sahaja. rakyat akan membaca, rakyat akan mendengar dan rakyat akan menonton samada sengaja atau tak sengaja.

Pakatan Rakyat perlu mencari 1 lagi alternatif untuk berkempen... muslimah PAS walaupun akan bergerak secara all out masih bagi aku tak mampu sebab yang akan didekati oleh muslimah hanyalah golongan wanita manakala golongan pemuda dan lelaki, pasti akan sibuk dimasjid-masjid dan surau-surau.

Berkempen dimasjid-masjid dan surau-surau juga agak tidak baik di Malaysia sebab polisi UMNO/BN - Agama dan Politik tidak boleh disatukan... menggunakan masjid dan surau untuk politik adalah 1 kesalahan di Malaysia.

Jadi jangan kita ambil mudah... kena kerja lebih kuat...

17 comments:

Anonymous said...

bangsa amno ni sampai mufti dia pun kata politik lain agama lain...jgn campur...sebab tu wakilrakyat amno banyak tibai duit rakyat cara batil...perubahan besar istana masing2 yg dibina atas kebijaksanaan mereka..formula jadi tokey besar tak di beritahu pada rakyat.. rakyat tak boleh nak tumpang,tapi bila nak mati baru cari mesjid .

Anonymous said...

itu lah elok puak amno ni kena kursus jenazah ..dan setiap hujung minggu kena bersih kubur ..baru dia orang ingat mati..

Anonymous said...

yup...elok sesgt lah...dengan sesama Islam...tiada maaf bagimu...benci aku tgk muka mu....pegi jahanam...tak masuk syurga.

tapi dgn kafir laknat yang menghina Islam terang2an...takper....Islam ini sabar....biarkan...mereka belum faham Islam...juallah arak diakwasan majoriti Islam....lepas ni...klu nak buka kelab malam kt kawasan Islam pun....buka lah....rumah urut ke...takper....masuk syurga.

Anonymous said...

sikit2 blame UMNO...sikit2 blame UMNO...itu jer yang hang tau. Tang tu semua org Melayu dah tau.

Tapi yang ramai melayu tak faham...PAS ni sayang kt sapa? Kafir ke atau org Islam kita?

Berkeras psl arak konon. Sekali kata shut up....terus senyap. Setakat nak tunjuk konon ambil berat lah.

Anonymous said...

arak, kelab malam, pusat maksiat, konsert dsb. itu la yg umngok dok buat selama ni... yg puak umngok kisah apehal??? bukannya itu la yg korg suka???

biar dap, memang sah2 bukan Islam. yang Islam dalam umngok pon sama2 mangkuk, bahkan lagi teruk dari dap...

umngok perosak agama!!!

john said...

sayng sangat la ke umno la tu..sekali tok guru gertak takut...nak jugak ke syurga ye ahli umno ni..kalau nak cari lah yg dasarnya berpandukan al-quran,sunnah,qias dan ijmak ulama'..carilah pemimpin yang beriman..ini isteri sendiri pun tak boleh nak kawal...apa daa...cit poodah!

Anonymous said...

Mana lagi poodah...junjung UMNO ke atau junjung DAP? Berdosa besar ke bersatu? Bersatu macamana yang tak boleh? Adakah bersatu bermakna PAS hilang kuasa? Islam benci ke bersatu? Atau kau org nak jadi mcm Irak...akhirnya Syiah bom Sunnah...SUnnah bom Syiah. Yang berkuasa sape? Tgk apa yg berlaku diluar sana...jgn jumud sejumud2nya. Islam dipecahbelahkan smpi berpuluh pecahan. Kat Malaysia ni jer dah 3...UMNO, PAS, PKR. Takleh nak fikir ke? Atau memang serban kau org dah ketat sgt smpi oksigen dah tak smpi ke kepala?

Lagi satu dah 51 tahun merdeka la....bkn DAP ni tourist yg baru smpi Msia semlm...takan tak faham2 psl sensitiviti Islam kot. So lepas ni sape nak larang depa bukak pub kt tepi rumah ko org? Takpun tepi masjid. Dulu berkobar2 nak tutup kilang arak...chaittt.

Lagi satu...last sekali....kalau nak carilah yg berpandukan quran ke sunnah....ulamak ke...guna lah nama Arab yg elok...bkn John tu ikutan Yahudi wal Nasrani...ckp pun tak serupa bikin. One more chaittttt.

Anonymous said...

Agak2 lah...klu menanglah PR dalam PRU13 ni smpi leh memerintah negara...tertegak ke daulah Islam kt Malaysia ni?

Bukak serban tu dah berfikir dgn ikhlas...jgn main hentam dulu.

Atau mcm Singh the King kau org ckp lah....over my dead body.

Takpun ulamak2 PAS akan kuar pulak nas2 dan fatwa baru mengatakan.....bla...bla...bla...bla...bla.... dan walaupun kite tak mengIslamkan Malaysia mcm UMNO tapi kene tetap masuk syurga.

Org lain haram....kau jer la yang halal.

Anonymous said...

UMNO=Melayu=Islam=tolak Islam=???????

Anonymous said...

Islam tolak Islam = ?????
Pikir2 lah wahai penyokong2 UMNO/BN

Anonymous said...

=Masuk Neraka

Anonymous said...

keje kuat? ohhh tidakkah korang tahu bahawa calon PAS ini ditolak oleh org PAS sendiri..dah 6 kali bertanding tak pernah menang maaaaaaaaaa!!!!!!!!!bilik gerakan dah masuk hari ketiga kosong jer!!!kerja kuat...take beer!

Anonymous said...

Sapa nak undi perompak..sapa nak sokong perompak..
Cukuplah dok bagi umno merompak hak rakyatnya..Dah kaya raya dah.Rakyat yang tanggung beban.
Hasil bumi melimpah ruah..Apa yang tak ada kat negara kita??Semuanya terbesar..Getah,kelapa sawit,tebu,koko,nanas,lada hitam,teh,minyak petroleum,bijih timah,balak,hasil hutan,hasil pertanian,kilang2 semua ada.Sepatutnya negara dah maju dan rakyat mewah..Tengok singapura,apa yang ada sampai boleh menjadi antara negara termaju didunia..ni lah bodohnya pemimpin umno,.

Anonymous said...

"Mereka tidak perlu risau akan masa yang singkat untuk beribadah. manakala bagi Pakatan Rakyat khususnya PAS, ini adalah satu-satunya masa yang paling berharga untuk beribadah. kempen terpaksa dikurangkan. rakyat dan para pengundi akan tercari-cari info dari parti yang bertanding."

apa TP ko igt puak ko je beribadah??? hey buka topeng la jgn pandai tgk keburukan org lain je....

Anonymous said...

"Mereka tidak perlu risau akan masa yang singkat untuk beribadah. manakala bagi Pakatan Rakyat khususnya PAS, ini adalah satu-satunya masa yang paling berharga untuk beribadah. kempen terpaksa dikurangkan. rakyat dan para pengundi akan tercari-cari info dari parti yang bertanding."

apa TP ko igt puak ko je beribadah??? hey buka topeng la jgn pandai tgk keburukan org lain je....

Anonymous said...

Kot yea pun...pilih lah calon yang berkelayakan sikit. Tu hari kt MU tak reti membaca...ni yang berjual kt pasar mlm pulak. Ini ke wakil yang kite nak pilih utk menyiasat...buat research...membawa fakta...berbahas utk menegakkan hak dan kebenaran sesuatu topik.

Bukan aku hina...dan nabi aku pun buta huruf...tapi hang bkn nabi dan nabi sendiri pesan...letaklah org yg sesuai dgn sesuatu jawatan. Gelak kt kaum Cina dan India jer....ini bkn kerja ketua kampung. Tak nampak terkebelakang ke?

Bayangkan kite letak orang jadi mufti tau membaca quran dengan tajwid tapi tak tau apa hukum2 dia. Tak ke kureng sikit.

Anonymous said...

Letak calon perompak ni senang lah nak rompak bawak lari peti undi..