"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, August 18, 2009

UMNO BONGOK, Media BONGOK, Mufti Pun Nak Ikut BONGOK..?

Reactions: 
Utusan Malaysia lapor -
TG Nik Abdul Aziz jawab balik dalam HarakahDaily -

TG Nik Abdul Aziz cakap lagi -
Kadang-kadang Tok Peti pun tolong komen bagi pihak UMNO... macam biasa, komen Tok Peti berdasarkan laporan Surat Khabar penipu...

Tok Peti yang sepatutnya jadi orang cerdik, berfikir sebelum bercakap, langsung ikut dibodohkan oleh media perdana sebab Tok Peti bercakap berkiblatkan apa yang dia baca dan apa yang dilaporkan oleh media perdana...

Senang cerita, Tok Peti ni BONGOK..! sape nak marah, marahlah... aku peduli apa..? dah memang Tok Peti BONGOK, nak buat macam mana? kalau Tok Peti tak BONGOK, mesti Tok Peti dapatkan sendiri maklumat yang benar dari sumber yang boleh dipercayai kan..?

TG Nik Abdul Aziz ada pesanan untuk Tok Peti -
Kalau Tok Peti tak nak terus-terusan jadi BONGOK dan diBONGOKkan oleh UMNO/BN dan jugak media perdana yang suka menipu, baik jugak kalau Tok Peti dengar nasihat TG Nik Abdul Aziz ni...

Tapi kalau Tok Peti nak terus jadi BONGOK dan Tok Peti suka diBONGOKkan oleh orang-orang yang sedia BONGOK...

Abaikan... wa tak kesah...

24 comments:

Anonymous said...

satu lagi projek BN butakan hati tok peti..

Patut pun kita lenyap amno jika tidak ramai Melayu kena sesat..
so utk puak amno x sensitif ke bangsa melayu dah ramai yg murtad?

Anonymous said...

"
Ahli Parlimen Bintulu, Datuk Seri Tiong King Sing membuat satu lagi pendedahan, dengan mendakwa anak syarikatnya hanya mengenakan kadar sewa RM1 bagi kesemua 32 unit yang menempatkan kampus Kolej Tunku Abdul Rahman (KTAR) milik MCA, di Penampang, Sabah."

http://www.malaysiakini.com/news/110858

hebat

madkri said...

Betullah kata orang tua2...kalau dah kena sumpah lebih 44 kali maka boleh jadi betui....aku rasa Tok Peti nie memang dah terkena sumpahan orang...buat kenyataan pun makin ikut sedap mulut ja...sebagai orang bertaraf ilmuan agama tu kena selidik dulu lah...macam kami orang awam saja...ilmu baru duk tambah..

Melayu barua DAP said...

oh ini rupanya blog pelawak-rakyat.com, blog adu domba yg hampir nak kena saman sbb nak pecah belahkan jamaah.

dut said...

makin teruk media kat malaysia skrg...

Anonymous said...

Boikot akhbar2 UMNO !!!
Boikot betul2 dan sungguh2 la..

Tok Peti tak perasan kot dlm Al-Quran Surah Al-Hujurat, Ayat 6. kat laman perisik-rakyat pun ada.

baca akhbar UMNO..ntah2 dia pun memang ahli UMNO. Patut la dia rujuk akhbar2 UMNO sahaja !
lepas tu bagi komen, hukum dan fatwa.
cukup bulan ada gaji, ada elaun..

Anonymous said...

Dah dekat Bulan Ramadan ni media Umno tak habis habis nak berbohang

Anonymous said...

Soal agama jangan di campur adukkan dengan politil, jangan peralatkan agama untuk kepentingan agenda politik kamu, syurga neraka itu semua ketentuan tuhan bukan Nik Ajis, taubat lah, jangan kita mendahului tuhan....

Masyaallah....

Mudah mengata orang tak betul, tapi diri sendiri pun sama jer....

Sedarlah wahai bangsa melayu, bangsa lain di luar sana bertepuk tangan melihat kita bercakaran sebegini. Jangan kerana kuasa, agama dan maruah kita gadaikan pada DAP.

ruang bicara faisal said...

kona baring atau buat u turn perkara yg biasa bagi nik ajiz...

Anonymous said...

Betullah kata madkri...kalau dah kena sumpah lebih 44 kali maka boleh jadi betui....aku rasa Tok Bulu BullShitDull HamPAS, N.Ajis The Alzheimer nie memang dah terkena sumpahan orang...buat kenyataan pun makin ikut sedap mulut ja...sebagai orang bertaraf ilmuan agama tu kena selidik dulu lah...macam kami orang awam saja...ilmu baru duk tambah..

Anonymous said...

Parti Arak SeMalaysia(PAS) bongok, Tok Bulu N.Ajis pun bongok, macai2 lagi la bongok, h'ARAK'ah adalah sumber yang paling bongok. Panas telinga.. panas telinga.. PAS for all, Takebeer for PAS...

Anonymous said...

Kesian penyokong2 UMNO/BN...mereka percaya terus pada media yang meloya tuu..kesian..

Anonymous said...

Sedarlah wahai bangsa melayu, bangsa lain di luar sana bertepuk tangan melihat kita bercakaran sebegini. Jangan kerana kuasa, agama dan maruah kita gadaikan pada DAP...dan jangan lupa GADAI lah juga pada MCA dan MIC.

Penyokong UMNO/BN mudah lupa...

Anonymous said...

samalah bongoknya macam bloggers perisik rakyat dan lain2 bloggers PUKItan Riot!!!!!

kadir dut said...

poji..aku tgk hang ni makin lama makin teruk..buat artkel syok sendiri

PUTRAKENCANA said...

Apalah nak jadi dengan Pas ni,

Dulu Saya tabik spring kat Pas,

Sekarang Pas jauh menyimpang dari perjuangan asal.

Sekarang, Menyampah dah meluat dengan Pas.

Anonymous said...

Aku pun lagi meluat dengan umno laknat.50 tahun dok tipu rakyat,gadai hak melayu..
Memang bodohlah sapa dok sokong umngok tu.

Anonymous said...

Umno parti perkauman sempit.Otak sempit..bodoh

Anonymous said...

Biarla UMNO meraban. Perangai pemimpin UMNO, Kontraktor UMNO dan JKKK UMNO itu kalaulah diibaratkannya binatang ianya spesis riang2 kat rimba. Perangai riang2 rimba kalau nak habis hayat beliau akan berbunyi tanpa henti dan terbang segenap desa memekak tak tentu hala, kadang tersesat mencari lampu hingga dalam rumah kita. Akhirnya pagi esoknya mampus terlentang.
Apa yg rakyat semua faham ialah memang UMNO cuma akan berada diarena politik sebagai hidup segan mati tak mahu selepas PRU13. Rakyat sekarang tak akan cakap banyak, cuma perhatikan sahaja gelagat UMNO sebelum dan selepas. Memang la rakyat nampak cool, tapi kalau bercerita dimana2 kelompok pun, ayatnya sama, kalau namanya UMNO sudahnya wang. Semua aktiviti wang didahulukan. Takdak wang tak boleh bergerak. Lebih berat lagi sebut saja rasuah, ianya tidak lekang dari UMNO, serasi dan sinonim. Itu hakikat. Walaupun cuba dibersihkan, tapi yg masih tinggal dan kekal sebagai pemimpin bersepah dan paling menarik sekali komen sekelian rakyat ialah "dah tau terang2 disahkan rasuah oleh parti pun SPRM buat bodo lagi".Itulah antara yg menjadikan org meluat. Maka tunggulah saatnya.
MAD BALING

Anonymous said...

tok peti kahkahkahkahkahkahkahkahkah......
UMNO kahkahkhakhkahkahkahkahkahkahkah....
UMNgok dan Geng mmg bongok...

One Vision

Anonymous said...

MELAYU mcm ni la...suka hasut menghasut sesama sendiri, jatuhkan sesama sendiri, politik dijadikan tunjang lebih dari agama .Mana2 parti politik MELAYU pon sama ja tak kira Pas atau UMNO. Esok lusa bila bangsa sendiri dah merempat, anak cucu dah susah, agama dah kena tindas baru nak insaf dalam kubur. Dosa pahala pon dah buta disebabkan politik....Insaf la umat ISLAM.

Anonymous said...

nik ajis xheran la klo ari ni cakap lain hari 2 ckp lain...2 da trend die 1 malaysia da tau da..
suke2 je kuarkan statement org umno xleh msuk syurga so ko (nik ajis) confirm ke msuk syurga?????/?????
TP tolong jawabkan leh??????
klo betul la sume penyokong pas masuk syurga so TP terselamat jauh dari azab neraka walaupun die banyak dosa kaki kutuk,kaki mencarut,kaki fitnah n kaki pemecah belah kaum..

Anonymous said...

Bini pun tak pakai tudung nak suruh tok guru cakap boleh masuk syurga..
Kalau ustazah umngok cakap pompuan boleh melacur tu lah yang masuk syurganya kot

ameerninja90 said...

Surat Khabar arus perdana bongok....surat khabar harakah tak bonggok la....harakah lagi bonggok
memecah belah kan orang.