"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, August 19, 2009

KJ Oxford Lanyak Rais Yatim...

Reactions: 
"While we're on the green dam, do you think Rais knows what email is? Forget FB (facebook), Twit (twitter), etc. Is he even 1.0? I think he kolot."

("Ketika kita semua berada di zaman empangan hijau, awak fikir Rais tahu ke apa itu email? Lupakan Facebook, twitter, dll. Adakah dia 1.0? Saya fikir dia kolot").

Siapakah yang membuat kenyataan di atas..? Dia tidak lain dan tidak bukan dari Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaludin Abu Bakar melalui twitter yang dihantarnya kepada seorang wartawan.

Mesej melalui Twitter ini dihantar Khairy pada jam 11.43 pagi 14 Ogos lepas kepada wartawan itu. Sesiapa yang mengikuti (following) kedua-dua pihak ini (Khairy dan wartawan berkenaan) melalui Twitter akan menerima mesej Khairy ini.

Rais dianggap terkebelakang apabila cuba menapis internet. Hatta bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir sendiri berfikir begitu.

Kah kah kah kah kah...!!!

32 comments:

PAS selangor said...

Inilah blog adu domba yg famous tu? buat fitnah pd jamaah

Anonymous said...

tv3,utusan,rtm lebih banyak fitnah putar belit..

khairi hadhari said...

UMNO Sering Menggula-gulakan Rakyat – Ustaz Harun Taib

PERMATANG PAUH - Ketua Dewan Ulama PAS, Dato' Ustaz Harun Taib berkata UMNO adalah parti yang hanya senantiasa membodoh-bodoh rakyat.

"Mereka sering menggula-gula rakyat (Melayu) dengan pelbagai tawaran yang kononnya merekalah (Umno) yang hanya mampu mentadbir negara dan menyalur segala harta kekayaan,"katanya ketika berucap dalam ceramah kempen pilianraya kecil DUN Permatang Pasir, di sini semalam.

Beliau yang juga Pesuruhjaya PAS Terengganu turut memberi ingatan kepada para pengundi Permatang Pasir supaya tidak terperangkap dengan tipu daya tersebut dengan berkata, “Ingat, kita jangan sekali-kali terperangkap dengan dakwaan mereka lagi,”

"Mari kita nyahkan mereka segera dan jadikan Pilihan raya Permatang Pasir sebagai medan awal untuk meruntuh kekuasaan Umno-BN pada pilihan raya kebangsaan akan datang,"katanya kepada lebih dua ribu orang yang hadir mendengar ceramah di sini

Anonymous said...

umno pemurah,tak tau malu.orang tak minta pun..

Anonymous said...

Aku dah cakap dia belajar kat UM tapi dia tak dengar gak. Oxford gak di pilih.

Anonymous said...

terbaru..
"Tiong: Saya bukan mesin ATM BN"
http://www.malaysiakini.com/news/110948

bodik said...

bingai puak2 umno yahudi ni!!!

Anonymous said...

Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?

Pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Kedah telah menghantar kepada ibupejabatnya di Putrajaya, surat Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah, Datuk Dr Abdul Isa Ismail berhubung kedudukan anggota DUN Kota Siputeh Datuk Abu Hassan Sarif yang didakwa hilang keanggotaannya.
readmore .. http://www.malaysiakini.com/news/110932

Anonymous said...

khairi memang kurang ajar,tak pandai hormat orang tua..memang layak lah tak dapat jawatan menteri...

mufti arab saudi said...

Pisah agama dan politik tidak masuk syurga � sarjana Islam
Oleh Mazlan Jusoh
Wed | Aug 19, 09 | 3:11:24 pm MYT
KOTA BHARU, 19 Ogos: Siapa ekstrem, antara ulama yang mahu memperbetulkan aqidah umat Islam atau orang yang mengaku Islam namun tidak sedar aqidah tergelincir?

Iklan




Aqidah yakni pegangan hidup seseorang muslim. Ia akan menjadi rosak apabila mereka tidak yakin hukum hakam yang diturunkan oleh Allah kepada umat manusia.

Sedangkan dalam surah Al Maaidah:49 Allah berfirman yang bermaksud;

"Engkau hukumlah antara mereka menurut apa yang diturunkan Allah dan janganlah engkau turut hawa nafsu mereka dan berwaspadalah terhadap mereka supaya jangan mereka menyesatkan engkau dari sebahagian apa yang telah diturunkan Allah kepada engkau.

"Jika mereka berpaling, ketahuilah bahawa hanya Allah mengkehendaki supaya mereka ditimpa seksaan kerana sebahagian dosa mereka sendiri. Sesungguhnya kebanyakan manusia orang-orang fasik."

Maka sesiapa yang engkar terhadap suruhan agama itu ianya secara jelas menzalimi dirinya sendiri.

Bekas pensyarah kanan pengajian Islam UKM, Dr Muhammad Muhd Daud berkata, sesiapa yang menolak ajaran yang terkandung dalam al Quran secara jelas telah tergelincir aqidahnya.

"Misalnya tindakan mengasingkan politik dan agama dalam pentadbiran negeri atau negara ia boleh merosakkkan aqidah seseorang.

"Begitu juga pemerintah yang beragama Islam tetapi tidak mahu melaksanakan hukum yang ditetapkan agama dan lebih parah lagi apabila pihak yang mahu melaksanakan Islam cuba dihalang melalui kuasa yang mereka miliki," katanya di sini.

Akhbar hari ini melaporkan Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai ekstrem apabila menganggap dasar yang dibawa Umno (pisahkan agama dan politik) tidak akan membawa ahlinya ke syurga.

Ekoran itu pelbagai pihak mengecam Menteri Besar Kelantan itu. Antaranya Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria yang dilaporkan menyebut tiada nas dalam al Quran dan Hadis mensyaratkan seorang itu perlu menjadi ahli sesuatu parti sebelum boleh masuk syurga.

Dr Mohamad yang juga Adun Tendong berkata, dalam situasi sekarang semua orang tahu pihak mana yang berjuang mendaulatkan Islam dan kumpulan mana yang meminggirkan Islam.

Menurutnya pihak yang bersekongkol dengan pemerintah yang tidak ada cita-cita untuk menegakkan agama Islam tentunya akan lebih jauh daripada mendapat balasan syurga.

Bekas pemimpin pelajar Melayu di Universiti Al Azhar Mesir, Ustaz Abdullah Abdul Razak berkata, apabila sesebuah parti itu memisahkan politik dan iman sudah tentu ia tersasar jauh daripada landasan Islam.

"Politik adalah sebahagian amalan dalam agama. Ini kerana pada zaman Rasulullah saw masjid dijadikan pusat mentadbir, mengatur strategi perang dan mengurus zakat.

"Latihan perang juga diadakan di halaman masjid di zaman baginda. Dan usaha memisahkan agama dan politik dimulakan agama Kristian.

"Dalam agama Kristian orang kuat agama hanya dibenarkan berada di gereja dan pentadbiran negara diurus orang politik," katanya.

Beliau yang juga Ketua Unit Dakwah Halaqat, Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan berkata, apabila perkara pokok dalam Islam diketepikan sudah tentu ia merosakkan aqidah seseorang.

Dan katanya apabila aqidah rosak macam mana seseorang itu mahu mendapat balasan syurga di akhirat kelak.

Oleh itu katanya kenyataan Mursyidul Am PAS mengenai mana-mana pihak yang mendokong parti yang memisahkan agama dan politik tidak akan masuk syurga adalah tepat sekali. _

Anonymous said...

kalau ada prk adun seputih,isu yang patut dimain adalah pembabitan ketua umno kedah shafie afdal dan arak yang berleluasa d negeri kelahirannya..

Anonymous said...

kalau ada prk adun seputih,isu yang patut dimain adalah pembabitan ketua umno kedah shafie afdal dan arak yang berleluasa d negeri kelahirannya..

Anonymous said...

adik tiri si pemutar belit kena saman dan di arah bayar..

khairi hadhari said...

UMNO : Keberaniannya Terpuji

Kita memang 'salute' dengan orang-orang UMNO. Mereka amat berani, maklumlah berdarah pahlawan.

Kita amat bangga dengan keberanian Hishammuddin dan Khairy kerana menghunus keris suatu ketika dahulu.

Kita amat bangga dengan kekayaan anak melayu seperti Khir Toyo yang mempunyai 'Istana Idaman' serta keberaniannya bercakap pasal orang lain amalkan rasuah.

Kita amat takjub dengan keberanian Muhyiddin menaiki Helikopter Kerajaan untuk tujuan parti.

Kita amat tersentak dengan keberanian Mahathir menghina Raja-Raja Melayu dan Islam suatu ketika dahulu.

Kita amat terharu dengan keberanian Derih Jusuh kerana tak setuju dengan perlantikkan MB Terengganu selepas PRU12 dahulu.

Kita juga amat terharu dengan keberanian Rohaizat menerima amanah parti untuk bertanding dalam PRK Permatang Pasir walaupun bermasalah.

Ini menunjukkan orang-orang UMNO memang keturunan pahlawan melayu, selari dan senada dengan kata-kata Bang Tuah, Takkan Melayu Hilang Di Dunia'

Anonymous said...

muhyiddin naik burung nuri untuk urusan peribadi

Anonymous said...

sebagai persediaan menghadapi tuntutan saman,syor kepada utusan,tv3 buat kutipan derma untuk membayar saman kelak..
umno tak bersedia untuk menolong membayar saman tersebut..
sila tengok rancangan BERSAMAMU TV3

Anonymous said...

1. Melemahkan institusi raja-raja Melayu yang menjadi simbol ketuanan Melayu.
2. Melemahkan sistem kehakiman negara.
3. Menarik balik royalti rakyat petroleum rakyat Terengganu yang majoriti orang Melayu.
4. Memperkenalkan PPSMI; menghapuskan bahasa Melayu.
5. Menarik peruntukan geran kepada Sekolah Agama Rakyat, tempat belajar agama anak-anak Melayu.
6. Memperkenalkan meritrokrasi; mengurangkan peluang belajar anak-anak Melayu.
7. Memperkenalkan PTPTN dan mengurangkan biasiswa kepada anak-anak Melayu.
8. Persempadanan semula pilihanraya oada 2002; mengurangkan kawasan majoriti orang Melayu.
9. Menafikan hak royalti rakyat Kelantan yang majoriti Melayu.
10. Memperkenalkan Islam Hadhari yang mengelirukan orang Melayu.
11. Menyenaraiawamkan syarikat TH Plantation yang dahulunya dimiliki 100% oleh Tabung Haji dan dimiliki
oleh orang Melayu. Tetapi sekarang orang bukan Melayu boleh memiliki saham TH Plantation.
12. Menggabungkan syarikat-syarikat konglomerat orang Melayu iaitu; Sime Darby,Guthrie dan Golden
Hope, dan sekaligus mengurangkan peluang orang Melayu daripada tiga syarikat kepada satu syarikat
sahaja.
13. Memetik kenyataan Mufti Perak, Dato’ Harussani – 250 ribu orang Melayu murtad. Semua ini adalah di
bawah pemerintahan kerajaan Umno.
14. Mewujudkan Wilayah Iskandar yang menjadi zon bebas, maka orang-orang Singapura boleh masuk
secara bebas ke sana.
15. Krisis Menteri Besar di Perlis dan Terengganu apabila Umno sendiri yang menentang keputusan Sultan
di negeri berkenaan.
16. Membubarkan Kementerian Pembangunan Usahawan yang menjadi sumber bantuan usahawan-
usahawan Melayu.
17. Memperkenalkan liberalisasi ekonomi, maka sekaligus menghapuskan Dasar Ekonomi Baru yang
tujuannya membantu ekonomi orang-orang Melayu Bumiputra.

Anonymous said...

aku dah kata dah khairy...dulu time belajar kat oxford minum jack daniel sket sgt....ko kena makan babi sekali baru otak ko leh pandai.....ko masuk parti babi pun tak pandai2 jugak...aku tgk mcm org minta sedekah je...nama je ketua pemuda jawatan pun takdak....
elok ko masuk je gerakan....baru leh makan babi ngan yam seng ngan khoo sukun tu....belajar ngan dia mcm mana nak halau melayu..mcm dia pernah buat kat org melayu kat pulau pinang tu...

Anonymous said...

khairi ni sebelum study d oxford,memang dah gila kat noni binti paklah.paklah bg syaratkalau nak kawin dengan noni mesti study kat oxford.jadi dengan rela hati dia terpaksa terima syarat pak lah yg ketika tu menteri luar..

Anonymous said...

rosmah tak nak khairi jd menteri.rosmah nak khairi jd hantu pengundi..

chot said...

Nabi Muhammad SAW bersabda "Aku memohon kepada Tuhanku 3 perkara....2 permohonan itu diperkenaankan dan 1 itu ditolak..
Baginda memohon kepada Allah supaya umat Baginda tidak dihapuskan (dari muka bumi ini) dan Allah menerimanya.Baginda memohon supaya umatnya tidak mati kelaparan dan Allah perkenaankan. Baginda memohon supaya umatnya tidak berselisih pendapat dan berpecah belah antara mereka...Allah menolaknya.


Anonymous said...

akan muncul di akhir zaman,ulama sebagai pewaris nabi akan dihina

Anonymous said...

dulu mahadey hentam rais. rais hentam mahadey. Rais klua umno ikut razaleigh. orang percaya rais sudah anti mahadey. razaleigh pun yakin. dia jadi timbalan presiden semangat 46

rais main wayang dengan mahadey. Brahim ali jadi badut tarian singa yang kepala bulat tu dalam semangat.

akhirnya, dua2 tinggalkan razaleigh masuk balik umno. Rais dapat jadi menteri lagi. Ini GAME UMNO...jangan mudah percaya. KJ ke Rais ke....biarkan dia main wayang, seronok sendiri. PEGI MATI SAMA DIAORANG!...jangan dilayan!

pak din vs rosmah said...

khairi nak jawatan rais..
senang nak jawab permasalahan dengan rakyat rembau..
dapat kontrol tv3 dan utusan

pak din vs rosmah said...

khairi nak jawatan rais..
senang nak jawab permasalahan dengan rakyat rembau..
dapat kontrol tv3 dan utusan

Anonymous said...

kj bela hantu altantuya,

Anonymous said...

Blah lah kj..menang ketua pemuda pun dengan rasuah nak cerita banyak pulak..Melukut ditepi gantang je ko dalam umgok tu.Orang tak pandang pun.Tambah2 lagi sejak pak Dolah dia tak jadi pm dah...Menang pun kena sorak...Khairi rasuah..Khairi rasuah...Khairi rasuah..Hahahahahaha

Anonymous said...

Betul ker cerita nie....komputer lawan mesin taip punya cerita.

Anonymous said...

Menteri komunikasi pun tak kenal apa itu email..hahahaha..bongap

Anonymous said...

ada berani KJ VS TP la berdebat...amacam bro?xkan pandai berdebat dlm blog ja....

Anonymous said...

da confirm2 la KJ kalah.....TP punye auta n temberang lagi power dari KJ ape....

Anonymous said...

http://sd-malaysia.blogspot.com/

-blog yg ntah ape-ape ntah.aku pn tergelak tgk gelagat penulis blog ni.
bole rohaizad di agung2 kn???

http://www.youtube.com/watch?v=Tgw-DgS13YE

-singgah2 la melihat rosmah part1 - part5.xpenah dalam sejarah bini PM masuk youtube sbb mengetepikan keluarga sendiri.sampai kn adik sendiri kena lari dari malaysia sbb xbole nk mencari pekerjaan di malaysia angkara rosmah!