"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, August 19, 2009

PAS Cabar Media Perdana Dedah Video Kenyataan TGNA

Reactions: 
PAS dalam sidang akhbarnya di Markas Induk PRK N11 pagi ini mencabar media perdana yang terlibat dalam memutar belitkan kenyataan TGNA berkenaan dengan isu "Ahli UMNO Tidak Akan Masuk Syurga" supaya menyiarkan rakaman penuh kenyataan TGNA yang dikatakan itu.

Salahudin Ayub dalam kenyataan akhbarnya pagi tadi menjelaskan kepada wartawan bahawa apa yang disiarkan oleh media perdana (televisyen) sebelum ini hanyalah gambar TGNA beserta dengan "quot" kenyataan TGNA yang telah diputar belitkan tetapi bukanlah rakaman video yang membuktikan kenyataan TGNA tersebut.

Dalam kenyataannya juga, Salahudin Ayub mencabar media berkenaan supaya menyiarkan rakaman tersebut atau bersedia untuk berhadapan dengan tindakan undang-undang.

Dalam sidang tersebut, seorang wartawan juga bertanyakan soalan mengapakah menjadi satu "trend" sekarang dimana parti-parti politik baik PR mahupun UMNO cenderung untuk menyaman media-media perdana dan jawab Salahudin Ayub, PAS selama ini cukup-cukup mesra dengan media tetapi ada pihak media yang mengambil kesempatan dalam hal ini dengan memutar belitkan beberapa isu dan tindakan menyaman adalah untuk membetulkan keadaan.

Kita tidak akan menyaman pihak media jika pihak media sedia untuk menyiarkan apa yang sebenarnya dinyatakan tetapi jika sebaliknya berlaku, ia adalah tindakan terakhir supaya media lebih bertanggung jawab dalam menyiarkan kenyataan dari mana-mana pemimpin.

21 comments:

Anonymous said...

UMNO boleh g jahanam

Anonymous said...

Hidup aman tanpa H1N1 (selsema babi) dan
..
...
...UMNO...

Anonymous said...

100% sokong siar 100% rakaman biar semua rakyat msia tgk ..
Baru amno tahu langit tu tinggi atau rendah..

pemerhati bebas said...

kepada wartawan utusan malaysia yang beragama islam dan pengarangnya, takutlah akan azab allah, jangan cuba memfitnah kelak neraka tempatnya,ingatlah bahawa hidup kita akan berakhir dengan kematian.

pemerhati bebas said...

kepada wartawan utusan malaysia yang beragama islam dan pengarangnya, takutlah akan azab allah, jangan cuba memfitnah kelak neraka tempatnya,ingatlah bahawa hidup kita akan berakhir dengan kematian.

Media Cyber said...

bagus2.. cabar media perdana. Saya pun nak lihat sejauh mana kebenaran media perdana itu.

Jeffry said...

CABAR JGN X CABARRR..TUNGGU GAK MANA SI JUBORINK NI KATE NAK SAMAN MUHYIDDIN?..KEHKEHKEH

TAKEBEER!.TAKEBEER!!...TAKEBEEERRRRR!..hic!..hic!...hic!

Anonymous said...

SAMAN JANGAN TAK SAMAN, KALAU TAK SAMAN, UMNO, UTUSAN KER BERITA HARIAN KER, DAKWA DAN TULIH GILA SAKAN SAMPAI YANG TAK UCAP PUN DEPA KATA ORANG CAKAP, SEMATA MATA NAK BAGI PAS MASUK LUBANG CACING TANAH.

SAMAN JANGAN TAK SAMAN, BARU DEPA TAU, AKIBATNYA REPOT HAL HAL YANG TAK BETUL DALAM PAPER.

Anonymous said...

TV3 lagi satu setan besar putar belit..Nik Aziz nafi dia kata Nik Aziz pertahan..
Khalid ni pun satu tergagap gagap.Gunakanlah kuasa tu kan stesen dia dalam tanah selangor..
Tv ni memang tak sedar dek untung.Rakyat yang bayar cukai nak dengar berita yang adil bukan berita umno saja.

Anonymous said...

Semua media telah diperkudakan umnobn..Sebab tu umngok dapat bertahan.Kalau umno lawan secara gentle dgn pembangkang,dah lama dah umno tu pupus..

Anonymous said...

Bila media arus perdana siarkan berita dia kata putar belit, berita tak adil. bila tak siarkan berita dia kata media dah dibeli kerajaan. Media perdana tak adil jugak. Buat salah, tak buat salah. Semua salah. Susahlah macam ni. Susah betul nak berurusan dengan AHLI JEMAAH SYURGA ni. Dia saja yg betul. Orang lain semua salah. Putar jangan tak putar. Belit lah serban tu kemas-kemas..

kemboja said...

Betul tu....halau saja TV 3 1/4 dpd negeri selangor tu.....pemfitnah no-1....merosakkan rakyat dgn dakyah pembelit dia orang tu.

Apa takut....TV 3 1/4 tu swasta punya sajalah...

Aku sokong 100%.....

faridshah said...

Media Perdana berani ke nak siar?
Puak2 ni penakut nak mampuih !! Takde teloq lar.. nak dgr ucapan/ulasan pemimpin dari PR pun susah.
Maklum la harta mak-bapak UMNgOok yang punya..!!

UMNO no EGGS !!
hapuskan Rejim UMNO/BN

dut_KB said...

aku tgk kesian ngan TGNA kena serang media umno bertubi2...yg terbaru majlis fatwa kebangsaan mengeluarkan kenyataan "kenyataan TGNA menyeleweng"... TGNA menafikan sekeras-kerasnya dan akan mengemukan saman terhadap media umno yg memutar belitkan kenyataan TGNA... mahathir pon menyindir TGNA dgn isu ini...

"Jadi saya berbangga dengan kebolehan Nik Aziz untuk menentukan siapa pergi syurga dan neraka. Sesiapa yang kenal baik beliau, pergilah tanya kepada beliau (sama ada akan ke syurga atau neraka)," katanya kepada pemberita ketika diminta mengulas kenyataan Nik Aziz dua hari lepas bahawa penyokong Umno tidak akan masuk syurga kerana parti itu memisahkan Islam dan iman.

inilah kalau dah jahil tentang islam...

Anonymous said...

dut_KB ni sah ahli JEMAAH SYURGA NIK AZIZ. Begitu taksub dan tahap ketaksuban yg amat mendalam yg amat sangat..

Memang susah nak pulihkan ahli-ahli JEMAAH SYURGA. Mereka telah sesat dlm kekeliruan dan ketebalan jumud. Kesian sungguh. Semuga Allah bukakan mata hati mereka dan kembalikan mereka kepada asal..

paloi bin mulau said...

kita susah2 marah tv3suku utusan meloya tapi sudah kah kita buat sesuatu? contohilah saya. saya tidak membeli utusan sejak 2001. ni akhbar yg saya kenali masa tahun 79 lagi. baru tadika masa tu.

saya tidak buka tv3suku hampir setahun. bukan saja berita tapi tv3suku keseluruhan. kalau nak lagi best anda boleh email ke tv3suku meluahkan rasa kurang senang anda. kalau ada berjuta org sanggup buat mcm tu nangis tv3suku.

Langsi said...

Setuju dgn palui bin mulau...
meh kita pakat ramai2 e-mail protes ke TV3 1/4!

Awat tak komen dlm parpukari lagi... komen ko kene block je ke, mcm komen aku!

perompak harta rakyat said...

Mari kita wat memorendum dan demo@tunjuk perasaan besar-besaran dihadapan pejabat Menteri Besar Selangor supaya beliau menggunakan kuasa yang ada padanya diatas kapasiti sebagai Menteri Besar supaya menghalau Media Prima dari Tanah Jajahan Selangor.

Dan setiap negeri yang ditadbir oleh PR juga wajib mengharamkan Media Prima mendirikan tapak baru bagi tujuan membina bangunan stesen tv.

Dan sebagai langkah tambahan Tan Sri Khalid Ibrahim haruslah mengharamkan akhbar Utusan Malaysia, Berita Harian dan akhbar2lain yang memihak kepada umNO di tanah jajahan Selangor berkuat kuasa serta merta hinggalah mereka berubah untuk menjadi pihak yang neutral dalam melaporkan suatu perkara itu tanpa bias kepada mana2parti politik.

Sudah tiba masanya PR bertindak aggresif melawan serangan musuh yang bertali arus memburuk dan membusukkan nama PR dengan mereka-cipta suatu yang tidak pernah diucap dan dilakukan oleh PR tanpa rasa malu dan mereka mungkin terlupa bahawa di Padang Mahsyar kelak mereka akan terpaksa mencari sampai jumpa insan yang mereka fitnah semasa didunia di kelilingi lautan manusia yang mana ntah berapa ribu tahun baru jumpa. dah jumpa kena mintak maaf lagi. Kalau yang teraniaya tak nak maafkan amacam? Tanggunglah dosa orang tu.

Kempen fitnah dari gerombolan united malay national organisation yang semakin menjadi2 mutakhir ini adalah kerana mereka sedar kuasa yang mereka genggam erat selama 52 tahun sudah hampir terlepas dari genggaman dan nampaknya ada tanda2 ia sudah sampai ke penghujungnya.Oleh itu tidak hairan fitnah dan putar belit yang mereka jaja nampak seolah2 budak tadikan pun x pecaya cerita yang keluar dari akhbar dan tv diorang ni.

Lagi 1, apabila kita turun berdemonstrasi supaya MB bertindak tegas menghalau Media Prima dari bumi Selangor nanti,para demonstran daWAJIBkan memakai baju BN. ( walaupun ramai diantara kita yang merasakan memakai baju berlambang dacing serupa dengan memakai pakaian Perompak)Dengan memakai baju lambang dacing, anda akan terselamat dari ditembak dengan air asid ataupun dipaksa menghidu gas pemedih mata yang biasa dihidu oleh para demonstran PR.

Anonymous said...

betul2..mu ni perompak kelas 1

i'm no king

Anonymous said...

Pakat pakat doa biar pembaca berita tv3 suku terjuntai lidahnya sampai ke tanah..
Penyebar fitnah no 1

UMNOituNAJISSS said...

aku geli pakai baju lambang dacing atau keris..NAJIS MUGHALAZZAH!!!