"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, August 25, 2009

Gambar Hari Pengundian N11 - Kubang Semang

Reactions: 
Pagi tadi jam 8:20 aku dah terpacak dekat Pusat Pengundian Kubang Semang. penyokong PAS dah penuh dikiri dan kanan jalanraya menuju ke pusat pengundian. mungkin dalam 200-300 orang... masa aku sampai, DSAI & Calon PAS yang mewakili PR dalam PRK N11 dah masuk ke Pusat Pengundian.
Yang berbaju kuning berkumpul bawah kemah tu ialah para pemuda BN, mula-mula tak ramai... ada la dalam 20-30 orang je...melepak-lepak sambil menunggu geng-geng lain sampai...
Jam 8:25, geng-geng Pemuda BN yang berkonvoi dengan motor dari Bandar Bukit Mertajam (kalau tak silap aku) tiba ke Pusat Pengundian Kubang Semang... kuning beb... kuning..!
Yang ni sebahagian dari penyokong PR yang berkumpul di sebelah kanan jalan dari Masjid Kubang Semang menuju ke Pusat Pengundian Kubang Semang.
Jam 8:30, DSAI keluar dari Pusat Pengundian selepas selesai mengundi dengan diiringi oleh calon PAS yang mewakili PR, saudara Salleh Man...
Sempat beramah mesra dengan para penyokong PR yang menghadirkan diri memberi sokongan.
Dari sini, Salleh Man berpecah dengan DSAI... Salleh Man menuju ke Pusat Pengundian yang seterusnya (tak dapat dipastikan lokasi) manakala DSAI bergegas pulang ke KL.
Lambaian seorang pemimpin berjiwa rakyat...
Nak masuk kereta pun sempat lagi tu kena sambar...

21 comments:

sorrytosay69 said...

alhamdulillah...kemenangan dah nampak dah...si org umngok ni x abis2 nak upah mat2 rempit...pas habis pilihan raya ditangkapnyer balik

CUPING MERAH said...

GENG KUNING TU NAK BUAT PERHIMPUNAN BERSIH KE?

HATI-HATI TPU ...PERHATIKAN BETUL-BETUL YANG BERBAJU KUNING TU..TAU 2 TU LA PENGUNDI HANTU YANG DIMAKSUDKAN....

KENA SELIDIK TU ..JAP LAGI DIA PEGI TUKAR BAJU BIASA...

Anonymous said...

Buju kuning tu mat rempit, baru dapat habuan.

Anonymous said...

Dapat baju kuning sehelai, wang saku kerja sambil duit minyak, makan minum free.....

Kalau ikut Pas aper dapat...kosong cam bulan!!!

Cayalah...

dewatawanberapi said...

cis,

salleh ni pakai batik pun batik murah
bikin malu melayu jer...

kalau takde duit tu...mintaklah kat
bang nuar...bang nuar banyak duit
walaupun tak bekerja dan lama dalam
lokap..

dewata said...

najib bole la tolong belanja.....lagi banyak duit.... komisen je dah 400 juta.... gile aaaa... baju batik apa la sangat

zahid ehudi said...

harini KDN serbu pejabat edaran gedung katun oleh zunar untuk rampas majalah katun...

ahahahah bodo sial UBN ni....SPR, MACC, PDRM seme dah dia pakai, KDN pon dia guna gak....

majalah hiburan yang nampak tetek, asyik cite pasal seks, pergaulan bebas tak nak pulak rampas.... penerbit mangga yang haram jadah tu dah kaya gamaknya jual majalah mangga....KDN tak usik pon....

UBN dengan katun pon takot ke....

-zaman firaun dulu, firaun ada keluar arahan untuk bunuh semua bayi lelaki yang lahir sebab takut, mengikut tilikan ahli nujum firaun akan lahir seorang lelaki yang akan bangun menentang firaun....-

kah kah kah macam ada persamaan je... cuma firaun malaysia ni taku dengan katun ahahahahahah

Anonymous said...

HaHAHAHA ..firaun ni x dak telog
langsung x datang PP ..mat sembab je dtng

cahaya malam said...

salam..

kemenangan kian pasti menampakan dirinya..

;)

wassalam..

Anonymous said...

Duit Salleh dah abis belanja...??? RM60K.. cepatnya abis. Ooo... tu pasal kantoi bayar hutang TEKUN berjumlah RM22310. Kalau macam tu jangan kan nak beli batik, nak beli sependa pun sure miss...

dewata said...

duit pecah amanh kan ada....ratus ribu beb, mesti ada belen lagi tu

Anonymous said...

Kehadiran pemuda berbaju kuning telah menjatuhkan teloq mat2 setan berbaju merah. PASberg cemas seketika sehinggakan tidak mampu lagi untuk menjerit "takebeer"...

Anonymous said...

Aku heran betui, penyokong2 mat sembab ni suka sangat cerita pasal spenda.

Dulu duduk kat kampung dok kebas spenda jiran kot?

dewatawanberapi said...

orang pas sama bangsat dengan spesis
cina dan hindu kapir...

penghuni neraka jahanam...

Anonymous said...

Budak-budak pakai baju kuning nie ntah boleh ngundi ke tak, berapa la upah um-NGOK dah bagi. Dapatlah kot Gam dunlop setin untuk stim dulu, duit poket sket dan duit minyak.

Nampak sangat tersedak um-NGOK nie.

-Zackry-

Anonymous said...

dewatawanberapi said...
cis,

salleh ni pakai batik pun batik murah
bikin malu melayu jer...

kalau takde duit tu...mintaklah kat
bang nuar...bang nuar banyak duit
walaupun tak bekerja dan lama dalam
lokap..

To dewatawanberapi
: Agama ISLAM xsuruh pun kita pakai baju mahal2...cuma britau kita supaya pakaian kita perlu menutup aurat...

Ko nie luaran je ke islam???Dalam???

Anonymous said...

kalau dah nama UMNO semua nk mahal2..
perabis duit sana sini.yg rugi yg miskin rakyat.kalau keja nk bergaya ja toksah la.setakat pkai baju merah baju pink guna duit rakyat baik xpayah.tgk muka org2 umno rasa nk muntah..muka pn gelap xdak cahaya.
kerja nk rasuah ja.nnt masuk bilik ambik duit elaun bagi dekat budak2 merempit td..UMNO UMNO SGT BONGOK

det said...

Setakat jam 3 petang tadi hanya sekitar 63 peratus sahaja yang keluar mengundi.

Calon BN Rohaizat Othman melihat Perkembangan yang positif yang disaksikan memberi keyakinan kepada saya untuk meraih sokongan pengundi, sekali gus merampas semula kerusi ini

"BN telah menjelaskan hasratnya membantu rakyat dengan menyediakan pelbagai kemudahan asas dan infrastruktur yang dikehendaki selain keperluan lain yang diperlukan di sesuatu kawasan.

http://darulehsantoday.blogspot.com/2009/08/update-dari-permatang-pasir.html

dewatawanberapi said...

kepada semua kawan2,aku mntak maaf krn maki hamun dan mencarut disini,aku jd begitu kerana aku ni sakit gila babi dan sawan...eloklah kita bermaaffan sesama kita di bulan mulia ini..

Anonymous said...

mudahnya...

boli said...

nasib baik gila babi kalau selsema babi lagi teruk pa