"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, August 25, 2009

N11:38.9% Keluar Mengundi Sehingga 11 Pagi..

Reactions: 
Jumlah keluar mengundi sehingga jam 11 pagi tadi mencecah 38.9 peratus, kata Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz berkata beliau berpuas hati dengan perkembangan perjalanan proses membuang undi setakat ini kerana menunjukkan kemajuan, lebih baik daripada hari mengundi DUN Manek Urai, awal bulan lalu.

Beliau berharap hujan tidak turun hari ini dan membolehkan sasaran 80 peratus keluar mengundi dicapai.

Tambahnya, tiada laporan mengenai kehadiran "pengundi hantu" dimaklumkan kepada suruhanjaya tersebut.

Laporan awal:

Suasana di pusat pengundian di SK Permatang Pasir panas apabila penyokong Pakatan Rakyat dan BN melaung mengejek satu sama lain.

Penyokong Umno melaungkan "Anwar pengkhianat" manakala penyokong PAS membalas dengan laungan "You jantan ke tidak".

Pemimpin PAS, Dr Hatta Ramli juga kelihatan berada di situ.

Ramai anggota polis ditempatkan di semua pusat pengundian bagi mengawal penyokong kedua-dua parti yang bertanding.

Menurut Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) jumlah keluar mengundi sehingga jam 9 pagi tadi ialah 14.6 peratus atau 2,566 orang.

Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz melawat pusat pengundian di SRJK (C) Lay Keow dan berpuashati dengan perjalanan pengundian setakat ini.

Proses pengundian bagi pilihanraya kecil DUN Permatang Pasir bermula dengan 39 saluran di sembilan pusat mengundi dibuka di lapan pusat pengundian mulai jam 8 pagi ini.

Calon PAS, Mohd Salleh Man akan mempertahankan kerusi DUN tersebut ekoran kematian penyandangnya dari parti tersebut, Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman, 63, kerana sakit jantung pada 31 Ogos lalu.

Beliau berdepan dengan calon BN, Rohaizat Othman. Seramai 20,290 pemilih berdaftar layak mengundi hari ini untuk memilih wakil rakyat yang baru mereka.

Di pusat pengundian SMK Samagagah di sini berlaku peristiwa tak pernah ditemui iaiti penyokong UMngok/BN bertakbir dan dibalas dengan berselawat oleh penyokong PAS dengan memegang Poster calon.

40 comments:

Anonymous said...

Pandai pulak Melayu um-NGOK nie bertakbir, ingatkan pandai menyalak Hidup Melayu.

-Zackry-

Anonymous said...

UMngok/BN bertakbir biar betul??? Dah masuk Islam Sebenar semula ke UMngok nie. Nak menang punya pasal ape saja Barisan UMngok akan lakukan.

Anonymous said...

PAS- Takbir
Umngok - takebeer

Anonymous said...

Penyokong Umno pula bertakbir

Kebiasaannya, penyokong PAS akan bertakbir tetapi berlainan pula suasana di pusat penggundian di SMK Sama Gagah pagi ini.

Sebaliknya, penyokong Umno pula beramai-ramai bertakbir di situ.

Manakala penyokong PAS pula membalasnya dengan berselawat beramai-ramai.

Penyokong Umno juga turut melaungkan 'Hidup BN' dan 'Hidup Melayu'.

http://www.malaysiakini.com/news/111315

Anonymous said...

dewata said...
ali said...
Jeffry said...

Inikah blogger amno yg ikhlas dlm tulisannya .. Jauhlah orang nak sokong amno kalau ilmu blogger ini yg dia orang upah .. dapat dosa adalah baca tulisan dia orang ,silap2 tergelincir akidah ..
Wahai mat blogger diatas ingatlah mati .. hebatkah anda?
Utk blogger lain awas sikit baca tulisan ini ..
Utk admin TP jika tulisan mangancam akidah tolong delete ..
Dah ramai "free Thinkers" dan anak melayu murtad kat Msia

Anonymous said...

wpun pun bertakbir tapi depa xdpt masuk syurga,..padan muka

Anonymous said...

KDN serbu pejabat majalah humor terbaru Gedung Kartun pagi ini susulan penerbitan edisi sulungnya yang mengusik perdana menter

http://www.malaysiakini.com/news/111321

Anonymous said...

kepada sesapa yang masih sokong UBN tu hentikanlah. tak ade faedahnya sokong parti perasuah tu. Sape nak kaya cepat bolehlah sokong UBN sbb dia orang cukup terel habiskan duit rakyat. Duit aku juga tu bayar tax.

Anonymous said...

saya sokong anon 12:45

cuma dia tertinggal satu lagi fakta,.

"Menyokong UMNO beerti xdpt masuk syurga"

Ni bukan saya yg ckp, TGNA yg cakap

Anonymous said...

Anon 12:45

untungla amik ayat separuh, eh, bukan, suku - suku.......

Anonymous said...

August 25, 2009 12:54 PM
anon ini ..

anda amno ke @ 50:50

Anonymous said...

Aku tak sabar nak buka puasa dan terawih kat sana, lepas tu biasalah nak meraikan kemenangan PAS. Jangan Mareh..

MeriamBuluh said...

Sekejap pencacai2 UMNO bertakbir..sekejap melebelkan anwar pengkianat..
memang confirm dah tak masuk syurga puak2 munafik nie...
Kalau dah bertakbir tu sudah tentu tidak akan menjatuhkan maruah orang lain...ini mungkin ajaran Islam Hadari...semua boleh.hehehehe

Anonymous said...

sya terfikir mcmner yg dgn ibubapa kita dulu yg sya yakin 90% menyokong UMNO

Sya kena jumpa TGNA utk mengatasi maslah ini,.saya harap sgt agar TGNA boleh bleh berbuat 'sesuatu' krn rata-rata penyokong totok UMNO dulu tlh meninggal dunia.

Anonymous said...

Anon August 25, 2009 1:03 PM

ko nak teraweh ke nak gi berparti? ko bior betul...pe niat sebenor ko neh..ish ish..sesat tul PAS.

Anonymous said...

alaa...rugi tak tunggu sampai habis semalam hampas betul. ciss

Anonymous said...

meriam buluh,.. jgn mengutuk kem sendiri

PAS yg selalu menghina org smbil bertakbir

Anonymous said...

kalau UBN partilah dia orang kata tapi PR kenduri kesyukuran.

Wong Ka Wai said...

Anak-anak kecil Penan di Sarawak sedang kebuluran.

Sila hulurkan bantuan kepada mereka.

Saya sudah dermakan sedikit wang kepada mereka.

Untuk maklumat derma sila layari http://harismibrahim.wordpress.com/2009/08/24/how-many-anak-bangsa-malaysia-must-die-before-you-are-moved/

Secara ringkas, menurut blog harris, sesiapa yang ingin hulurkan bantuan sila deposit wang ke akaun ini:

Nama akaun: St Francis Centre Belaga

Nama bank: Maybank, Bintulu branch, Sarawak

Nombor akaun: 011065307834

Berita yang berkaitan dengan kes kebuluran ini, sila layari http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/8/24/nation/4577979&sec=nation

buka kedai online dengan RM100

Anonymous said...

Aku tak sesat pasal aku pegi juga sembahyang, tak macam orang umno masjid pun dia orang tak jengok.

tak hairanlah orang Pas kata puak umno ni tak masuk syurga. Orang pegi sembahyang pun puak umno kata kita sesat, tak sembahyang lagilah sesat. tak gitu.

Aku ni bukan orang Pas kawan, jgn mai tuduh saja.

Anonymous said...

Buku dedah 'dua wajah Anwar'

Sebuah buku yang cuba mendedahkan 'dua wajah' Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim ditemui di kawasan pilihanraya kecil DUN Permatang Pauh hari ini.

Buku tersebut menonjolkan petikan-petikan ucapan Anwar yang mengecam PAS dan DAP - dua anggota Pakatan Rakyat - sewaktu beliau bersama Umno dahulu.

Ini angkara siapa?
http://www.malaysiakini.com/news/111335

bosan aneh said...

salam Permatang Pasir....

mari la kita MEMANGKAH DACING
PANGKAH LA BN

SOKONG LA UMNO
SOKONG LA KJ...
SOKONG ZALI
SOKONG BOSAN ANEH

selapas berbuka pose hari ini.. maka BN akan diumumkan PEMENANG PERMATANG PASIR

idup BN/UMNO/KJ/ZALI/bosan aneh

-bosan aneh-

Anonymous said...

dan sokonglah maksiat dan
minum arak .pangkah BN

bosan aneh said...

salam Permatang Pasir....

mari la kita MEMANGKAH DACING
PANGKAH LA BN

SOKONG LA UMNO
SOKONG LA KJ...
SOKONG ZALI
SOKONG BOSAN ANEH

selapas berbuka pose hari ini.. maka BN akan diumumkan PEMENANG PERMATANG PASIR

idup BN/UMNO/KJ/ZALI/bosan aneh

-bosan aneh-

dewatawanberapi said...

dengar cerita ustaz2 pas semuanya
tak pakai seluar dalam...budaya kafir
betul ke zali???

MeriamBuluh said...

Anony 1:06 orang PAS pun bukan kesemuanya baik..ada yang tak sembahyang,merempit,meragut dan macam2 jenayah lagilah...tapi dosa2nie Allah boleh ampunkan jika kita bertaubat...kalau tak sempat bertaubatpun masih ada harapan masuk Syurga...selepas kena siksa kat Neraka..
Tapi satu yang penting mereka tak syirik kepada Allah...

UMNO tolak hukum Allah dah boleh dikira syirik kepada Allah kerana mereka tidak yakin apa yang terkandung dalam Al Quran...
Dosa ini tersangat besar jika mati tak sempat bertaubat hang carilah akibatnya...aku tak boleh bagi keputusan...

muidin singa said...

mat sembab tak ngaku jual tanah johor kat cina singapore..... aku sebagai rakyat johor hanya mampu maki dan ludah aje penafian tuh

Anonymous said...

meriam,.
tlg jelaskan dgn lebih detail siapa org umno yg tolak hukum Allah,. dan apakah hukum Allah yg ditolak tu?

Tolong jelaskan jgn hentam semborono di bulan Ramadham Al-Mubarak ini,.tak baik,.berdosa

adakah

Anonymous said...

Sejak berada dlm PR PAS langsung x pernah cakap pasal NEGARA ISLAM DAN HUKUM HUDUD,..malah dlm sidang DUN Perak, DS Nizar MENAFIKAN PAS mahu mengwujudkan NEGARA ISLAM,.

Apakah PAS masih memperjuangkan Islam???

Satu persoalan yg perlu dijawab secara jujur

Anonymous said...

kahkahkah,.

ckp nk berjihad,..tapi takut terketar-ketar bila ditengking oleh OKU Karpal Singh,..

kehkehkeh,.jihad pe mende

MeriamBuluh said...

Bengong betul la penyokong2 UMNO nie..hukum Allah tu HUKUM HUDUD la kawan...
Siapa kata PAS tak bercakap pasal Hudud walau bersama PR..
Kalau dapat sumber berita dari media Bapak Tiri kau memang la tak ada langsung berita dari parti lain.
Yang nak haramkan arak kat kawasan orang Islam di selangor dan heboh 1 Malaysia kerja sapa????UMNO kaa..
Ini baru langkah pertama..slow2 la kawan..

Anonymous said...

August 25, 2009 2:43 PM
anon ini ..
kita sebagai orang Islam x kira pas ke atau amno ..adalah wajib kita adakan undang Islam kat Msia ni

dewatawanberapi said...

slow2 kepala otak hang...

Anonymous said...

Kuat sungguh tenaga dewata ni mencarut.Baru melantak nasik lah tu.
Dewa hindu dia posa sebelah malam je.

Anonymous said...

ALHUAKBAR DIKKATAKAN TAKEBEER!!!
ORG UMNO ANDA DAH JAUH TERPESONG.
NI ISLAM YG DIBAWA OLEH MELAYU UMNO??

Anonymous said...

dewata ni islam ke kafer laknatullah????

dewatawanberapi said...

hidup umno..

bosan aneh said...

salam puasa dewatawanberapi

aku pun blogger upahan
blogger pencacai

banyak wooo aku dpt sebulan...
terima kasih power root

go BN go...
go dewatawanberapi go
go bosan aneh go

p/s:dewatawanberapi lepas berbuka.. leh laa kita sambut kemenangan BN di Permatang Pasir.. maklum la... kita kan pencacai...

-bosan aneh

dewatawanberapi said...

aku mengaku,aku ni mmg pencacai..ko pon sama ke mcm aku??hahahahahah...

bosan aneh said...

selamat berbuka puasa semua...

sama ada pencacai umno mahu pun pencacai dap....


we r freinds

-bosan aneh-