"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, August 25, 2009

Ceramah Perdana Malam Terakhir Kempen PRK N11

Malam tadi bertempat di Bilik Gerakan Induk AMK Sama Gagah, Lorong Chermai berlangsung acara terakhir Ceramah Perdana Pakatan Rakyat untuk kempen PRK N11.

Dianggarkan ceramah tersebut telah berjaya menarik tidak kurang dari 5 ribu audience dari kawasan sekitar dan juga luar kawasan pengundian.

Antara pimpinan yang hadir malam tadi ialah ADUN Hutan Melintang - YB Kesavan, Bekas Menteri Kesihatan - Dato' Chua Jui Meng, Ahli Parlimen Pokok Sena - Dato' Mahfuz Omar, Ahli Parlimen Permatang Pauh merangkap Ketua Umum PKR - DSAI, Ahli Parlimen Kuala Krai - Dr Hatta Ramli, Bekas Menteri Di JPM - Dato' Zaid Ibrahim, Ketua AMK Pusat - Saudara Shamsul Iskandar, Haji Mohammad Sabu, Ahli Parlimen Gombak - Azmin Ali, Ketua Menteri Pulau Pinang - Saudara Lim Guan Eng dan Ahli Parlimen Batu - Saudara Tian Chua.
Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Dato' Seri Anwar Ibrahim berkata, Pakatan Rakyat komited dengan perjuangannya untuk mewujudkan satu budaya politik baru menghormati undang-undang.

Beliau berkata, masyarakat di Malaysia khususnya di Permatang Pasir perlu menjadikan PRK pada kali ini sebagai satu titik tolak untuk merubah kerajaan yang penuh dengan penyelewengan dan mengamalkan kronisme.

“Ada gambar Ketua UMNO Kedah (Mahadzir Khalid), hendak beli wakil rakyat kita, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia rakam. Ada tindakan yang diambil? Tidak... sebab UMNO ada undang-undang khas untuk dia.

“Curi tak apa, bunuh tidak mengapa, rompak pun tidak mengapa, komisyen, korupsi tinggi... Menteri Pertahanan ambil komisyen RM400juta,” katanya.

Anwar berkata, orang Melayu menjadi rakyat miskin tegar di negara ini disebabkan mempunyai pemimpin kerajaan yang rasuah dan zalim.

Sehubungan itu, beliau meminta rakyat memberi sokongan kepada calon PAS Salleh Man sebagai tanda sokongan kepada Pakatan Rakyat dan kepimpinan Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang baru.

“Yang kita miskin, padahal AP sahaja puluh billion ringgit, saham bumiputera puluh billion ringgit, kontrak bumiputera puluh billion ringgit, minyak ratus billion ringgit. Kenapa Melayu miskin? kerana adanya pemimpin Melayu rasuah yang ambil kesemuanya,” katanya.
Bekas Menteri Undang-Undang, Dato' Zaid Ibrahim berkata, UMNO-BN merupakan sebuah parti yang tiada masa depan.

Katanya, UMNO-BN telah membuktikan parti berkenaan tidak menghormati rakyat dengan mengemukakan calonnya Rohaizat Othman yang telah disenarai hitam Majlis Peguam.

“Kalau tidak layak menjadi peguam, bagaimana beliau mahu menjadi wakil rakyat? Tetapi UMNO kata boleh,” katanya lagi.
Naib Presiden PKR Azmin Ali berkata, gejala rasuah di kalangan pemimpin UMNO-BN bukan sahaja melibatkan golongan pemimpin senior tetapi turut berlaku di kalangan pimpinan muda parti berkenaan.

Menurutnya, rakyat seharusnya memberi sokongan kepada Pakatan Rakyat untuk menubuhkan sebuah kerajaan yang telus dan menjaga kepentingan semua rakyat tanpa mengira bangsa.

“Dalam UMNO, dari tua sehingga muda semuanya perompak dan perasuah, kenapa kita hendak memilih orang muda yang merompak, rasuah dan tidak menjaga hak koperasi? baik sokong Lim Guan Eng anak muda yang baik dan amanah.

“Baru satu penggal jadi Menteri Besar (Khir Toyo) sudah bina mahligai, dengan berani mengatakan apa salahnya mantan MB bina mahligai takkan hendak duduk di pondok? Nik Aziz masih MB sejak 20 tahun duduk di pondok menjaga kebajikan rakyat,” katanya.
Sementara itu Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dalam amanat terakhirnya, meminta semua masyarakat di Permatang Pasir menunjukkan sokongan kepada calon PAS, Salleh Man bagi membenamkan Barisan Nasional.

“Bulan Ramadhan bulan mulia, adil ditegak rakyat dijaga, bulan suci harapan menyala, undi bulan dapat pahala….betul tidak?

“Jangan percaya lagi tuduhan BN dan penting kita bawa perubahan sama-sama dirikan sistem kerajaan bersejarah di Malaysia iaitu kita hendak tubuhkan kerajaan berjiwa rakyat bukan kerajaan bersikap kronisme,” katanya.

33 comments:

dewata said...

“Bulan Ramadhan bulan mulia, adil
ditegak rakyat dijaga, bulan suci
harapan menyala, undi bulan dapat
pahala….betul tidak?

aku cukup panas kalau anak babi
mempermainkan islam...

justice for all said...

aku turut serta dlm perhimpunan terakhir ni..senang ckp mmg best...yg berucap smua pemimpin2 rakyat yg ada ETIKA...xrugi aku dtg dr johor ntok bkongsi moment2 cmni...HIDUP PAKATAN RAKYAT :)

sorrytosay69 said...

yang hang nak panaih pasai pa???apa yang dia ckp buat hang panas...cetek sungguh akai hang dewata ooii...

zahid ehud said...

aku lebih panas kalau orang islam sendiri macam lahanat UMNGOK mainkan mempermainkan islam....
menghina hukum hakam islam....
mempersenda nabi muhammad....
melanggar larangan dalam islam....
mempersendakan takbir......

Anonymous said...

dewata panas sebab byk dosA kot..hahahahahaharunn salim bachikm...

Anonymous said...

PRK kali ni tak de pun nama katak dalam kotak... mana dia pi?

Anonymous said...

dewata babi

Anonymous said...

Lawan tetap lawan.
Reformasi, reformasi, reformasi.
Hapuskan kerajaan mat monggol.

dewata said...

anony 9.53

mak hang tu yang babi

dewata said...

anony 9.53

bapak hang pulak anjing kurap

dewata said...

aku gila..

dewata said...

soori,mak aku tak ajar aku,sbb tu aku suka maki hamun...

dewata said...

korang maki aku balik,ludahlah muka aku ni..

dewata said...

HIDUP UMNO...

dewata said...

saya sayang umno,hidup dan matiku bersamamu...saya sayang rosmah..

dewata said...

aku ni mangkuk hayun..

Anonymous said...

Dewata dah gila sebelum umno kalah lagi..kena sawan babi

Anonymous said...

kepada juak2 UBN sudah2 sokong parti maha perasuah korang tu. Malam tadi aku pegi serius cakap mmg bersemangat pemimpin and penyokong pakatan rakyat. Ya Allah menangkanlah calon PR dengan majoriti yang lebih banyak sehingga BN kalah wang pertaruhan. AMIN. Lawan tetap Lawan

Anonymous said...

perghhh dari johor..aku semalam dari KL... semangat. kalau UBN jangan haraplah nak datang kalau tak ade duit rasuah.

Anonymous said...

INGAT LAH UNDI PAS + PKR = DAP CINA LAKNAT!

Anonymous said...

To August 25, 2009 11:22 AM

Inilah contoh orang UBN yang tak senang dengan perpaduan Pakatan Rakyat. Ko sokonglah parti perasuah ko tu sampai mampus.

UMNOmunafik@anti-islam said...

dewata said...
“Bulan Ramadhan bulan mulia, adil
ditegak rakyat dijaga, bulan suci
harapan menyala, undi bulan dapat
pahala….betul tidak?

aku cukup panas kalau anak babi
mempermainkan islam...

August 25, 2009 6:06 AM

KAU TU BAPAK SEGALA BABI..ORG NAK DKAT DGN ISLAM KO KUTUK..UMNO PUN X ISLAMIK LANGSUNG..AURAT PUN X TUTUP..ITU LAGI LA MGHINA ISLAM..TP DOK MGAKU ISLAM LAGI..BANGSAT UMNO!!AKU DOAKAN LIM GUAN ENG DPT PETUNJUK DAN HIDAYAH DRPD TUAN PUNYA DUNIA(BUKAN UMNO)ALLAH SWT..DAN PNYOKONG2 UMNO,SMENTARA BERAKAL NI,PIKIR2 KAN LAH..

Anonymous said...

to anon August 25, 2009 11:28 AM

Perpaduan? dengan DAP? kakakakaka...(sambil pegang idung ko..) mcm tu lah ko kena tarik idung nnt dengan diorang.

Anonymous said...

ko yang kena pegang hidung dengan Melayu UBN.

Anonymous said...

Ko melatah cepat sangat. takpun mungkin dalan UBN tak tahu ape tu perpaduan kot dan tak pernah ade perpaduan.

Takpun perpaduan UBN hanya wujud bila ada rasuah dan wang. kalau itulah perpaduan UBN. boleh pegi mampus.

Anonymous said...

to anon August 25, 2009 12:07 PM..

jangan emo sangat...marah sgt tuh. nah gula-gula nah...ooppss pose eh?

dewata said...

saya sayang rosmah.

Anonymous said...

bukan marah cuma ingatkan kat kawan2 kite yang semakin tersesat jauh kedalam hutan. kan nasihat menasihati itu penting. betul tak?

Anonymous said...

sayang rosmah...naik geli aku.

Anonymous said...

Ceramah basi. Semua yg bercakap mengenai isu yg tidak ada isu..Pi mai pi mai cakap tang tu la.. tiada pembaharuan dlm iltizam utk membentuk kerajaan. Hanya maki hamun dan caci mencaci. Semuanya tiada kredibiliti dan tiada substance. Apa rancangan masa depan? tidak ada...apa program pembangunan alternatif? tidak ada..apa rancangan utk menaik taraf dan meninggikan pendapatan penduduk setempat? tiada..Semuanya penipu, bohon, omong kosong..Beceramah hanya utk mengabui mata rakyat dan utk memesong perhatian rakyat...berceramah utk cari populariti dan utk menaikan imej individu..itu saja. Yg lain, habuk pun tarak..Permatang Pasir akan terus berpasir dan rakyat akan terus berlumuran dgn pasir dan mungkin makan pasir sekiranya masih belum insaf dan sedar tentang penipuan oleh PAS selama ini...

Anonymous said...

Dewata mental problem. jangan layan kurang pahala posa

Anonymous said...

bgi PAS perpaduan bermaksud JADI BARUA DAP

dewata said...

bagi UMNGOK menjadi majoriti dalam BN pon masih jadik barua MCA, GERAKAN dan MIC..lagi bodoh