"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, October 05, 2009

Perarakan Penamaan Calon Bagan Pinang

Saksikanlah perarakan penamaan calon Pakatan Rakyat yang diambil oleh Buletinonline.


Sekali lagi, terima kasih kepada Buletin Online.

Tulang Besi

17 comments:

Anonymous said...

lerrr... tak kisah apa yang ada pada perarakan? peranagi macam anjing kurap! samseng taik kucing..

Anonymous said...

Pengundi dan Penyokong Pembangkan/Pas takyah susah2 menyerah jer.. le dah sah kalah! balik rumah nikmati hidup bahagia bersama keluarga

Tulang Besi said...

Kalah sebab Barisan Najis pakai undi pos. Bukannya kalah sebab ditolak ra'yat Bagan Pinang.

Kalau berani jgn pakai undi pos la. Berani ke tidak?

Anonymous said...

SIS&JAG MURTAD!

Anonymous said...

A'War panik disindir media Yahudi 'Anwar Malaysia's Chameleon' dah sah omong2 selama ini A'War mendapat dana bantuan dari persatuan Dunia Yahudi

Anak Bugis said...

Penyokong PR@PAS nak berarak pon dorang datang tanpa perlu guna wang rakyat, tak perlu disuap sana sini..tak macam penyokong umno@BN..

Anak Bugis said...

Zahid Hamidi pergi Israel.. wakil rasmi kerajaan malaysia.. hehehe utk apa ya..?? aku ingat tengah merangka strategi untuk membunuh lebih ramai warga palestine..

DR 1221 said...

cuba buat kajian, di kawasan2 yg ada kem tentera, siapa yg menang ?

cuba kira undi pos tentera di bagan pinang pada pru 12.

sedarlah, isu ini dibangkitkan oleh pemimpin anda apabila PAS merasakan tekanannya. tiada isu keluar isu, itu saja.

lada sulah said...

walau bagai manapun kami adalah penyokong PR kami doakan PR menang
dan kuburkan BN ni, rakyat dah lama di zalimi..

Anonymous said...

Perarakan "kepala lembu umno" tak datang ke? mane berani, tak de teloq punya umno, tidak alamatnya india PD bagi pukulan K.O.lah sama dia orang.

Anak Lenggong said...

Menipu Rakyat di Permatang Pasir, Menipu lagi di Bagan Pinang? Klau tak menipu pas tak boleh hidup..inilah amalan daripada pak lebai yang berjanggut sejemput kononnya dia tu islamik.


YDP Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAIPP) yang menggantikan Haji Shabudin Yahaya telah diperkenan oleh Tuanku Mizan Zainal Abidin, Yang di-Pertuan Agung.

Tetapi, pengganti beliau bukannya Salleh Man, ADUN Permatang Pasir yang menang baru-baru ini!

Yang Dipertua MAIPP, Shabudin Yahaya semalam mendedahkan surat perkenan Tuanku Mizan mengenai pelantikan Ellias sebagai Yang Dipertua MAIPP yang baru bagi menggantikan beliau yang akan tamat tempoh lantikan pada Disember ini. - seterusnya.

Penulis terkejut dengan pendedahan tersebut.

Kenapakah pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat menyembunyikan fakta ini semasa pilihanraya kecil Permatang Pasir yang lalu?

Yang menjadikan isu ialah Yang di-Pertuan Agung telah memperkenankan perlantikan ustaz Hj. Ilyas Zakaria, bekas Pengarah Pusat Islam Universiti Sains Malaysia untuk menggantikan Shabudin Yahaya pada bulan Disember ini.

Tetapi di dalam tempoh meraih undi di Permatang Pasir, pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat diam seribu bahasa dan tidak mendedahkan kepada rakyat di Permatang Pasir bahawa jawatan YDP MAIPP telah pun diisi dan diperkenan oleh Yang di-Pertuan Agung sendiri!

Gambaran yang diberikan oleh Anwar Ibrahim dan rakan-rakan beliau ialah jawatan YDP MAIPP yang baru masih kosong dan tidak lagi diperkenankan oleh Yang di-Pertuan Agung!

Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang pula cuba menyapu masaalah ini kepada Timbalan Ketua Menteri beliau padahal Guan Eng merupakan pemimpin negeri bukan Islam yang terpaksa dihadap oleh Anwar Ibrahim untuk memohon restu perlantikkan ADUN Permatang Pasir sebagai YDP MAIPP yang baru!

Dan Guan Eng yang beria-ia untuk bersetuju dan bersama-sama membawa cadangan tersebut kepada pihak atas. Sekarang, beliau tidak mahu komen kerana perkara ini bukan bidang kuasa beliau! Pembohong dan kuat putar belit si Guan Eng ini!

Kini, Pakatan Rakyat dan parti PAS berkampung di Bagan Pinang. Pastinya, pemimpin-pemimpin PAkatan Rakyat akan menggunakan tektik menipu seperti di Permatang Pasir di Bagan Pinang hanya untuk mendapat undi penduduk.

Calon PAS sudah mula menabur janji di beberapa tempat di Bagan Pinang. Kononnya, beliau akan berusaha menyelesaikan isu-isu yang disuarakan penduduk di kawasan Ladang terutamanya masalah saraan kehidupan yang mencengkam kira-kira 2,500 pengundi di kawasan Ladang Atherton, Pekan Siliau, Ladang Bradwall dan Sua Betong.

Penulis tersenyum sinis dengan janji-janji manis calon PAS. Mana mungkin calon PAS tersebut mampu untuk menyelesaikan masaalah tersebut.

Apakah sumbangan calon PAS Bagan Pinang selama ini kepada penduduk setempat dan Negeri Sembilan secara keseluruhannya?

Apakah calon PAS mempunyai track record yang cemerlang untuk menyelesaikan masaalah rakyat sebelum ini?

Jawapannya mudah, tiada !

Realitinya, masaalah tidak boleh diselesaikan hanya dengan mendengar, merintih dan meratapi. Tetapi ianya memerlukan struktur pengurusan dan pemerintahan yang berkesan seperti kerajaan Negeri Sembilan hari ini.

Penulis juga teringat dengan janji-janji manis Pakatan Rakyat yang berjanji akan menyelesaikan masaalah penduduk Kampung Pala di Pulau Pinang dan isu kuil di Seksyen 23 tetapi mereka gagal untuk menyelesaikannya!

Seperti biasa, mereka akan menggunakan parti BN sebagai alasan padahal mereka sebenarnya tidak mampu untuk membantu rakyat.

Anak Lenggong said...

huhh..ramai tul..penyokong pas nieks..sampai berpuluh ribu..tapi ngape sekarang ni sikit sahaja TP tu posting gambar..tak seperti selalu ...mana gambar disetiap ceramah pas..takde sambutan kee...kah kah kah..ataupun kocek ko masyuk sikit jee..so ko buat sekadar tulis jee laa...nampak nya kat bagan pinang ni TP tak boleh nak bukak uncang kutipan derma tu besar2 sebab sambutan orang ramai dalam ceramah pas takde..

Anonymous said...

lada sulah enkau tu layak di 'sulah' suka sangat pada juboq

Anonymous said...

Kali ni duit poket TP kurang la coz ramai sponsor die da xcaye ngn cite fitnah die......xpe TP nt ak bank in kan duit dlm akaun mybank ko.....hahhahahahha

Anonymous said...

Duit peruntukan TP da wat beli ganja....kepala da stim nk tulis entry pun da xlarat.......

Anonymous said...

Kami seronok dapat duit dari UMNO. Tapi masih tak cukup lagi. Nak penohkan poket dulu ye.........
Sebab itu kami tak dapat ikut berarak. Maaflah...........

Anonymous said...

Dapat duit lagi ke. Hari tu... diPermatang pasir belum lagi bagi. Pakat senyap je. Dah bagi pulok...