"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, March 27, 2009

GEMPAR..! Makmal X-File Di Bukit Gantang..! - malaysiakini

Reactions: 
Petang tadi aku Wak Banjar dan Cyber Boron ronda-ronda sekitar Bukit Gantang. sungguh menggemparkan..! sampai dekat dari jauh aku nampak khemah-khemah putih bersusun-susun sedang dalam pembinaan. tak sangka pulak Agent Mulder dan Schully ada buat projek dekat Malaysia.

Tak tau makhluk apa yang depa jumpa dan nak kaji dekat situ. aku tanya 2-3 orang yang lalu lalang. depa habaq, dekat situ ada satu gerombolan dah kerahkan tentera depa untuk berkumpul sambil-sambil mengkaji kesan-kesan yang telah diberi pada politik Perak hasil dari makhluk bernama "katak".

Dekat atas tu cuma skrip bodoh je. sebenarnya di Bukit Gantang sekarang depa dah penaik apa yang aku panggil "Markas Parti Komponen UMNO"... tu kalau bahasa jahat. kalau bahasa baik, aku panggil kem PDRM.

Aku tak reti nak kira berapa bijik khemah depa penaik, tapi yang pastinya kalau hangpa tengok dari jauh, tak kurang dari 1000 anggota PDRM boleh berlindung dekat situ dalam 1-1 masa.

Apa perlunya polis ramai-ramai sampai macam ni? kenapa persediaan untuk pilihanraya kecil lebih hebat dari persediaan untuk pilihanraya umum?

Entah... hat tu kena tanya "orang atas"... depa ni cuma dapat arahan je.

Aku jugak dapat info syarikat yang bekalkan makanan untuk para anggota PDRM yang bertugas ni dapat kontrak bernilai 30 juta (betulkan aku kalau aku silap... info ni aku dapat 3 minggu lepas jadi ingat-ingat lupa...).

Geng... ni baru pilihanraya kecil ni geng... agak-agak korang PRU-13 nanti macam mana gaya agak eh..? rasa-rasa perlu ka kita panggey sekali UN dan jugak PBB untuk menghadapi PRU-13 nanti..?

Kalau tengok pada persediaan untuk pilihanraya kecil aku rasa perlu kot buat macam yang aku habaq tadi PRU-13 nanti...

Malaysia Boleh..!

12 comments:

Anonymous said...

kalau nie macam blh buat kubur PDRM dgn najid ahak!....lontar satu C4 habis semuar ahak.....ahak...

Anonymous said...

info!yg saya tau sewa tapak ja 1000.000 1tapak kalau 2 tapak banyak oh...bukan satu tapak je diorang sewa dua tapak satu kat changkat jering sebelah kilang papan.lg satu kat simpang empat tapak aspo tanglong.banyak besor oh..habis duit kerajaan macam tu je eh...macam nie ka yg kite nak pilih permipin.kemah ada hawa diging oh macam dok kat hotel..last2 kali kalah nak ambil duit kat mana jual besi buruk pun belum tentu blh baya ahak....last kali tingal batang besi najid ahak......

Anonymous said...

kimak tol umno keparat
nasib baik kj menang
hehehe
hidop kj
hidop kj
hidop kj

cepat cikit umno mampos

Anonymous said...

ini lah kemah berhawa dingin, orang bandar mana tahan, bau perkampungan, ini semua kontrak berbillion masuk kochek crony, ini lah wahai rakyat cara umno akan menolong rakyat malaysia dari malapetaka dunia, ini lah wang untuk membela kochek crony jangan bankrupt.

Anonymous said...

kna berniaga buat khemah plak gamaknya ni.. Klu ade PRU, sure trs kaya..Ekekeke..

Anonymous said...

Salam sahabat, ikut dari pengalaman aku la, satu set kemah tu lebih kurang RM40k. Lepas tu kira berapa banyak kemah yg ada kali dgn RM40k. Ini bukan pakai kain kemah biasa kita tengok tu. Kalau hangpa penah tengok lori mcm kontena tu hangpa tau la. Aku boleh agak mana company yg buat kemah tu.

UMNO(BANGSAT) said...

jangan lupa juga dari dalam tu nanti akan lahir banyak "hantu-hantu" yang akan turut sama datang mengundi nanti... petugas kena perhatikan betul2 sebab mereka2 kat dalam tu boleh berbuat apa saja kerana depa ada power, bapak depa ada kuasa, abang depa ada duit, kakak depa ada betina, adik depa ada gangster. depa akan guna semua tu masa hari mengundi nanti... kalau dah terdesak sangat mereka juga boleh dikerah untuk membuat provok huru-hara. biasalah "monyet" kalau kena belacan, akan tercium-cium sesama sendiri... berhati-hatilah kita semua rakyat bukit gantang!

SatriaMuda said...

Salam.
Mintak izin salin karya bro nak buh di blog saya.
TQ

Anonymous said...

Kuase be..klau tersangka seorang pembunuh dia misti mau lepas diri punye walau apa pun.....

pengliporlari said...

alah baisa tegal biasa...POLIS RAJA DI MALAYSIA...PRDM!
dalam khemah tu siap buka temuduga konstbel sokongan utk warga bukit gantang.bawa bersama sijil asal PMR/SRP & berpakaian kemas serta pakai kemeja T dacing yang hangpa dapat sorang 2 helai tu..gerenti dapat jadi ong..ong..ong najibul

Anonymous said...

PDRM....punah dan ranah mal#*@%&.

Anonymous said...

apa lah kooo...kemah polis pun tak tahuuu..puuucitttkkk....!
depa dtg 2 minggu awai dan 2 minggu dah selasai p/raya.Depa pun nak selesa gak masa berkerja...jgn buruk sangkaa yeoppp...aku rasa kalu ko tinggai kat africa(Sudan)....mesin taip pun ko tak kenal..dah pandaiii sikit sombong pulaaakkk.