"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, March 27, 2009

Laporan Polis Terhadap Blog Perak Bangkit - malaysiakini

Reactions: 
Dari blog CINA ISLAM (林川興)

BUKIT GANTANG : Satu laporan polis mengenai Blog yang menyiarkan satu tulisan dan belakang wanita yang ditulis dengan tatto "kill nizar" di Balai Polis Changkat Jering dan di IPD Taiping. Laporan itu telah dibuat oleh ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim.

Berikut ini adalah laporan penuh tersebut :

LAPORAN POLIS

Tarikh laporan : 26 Mac 2009
Nama Pelapor : YB. Drs. Khalil Idham Lim Abdullah
Jawatan :ADUN Titi Serong Perak.
No. Kad pengenalan : 641102-03-5125
Alamat : No.15 Jalan Wawasan 8, Taman Wawasan Jaya, Parit Buntar.
No. Talipon :019 4759697

Inilah Laporan Polis saya :-

Semasa saya melayari internet pada pagi ini 26 Mac 2006 kira-kira jam 9.00 pagi di Markaz PAS Ayer Kuning, saya sangat terkejut dengan satu laman web http://perakbangkit.blogspot.com/ (seperti yang dilampirkan) telah menulis dan menyiarkan gambar dan tulisan yang melampau dan dengan tujuan yang tidak baik.

Saya mendapati tulisan bertajuk “Kill Nizar” dan tulisan “kill nizar” pada badan wanita seperti yang disiarkan oleh penulis blog tersebut adalah sangat tidak bertanggung jawab, menghasut dan satu penghinaan.

Dipercayai ianya diterbitkan kerana berkaitan dengan pengumuman Dato’Seri Ir. Muhamaad Nizar Jamaluddin sebagai calon PAS bagi PRK Bukit Gantang seperti yang diumumkan oleh Presiden PAS pada 23 Mac 2009 di Padang Taman Kota Jaya Simpang.

Oleh itu saya memohon dari pihak Polis untuk mengadakan siasatan terperinci kepada penulis blog tersebut kerana ianya mengandungi unsur-unsur menghasut yang melampau diluar batas undang-undang Negara.

Laporan ini juga adalah satu laporan untuk melindungi Dato’ Seri Muhammad Nizar Jamaluddin dari sebarang ancaman keselamatan yang menyalahi undang-undang Negara , serta saya mendakwa sekiranya apa-apa yang berlaku kepada beliau selepas laporan ini dibuat adalah kesan dari laman blog yang menghasut ini, dan tindakan sewajarnya hendaklah diambil kepada pemilik blog ini.

Sekian laporan saya yang sebenarnya,

(YB. DRS. KHALIL IDHAM LIM)

Tambahan - Artikel yang menjadi punca laporan polis dibuat boleh dilayari di[sini].

Sebelah petang sambil-sambil aku dok ronda-ronda sekitar Bukit Gantang aku dapat MMS dari nombor yang tak dikenali... MMS berkenaan ialah beberapa info berkenaanPerak Bangkit. dibawah ni aku siarkan gambar-gambar yang dikirim dalam MMS tu.

Kereta kebanggaan Perak Bangkit, Toyota Ipsum BHA 4998

Office Perak Bangkit (AFFIN Investment Bank, Jalan Meru, Klang) tempat Perak Bangkit cari makan dan godek blog.

Mohd.Nazmi bin Rosli a.k.a Perak Bangkit.

TPU - Terima kasih kepada pemberi info.

56 comments:

Anonymous said...

huh..kalo betul die neh Perak Bangkit..kne ajo neh...

efendi hassan said...

perakbangkit categori web porno bro ..standard la tulisan camtu. Orang lain berblog dengan akal, dia berblog dengan nafsu dan wang ringgit. cam tu la jadinya

OEE said...

salam bro .... laporan tu tulis 2006.... takut benda ni pun jadi bahas oleh pihak yg tak bertanggungjawab....

Master Yoda said...

Mak ai

Duduk Klang rupenye...

Aiseh...

Jgn la dia duk kat area kg aku....Bala nanti

Kah kah kah

Perak Pungkek said...

duk kat kelang tapi dok menyibuk kat Perak? ada akai ke? Anak Rosli @ sedara Khir Toyo jugak ni... patutlah cerita merapu je, sebab main karang dari atas langit, info dari bakul sampah! ceh! menulis ikut sedap kepala hotak bapak dia! Mohd Nazmi Bin Rosli... ko ni memang bangsat UMNO! tak yah ko nak menyibuk hal negeri Perak kalu ko dok pun bukan kat perak. Perak Bangkit? kalu Perak Tungkik bolehlah... dok pun Perak Pungkek!

Bapak Tiri PerakTungkek said...

BUTIR2 DIRI:

NAMA: MOHD NAZMI BIN ROSLI
ALAMAT: 19 LENGKUK SRI SIANTAN 50
TAMAN SRI ANDALAS
41200 KLANG
K/P: 650805-10-8057!!

Anonymous said...

bro, habis la umah dia ni..macam2 kena ngan org nanti....apa nak buat sendiri mau ingat..

i'm no king

PANCASUTRA said...

Kalau betul la dia nie Perak Bangkit,

Muka cam alim2 jer.. siap berjanggut secoit..

tetapi...

Perangai.. allah saja yang tau... memaki hamun, memfitnah, lucah, dan yang sewaktu dengannya...

Weii Perak Bangkit... ko telah dibogelkan... ko tak malu ka wei?? terutama dengan ALLAH...

bodik said...

woi perak bangkit bangang, x takut kah kamu kpd Allah.

Anonymous said...

apo bondo yg bangkit tu jang?. kecoh nampaknye!. Jgn risau jom kito same2 bangkit bejuang tegakkan yang tak nak bangkit tu (ape2 je le)bior miko semuanye sedar, baru tau selama ini yang dok tidok tu rupenya boleh bangkit. tak gitu.

peblog perak bangkit...fikir2le sebelum menulis kan dah susahkan diri sendiri..lu tak fikirke?.

ade aku kesah>

Anonymous said...

Salam sahabat, teman rasa teman pernah nampak mamat ni, lagaknya nampak poyo je, tak tau la teman rupenya ini perak konkek. Apapun teman cuba dapatkan gambar rumah perak kongkek ni, harap2 sabar menunggu. Cucu T.A.Kunchi Koya

Toyol Dari Toyota said...

kalau diperhatikan betol2.. bukan 4998 tetapi 4988

TOYOTA
MODEL: IPSUM SXM10
TAHUN MODEL: 1998

Angkatan Muda Keadilan Tangga Batu said...

hahaha..perak bangkit telah ditelanjangkan....gambo bini,anak,cucu,cicit xder ker?alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan...hahahahah lepas ni blogger BPN mana pulak???teringin nak telanjangkan gomo sial tu....parpu kari dan PPC....korang tunggu.....masanyer akan tiba!!!lepas ni tidur pakai cawat besi laaa...

Tungaklangit said...

salam

sedihnya melihat tembelang kau org yang kata pejuang islam tapi asyik dan seronok mendedahkan keaiban sesama islam..eloklah tu..

pergilah dengar ceramah pas banyak2 .. lepas tu buat benda macam ni..

patutlah pintu hati aku tertutup langsung dari menjadi ahli pas pemesong umat islam

Anonymous said...

huhu...
br dedah nama n gmbr je ni...
blum telanjang betul lg ni...
haha....

melayu2020 said...

RPT POL/2009
Kad Pengenalan 650805108057 / A0186427
Nama MOHD NAZMI BIN ROSLI
Tahun Lahir 05 Aug 1965
Jantina LELAKI
Alamat
LENGKUNG SRI SIANTAN 50
TAMAN SERI ANDALAS 1
SERI ANDALAS
KOTA RAJA 41200 KLANG
Negeri SELANGOR

Anonymous said...

lps ni dedahkan plk psl Tungaklangit k...
hahahahhahaha...

PANCASUTRA said...

Tungaklangit ,

ko tak sedih pulak tengok kawan2 UMNO ko tu yang dari subuh sampai ke subuh esok nyer keja nyer mencaci orang, memfitnah orang, dan sewaktu dengannya.

Ko tak sedih pulak bila tengok pemimpin2 ko dan keluarganya yang berbaju tapi macam telanjang , lelaki perempuan berpelukan atas pentas, itu baru zahirnya.. batin nyer aku tak berani nak kata la... sendiri mau ingat..!!

Atom said...

Aib ?

Bunuh,ketua menteri rogol gadis melayu bawah umur,rompak tanah rakyat,dll.......tu apa ?

Makan nasi tak jadi akal !

Anonymous said...

Macam nilah..kerja risikan dan gerak saraf yg amat baik sekali..apa bila ada isu yg membahayakan seperti isu Kill Nizar; Blogger Networks boleh trace dan dapatkan maklumat petualang2 untuk makluman orang ramai..baru depa tau..yg orang duk perati keja depa!!!Terusakan gerak ini!!

Anonymous said...

Dia tinggal di Lkg Sri Siantan 50
Tmn Seri Andalas 1
Seri Andalas Kota Raja..
Check kat SPR..

Malaysian-2Day said...

hhehe semua orang mms kamu percaya ke wahai perisik yang terhebat? kalau org mms kamu gambar pemimpin PR tgh ambil rasuah camne pulak? Percaya juga? Inilah kelemahan budak2 PR, semua yang di layar depan mata mengenai keburukan orang BN semua korang percaya. Sianz aku tgk korang nih. Masih tak belaja dari kesilapan.

Baca apa yang Perisik Terhebat ni tulis:

"Sebelah petang sambil-sambil aku dok ronda-ronda sekitar Bukit Gantang aku dapat MMS dari nombor yang tak dikenali... MMS berkenaan ialah beberapa info berkenaanPerak Bangkit. dibawah ni aku siarkan gambar-gambar yang dikirim dalam MMS tu.,"

hehehe tolong lah bertemadun sikit. Apa bukti kamu kenekan orang dalam gambar tu? Kamu juga boleh di saman oleh orang dalam gambar tu sebab kamu memfitnah! Kalau betul dah buat laporan polis, biar polis yang jalankan kerja mereka. Nak belagak jadi perisik, tapi rupanyer perisik yang pakai terima je apa yang dia dapat dengan MMS. Kamu bukan Perisik yang sgt NAIF.

pengliporlari said...

kita pun boleh serang peribadi mael sopian...topeng perak dgr sini,beliau pernah ditangkap khalwat semasa bertugas di pejabat daerah parit buntar..dah ngandung tinggal!

apis said...

dia nie geng sesumpah ler.. ape yang dia x puas ati aku xtau ler. dah kaye ngan wang ringgit nak kaya ngan dosa le plak

Tungaklangit said...

salam

aku sokong sangat dengan Malaysian-2day sebab dia ni nampak cerdas sikit otaknya.. bukan macam bengap2 yang lain yang pandai main percaya apa yang geng dia org cakap...

tulah kalau dah tabiat suka fitnah tak kemana perginya..

jom kita sembahyang jumaat

Anonymous said...

PAK YOU PERAK BANGKIT !!!!!!!

Anonymous said...

kah..kah..kah..
abisla kuih bangkit lepas nih !
tido lokap lar wei...!
kuih bangkit..kuih bangkit..
pepagi bangkit nampak dinding batu pagar besi. baru tau....!

kah..kah..kah..
wakakaka

Anonymous said...

dia ni budak ezam daaaa....

dia juga buat medan info kita dan berpuluh blog lagi...hahahahaa

Anonymous said...

Wei Tungaklangit & Malaysian-2Day,

Hangpa dua orang yang bengap dan bangang.Tu lah,asyik makan duit rasuah,akai jadi lembab.
Hangpa dok mengata kat orang,tapi hangpa pencacai Umno dok buat fitnah 24 jam,7 hari seminggu,hangpa tak sedar.
Kalu hangpa baca blog si perakbangkit tu,semua yang ditulis adalah fitnah dan caci maki pada orang.Tak dak satu pun yang boleh digunapakai.
Otak perakbangkit tu cuma tahap tong sampah jer..
Kalu hangpa berdua dok sokong apa yang dia tulis,maknanya hangpa pun sama jer tahap IQ dgn si perakbangkit tu.
Kesian kat hangpa berdua,..hati hangpa dah dihitamkan dan fikiran hangpa dah jadi cincau....sungguh kesian...uhuk uhuk uhuk..

-kamikaze-

Anonymous said...

wow...siap ada full address si perak bangkit...ni dah boleh antar surat cinta bagi kat anak dara dia.

-jinggo-

gaban said...

woi malaysian2day,kalo ko berani sgt,ko p la buat report polis kata perisik buat fitnah kat mangkuk hayun tu ...

aku kompom,kalo ko buat laporan kat PDRM,xsampei 1/2 jam perisik dh kene bwk kat balai,soal siasat..

biasale,kalo pencacai umno n barua umno buat laporan,polis cekap dan pantas ambil tindakan kat org2 PR..

kalo org2 PR buat laporan,sampai bersawang fail tu,laporan xsemestinya diambil tindakan..

apa punya makhluk Allah daaaa....

akai letak kat kepala lutut..

org mcm malaysian2day n tungau langit ni nasib xjd ahli pas,kalo dak menjatuhkan maruah parti je..

Tungaklangit said...

salam

saudara gaban nak tau tak kenapa saya tetap bersama UMNO.. nah baca..

MENGAPA SAYA TETAP BERSAMA UMNO

1. Sejak kebelakangan ini, ramai ahli UMNO yang tidak puas hati dengan keputusan pemilihan dalam Ketua Pemuda. Ada antara mereka menunjukkan protes dengan mengambil keputusan terburu-buru tindakan keluar dari UMNO. Biarkanlah mereka kerana setiap orang mempunyai pertimbangan sendiri dan keputusan itu adalah hak individu. Untuk saya memperkatakan hal orang lain, tidaklah manis dan layak rasanya.

Apakah pendirian saya?

2. Walaupun ada nama pemimpin yang tidak selari dengan pendirian saya, namun saya masih tetap sebagai ahli UMNO.

3. Walaupun suatu hari nanti UMNO akan ditalkinkan seperti mana dikatakan oleh rakan dalam parti pembangkang, saya tetap akan bersama UMNO dan tidak sekali-kali akan mendaftarkan diri dengan parti PAS, PKR dan mana-mana parti lain.

Mengapa saya berpendirian begitu?

4. Saya adalah seorang Melayu dan beragama Islam. Kehidupan saya sekeluarga adalah sederhana yang mengamalkan ajaran Islam sebagai asas kehidupan seharian.

5. Kedua ibubapa juga adalah penyokong UMNO walaupun mereka tidak pernah menjadi ahli UMNO yang sah. Mereka mengajarkan saya sejak kecil lagi supaya tidak mengambil hak orang lain, menghormati orang lain baik dari segi pandangan, pegangan keagamaan atau politik. Pendek kata jangan kita menyusahkan hidup orang dan kalau mampu memberi bantuan, maka hulurkanlah bantuan seikhlas mungkin. Ajaran mereka ini dibawa sehingga saya menjadi apa yang saya ada sekarang.

6. Semasa saya remaja dan jiwa saya menuntut supaya mendekati diri dengan Allah, saya terpengaruh dengan kawan-kawan yang cenderung kepada Pas dan mengajak saya untuk mengikut ceramah agama dari ustaz-ustaz yang ada pada masa itu, tetapi saya lihat kebanyakan isi ceramah yang dibawa hanya menyentuh tentang keburukan orang lain, kesalahan dan tuduhan terhadap pihak tertentu.

Adakah ini ceramah agama yang saya cari?

7. Setelah dihalusi barulah saya faham bahawa ceramah yang saya hadiri dan dengar itu adalah ceramah agama ala Pas dari kepimpinan PAS termasuk Haji Hadi.

8. Dibandingkan dengan ajaran ibubapa saya yang diterapkan sejak kecil seperti di atas menyebabkan saya menjauhkan diri dari unsur seperti yang di bawa oleh penceramah PAS kerana berlawanan dengan jiwa saya.

9. Sejak dari mula penubuhan PAS sehinggalah sekarang, isi ceramahnya meliputi menuduh dan menceritakan kesalahan orang lain dan memburukkan pemimpin UMNO yang tidak mengikut keadah Islam ala Pas. Mereka menyalahkan orang yang tidak berpakaian Islam ala PAS dan jiwa orang UMNO dikatakan mengikut orang sekular. Ini menyebabkan saya sukar menerima perjuangan PAS yang bertopengkan Islam untuk mencapai cita-cita politik mereka.

10. Bagi saya, saya berpegang teguh kepada ajaran Rasullullah iaitu kasih mengasihani antara makhluk dan menghormati antara satu sama lain. Walaupun kita berlainan fahaman politik, tapi masih ada ruang yang boleh kita usahakan untuk perpaduan bangsa dan agama.

11. Asas ini tiada dalam perjuangan PAS. Pemimpin PAS telah meracuni pemikiran pengikut PAS bahawa mana-mana orang yang tidak tunduk dan mematuhi Islam ala PAS maka mereka bukan dalam golongan yang dirahmati Allah.

12. Insiden mengafirkan orang Islam UMNO, sembahyang dua Imam, tidak memakan sembelihan orang UMNO menambahkan lagi kesangsian saya terhadap perjuangan Islam ala PAS ini.

13. Dahulunya PAS mengatakan bahawa kita berjuang atas tiang Islam dan tidak akan berkerjasama dengan golongan bukan Islam sepertimana yang dilakukan oleh UMNO dengan MCA dan MIC. Tapi kini, mereka kini mengadakan hubungan erat dalam Pakatan Rakyat bersama DAP dan PKR yang mana perjuangan dan pegangan mereka ini terang-terang tidak berlandaskan Islam sejati.

14. Perkembangan semasa sejak dahulu hingga sekarang juga membuat saya takut kepada perjuangan PAS samada mereka ini adalah pengamal agama Islam yang mengikuti sunah Rasullullah dan al Quran?

15. Bayangkanlah bagaimana hukumnya jikalau dalam rumah penyokong PAS digantung gambar pemimpin mereka dan mewarnakan batu nesan dengan warna PAS iaitu hijau.

16. Atas dasar apakah kita mengantungkan gambar pemimpin PAS dalam rumah kalau bukan untuk dihormati dan apa akan berlaku kalau ada orang yang mengoyakkannya? Adakah mereka ini akan marah atau membunuh orang yang mengoyak gambar itu?

17. Penyokong PAS juga tidak mahu bersama kariah UMNO untuk bersama-sama berjemaah dalam saf yang sama untuk sujud menyembah Allah. Pemimpin mereka mengatakan bahawa tidak sah sembahyang di belakang Imam orang UMNO?

Apakah pegangan mereka ini benar?

18. Itulah antara sebab mengapa saya tidak suka dan redha perjuangan Pas dan rela menjadi seorang rakyat yang hanya mendiamkan diri daripada terlibat dalam dakyah politik PAS yang menggunakan Islam sebagai alat memancing undi dalam pilihan raya.

Bagaimana dengan PKR?

19. Kalau PAS yang memperjuangan Islam ala PAS tidak menarik perhatian saya, inikan pula parti rojak mee.

20. PKR adalah pecahan dari UMNO dan kelainannya adalah memberi keahliannya kepada orang bukan Melayu. Kononnya ingin memperjuangkan politik pelbagai kaum.

21. Sebagai Melayu dan beragama Islam, tidak dapat tidak saya tetap mengutamakan perjuangan bangsa dan agama saya terlebih dahulu sebelum orang lain. Dalam masa yang sama saya akan menghormati mereka ini selagi mereka menghormati hak saya. Itu sangat jelas.

sekian terima kasih buat gaban bengap...

buat sdr kamikaze dengarlah..

pertama yang kau nak menyampuk tak bagi salam tu apa pasal.. begap tahap melampau namanya tu..

hang dok tuduh aku makan duit rasuah.. apa mak bapak hang ajar suruh fitnah org ke? insaflah.. aku buat ni sebab aku tak sanggup tengok org macam hang ni hanyut ikut islam ala pas..

pasal perakbangkit itu dia punya hal lah.. haat hang nak kait kan dengan aku.. hang ni baca kat apa yg aku tulis.. awat bengap sangat hang ni ..

ruang bicara faisal said...

SEDARA SEKALIAN

KALAU NAK BUAT FITNAH PUN BERHATI-HATI SIKIT

NAZMI BUKANNYA BLOGMASTER PERAK BANGKIT.

HANGPA PENAYA ORANG.

CUBA BAYANGKAN JIKA APA2 TERJADI KEPADA DIA,KELUARGA DAN HARTA BENDANYA.

TUNJUKLAH CONTOH HANGPA YANG BAIK.JGN SIRAKAN IDENTITI ORANG SEBARANGAN,JIKA TIDAK SAHIH.

ruang bicara faisal said...

SAYA DIFAHAMKAN

SAUDARA NAZMI TELAH MEMBUAT LAPORAN POLIS TERHADAP BLOG PERISIK RAKYAT

KERANA MEMFITNAH BELIAU.

KITA SAMA2 TUNGGU PULAK APA AKAN JADI KEPADA PERISIK RAKYAT

PANCASUTRA said...

Tungaklangit :
aku buat ni sebab aku tak sanggup tengok org macam hang ni hanyut ikut islam ala pas..


Bahtu yang baik ISLAM ALA UMNO ker?? yang bini nyer pakai baju tapi cam tak pakai baju?? yang bini nyer PELOK HERO INDUSTAN ateh pentas?? yang menantu nyer minum air cap TIGER?? yang anak bini nyer cam choc fudge kejap tutup kepala kejap tak tutup kepala??? yang amalkan RASUAH?? yang MEROGOL BUDAK BAWAH UMUR?? yang MAKAN DUIT RAKYAT??

gitu?? gitu ker Tungaklangit woii!!! ko suka-2 mulut ko jer kata orang bengap tapi ko sedar tak diri ko tu?? 1 jari ko tunjuk orang 4 jari lagi tunjuk kat diri ko tau tak..!!

Batu putih mata said...

Tungaklangit said...
aku tetap bersama UMNO sbb sayangkan rasuah,,,,Heheheheheh!

PANCASUTRA said...

atau pun ISLAM begini yang kau maksudkan??
http://politikbanjar.blogspot.com/2009/03/42-abo-bukit-gantang-durjana-siapa.html

gaban said...

Salam saudara Tungaklangit..

Panjang alasan2 yg saudara bg tadi untuk saudara menyokong parti yang dah lapuk dek zaman..

tapi xpe,sbb itu merupakan pandangan saudara sendiri. Disini sy nak jwb segala tohmahan2 saudar terhadap sebuah parti yg mperjuangkan Islam dan penyokongnya..sy akan jwb bdasarkan no.:

4.Alhamdulillah saudara masih mengamalkan Islam.xsemestinya org umno xamalkan islamkan?tp saudara mesti ingat,dlm ajaran islam ada dinyatakan kalau kita sentiasa melakukan dosa2 kecil kita akan dicop sbg golongan fasik.dosa2 kecil ini termasuklah menyokong org yg sudah nyata melakukan maksit/dosa.saudara rasalah,pemimpin umno yg xnak amalkan hukum hudud,beri lesen jual arak,pusat pelacuran,buat konsert yg melalaikan rakyat xberdosa ke??saudara yg menyokong unmo pn dpt saham.jgn sampai jd fasik saudara.

6. yg saudara dgr penceramah dok cerita keburukan pemimpin umno tu sbb diorang nk bg nasihat kat org ramai agar jgn jd mcm tu.depe takut, rakyat yg jahil ni ingat perbuatan maksiat yg pemimpin2 atasan tu buat diorang pn blh buat sama.cth:bila penceramah ckp bini pemimpin A peluk artis atas pentas dan perbuatan ni salah barulah rakyat paham,ooo perbuatan ni salah.ingatkn blh buat sbb bini menteri blh buat.SEBAGAI PERINGATAN kpd org ramai dan kpd diri dia jugak.

Banyak kali sy bc saudara tulis agama Islam ala PAS,jgn tanamkan perkara tu dlm benak sanubari saudara takut nnt jd syirik.ada pulak islam utk Pas,Umno,Pkr.ISLAM FOR ALL..bkn shj utk umat islam tp jg utk org bkn Islam

13. PAS berjuang bsama DAP dan PKR utk tujuan kemaslahatan rakyat bkn utk mengisi tembolok2 depe dgn segala mcm habuan..PAS tetap xmelupakan perjuanagn Islam wpun sudah bekerjasama dgn DAP malahan sy tgk pemimpin DAP sekarang Alhamdulillah sudah dijinakkan hati mrk kpd Islam..Sudah mengambil isi kandungan al-quran sbg wadah perjuangan,umno pulak makin lama makin jauh dgn perjuangan menegakkan islam nampaknya..

15. Warna batu nesan adalah hak masing2.hijau ke ungu ke,purple ke takdak hal..bkn mungkar nakir nak bagi excuse kalo batu nesan dia warna ape pun.kalo saudara nk ltk lambang dacing kat nesan saudara nnt pn xdak hal punya..lantak la

16. Letak gambar sbg tanda penghormatan bkn untuk sembahan.Kalo untuk sembahan haram oooooo....

17. Dekat kg sy pn jd mcm ni.tp jgn salah sangka, jemaah masjid xnk berimamkan sorang imam ni bkn sbb dia UMNO wpun kami tau dia mmg pure umno,tp org kg xnk sembahyang blkg dia sbb bacaan dia salah.Alfatihah yg kita belajar sejak tadika pn pak imam umno ni blh xfasih Masyaallah, jemaah masjid takut nk sembahyang berimamkan dia sbb takut solat kami pn xsah.org umno bkn tau sangat pasal tajwid ni (maap cakaple.xsemua kan hehe)depe ape peduli,semayang je bimamkan pak imam ni.yg buruknya nampak org pas,padahal imam umno yg xfasih..

Itu jawapan saya..mg saudara diberi HIDAYAH dr Allah utk menolak perkara mungkar dan menerima yg maaruf..AMIN

Parpu Kari said...

KAU NI MEMANG PENCACAI DUBUK KUNYIT YANG KUAT BUAT FITNAH LA, MACAMANA INTELIGENCE KAU BUAT KERJA WAHAI ANJING THE KURAPI OI...TU BUKAN PERAK BANGKIT LA BODOH AL JUBURI...TULAH JILAT LAGI KUNYIT SIANG MALAM, KAN DAH JADI BODOH SEKARANG NI? TAK LAMA LAGI NAK MENGUCAP PUN TAK BOLEH KAU NI...

KAU TUNGGU JE LA POLIS DATANG RUMAH KAU..HE HE HE

INI SUDAH JADI AKTA HASUTAN NI, ELOK JUGAK KURANG SATU DUBUK KUNYIT AL JUBRI WAL LIWATI...

PARTI WEREWOLF INILAH PRODUK KELUARAN MEREKA...ADUH SYIAH SYIAH...NIK AJIS YANG DAH NYANYOK TU HARUS BERTAUBAT...

NI NIZAR CILAKA ALA BONEKAI SURUH KAU BUAT KE WAHAI ANJING KURAP PELIHARAAN AL JUBURI WAL LIWATI?

Parpu Kari said...

LAGI SATU AKU NAK TANYA SEMUA BLOGGERS PENCACI JILAT KUNYIT AL JUBURI WAL LIWATI NI, ISLAM KAH PAS ITU? AKU TAK NAMPAK PUN...ADAKAH HITAM HATI AKU ATAU KAMU SEMUA MEMANG PEMUJA WEREWOLF DAN VAMPIRE?

BULAN PENUH>? TANDA ISLAM KE?

MENYOKONG PELIWAT TEGAR TANDA ISLAM KE?

BERSENGKOKOL DENGAN KOMUNIS TANDA ISLAM KE?

MUAHAHAHAHA, PARTI YANG TAKDE PENDIRIAN, AMAT MEMUALKAN...

HUIDUP UMNO! KAU LEBIH MULIA UMNO DARI PARTI YANG SANGGGUP NAK JUAL AGAMA DAN NEGARA DEMI KUASA!

gaban said...

Astaghfirullah..

Kalo ko org Islam byk2 le beristighfar parpu kari..

Kami sahabat2 PR yg hantar komen kat sini kebanyakkannya menggunakan bahasa yg baik2 sesuai dgn taraf kami sebagai umat Islam yg dirahmati Allah..

Kami saling memberi komen yg blh menaikkan semangat jihad fi sabilillah...

Kami xguna bhs yg mencarut2 seperti bhs yg digunakan olh iblis laknatullah..

Kalo ko xsuka blog ni or org2 PR ko jgn la dtg kat blog ni,kalo ko nak antor komen kat blog ni sila antor komen yg menunjukkan ketinggian budi dan keintelektualan ko..bkn menyalak-nyalak mcm alif nun jim ya nga

Kalo dak nanti org PR kata pemimpin2 ko ajor anak2 buah dia jd kurang adab..(contoh terdekat mcm ko ni la)

masco said...

Hee...hee... korang dah trap salah orang, so kau stand by la 3-4 juta, pasal mamat tu esok buat report polis, lagi 1 aku pesan suruh pompuan yang ambik gambar tangan mengigil tu lari la malam ni juga, pasal cctv dah di hantar ke IPD Klang, memang clear gile gambor pompuan suruhan tu... hee...hee... stand by duit je la...


hee...hee... padan muka kau setan...

jinbara said...

salam...
depa dah takut sebenar nye..tu yg sibuk kat blogger pakatan..cari info..takut alamat depa pulak kena siar..hahahahahaha kita cari perak buncit neeee..

Prapuri said...

parpu carry ni tau ke makna AL JUBURI WAL LIWATI??

dia cakap cam bontot dia kena sontot..

juburi = jubur saya..

liwati = liwat saya..

hehe..

sonang jer ni arab2 ni..

tapi2 agak2 la parpu kari..

nak tunjuk bodoh pun, biar la bertempat..

Baginda Reformasi said...

die perak bangkit? huhu tak ngaku orang selangor..
UMNO da tewas di selangor, pastu secare meliwat amik perak sekarang PERAK BANGKIT tunjuk hero....hahah orang selangor nak jadi org perak... weh aku org taiping oi!

Anonymous said...

Assalammualaikum kepada pembela dan pejuang pejuang UMNO, Tungaklangit, Parpu kari dll

Tahniah kerana kefanatikan kalian terhadap parti pujaan kalian. Semangat macam ni memang susah di cari dan kalau kalian di hantar ke Palestin pasti kalian bakal menjadi para syuhadah.

Saudara Tungkaklangit

saya terbaca dalil2 mengapa saudara masih bersama Umno. kalau sekali baca memang meyakinkan. Tetapi di dalam pencarian saudara memilih pemimpin jelas menunjukkan saudara masih keliru,saudara telah membina benteng terlebih dahulu sebelum mendengar ceramah2 dari pemimpin pas. Saudara sendiri telah diprogramkan oleh ibubapasaudara tentang Umno oleh itu apa sahaja yang disampaikan oleh peceramah pas semuanya meaibkan pemimpin pujaan saudara walaupun hujah yang da sampaikan disertakan dengan ayat-ayat Allah.

Untuk pengatahuan saudara keluarga saya juga dahulu bekas penyokong UMNO. Ayah, datuk dan moyang saya berlatarbelakangkan guru agama dan ustaz namun banyak perkara yang menyebabkan kami akhirnya beralih kepada Pas.Antara yang boleh perkara yang asas seperti Aurat wanita tidak dapat di selesaikan oleh UMNO. Terdapat satu kes jika saudara maseh ingat sekitar tahun 1992 itu Pelakon pujaan saudara Era Fazira pada ketika itu menyertai pertandingan Ratu Cantik yang mewajibkan perserta tak kira melayu atau islam berbikin. Dato Mufti ketika itu Allahyarham Ust Ishak Bahroom meminta JAIS membuat serbuan dan mengharamkan wanita islam berbogel dan menayangkan tubuh badan mereka. Pihak kerajaan pimpinan UMNO bertindak memecat beliau. sedangkan Dato Ustaz Ishak Bahrom adalah Mufti yang di pilih oleh UMON. saya tidak mengenali beliau secara terus hanya mengenali beliau melalui satu program Soal Jawab Agama melihat akan keperibadian beliau yang cukup Tawaduk dan Tenang menyebabkan kami benar-benar bersimpati dengan beliau. Beliau sendiri akhirnya menyertai pas dan meninggal sebagai ahli pas semoga Allah Mencucuri rahmat dan kaseh sayang keatas beliau keran keberanian menegakkan kebenaran.

Dan lagi satu ketika dahulu Forum Ehwal Islam yang menjadi rancangan pilihan kami sekeluarga yang di pengerusikan oleh Us Hasan Ali, Ahli antara penalnya Us Harun Din, Us Ismail Kamus, Us TN Ibrahim Tn Man menjelaskan Ayat-ayat Allah, hukum-hukum Allah Syurga neraka dan sebagainya penyampaian mereka yang begitu menyentuh dan mempunyai pengisian roh dapat membina jiwa dan rohani. Namun apa yang terjadi mereka di gam dan diharamkan dari layar kaca tv kerana ayat-ayat Allah yg mereka sampaikan bertentangan dengan pemerintaan dan perlakuan pemimpin UMNO. Dimanakah mereka sekarang? di dalam saf kepimpinan pas adakah mereka mereka ini sesat salah dan orang-orang yang mempermainkan agama.

Kalau keluarga saudara Tungaklangit pengamal Islam yang setia pasti saudara dan keluarga dapat mewaraskan fikiran melapangkan dada menerima dan menilai baik buruk serta membuat penilaian berdasarkan iman, akal dan fikiran bukan menilai mengikut hati dan perasaan.

Banyak lagi perkara2 yang lain yang boleh saya bandingkan antara pas dan umno tapi biarlah setakat ini sahaja.

Sesungguhnya Hidup dan Mati itu benar. Syurga dan neraka itu benar. Semua kita pasti menghadap Allah dan di pertanggungjawbkan atas setiap amal perbuatan kita apakah kita lulus dengan ujian Allah bergantung kepada diri kita sendiri.Semoga kita tida menjadi orang-orang yang menzalimi diri kita sendiri

Anonymous said...

nazmi ni kawan aku.kami pernah kerja setempat diUMBC port klang 20 tahun yg lalu.dia pernah ajak aku masuk parti keadilan tapi aku dah masuk PAS. bila ada ceramah keadilan sekitar klang dia kadang2 jadi pengurusi majlis.bila ezam masuk umno dia ikut sekali tapi tak sangka pula dia sanggup jadi pencacai umno... aku selalu bagi komen kat blog 'cina islam' pasal kebiadaban 'perak bangkit' tapi tak sangka org yg aku sumpah seranah tu kawan aku,so aku harap kalau betul lapuran ni,nazmi kena banyak2 muhasabah diri...

Kumbang said...
This comment has been removed by the author.
ruang bicara faisal said...

laporan polis terhadap perisik rakyat

http://faisalrohban.blogspot.com

lain kali jgn jadi bodoh,periksa dulu.

ruang bicara faisal said...

nama hebat perisik rakyat

tapi buat berita macam anjing

fitnah dah jadi makanan puak2 pas,pkr,dap

Tungaklangit said...

salam

anon 10.37 am

baguih lah kalau kau rasa macam tu.. tapi aku ni bukan nya mudah tertipu dengan ulamak dalam semak yg guna islam utk politik semata2.. ustaz2 yg kau gariskan di atas spt harun din, hasan din, ismail kamus dan sebagainya mrk ni pun kaki maki dan fitnah jugak...

dia org ni org politik bukannya ulama.. susah betul lah nak explain kat juak2 pas ni..

aku tak boleh terima org kafirkan org, org murtadkan org, org dulu kata tak boleh bersama kafir tapi kini ambil dap sebagai kawan..

dulu kutuk anwar peliwat sekarang kawan baik anwar

sebab apa? sebab politiklah abang ooii bengap

kau ni kalau nak masuk pasmasuk ajelah tak payah nak komen org..

aku tak cakap UMNO baik semuanya.. tapi sekurang2 nya org UMNO tak myumpah , kafir dan murtadkan org.. dia org ni Islam jugak

kalau kau boleh sedar undurlah ke barisan semula

insaflah sahabat ku

GOMO said...

SALAM...
APA CERITA NI SAMPAI MACAM NI SEKALI BNM BUAT DALAM MENGANCAM NYAWA ORANG RAMAI???

ADA AKAL KA DEPA NI???
AGAK AGAK LAH KALAU KITA NAK TERLIBAT DALAM BLOGGER NI...
ADA BATASNYA JUGAK...

MASING-MASING ADA KEMAHIRAN MAKA GUNAKANLAH KEMAHIRAN YANG ADA TU.
JANGAN SEHINGGA MELIBATKAN KESELAMATAN PIHAK LAIN...

JANGAN DEK KERANA TAKSUB DENGAN ANWAR AL-JUBURI MAKA PIHAK BNM SANGGUP MELAKUKAN APA SAHAJA TERMASUK MENGANCAM NYAWA BLOGGER YANG PRO PEMBANGKANG.

HARAP BNM DAPAT BERJUANG DENGAN JUJUR DAN AMANAH!!!

AKU DATANG SEBAGAI WAKIL BPN UNTUK MEMBERI PERINGATAN DAN NASIHAT AGAR JANGAN DI ULANGI HAL INI.

JADILAH BLOGGER YANG BIJAK!!!

BPN SEDIA MENENTANG SEGALA ANASIR LAHKHANAT PUAK BNM!!!

Anonymous said...

to gomo...sejak bila pulak anwar bontoti hang ni...
aku pelik betul la..jgn tunjuk sngt yg kita ni lemah bahasa arab..malu kat anak2 kita yg baca ni....
juburi = bontot saya..

hhmmmmm.......taksub2

Anonymous said...

Asalammualaikum...Kita senua merasakan hanya diri kita sahaja yang Islam, kita sahaja yang betul, kita sahaja yang ikhlas, kita sahaja yang berudi bahasa. Sebenarnya kita sendiri hanya manusia biasa yang tidak terlepas dari salah dan dosa. Setahu saya antara seorang muslim dengan muslim yang lain ada sesuatu yang nilainya lebih berharga daripada 'DUNIA DAN SEISINYA'iaitu kalimah suci SYAHADAH. Setahu saya kebanyakan guru agama akan menyuruh kita memuliakan saudara seislam kita. Seandainya saudara seIslam kita mempunyai 10 sifat,9 daripad 10 sifatnya adalah sifat keji, maka pandang dan muliakanlah satu sifat baiknya agar sifat itu meresap dalam diri kita. Seterusnya banyak-banyak beristigfar dan dakwah secara hikmah agar kita sama-sama dapat membuang dan menghindari sifat keji itu...

Anonymous said...

Asalammualaikum...Kita senua merasakan hanya diri kita sahaja yang Islam, kita sahaja yang betul, kita sahaja yang ikhlas, kita sahaja yang berudi bahasa. Sebenarnya kita sendiri hanya manusia biasa yang tidak terlepas dari salah dan dosa. Setahu saya antara seorang muslim dengan muslim yang lain ada sesuatu yang nilainya lebih berharga daripada 'DUNIA DAN SEISINYA'iaitu kalimah suci SYAHADAH. Setahu saya kebanyakan guru agama akan menyuruh kita memuliakan saudara seislam kita. Seandainya saudara seIslam kita mempunyai 10 sifat,9 daripada 10 sifatnya adalah sifat keji, maka pandanglah dan muliakanlah satu sifat baiknya agar sifat itu meresap dalam diri kita. Seterusnya banyak-banyak beristihgfar dan berdakwah,ingat-mengingat dan tegur-menegur secara hikmah agar kita sama-sama dapat membuang dan menghindari sifat keji itu... Mencari salah orang lain dan mendedahkannya memang mudah dan disenangi oleh syaitan dan nafsu

Anonymous said...

assalamu'alaikum wbt. saya seorang islam, saya harap anda juga beragama islam. seorang islam akan bertingkahlaku seperti orang islam.

di sini, saya nak tegur seorang penulis bernama samaran: parpukari.

jika anda seorang islam, baikilah tutur kata anda. anda menggambarkan seorang islam itu dengan bahasa kesat terutama dalam menamakan seseorang. nabi tidak mengajar anda sebegitu. kecualilah anda yakin dapat masuk syurga tanpa hisab - tanpa perlu syafaat nabi di hari kiamat kelak.

jika anda seorang bukan islam, saya perlu menegur anda. amalan tutur kata yang anda gunakan mungkin biasa bagi orang kafir yang bencikan islam. tetapi hairan, ramai lagi orang cina atau india di Malaysia yang boleh berbahasa lebih baik dari anda.

Ya Allah, aku telah sampaikan.