"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, March 27, 2009

Lawatan Mengejut DS Ir Nizar Ke Pasar Malam Sg. Kerang - malaysiakini

Reactions: 
Gambar-gambar sekitar lawatan mengejut Dato' Seri Ir Nizar ke tapak pasar malam Sungai Kerang pada petang 26hb. Mac, 2009.

29 comments:

Anonymous said...

Ya ALLAH,

berikan la kemenangan kepada mereka yng memperjuangkan AGAMA MU ya ALLAH,

sesungguhnya kami berdepan dengan musuh-musuh Mu yang serba lengkap dengn segala kelengkapan,

kami hnya menadah tngn berdoa memohon petunjuk dan pertolonganMu,

sekiranya Ameno itu ihklas memperjuangkn AgamaMU.maka berilah kemenangan kepada mereka,

tetapi sekiranya AMeno itu hnya retorik semata mata, maka hancurkn la mereka Ya ALLAH, hancur kn la mereka..

AMin..

YB Nizar ni mmg bgus..dia penah dtg Bercham, bgi kuliah subuh...

Najib penah ke wooi??

xyah kata najib la.. dia sbuk ngan C4 dia..

tya Zambry..penah ke zambry wooi!!!??

bodik said...

mb nizar juga pernah dtg masjid keledang masa solat jumaat, lepas solat siap bg kuliah agama mengenai padang masyar lg....aku x tahu nak ckp apa org punyalah ramai memenuhi setiap ruang masid. selalunya lepas solat ramai yg dah blah nak masuk kerja. aku tabik org yg mcm ni...bg aku dia mb perak yg sah. zambry pernah dtg ke masjid kledang silibin baru2 ini, dtg dgn pakai kain pelikat lg...tp lepas solat x ada siapa yg tunggu....ada lah sorang 2, pak imam, pak bilal dan 2,3 org jemaah yg vateran. beza sgt dgn nizar dtg hari tu...siapa dgr kuliah dia blh menitik air mata. aku pohon sgt2 agar Allah memberikan kemenangan kpd nizar kali ini...amin.

bodik said...

nak hrp kan zamry dan puak2 UMNO yg tohgut jadi imam, bilal, bg kuliah agama atau khutbah jumaat....baik sibuk dgn rasuah...itu dpt duit juta2 lg. baca khutbah jumaat, jadi imam x dpt apa. inilah yg d namakan islam hadari.

Anonymous said...

dah sah MB nizar dah menang, minta itu zambry & the gang tak usah lawan buat ponat je habiskan boras je.

keyakinanku dah menang dah bukit gantang. sahih

ade aku kesah

Tungaklangit said...

salam

pejuang agama taik apa...kat kawasan cina bersepah pengiring dap dok sebelah dan siap pakai kain hitam tanda berkabung di lengan.. bila kat kawasan melayu punyalah baik muka dia..

org politik ni kan .. kalau kau nak taulah... pandai bermuka.. kalau tak tak boleh berpolitik.. kau org yg bodoh terpercaya sangat dgn dia org ni sampau mengangkat tinggi sebagai pejuang islam konon...

cuba tenangkan fikiran dan faham apa aku nak cakap ni...

kalau dia org islam sejati.. bila dia disingkirkan dari jawatan MB kenapa dia nak melawan dan menuntut kembali jawatan dia tu.. ehh dah lupa ke? siapa yg jatuhkannya? bukankah ini kehandak Allah? .. kau org pas kan kuat agama dan belajar agama melalui ceramah agama pas tak kan benda simple macam ni tak belajar?

lepas tu.. kalau kau tak puas hati.. apa maksudnya tu? kau tak puas hati dengan hukum dan qadar yang ditetapkan oleh Allah kan?

kalau kau tak redha dan terima apa yg berlaku adalah atas kehendak Allah.. dimanakah kedudukan kau di sisi Allah? ..

ehh eh tak kan aku nak kena ajar benda2 ni kat org pandai agama ni.. malu lah aku.. UMNO kan tolak Isla? tu kau org cakaplah..

baca balik bab yg aku cakap di atas... ini utk membantu kau mengenali seseorg yg benar2 patuh pada hukum Allah... bukannya nizar ni... tapi kalau kau cakap nizar ni ahli politik yang pandai... itu mungkin aku bersetuju... bukannya pejuang islam seperti mana kau org sangka dan minta org terima macam kau org terima..

wooi.. apalah bengap sangat ni... kau tau tak kalau dia tak diturunkan dari MB nak ke dia pergi menjelajah kampung bagi kuliah subuhlah, tazkirahlah.. cerita pasal padang mashyarlah.. lepas tu kutuk kerajaan dalam masjid..

sdr sekalian... manusia ni tak akan membuat sesuatu perkara tanpa niat... kalau niat pada Allah .. alhamdullillah diucapkan.. tapi kalau niat nak dapatkan sokongan.. nampak sangat dia ni memperdagangkan islam untuk kepentingan politik yg murah disisi Allah...

baik2 kalau nak doakan utk orang ni... kalau yg didoakan tu baik.. oklah .

tapi kalau malaun... faham2 sendirilah..

aku bukannya benci sangat pada nizar ni.. tapi tindakan dan kelakuannya yang aku tak setuju...

kau org ni memang cepat ditipu dengan manusia yg enggunakan islam sebagai alat perjuangan...

utk makluman kau org... zambry tu tak suka mainkan agama sebagai alat politik... dah menjadi adat melayu kalau bertemu kita berikan hadiah sebagai meraikan org kampung.. nanti kalau tak bagi kau org kata sombong dan kedekut..

zambry tahu bila guna ayat suci akan memakan diri sendiri kalau niatnya tak betul... maka kalau nak bpolitik maka bpolitiklah dengan baik.. dan Islam tetap di dlm kalbu..

tak kanlah sembahayang zambry dan nizar berlainan.. mengucap syahadah pun berlainan... fikirlah beb

kita sama aje.. cuma berbeza fahaman politik.. tapi janganlah kutuk dan hina serta hukum org UMNO tolak Islam.. tak baik tu..

bak tu ustaz pas tak ajar ke? atau memang digalakkan engaku org maki hamun org UMNO..

Anonymous said...

Ya Allah.!! Kurniakan lah kekuatan, semangat perpaduan yang kukuh dan kemenangan kepada umat Islam dan para pejuang Islam yang berusaha menegakkan kebenaran dan kebesaran agama Islam...sebaliknya hancurkan lah segala kumpulan yang menentang kebenaran agama Islam atau yang mendustakan serta menzalimi umat Islam...
Aminnn...!!!

Tungaklangit said...

salam

yang sekor bengap ni pulak siap doakan umat islam UMNO supaya hancur.. ooi kau tak tau ke mendoakan kehancuran sesama Islam ni berdosa..

mana kau belajar Islam ni.. ceramah pas ke?

doakanlah supaya terbuka pintu hati UMNO berbaik dengan pas dan pas berbaik dgn UMNO supaya kedudukan Islam terus dipertahankan

itu pun nak kena ajar.. patutlah aku tak suka pergi dengar ceramah pas kalau macam ni produknya..

Anonymous said...

wsalam,

memang la kau nih tak paham bahasa... cuba baca bebetul dan pahamkan... aku tak suka la nak caci maki..kutuk atau sebagainya..

kan aku kata...
"hancurkan lah segala kumpulan yang menentang kebenaran agama Islam atau yang mendustakan serta menzalimi umat Islam..."
kalau kau mengaku Islam apasal nak marah-marah pulak...patutnya kau aminkan sekali...supaya kau tak hancur... paham tak..???

Anonymous said...

betul lah tu, kan oghang umno ada pepatah, sapa makan cili dia terasa pedas.. agaknyer tongok langit terasa pedas kot??

Anonymous said...

Tonggak langit... tukar la nama tuu.. bunyinya macam angkuh dan sombong...tukar jadi tunduk kebumi ke...amacam..???

Anonymous said...

Ya Allah.!! Kurniakan lah kekuatan, semangat perpaduan yang kukuh dan kemenangan kepada umat Islam dan para pejuang Islam yang berusaha menegakkan kebenaran dan kebesaran agama Islam...sebaliknya hancurkan lah segala kumpulan yang menentang kebenaran agama Islam atau yang mendustakan serta menzalimi umat Islam...
Aminnn...!!!

Anonymous said...

Perhimpunan agung Umno hari ini diberitahu bahawa majoriti ulama, ustaz dan guru agama Islam tidak bersama Umno dalam pilihanraya umum tahun lalu.
Apa maknanya tuu..???

Tungaklangit said...

salam

alhamdullillah lah aku ucapkan kalau kau tak tujukan doa kau tu kepada sesama Islam ..

bukan apa aku takut niat kau tu untuk org UMNO.. itu aje.. kita kan sentiasa nasihat menasihati sesama Islam.. kita kan satu tubuh..

wahai saudara bengap kau biasa dengar tak benda ni...

Berkata Abu Darda ra.. bahawasanya Rasullullah telah bersabda: Allah berfirman:
“AKULAH ALLAH! TIADA TUHAN MELAINKAN AKU! AKU PENGUASA SEGALA KERAJAAN DAN RAJA DARI SEGALA RAJA. HATI SEKALIAN RAJA DI DALAM GENGGAMANKU. FAN SESUNGGUHNYA SEKALIAN HAMBA, JIKA MEREKA MENTAATIKU, NESCAYA AKU AKAN MENJADIKAN HATI RAJA-RAJA MEREKA BERBELAS KASIHAN KEPADA MEREKA. DAN SESUNGGUHNYA JIKA HAMBA-HAMBA ITU MENDERHAKAIKU, NISCAYA AKU AKAN MENJADIKAN HATI RAJA-RAJA MEREKA KERAS DAN ZALIM, LALU MENIMPAKAN KE ATAS MEREKA BERBAGAI-BAGAI SIKSA. MAKA JANGANLAH BERSUSAH PAYAH UNTUK MENDOAKAN KE ATAS RAJA-RAJA ITU (LANTARAN KEJAHATAN MEREKA), TETAPI KERAHKANLAH DIRI KAMU UNTUK MEMPERBANYAKKAN ZIKIR DAN TAQARRUB (IBADAT) KEPADA KU, NISCAYA AKU AKAN LINDUNGI KAMU DARI (KEJAHATAN) RAJA-RAJA KAMU. ... RIWAYAT THABARANI

Allah mengajar kita kalau kita rasa dizalimi maka perbanyakkanlah zikir dan amal ibadat kepada NYA bukannya berdoa supaya dimusnahkan mereka... kesusuahan yang kita lalui ini adalah atas kesalahan kita sendiri kerana lalai kepada tanggungjawab kita..

kepada pengampu pas di atas.. sedarlah janganlah terlalu taksud dengan ceramah pas.. bukanlah kitab2 lain untuk mendapatkan ilmu Allah..

TAMING SARKAS said...

UMNO??

kitab islam hadhari..

bro tungak,

nak tunjuk boddo, biar bertempat..

Tungaklangit said...

salam

taming sarkas

kau ni kan tau tak itu hadith qudsi bukan islam hadhari .. yg kau nak menyalak tu apa pasal..
penat aku buat reference nak bagi kau org ilmu.. pas tu cakap islam hadhari apa lah kau ni.. tulah dengar ceramah pas banyak sangatlah ni..

otak pun tak boleh terima nasihat org

Batu putih mata said...

UMNO tak habih2 nak bela islam hadhariya'Kalau menang pilaharaya nanti buat pulak hudud hadhari, nie mesti Tungaklangit setuju punya, maklumlah asik anguk saja...heheheh!

Tungaklangit said...

salam

Sdr Batu putih mata, kau ni bhujah biarlah bfakta.. kau ni memang ikut ceramah pas pun style lah..
kan aku dah cadangkan dalam web geng kau oranglah.. oeg pas duduk dengan umno.. bincang elok2..lepas tu sokong calon UMNO.. baru kita bincang draf hudud Islam dan bentang dalam parlimen ..pas sokong baru boleh laksanakan hudud.. ni dok kawan dengan DAP

apa pasal

Anonymous said...

Tungaklangit.. hujah kau ni nampak je intelek, padahal kosong. org PAS duduk dengan UMNO, bincang elok2, lepas tu sokong calon UMNO. PAS sokong baru boleh laksanakan hudud.

PAS sokong UMNO baru boleh laksanakan hudud???

pergh... ni dah mengatasi Allah ni!

Kau ingat UMNO tu bapak tuhan ka sampaikan nak laksanakan hudud pun nak kena sokong UMNO dulu baru boleh laksana?

Oi Tungaklangit..! kau pegi cakap dekat Allah dulu macam tu. kau pi mengadap Allah, kau cakap dekat Allah, kalau PAS sokong calon UMNO baru boleh laksana hudud. boleh???

Kau sembah Allah ke UMNO??? sape yang kau dahulukan dalam hidup kau?

Tungaklangit said...

salam

ni berok bengap mana terlepas ni..

ooi.. baca elok2.. orang bagi cadangan baik..lain pulak jadinya.. memang dasar tak dengar nasihat mak bapak betul

maksud di atas ialah UMNO dan PAS bersama-sama sokong draf hudud tu dalam parlimen baru boleh laksanakan sebab dalam parlimen UMNO dan PAS sahaja orang Islam.. DAP tentu tentang habis2an

bengap terlampau kau ni..

belajar pasti nak komen kat sini piirahhh

Ini lah bukti seorg penyokong pas yg agresif bertindak pakai otak lutut.. atau mak bapak dia ajar macam ni..

janganlah samakan tuhan ku Allah dengan UMNO.. kau ni songsang ke apa?

kau ni kata apa ni? bodoh bingai bengap.. ada ke patut aku boleh bercakap dengan Allah.. apa kau cakap ni..? oii fakta lah sikit jangan cakap ikut suka hati aje..

kau nikan baru pergi dengar ceramah pas dah nak tunjuk pandai dalam agama.. tu pergi belajar dengan guru bacaan alif .. baa. dan seterusnya....

salam

Anonymous said...

Tungaklangit.. makin lama makin bengap...

UMNO dan PAS bersama-sama sokong draf hudud? soklan tu patut kau tanya pada UMNO. fakta yang jelas dan nyata ialah PAS telah membentangkan draf hudud terlebih dahulu dan secara jelasnya dah tentu pihak yang bentangkan draf tu bersetuju dengan apa yang dibentangkan. apa yang bingai sangat kau ni?

Dalam Parlimen UMNO dan PAS sahaj orang Islam? lagi satu auta dari kau yang mengesahkan kebengapan kau.

Sapa cakap macam tu? dalam PKR pun ada orang Islam. berani kau nafikan kenyataan tu?

dalam DAP pun ada orang Islam dan salah seorang darinya ialah bekas ahli UMNO. kau lupa ke tahun lepas siapa yang keluar UMNO lepas tu masuk DAP? darai betul la otak kau ni.

Lagi satu... kenyataan kau pasal kau tak boleh bercakap dengan Allah tu amat-amat mengesahkan kebaghalan kau.

kau balik baca sifat 20. adakah kau cuba nak memperkecilkan Allah? lemah sangat kah Allah tu sampai tak tahu yang kau bercakap dengan Allah?

Tungaklangit.. aku mula musykil apa agama kau sebenarnya sehingga sampai ketahap itu kau memperkecilkan Allah yang Maha Besar lagi Maha Mengetahui.

Tuhan apa yang kau sembah sebenarnya? kitab apa yang kau baca sebenarnya?

Sekafir-kafir orang bukan Islam pun tau tuhan itu Maha Mengetahui.

Topeng Perak® Unmasked said...

Tungaklangit.. lagi satu aku nak tambah..

kalau kau rasa kau tak boleh bercakap dengan Allah, aku nasihatkan kau supaya kau hentikanlah berdoa kepada Allah sebab kalau ikut kenyataan kau, doa kau tidak didengari oleh Allah sebab kau tak boleh bercakap dengan Allah...

Astaghfirullahal'azim.. sampai tahap ni sesatnya kau Tungaklangit.

Tungaklangit said...

salam

ooohhh sedadnya mengata dan menuduh org... puuih eloklah tu patutlah hati aku tak terbuka nak jadi ahli pas penipu ni..

kadang2 aku terpikir jugak ye.. kenapa bebal sangat juak2 pas ni .. nantilah aku nikah dgn anak dara pas baru aku tau rahsianya..

oii simpanlah kau punya dakyah.. tak termakan lah piiirah

nilah pas.. tuduh org sesat, murtad.. tak habis2 tuduh org.. kalau pas baiklah berapa banyak orang bukan islam dan pas islam kan?

bangang bengap juak pas ni

Topeng Perak® Unmasked said...

Tungaklangit.. aku lawan hujah kau dengan fakta dan akhirnya kau lari dari perbincangan.

itu mengesahkan bahawa kau ni seorang yang tak berfikir sebelum berhujah.

lainkali gunakan akal tu seperti yang dianugerahkan. jangan hadkan pemikiran sebab tak sebulu.

Allah tak tetapkan sejauh mana akal kita jadi berfikirlah sehingga jumpa jawapan.

jangan main langgar je sampai terperangkap. bila terperangkap, tu yang hujah lari dari tajuk.

dah perbincangan dengan kau tamat sampai sini. cari isu lain pulak.

sambil-sambil tu fikir balik kenyataan-kenyataan kau tadi dan fikir dalam-dalam "kenapa kau boleh terperangkap sengan hujah kau sendiri dan bukannya hujah pihak lawan".

salam.

Anonymous said...

Assalamualaikum

Bismillahirrahmanirrahim..

Hahaha..Tungaklangit..

ak tgk ko mmg pro umno yang lain,

mula hujah bukan main sedap,

siap ade ayat quran lgi,


mmg power la hang,

tapi lama2 bila dh xde modal,

hang menyimpang ke tempat lain,

msuk itu la ini la

ak dh biasa dh ngan ahli umno ni,


yang ak xleh blah,


bila mase umum sape menang exco puteri umno,,diorng leh selawat wooo..

satu segi mmg bagus..tp pakai la tudung..jaga la kehormatan,

tgk muslimat pas...dari segi pakaian pom dh menang..

adoi la tungaklangit..ko mmg la..

ko menang sorak la..

sbb ko kerajaan..

xlama lgi..hancur la kerajaan kamu..

InsyaALLAH..sbb bapak2 menteri UMNO mempersoal kn hukum ALLAH..main2..

ak tgk bloq umno ni,,suma dok mencarut...


pnjang bukan main,,tp mencarut je lebih...

apehal..???


xde isu ka???

jawab perakbangkit!!!!.._nik

sasaudengo said...

Tungaklangit...

Kalo ko tak terbukak hati ikut PAS, takde masalah.... orang mcm deme bak melukut tepi Bkt Gantang. Masuk tak bertambah, keluar tak berkurang... bukan pengundi pun, kalo pengundi hantu...mungkin kot?

Penilaian ko tentang PAS terpesong disebabkan akidah ko dah tebal dengan UMNO. Cuba timbang dgn kewarasan dan kewajaran. Banding prinsip dan pejuang kedua-dua parti, moral dan akhlak kedua-dua pemimpin.

Kita dianugerahkan dgn 2 telinga utk mendengar, 2 mata untuk melihat, 2 otak utk berfikir.... gunakan 1 hati utk menetapkan akidah dan 1 mulut melafazkan pendirian. Gunakan pancaindera tu semua dgn sebaiknya...!

Tapi kalo ko dah tetapkan prinsip perjuangan UMNO... teruskan. PAS hanya dpt mendoakan.... semoga hati mu akan terbuka dgn penuh keinsafan kelak... dan PAS akan tetap berlapang dada menerima mereka yang ingin turut sama dalam perjuangan PAS...!!!

Keluarga aku dulu semuanya UMNO almaklum, org Johor tapi kini aku dah lama tinggalkan UMNO yg penuh dgn keduniaan dan keegoan. Aku doakan agar ko dapat turut sama... Insyaallah.......!

Anonymous said...

Hidup Zambry!!!!!!!!!!!Pemimpin Terbilang..Umno,dulu kini dan selamanya!!!

bodik said...

tungaklangit balaci, bertopengkankan anjing. seorg pemimpin islam yg baik, tidak ada halangan utk dia melawat org cina ke india ke!. ko x belajar agama ke...itulah sebabnya aku kata ko ni cilako, bangang, angjingsan...dan last sekali bangsat.
kalau kejadian tu betul sekalipun...x slh kalau dia menziarahi. itulah d namakan pemimpin yg baik. nabi juga ada menyuapkan makanan pd yg bkn islam....kalau ko kata itu slh, mcm mana pulak zamri yg bangang lg haram tu masuk dlm kuil india di kalung bunga!!! ko ckp kat aku!!!.

bodik said...

tungaklangit bangang,sewel dan sama waktu dgnnya.

siapa kata x blh ckp dgn Allah?....bg tau aku...itulah kalau x tahu agama mengucap balik...jgn guna agama kalau otak ko dengkel atau bengal....Allah berfirman barangsiapa nak bercakap atau berdialog dgn Aku....BACALAH QURAN. memang ko ni bodoh sebodoh bodohnya. kesian mak ko lahirkan ko, azab agaknya lahirkan ko ni... ko ni kena masuk tadika islam, bkn tadika UMNO ISRAEL.

Tungaklangit said...

Saudara sesaudengo kau kata Kita dianugerahkan dgn 2 telinga utk mendengar, 2 mata untuk melihat, 2 otak utk berfikir.... gunakan 1 hati utk menetapkan akidah dan 1 mulut melafazkan pendirian. Gunakan pancaindera tu semua dgn sebaiknya...!

Aku pun nak nasihat kau kat kaulah... jangan ikut pemimpin pas yg mengaku islam tapi gila nak pegang kuasa tu.. Ustaz bertopengkan islam namanya.. mereka ni ajar kau org supaya pulau akhbar Perdana dan suruh baca harakah.. kau tau sebab apa.. sebab takut kebenaran terpapar.. begitu juga suruh tutup TV ... sedarlah sesaudengo

Aku taulah kau org ni guna hujah berdasarkan fakta yg diberikan oleh pemimpin politik yg mengaku islam dalam pas tu.. cuba kau guna pacaindera kau utuk nilai semuanya ini..

Janga esok org masuk kandang babi kau masuk juga.. bila pemimpin pas kata itu lembu kau kata lembu pada hal itu babi.. susahlah sesaudengo

Tolong nasihat bengap-bengap pas.. yang lain tapi kalau kau tak nak dengar ikutlah bapak penipu dalam pas tu..

satu lagi aku nak terangkan kepada bengap2 pas di atas.. jangan kau perangkap dengan bahasa lucah kau org tu..

siapalah aku nak bercakap dengan Allah.. aku cuma berdoa.. kehadrat Illahi..

hanya yg dianugerahkan kelebihan untuk berkata-kata atau bercakap dengan Allah hanya Nabi sahaja.. bangang bengap kau org nii .. bodoh.. nak syirikkan org...