"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, March 27, 2009

Penyokong UMNO/BN Lawan Dinding la Pulak..!

Reactions: 
3 km nak sampai Simpang Taiping, wak terima call dari seorang hamba Allah yang memang regular ke blog wak. Tolong datang ke masjid jamek Matang, ada haiwan dah conteng dinding bangunan di perkarangan masjid. Datang segera ! Aduhh.. macamana ni dong ! wak ni dalam perjalanan ke majlis khas Dato' Seri Nizar pagi ini, jam kat tangan dah letak tepat angka 10.18 am. Wak mesti kena sampai ke majlis Nizar tu jam 10.30 am. Nizar ni jenis punctual punya worang beb ! Nak kena ambik Sya-Reformis lagi di StesyenMaya 1. Pepagi lagi wak dah sawan ! hahahaa...! Wak sawan beb.. sawan !

Ap nak jadi.. jadilah.. wak belasah dulu ke masjid tu lepas ambik Sya, bawa keter standard rally.. tapi Alhamdulillah.. syukur kpd Allah swt. Berkat doa kalian semua.. wak selamat. Dan dibawah adalah antara contengan DURJANA yang dapat dilihat di bangunan masjid tersebut.

Inilah masjid yang menjadi mangsa contengan tangan-tangan haiwan DURJANA yang langsung tidak menghormati masjid sebagai tempat ibadat. Wak tak tahu apa jenis manusia yang sanggup mencemar dinding masjid dengan kata-kata kesat dan bangsat. Masjid yang berusia lebih 200 tahun jadi sasaran golongan haiwan dunia.

Diantara perkataan yang ditulis di dinding bahagian belakang masjid. Murni sungguh bahasa yang digunakan yang wak rasa tentu spesisnya dari bangsa melayu... Melayu haram jadah !

Bila dibaca dengan otak, agak2 hangpa.. sapa punya tulisan ? Hahaha..pasal apa pulak nak kena tulis Mail Pian ? Ini sudah lain macam beb ? Ini bukan kerja Zahid Hamidi ? Bukan...!! So.. siapa yang tersangat durjana tu ? Bab maki PR tu kerja siapa ? kerja Osman Jailu kaa.. atau kerja Hamdan Taha ? wak no komen... lu tengok beb !

Papan kenyataan pun jadi mangsa. Kesian sungguh puak tu.. terdesak tahap cipan kot ?

Ni dinding belakang masjid. Nampaknya puak-puak bangang ni hanya berani conteng dinding belakang saja.. oi... kat depan tu bila nak belasah pulak..? Kerana dah terdesak dan tertekan dengan penolakan rakyat Bukit Gantang, tangan-tangan jahat ini sanggup mengadaikan maruah diri, hangpa jawab depan Allah swt. kelak..! Lu jawab beb !

Wak nak peringat sikit.. hangpa tengok ka gambaq ni ? Hangpa jawab la sendiri ! Masa hidup conteng dinding masjid, dah mati tau la hangpa sapa pulak nak conteng-conteng muka hangpa ? Masa tu yang ada, ulat, semut, kala jengking... ular, dan segala haiwan barzakh yang hangpa sendiri tak tergambar rupa dan samsengnya depa. Baru bertemu buku dan ruas... haiwan dunia bertemu haiwan barzakh... haiwan akhirat la tu ngok ! FRU pun tak boleh nak tolong hangpa !

Wak nak habaq mai... kepada mereka dan tangan2 mereka yang menjadi haiwan tu, kembali kepada agama, dan bertaubatlah..mohon ampun kepada Allah serta merta, ingat mati kamu tidak diberitahu bila dan bila... entah esok entah petang ni.. kalau kojol tanpa sempat bertaubat,lu fikir la sendiri. Lu dah hina rumah Dia, itu rumah Allah laa.. ngok ! Bangang punya worang !

Jika benar ada rasa bersalah, pihak masjid tidak menjadi masalah untuk memaafkan kamu, dan beritahulah kepada khadam kamu bahawa kamu telah insaf dan bertaubat. Ingat.. tolak mereka yang zalim dan menganiaya. Tolak BN dan Umno !

Wak sampai ke tempat Nizar lewat 15 minit. Kantoi lagi beb !

-al-banjari online 2009

27 comments:

Anonymous said...

Babi mana yang buat kerja macam tu... haram jadah betuL!!!! Pu**maK dia ler....

Bangsa asing pun tak buat macam ni...

Memang kafir betul... Ci8ai..!!!

serai said...

Adakah mereka lupa bahawa allah memerhati mereka dan adakah mereka lupa bahawa hidup ini hanya sementara buat semua manusia dalam dunia ini atau MEREKA MEMANG JAHIL dan lupa akan hukum ALLAH. Tidak kah mereka takut dengan AZAB yang bakal diterima oleh mereka2 yang merosakkan rumah ALLAH. Ya Allah bukalah hati mereka dan berikan keinsafan buat mereka yang berbuat demikian.

Anonymous said...

kita nengok dlam tujuh hari ni..
tangan saper yang menanah buruk.

Tungakbulu said...

Huk eleh, ngan dinding pun jadik..

ape barang2 dinding jadi mangsa..

Face 2 face la..

penakuyt nye owang kerajaan ni..

ne tungaklangit??

jawab2..

pemimpin ko la ni yang wat..

Tungaklangit said...

salam

bukan orang kerajaan nor orang UMNO yang buat.. aku pun tak tau sapa yang buat.. mari kita sama-sama doakan supaya Allah memberi hidayat dan kesenangan kepada siapa yang buat kerja ni.. Amin

Kau ni kan al bengap betullah.. sikit2 UMNO dan kerajaan buat.. org pas/pkr/dap tak jahat ke?

kata islamik tapi bak menuduh dan fitnah NO. 1 tak kalah.. tulah dengar ceramah pas sangat lah tu..

soklan said...

UMNO ni memang cilakak..nnti laknat Allah turun kat depa baru ader akai..tapi jgn sampai menyusahkan org lain sebab laknat Allah akn turun kat semua org, oleh itu siapa yg buat tu harap2 insap, jgn jadi sial sangat..memandangkan tulisan tu oun aku dh dpt firasat UMNO cilakak punya org yg buat

soklan said...

apesal tungaklangit marah? terasa ker? ke ngko yg buat kerja cilakak tu? insap la wahai si tungau

Sakuragi said...

tak baik tuduh orang umno beb... depa budak baik2 selalu sembahyang tahajjud malam2.... selalu buat umrah dan haji dalam usia yang muda. pandai hadith, al-quran dan al-hafiz rata-rata mereka ni.... selalu bagi derma, tapi tak bagitau nama.... depa semua budak baik2.... tak mungkin depa yang buat.... budak umno solat tak tinggal, dan tak jadik mat rempit.... depa semua tak jerit terpekik telolong dan tak pegi disko dut.... mana ada orang umno macam tu.... jangan tuduh budak2 umno buat semua ni... tak baik no....

mungkin budak2 PAS atau PKR kut buat semua ni.... budak2 PAS kat takde keje, selalu menganggur, asyik demo di jalanan je keje.... asyik maki hamun je keje....

ITU YANG BUAT TUNGAKLANGIT marreee tu beb! PANAS BEB PANASSS!!!

sediaraja said...

Aikkk....apasal tungkatlangit apset??? terasa ke??..sape yg makan cili dialah yg rase pedas, tak gitu???...

Saya apset gak..ni kerja tak bermaruah dan tak gentelmen. Macam mane rumah Allah dikotorkan dgn kata-kata keji & lucah??

Kalau marah sangat gunalah surat khabar, blog, ceramah dll media utk lepas kemarahan. Baru gentelmen!!!

Jgn jadi bacul dan bersikap "baling batu sembunyi tangan"

Insya Allah dinding2 & cermin tu akan jadi saksi di mahkamah rabul jalil. Saya yakin orang yg takut siksaan qubur & api neraka tak buat kerja jahat macam nii..

jailu_bengap said...

hahaha

btul2..ahli pemuda ameno ni berani punya orng la..


ko tgk..ngn OKU naik kerusi roda dia serang..

xguna parang pom..memang ak respek gile ah..


ak xbrani nk srang OKU...


OKU ni otai kot..klu parking...ade tmpat khas woo..lam komuter pom ade gak..

mmg otai la..

tp pemuda ameno ni mmg berani..

ak respek spring!!!..

dh tu pemuda ameno ni..suma beriman...xde rasuah...

yang si puteri ameno ni mmg bgus ah..pakai jubah pink..

mmg ak tabik la..

pstu wanita ameno ni..suma pakai jubah..tudung pakai...mane ade yng xpakai tudung...suma pkai..

pakai tudung tutup dada woo...

xde la nmpk 2 biji gunung berbonjol kn kn kn kn...

xbegitu tungaklangit??

xkn la ahli ameno buat...

ak xcaya la...mgkin orng lain kot..

hahahaha...


tp jgn tuduh dlu..


biar depa jwb ngan ALLAH la..


kita xyah cmpur urusan ALLAH...

tp tungaklngit ni mmg rajin la...

suma post dia komen...


xpegi ceramah ameno ke??


xde kals mengaji ke???

jamaluddin gile seks said...

Bro jailu bengap..UMNO dah bercadang nak bukak sekolah tahfiz ooo..boleh daftar anak kita masuk sekolah tu.

Jgn guna duit haram nak bina/bukak sekolah tu udah lee...nanti bukan hafiz yg muncul, tapi hampeh yg timbul!!!

Anonymous said...

Ini kerja jahat. Tak kira siapa yang buat. Umno ke, PR ke.

Buat sembahyang hajat kat masjid tu, minta pada Allah agar tangan-tangan yang buat berkudis selama-lamanya!!!

pesfreak said...

masjid kampung aku ni!!!
tima kasih..sbb hangpa dah mempopularkan kampung aku...hahaha
bodo punya olang

Tungakbulu said...

Tungaklangit..

hebat sangatkah UMNO??

kitab2 hadhari je bukak, tu la pasai kebaikan xleh masuk dalam diri TUNGAKLANGIT ni..

bro, nak tunjuk boddo, biar bertempat..

jinbara said...

salam...
sah binatang yg conteng dinding masjid nieeee..mak bapak depa tak ajar kut...haram jadah betul la puak2 b end nieeee

Tungakbulu said...

wooo..

tak bek wooo, kata be end teruk, haram jadah, cilak, boodddoo..

xbek wooo..

dorang ikut sunnah wooo

hadis riwayat hadhari..

tu r pasai depa baik..

Anonymous said...

dalam hal ni jgn suke menuduh. sesama ISLAM pun nak gaduh. bila masa poster mufti dan Sultan disebarkan minggu lepas dikatakan provokasi UMNO. bila dinding kena conteng pun UMNO punye keje. Baring atas jalan pun nak tuduh SB konon yang baring tu nak provokasi, masyallah apa nak jadi ngan melayu Islam PAS yg kononnyer dia lah yg alim baik masuk syurga. Tolong la kawal peribadi kalau UMNO tu jahat sangat tak kan PAS yg Islamik pun nak ikut perangai UMNO. kEBERKATAN ILMU yg membezakan sesama manusia dan mendapat tempat tertinggi disisi ALLAH. Bukanya nye menuduh org sesuka hati. PInjam kata2 YB Zulkifli Nordin... ISLAM FIRST OTHERS SECOND. hidup melayu islam.

sepat_ronggeng said...

Ahaksss...

Anom 6:57...
Alhamdullilah.. sokong sangat saya kalau sedara kata begitu... ISLAM FIRST OTHERS SECOND... Itulah kekuatan yang sebenarnya... kekuatan yang hakiki dan akan kekal selamanya...

Hanya ingatan kepada semua... sesiapa pun yang terlibat di dalam kerja yang tidak bermoral seperti yang sedara owner blog paparkan di atas.. sekiranya kalian ISLAM.. bertaubatlah... Insaf dan muhassabah diri.. perbuatan yang kalian lakukan amat keji.. mengotorkan rumah ALLAH S.W.T dengan kata2 kejian sebegitu... masyyaallah...itu tempat umat ISLAM beribadat.. tempat umat ISLAM berkumpul menyembah ALLAH S.W.T... tak kiralah andai Masjid itu qariahnya orang PAS atau UMNO...

Sedarlah.. inilah akibatnya andai ISLAM dan POLITIK di adunkan bersama... malu kepada bangsa dan penganut agama lain... tempat yang di anggap suci oleh umat ISLAM senang2 di kotorkan...

Kepada semua umat ISLAM di Malaysia.. kalau kalian masih berterusan berpecah belah hanya kerana politik dunia... terus caci - mencaci sesama sendiri.. x mustahil dan saya pasti ALLAH S.W.T akan menimpakan bala dan bencana terhadap kita.. sama seperti yang berlaku di Palestin.. Aceh (Tsunami...

Hentikanlah perjuangan kalian andai ianya semata-mata kerana politik.. Jangan lah jadikan ISLAM sebagai topengnya... Azab yang menanti pasti dasyat..

Kembalilah kepada ISLAM yang sebenarnya.. perjuangkan atas nama ALLAH S.W.T... atas rasa cintakan rasulnya Muhammad S.A.W.. dan kerana ikhlas... andai ada di antara saudara se ISLAM mu yang jauh tersesat.. bimbinglah dia kembali.. bukan terus di buang.. terus di sesatkan..

WALLAHUALAM

bodik said...

aku rasa memang UMNO yg buat. x ada org lain lg. pr x pernah buat mcm tu. usah kata conteng masjid, bunuh org pun dia org sanggup. kaki rasuah no1. nak ckp apa lg. Allah tu x tidur Dia melihat semua kejadian yg terjadi samada yg nyata atau tersembunyi. Puak2 UMNO yg menyokong UMNO ni akan di tanya knp undi pemimpin yg menolak islam.

sepat_ronggeng said...

Ahaksss...

Sedara Bodik...

ALLAH S.W.T juga tidak tidur untuk melihat kamu yang menuduh orang lain.. Kalau ianya benar sekali pun di lakukan oleh org kamu maksudkan... ISLAM tidak menganjurkan kamu untuk menghebahkanya.. kerana ia mendatangkan aib kepada orang lain... tetapi seandainya pertuduhan kamu tadi tidak benar sama sekali.. maka ianya boleh mendatangkan fitnah dan fitnah itu dosanya lebih besar daripda membunuh.. sesamalah kita ingat mengingati..

WALLAHUALAM..

Tungaklangit said...

Salam kepada semua bengap-bengap semua

kau ni memang bengap yg terlampau suka menuduh dan membuat fitnah.. sah kau ni selalu ikut ceramah pas yg bapak fitnah tu....

saudar sepat_rongeng aku respect dan hormat pendirian kau... kau mempunyai iman dalam perjuangan politik tanah air.. tak macam bengap2 di atas ni

kepada anony yang memberi komen .. “PInjam kata2 YB Zulkifli Nordin... ISLAM FIRST OTHERS SECOND. hidup melayu islam.”... kau ni memang insan yang mulia jiwanya.. tak seperti bengap2 di atas yg suka mengutuk, menuduh dan mfitnah org... siap minta turun bala lagi tu.. org minta keredhaan Allah utk semua umat Islam..

kau org bengap di atas minta bertaubatlah org UMNO tu Islam juga jangan ingat Islam kau org sahaja yg diterima oleh Allah...

Inilah yang akan kita dapat kalau banyak ikut ceramah pas...

cikgu said...

Eh, tak percayalah kalau bukan orang-orang pakatan yang buat semua tu. Orang UMNO takkan nak buat macam tu? Depa (kononnya) pejuang bangsa dan agama. Takkan nak buat macam tu dalam mesjid kot.

Tungaklangit said...

salam kepada

juak-juak dan bengap-bengap pas sekalian

tak terbuka kah pintu hati kau org yang bengap tu bahawa perkara menconteng dalam surau atau masjid tu dibuat oleh kawan-kawan pas sendiri baik dalam pas , pkr atau dap...???????? fikirlah

bodoh sangat org UMNO nak buat macam tu... tak ada org UMNO yg berani nak buat macam tu dalam masjid atau surau.. sebab kami pun Islam,.. tahu hukum hakam dalam islam

tapi kalau kau org yg bengap nak tuduh terpulanglah.. ada yang kata Alah akan turun bala kepada org UMNO atas perbuatan mrk ini.. aku cuma nak nasihat bahawa harap2 bala tu akan kena pd mereka yg bukan Islam... bukan org pas sendiri...

hang yg bernama cikgu .. jangan jadi bodoh dan bengap nak main bunga bahasa pulak disini.. kau nak tuduh ke?

mari kita berdoa supaya mrk yg buat tu dipanjang umurnya, murah rezkinya, bahagia keluarganya..

amin

bodik said...

woi sepat ronggeng... ini bkn fitnah, mmg umno sendiri menolak hukum Allah...x pernah nak ikut Quran dan hadis. menghina islam menjadi slh 1 perkara wajib dlm umno. siapa kata kita x blh telanjangkan keburukan org semata2 utk d jadikan pedoman dan iktibar. Allah juga maha mengetahui sama ada ko bersama2 dgn tungaklangit menolak islam dan menghina para ulamak.

bodik said...

tungaklangit bangang, kalau ko tahu hukam hakam dan tahu kau org islam....ko mengakui ko x blh berckp dgn Allah...kan itu menunjuk kan ko ni bangang dan mungkin otak ko pun biol...kan ALLAH SWT ada berfirman...brg siapa yg nak berckp atau berdialog dgn KU, bacalah Quran....rujuk dan fahamlah isi kandungan quran...jgn ikut sedap mulut aje.

Tungaklangit said...

hoi bodik sial bengap.. bagi aku surah tu.. bangang bengap kau nilah

Anonymous said...

orang UMNO je yang buat benda bodoh ni...