"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, March 27, 2009

Lawatan Mengejut Ke Bilik Gerakan Tanah Merah - malaysiakini

Reactions: 
Jam 6:30 petang semalam kami sempat melawat Bilik gerakan jentera PAS Tanah Merah di Bukit Gantang.

Masa tu ada la dekat 10 orang petugas sukarelawan pilihanraya tengah sibuk buat persiapandekat bilik gerakan.

Sempat jugak aku sembang. aku ingat ada la jugak orang tempatan dekat situ, rupa-rupanya semua orang kampung aku. tuan rumah yang tumpangkan depa keluar.

Tak banyak cerita. cuma depa bagitau depa dah dok berkampung dekat sini hampir seminggu. jadi buat masa ni geng-geng Kelantan yang dah sedia berkampung di Bukit Gantang ialah geng-geng dari Pasir Putih, Tanah Merah dan jugak Kuala Krai.

Semangat sungguh depa nih.


Brader ni tengah sibuk persiapkan replika wau dari bendera PAS. cukup kreatif. elok kalau buat sekali pertandingan markaz/bilik gerakan paling kreatif.

Hadiah utama bagi la tambang balik Kelantan tak pun package percutian ke Perak sebagai saguhati atas keprihatinan dan semangat depa ni dalam kempen pilihanraya kecil macam ni.

Bukan senang nak tinggal anak bini dalam satu tempoh yang agak lama untuk kerja-kerja amal.

Dekat bawah ni kalau tak silap aku breader yang incharge dekat markaz/bilik gerakan ni.

Kira baguih jugaak la dia ni... markaz/bilik gerakan nampak tersusun walaupun kerja-kerja sedang dijalankan.

Kebersihan mesti diutamakan tak kira dekat mana. yang tu penting sangat.


Gerbang pembakar semangat sedang disiapkan dan tak sampai setengah jam dah terpacak hasil kerjasama semua petugas yang ada. semua rajin tolong menolong. tak dak nampak yang berat tulang. bagus. aku respek orang kampung aku dan aku bangga jadi anak Kelantan. biar orang UMNO/BN dok kutuk kononnya kampung kami mundur tapi kami lebih tahu perihal kampung kami. orang UMNO/BN tak payah nak sembang lebih-lebih.

8 comments:

Zali said...

KELANTAN MAJU!!

AKU SUKA KELANTAN KERANA KURANGNYE ORANG UMNO HAHAHA....PSL UMNO ISLAM ATAS NAMA JEEEEE...

HUHU...SRY KLU KASAR SIKIT BAHASA!!


HIDUP PAKATAN!!HANCUR BeEND!!

Anonymous said...

MAMPOS UMNO

Anonymous said...

wakakaka...woi gambar atas 2 bukan org bagan tiang ker
semangat nampak hehehe
jgn lupa terjun bukit gantang
jumpa kat markas

Shuhaili Salleh said...

Bagus, bagus...

Aku harap jangan pasang bendera, lambang dan replika je kita menang. Pastikan ia juga menjadi pilihan rakyat Bukit Gantang. pastikan kemenangan PAS. Ingat pasang-pasang juga, kempen kepada penduduk mesti dilaksanakan juga. Jangan ambaikan kempen untuk menangi hati pengundi Bukit Gantang.

Anonymous said...

kwn ingat PDRM dah buat dua kemah kat chankat jering dgn simpat.
demi bukit gantang mari kite juang sampai habis...

Anonymous said...

Sambil pasang bendera/poster jangan lupa berzikir....

Waktu malam pula jangan lupa solat tahajud dan hajat....
Sesungguhnya itu adalah ruh perjuangan....

Sama-sama gandingkan rohani dan jasmani.....
Supaya menang nanti Berkat.....

Anonymous said...

..alhmdulilah..

..klo comment pas ni ade je selit2 ngn hujah2 dan nasihat berpandukn al quran..

klo puak2 ameno ni..skit2 nk mencarut..

ape la oiii..

..jgn ckp perjuang agama la wooi...

..wat malu je..

..orng cina pom reti mane stu prjuang agama dan negara..

..sila baca surah munafiqun..

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH,TQ ZALI..SMOGA HIDAYAH DAN BIMBINGAN ALLAH TRUS BERSAMA ANDA..