"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, August 19, 2009

Sekali Lagi Saya Cabar UMNO Untuk Dakwa TGNA Di Mahkamah Syariah

Galak sungguh juak-juak UMNO menuduh Tok Guru Nik Aziz sesat dan menyeleweng Islam. Sehingga seorang blogger UMNO (yang jelas tak faham Islam) mencabar Tok Guru dengan berkata "PAS!Islam tu harta Mak Bapak Hang ka?"

Bagi saya mudah. Kalau benar Tok Guru Nik Aziz sesat, dakwa Tok Guru Nik Aziz di mahkamah syariah dan kita lihat siapa benar dan siapa salah. Itu pun kalau UMNO berani la. Biasanya UMNO ni penakut.

Semasa saya baru masuk PAS di akhir 80an, di kala itu heboh diperkatakan berkenaan "Amanat Haji Hadi". Kononnya, Amanat ini menyesatkan sehingga ke tahap Harussani pernah memfatwakan Haji Hadi sesat (mengikut maklumat seorang aktivis UMNO yang mencabar saya menelefon Pusat Islam untuk mendapatkan salinan fatwa tersebut).

Namun, setelah berpuluh tahun, tiada satu dakwaan pun yang dibuat ke atas Haji Hadi Awang di atas "amanat" beliau itu.

Bagi saya, kegagalan UMNO untuk mendakwa Tok Guru Nik Aziz dan Haji Hadi Awang menandakan kebenaran perkataan serta kenyataan2 yang kedua2 tok guru ini telah lakukan.

Saya dulu pernah membuat kenyataan menentang penahanan Raja Petra di bawah ISA. Saya sendiri pernah bercanggah dengan Raja Petra di dalam isu-isu berkaitan agama. Malahan, saya diberitahu sewaktu Raja Perta di soal siasat, artikel dariblog saya antiantihadeeth.blogspot.com digunakan untuk menyoal-siasat Raja Petra.

Bagi saya, ini menunjukkan bahawa pihak UMNO ketandusan hujjah. Mana bisa UMNO mempersoalkan akidah Raja Petra sedangkan akidah UMNO sendiri diragui?

Kalau benar UMNO yakin Raja Perta sesat, dakwa beliau di mahkamah syariah dan beri peluang Raja Petra berhujjah. Raja Petra yang saya kenal hanya akan tunduk dengan hujjah dan bukan dengan paksaan ataupun tahanan secara zalim seperti ISA.

Kalau ikhlas mahu membetulkan Raja Petra, haruslah menggunakan hujjah dan bukannya kekerasan. Itu yang UMNO tak faham atau sengaja tidak mahu faham.

Islam itu agama hujjah. Islam tidak perlu kekerasan dan Islam tidak perlu kepada ISA. Islam boleh berdiri atas kaki sendiri dan blog saya sendiri dibenci oleh ramai orang liberal kerana saya membawa hujjah Islam yang mematikan hujjah2 mereka.

Di bawah ini adalah kenyataan Tok Guru Nik Aziz berkenaan putar belit UMNO di dalam isu ini.

8 comments:

Anonymous said...

Cakap tidak ada guna.bawalah ke mahkamah syariah.
kan bn perintah Msia ..power ada kan?
x akan x berani kut?
Buktikanlah jika tuduhan anda benar.
Berani kerana benar ..takut bermakna x betul le anda.

Sitampok Manggis said...

Boleh tau artikel ni dari blog mana? Nak jugak baca kandungan artikel lain yang menurut penulis tak disenangi ramai orang.

Anonymous said...

Sihir firaun dibalas sihir Nabi Musa,perang dibalas perang dan begitulah dengan hujjah perlu dibalas hujjah..bukannya dibalas dengan 'pukimak'.

dut_KB said...

BN dh teruk dahhh...kaki pemutar belit... sedih...sedih

Anonymous said...

ade lagi yg sedih bro....tan sri mufti pun tertipu..bukan main lagi kluar hujah...keh keh keh...aku rasa skg tan sri dok dalam jamban bro..segan dengan jiran


i'm no king

Anonymous said...

sian tok guru,sdih aku..tgokla btpa susahnye nk mgajar org2 smuslimin nie..die ckp lain berita kuar lain..hampeh!!! sbr tok guru..rmai yg bsama mu!!

Anonymous said...

Sabar je lah Tok Guru.....
biase lah Dulu zaman nabi lebih hebat...
skrang nie pun same jgak hebatnyer..
klo Orang berakal dia akan fikir..
satiap manusia ada akal...otak smue ada akal je binatan xde

sorrytosay69 said...

betul ckp TGNA klu kiter ni dah bodo pelaq..jgn la tunjuk kat org kiter ni bodo...dier ingat sume org msia ni bodoh mcm dier...bangang x tentu pasal...