"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, January 15, 2009

Tak Yah Baca La Post Ni Taming Sari Woi... - malaysiakini

Korang pernah surf blog Empayar Malaya dak? ni blog si Taming Sari... ni adalah antara blog-blog geng-geng BPN yang aku rajin sur & boleh kata tiap-tiap hari aku jenguk. sebab utama ialah ada lagu yang aku rasa best dekat situ, lagu Jalur Gemilang... best kan?

Saje aku promosikan sikit blog Taming Sari ni. tapi kalau bab artikel tak de la best sangat pun... banyak artikel-artikel yang bagi aku boleh dikategorikan di bawah label artikel kelakar buat santapan jiwa sebab kebanyakan artikel ditaip mengikut suka-suka. tak de isi. kalau nak buat hiburan memang boleh sangat-sangat.

Semua komen-komen akan ditapis... segala puji-pujian akan disiarkan, komen yang tak sehaluan tempatnya dekat folder "trash" kah kah kah kah kah...

Artikel terbaru - HARAKAH PENUH NISTA: Penipu dan Penfitnah. sekali lagi lawak jenaka terbaru dari Taming Sari...

Oi Taming Sari..! mana kau tau Harakah Penuh Nista? kau pun baca Harakah ke woi???

Kah kah kah kah kah...!!! Taming Sari ni mak ketam ke?

Korang pernah dengar peribahasa "bagai mak ketam mengajar anak berjalan lurus"???

Kah kah kah kah kah...!!!

10 comments:

Anonymous said...

Saudara TP,
Hebat sangatkah blog saudara ni sampai saudara boleh 'kondem' blog orang lain.
Hebat sangatkah artikel saudara dalam blog ni yang tak lain dan tak bukan hanya penuh dengan dosa-dosa mengata, mengutuk, mencaci, memaki hamun dan memperlekehkan orang lain?
Jangan ingat blog saudara ni hebat sangat tau. Takde apa yang hebatnya. Tak lebih dari blog cari makan dengan iklan-iklan je...Hahaha...
Kalau saudara nak tahu, blog yang baik dan bagus adalah blog yang isinya lebih kepada ilmiah yang berguna dan isu serta fakta yang benar dan tak menyeleweng. Dan yang penting tidak 'emo' macam saudara...

Mr Joker said...

Pemikir - aku pun heran jugak bila blog yang "tak de apa" ni menerima kunjungan dari ngko...

kih kih kih kih kih... lawak tul la...

Anonymous said...

hahahhahha
saya sokong juga lah..
heran gak kan.."blog yang tak de apa nie" menerima kunjungan dari seorang pemikir kononnya..hahhahhah

Fazrulls said...

Salam Bro,

Ahli BPN terdiri tak kira dari fahaman mana...semua ada....

ada yang pas.. ada yang umno..ada yang PKR ada yang DAP (ada ka?)...

So terpulanglah pada individu itu menilainya..

apa pun respect usaha hang menceriakan hari-hari ini dengan isu politik tanah air kita....

Bagi aku lantaklah hangpa umno ka pas ka,, pkr ka....DAP ka...

Tapi kita masih orang islam dan rakyat malaysia..... lebih-lebih lagi kita bangsa melayu...

Lebih baik buat kawan dari lawan...

Satu hari nanti kita akan bersatu juga.. tak di sini (Dunia) atau di sana (Akhirat)....

Aku memang suka membaca segala tulisan anda....

Sekian,

Mr Joker said...

Salam F.A.Z.R.U.L.L.S - 100% kenyataan hang adalah betul.

Blog hang pun memang berada dalam senarai bahan bacaan aku dan tersenarai dalam list google reader aku.

Anggaplah apa yang aku buat sebagai usikan sesama blogger's.

Kuatkan jatidiri. siapa lagi yang nak kririk kita kalau bukan sesama blogger's dan para forumer yang rajin meninggalkan komen?

Cumanya aku tak tergerak untuk berada dalam kelompok BPN sebab agak tak bersetuju dengan gaya bahasa kebanyakan sahabat dalam BPN yang lebih cenderung menggunakan carutan didalam artikel.

Perkataan "LIWAT" dah jadi macam "makanan" geng-geng BPN pro UMNO/BN.

Jelik... kutukan adalah perkara biasa bagi aku, tapi carutan... erm... bukan caranya.

Artikel hang antara yang "sedap" dibaca. teruskan cara hang.

Kalau yak setuju dengan aku dalam mana-mana hal, aku jenis terbuka. hentam melalui blog amat digalakkan.

Sebab melalui blog, lebih ramai yang akan menyuarakan komen. lebih telus kiranya komen-komen pembaca tidak ditapis (kecuali yang mencarut).

Itu satu cara untuk membina jatidiri dan personaliti yang lebih matang.

Salam perjuangan.

Anonymous said...

aku bengang tul blog taming sari ni...tak bolih masuk suke2...sebab dia takut kena komen bukan2...khikhikih...aku pun taming sari aku respect kat ko...sebab kau memang kebal oleh gosip2 luar...kihkiih..tonjolkan wajahmu ...hehe

Anonymous said...

topeng perak,aku setuju sgt ape yg ko ckp. Mula2 aku heran gak,nape komen2 kat blog tamingsari tu xde lgsg org bangkang. nmpk sgt la tuan pny blog tu tkut xleh nk behujah kalau org kondem blog die.

Buat tamingsari,aku cabar ko x payah moderate kan komen ko tu...

Anonymous said...

Selalunya blog yang menyiarkan artikel yang menyentuh tepi kain orang lain tapi tidak menyiarkan komen mengikut citarasa pembaca yang melayari blog itu sebenarnya pemunya blog itu "nak tunjuk pandai tapi pengecut bila diajak berhujah".

Orang yang jenis ini selalunya cakap tak serupa bikin.

Tiru macam aku, kerana takut berhujah dan takut kena kutuk, aku tidak buka blog untuk tatapan semua. Kalau ada blog pun aku tak heboh pada semua pembaca kerana aku buat blog untuk shok sendiri saja.

Anonymous said...

aku x penah masuk blog taming sari.... ada blog ke dia?

Anonymous said...

Ada le,blog paling pengecut,sebab pakai keris gak,tapi keris kat bendera UMNO aje,diperbuat dari kain,takut untuk menerima komen dan pendapat,ini adalh satu satu blogger pengecut dari BPN (Blogger Perosak Negara) yang pro umno.....maklumlah nak tiru macam gabungan BN gak,tapi haru-biru,depa x ada isu pun ,memang sekadar bahan lawak boleh le,bab apa pun semua mereka betul,blog mereka tak boleh tegur mepimpin,sebab semangat asabiah UMNO mereka memang kuat,nanti di dalam kuburkan akan dikapankan dengan bendera UMNO?