"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, January 15, 2009

VVIP Menyebabkan Kemalangan 13 Kereta di Kuantan ! - malaysiakini

Reactions: 
Akibat kerakusan seorang polis escort menteri yang menahan kenderaan membabi-buta, bagi memberi laluan kepada VVIP menyebabkan sebuah kemalangan besar berlaku. Kemalangan ngeri tersebut melibatkan 13 kenderaan dan 2 daripadanya terbakar.

Kemalangan ini menyebabkan kerugian yang amat tinggi dan tidak sepatutnya berlaku sekiranya polis escort terbabit mengutamakan keselamatan orang ramai. Tindakkan polis itu juga mencerminkan nyawa VVIP jauh lebih bernilai dari nyawa orang kebanyakkan.

Menurut Sumber, VVIP tersebut berkemungkinan adalah Najib.

Gambar akan disiarkan kemudian oleh sumber yang merupakan salah seorang mangsa yang terselamat. Polis itu juga dimaki oleh mangsa tanpa balas.

-edyesdotcom

20 comments:

Mamamat said...

Salam semua
Elok siarkan gambar secepat yang boleh .. kalau ada gambar Najib atau keter Najib lagi baguih. Esok tunjuk gambar tu kat KT ...

manjungmari said...

Salam...
Bang ini sudah punya cerita... kasi semua orang tau...kasi kaw-kaw sikit... tengok apa itu orang mau jawab.... hari sabtu P036 baru ada ngam lagiii...

Anonymous said...

LANCIAWWW PUNYA VVIP

Anonymous said...

Nyawa manusia kebanyakan macam kita nie tak penting pada mereka..lahabau punya VVIP...Rasanya polis yang escot tu BODOH lah....atau kurang sikit pembelajarannnya....

Hanisham Ab Halim said...

Untungnyer VVIP tu.. Nak lalu pun org bagi jalan. Siap jadi kemalangan plak tu. Emmm.. kalo lah dia tak boleh pikir lagi apa rakyat wat kat dia aku tak taulah. Kalo boleh postkan gambo tu secepat mungkin.

ediannuar said...

inilah pemimpin yang mengatakan negara kita negara kebajikan.... poodah.... mana gambar? aku nak tgk gambar nie...tak sabar

sungaipagi said...

eleh..... POlis escort kan belagak.... cmni rr jdnya

Anonymous said...

CELAKA betullah...
tadi aku dah tengok kat dalam berita tv3 bengong tu...kejap jer disiarkan...kenapa tak sebut secara detaill.....sapa nama VVIP tu....VVIP tu berhenti ke tidak untuk melihat sendiri KESUSAHAN SERTA KESEDIHAN yang rakyat biasa tanggung oleh kerana keSIALlan dia ?..dari mana dan nak kemana arah tujuannya....?rasanya dia tu bawa SIAL lah..masa dia lalu tu....lahabau punya VVIP..

Pak Anjang said...

Assalamualaikum..
Aku merupakan salah seorang pemandu yang berada disitu dan menjadi saksi kejadian. Sebelum kemalangan bersiri tersebut, polis trafik telah memberhentikan kenderaan saya terlebih dahulu bagi memberi laluan kepada VVIP. Dengar khabar Sultan. Pagi yang tenang tadi bertukar ngeri dan saya telah melihat dengan mata sendiri bagaimana kereta wira kelabu terhimpit diantara dua buah lori. Oleh kerana saya perlu menghadiri meeting penting saya tak dapat turun untuk membantu. Perasaan cemas dan tindakan pantas saya menjarakkan diri telah menyelamatkan saya. Syukur kepada tuhan. Takziah kepada mangsa yang terlibat. Sejurus kejadian, polis tersebut lari ketepi(Takut juga dia terbabit sama) dan 2 org polis trafik terus pergi dalam mendapatkan bantuan. Terimalah takdir yang telah ditetapkan pada hari ini. Ada yang selamat dan ada yang tercedera. Hendak salahkan polis? beliau hanya menjalankan kerja.Cuba kita fahami perasaan polis tersebut. Adakah beliau tidur lena malam ini? Fikir-fikirkanlah. Saya masih dalam trauma lagi melihat kemalangan ngeri tersebut.

Anonymous said...

Kita dengar apa kata statement VVIP tu...Tapi aku rasa kalau Tuanku Sultan Pahang mesti dah kuar statement...

Anonymous said...

Kalau taksub sangat dengan tugas dan tak tengok keadaan sekeliling tu la jadinya. Teringat aku pada kes kat melaka dulu yang lebih kurang dengan kes ini. Anggota Polis tu digantung tugas

kerabu said...

TENGOK KAT BLOG SAYA

http://kerabubersuara.blogspot.com/

ephol said...

Pak Anjang... saya pon berada kat tempat kejadian... kereta saya betul2 belakang bas yg berhenti dekat kereta yg terbakar tu (bas tu kira kenderaan yg pertama selepas kenderaan kemalangan yg terakhir)... saya dapat lihat dgn mata kepala saya sendiri bagaimana wira maroon tu melambung dan sempat berlari untuk tarik pemandu dalam kereta putih yg dirempuh wira maroon...

saya tak rasa tuanku sultan, sbb konvoi tu terus jalan tanpa pedulikan kemalangan tu. rasanya kalo tuanku sultan, dia pasti berhenti. dan kebetulan, dari tempat kejadian boleh nampak AIR FORCE ONE Malaysia di dalam landasan TUDM, siap dgn tangga lagi kat pintu kapal terbang tu... siapa yg biasa pakai kenderaan rasmi kerajaan malaysia tu..??

Anonymous said...

video kemalangan boleh search kat youtube...remuk semua kereta..

Sameon said...

Kadang-kadang nak salahkan polis, tak boleh juga. Dah tugas mereka macam tu. Apa boleh buat? Lagipun dah ditakdirkan kemalangan itu nak berlaku. Dah jadi lumrah, polis akan mengawal trafik apabila ada VVIP nak lalu dan biasanya polis akan memberi amaran dengan membunyikan siren dan pembesar suara supaya memberi laluan. Mungkin ada yang tak perasaan atau yang tak dengar atau mungkin kerana terkejut dengan apa ke'tiba-tiba'an perkara tu. Mungkin yang terlibat dengan kemalangan tu tidak menjarakkan kereta dengan selamat.. Tak tahulah. Bukan nak salahkan pemandu cuma saya nak bagitau kat sini, banyak kemungkinan yang menjadi punca menyebabkan kemalangan itu boleh terjadi... Mungkin juga memang polis tersebut yang salah... Entah lah...Yang penting kita redha dengan ketentuanNya...

tuak said...

Quote : Dah jadi lumrah, polis akan mengawal trafik apabila ada VVIP nak lalu dan biasanya polis akan memberi amaran dengan membunyikan siren dan pembesar suara supaya memberi laluan.
Nak tanya skit klu kebetulan dlm simpang empat yg ada lampu isyarat, kebetulan arah sebelah jugak ada bunyi siren ambulan yg cepat nak selamatkan nyawa org, siapa yg harus dilalu dulu????? VVIP???

TejaCruise said...

polis escort nih mmg budi bahasa haremm! mmglaa jlnkan tugas kononnya, tapi keje BODEK vvip je. aku pun penah disuruh ketepi oleh polis gengster tuh. dahlaa tetiba je muncul kat sebelah, tgn soh ketepi. aku ckp apehal?! aku buat dekk drive line tgh gak, marah dia. vvip dah amik lane kanan, dah arr....nih nak soh smua org ketepi mcm jln tuh bapak dia punya. mmg kuang ajar! ntah nape aku ter berani drive gak lane tgh walupun disuru ketepi. ade kereta lain tu sampai berhenti terus kat bahu jln, mmg bahaya. teroknya sistem malaysia. kuang ajar. dahlaa sekor2 driver vvip tuh bawak laju cam pelesit. waktu tu, mmg keta aku kanan, depan, blkg kena kepit dgn vvip. lantak arr. takkan nak saman lak. dan ketika tu aku hanya laa seorang gadis berumur awal 20-an, memandu sorang. ntahlaa...tapi aku mmg tak takut polis!

Pak Anjang said...

Ephol thanx kerana sempat ambil video nak letak dlm youtube. Betul juga kata ephol pasal VVIP tu. kalau sultan mesti dia pakai kapal terbang yang biru. Mungkin Najib sebab dia sibuk semalam round satu malaysia. Sesiapa boleh siasat dan buat bahan kempen terakhir PKR p36 esok.. please...

torexxx said...

accident pun nak dipolitikkan ke?

aku pun bayar jugak cukai jalan tapi dalam masa yang sama aku akan cuba ketepi atau beri laluan pada VIP yang nak lalu atau yang paling penting sekali bila Polis,Bomba dan Ambulans nak lalu.kalau dah dengar bunyi siren tu memang kena alert lebih sikit la.

nak salahkah Polis dalam hal eksiden tu pun tak boleh gak.mungkin semua ada salah masing-masing.mungkin ada yang mengelamun masa bwk kenderaan.kita mana tahu kan?

ada yang mengaku sini sebagai pemandu atau saksi kepada eksiden tu.tak tau lah betul atau tak.tapi ada buat laporan polis tak?

fecto said...

"Oleh kerana saya perlu menghadiri meeting penting saya tak dapat turun untuk membantu."

Pak Anjang,
maafkan saya tetapi adakah nilai mesyuarat anda lebih tinggi dari nilai nyawa manusia? :)