"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, January 15, 2009

Woi..! Apasal Tarik Balik Saman Woi...??? - malaysiakini

Reactions: 
Dari malaysiakini.

Gabungan Graduan Melayu Muda (GGMM) telah menarik balik samannya terhadap kerajaan Pulau Pinang berhubung penggunaan papan tanda nama jalan dalam pelbagai bahasa di tapak warisan Georgetown.

Alasan GGMM -
  • masalah kewangan ekoran kegagalan pihak mengumpul dana yang mencukupi bagi membiayai kos mengambil tindakan undang-undang itu.
Kah kah kah kah kah kah kah...

Khak Ptuih...!!!®

Oi...!!! tak cukup duit ke tak cukup hujah untuk dibahas dalam mahkamah woi...???

Lain kali nak buat apa-apa. pakai otak dalam kepala tu dulu..!

Kah kah kah kah kah... ni dah lama baghu nak pikio..! masalah kewangan tu tak kan timbul kalau hujah ngan alasan kau kukuh! kalau hujah ngan alasan kau kukuh, tak payah pikir pasal kos, sobab kau boleh cas dekat orang yang kau tuduh tu..!

Bangang..!

22 comments:

pemikir said...

Membangangkan orang, mengkahakkan orang, memaki hamun orang, menggunakan kata-kata kesat...itulah modal saudara TP. Jangan marah kalau saya katakan sikap saudara ni sebijik macam sikap israel. Kenapa? Carilah sendiri jawapannya.

Topengperak_Xinwugi® said...

pemikir - kau terasa ke? kau kene ke kahak aku tuh? kau pun ahli GGMM ke?

kih kih kih kih kih...

makan cili ke woi?

kih kih kih kih kih...

Anonymous said...

Aku pun kesian kat GGMM(gila2 muka malu) ni. Takpe kalu x cukup duit nanti aku bg kat ko org Rp100,000.00 lepas tu gi su kerajaan PP. Aku pun rasa pemikir ni terkena kahak yg hijau tu atas btg hidung.. kah..kah..kah...MNM4772

Anonymous said...

Malu GGMM ni. Pro ISA lagila tu.. GGMM Ekstremis

Anonymous said...

malunya kita...kenapa negara yg berkonsep islam satuhari je ni....tak buat signboard tulisan jawi...ini kan kawasan cina buat.sbb tu org melayu jadi bodoh tak pandai baca jawi.

kurt said...

Belajar tinggi2 tapi bodo....bab perundangan pun tak tau...tgk cite blu ngan bercouple byk sgt maser blaja kat u dulu....kah...kah....kah....

Anonymous said...

memalukan melayu betul GGMM ni...tapi nak buat macam mana memang dah sifat semulajadi melayu UMNO ni mcm tu...tak dapek den nak nolongnya

buzze said...

Saya Buzze

Presiden GGMM

Mangapa aku tarik balik saman?

Nak tau???

Aku selalu lepak kat Alim Corner Sungai Chua....

Call aku 012-9770412

Kalau berani, datang semuka...

Anonymous said...

Hai buzze,
Kau presiden GGMM..? Hebat ke jadi presiden..? Setaraf dengan presiden PEKIDA...?
GGMM itu persatuan apa dan buat apa dan rakyat dapat apa..? Aku banyak tanya kerana aku tak tahu apa benda nya GGMM.

Kalau kau cabar suruh datang jumpa kau, ramai yang nak datang, semuanya ada telor....

Cuma ada masaalah sikit aku tak cukup duit nak bayar tambang teksi.

Kalau berani, kau sponser tambang teksi dulu.

Anonymous said...

Aku lagi kesian kat topeng perak, hamba filem dan web lucah nak jadi ustaz sekarang ni. Woi topeng Perak buka lah topeng kau.
Tapi apakan daya hamba filem lucah macam topeng perak tak mengaku kalah dan masih berselindung nak jadi ustaz. Biasalah kan orang Fuck A Tan Rakyat katakan

Topengperak_Xinwugi® said...

Anon 6:36pm - aku rasa macam kenal la kau ni... tak lain tak bukan si Rosjampian... nak aku bukak kisah kau ke?

Anonymous said...

GGMM bodoh tak sadar diri, rupanya takde orng kesian, nak derma duit, orang tak percaye punye kalau bagi duit, depa akan buat enjoy je, tambah tambah si samseng presiden nye tu, beghok matyeh.

KMF said...

orang bangang macam tu lah... kalau setakat GGMM baik... duduk diam. menyemak je... betul-betul hangat-hangat tahi ayam. saja nak mengeruhkan keadaan.. baik duduk diam orang tak kisah pun

Anonymous said...

Salam kep semua sahabat,ni pendapat aku la. President GGMM(Gila Muka Malu) lg takde telo. Ada ke pakai nama Buzze, taruk lan nama sbnr. Aku pun setuju ngan anon 6:14. GGMM ni nak kutip duit gi buat makan n enjoy kat alim corner tu. Lupakan je la, aku nak tanya Buzze, sape yg merosakan bangsa melayu, sape yg cuba menghapuskan tulisan jawi, sape yg anaya bangsa melayu. Tlg jwb, jgn jd anjing menyalak bukit. MNM4472.

Graduan Melayu said...

aku sekarang di Alim Corner. dari pukul 1.30 pagi sampai sekarang sekor melayu bangsat pun tak muncul.

malas nak cakap banyak.

nak tahu siapa bertelur atau tak?

Datang sini dan kita tengok kote siapa lagi besar...

Babi la korang ni semua...

Anak haram beruk mat yeh mana entah.....

Anonymous said...

Woi tidola....ape ko buat 1.30 pagi tu?Memang jenis bangun tengahari buta....xder keja ker?

Anonymous said...

Salam pd sahabat2. Nama je graduan melayu tp bahasa mcm cipan. Klu ko kata melayu bangsat, ko tu bangsa apa? Aku dpt rasakan dia tunggu kat alim corner tu ada org nak belanja dia kot? Klu mcm tu lebih baik ko jd pengemis(minta simpati). Aku rasa jgala org tua ko mesti sedih sebab ko tak jd president amerika tp cuma jadi persident persatuan GGMM(Gila2 Muka Malu)MNM4772. Takbir 3x

Anonymous said...

Baik ko bubar sajer Gila2 malu maknyah(GGMMM)...hahahaa

Anonymous said...

Ataupon GERAKAN GILA MAKNYAH MELAYU..

Anonymous said...

GGMM bukan xder duit, xder batang ngan telorrrr.....

Anonymous said...

apa punya sengal presiden..hang ni pasai apa cakap melayu bangsat..hang sapa?mahai lu...set tempat mau ajak bertumbuk ke apa?tempat sendiri ajak jumpa...kira dah standby la orang2 hang.....apa kira hang ni otai la kiranya..aku amik no hang..nanti aku turun kalu hang nak tunjuk otai hang...cakap jgn sebarang cakap..aku pun melayu...hang cakap bangsat same melayu hang mmg cari naye ar...

Anonymous said...

Wei mangkok la ko ni presiden GGMM apa ke bendanya tu..aku tak penah dengar pun...layak ke ko panggil diri ko tu presiden..ko ni la memang bangsat ko tau tak..melayu yg tak de maruah....lepak kat warung cam tu malam malam...ko ingat kepala ko tu dah keras sangat la....apasal ko ni kump samseng melayu ke..nak ajak bertumbuk ke apa...org guna internet ko pun nak guna...tapi tak tau nak guna bodoh..nama ja graduan tah tah tak lulus pun...pi sekolah tadika balik la woi...kesian kat ko ni....