"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, January 15, 2009

Tranungkite V8 Diserang Lagi... - malaysiakini

Kelmarin laman web TKO kene godam, sehari suntuk tak sape-sape dapat nak akses kedalam laman rasmi DPP Dungun... sempat jugak aku jumpa Klon TKO sebanyak 2 kali dan 2-2 dah berjaya dihapuskan.

Belah petang aku sempat beremail dengan pihak webmaster TKO :-

Daripada: Topengperak_Xinwugi® <poji2ya@gmail.com>
Subjek: Info & Perlu Info Dari Webmaster TKO.
Kepada: "Ali @ Kamarudin" <tranung2006@yahoo.com>, tranungkite@hotmail.com
Tarikh: Rabu, 14 Januari, 2009, 1:54 AM

Assalamu'alaikum...

Merujuk kepada masalah yang dihadapi oleh pihak TKO, saya mohon pihak tuan memberikan sedikit maklumat atau update setiap kali pihak tuan menghadapi masalah.

Ini saya rasakan amat perlu berikutan saya mempunyai beberapa yahoogroups yang keahliannya mencecah puluhan ribu ahli. setiap kali TKO menghadapi masalah, pihak kami menerima beribu-ribu email pertanyaan mengenai status TKO dan agak menjadi masalah pada kami untuk memberi penjelasan berikutan tiada hubungan secara langsung dengan pihak TKO.

Harap pihak tuan dapat pertimbangkan permohonan ini. adalah menjadi satu kemudahan sekiranya pihak tuan dapat menyertakan sebarang no yang dapat saya hubungi dipihak tuan.

Berkenaan dengan pihak yang menggodam laman tuan, pihak kami (bloggers network) mempunyi sedikit maklumat tetapi tidak dapat mengesahkan siapa yang terlibat secara tepat. mengikut siasatan pihak kami, pihak penggodam telah mengklon TKO sebanyak 2 kali dan tujuannya ialah untuk mengakses password webmaster TKO.

Harap berhati-hati.

Pihak penggodam juga mempunyai 4 server, 2 sql dan 2 backup domain. diharap pihak tuan akan lebih berhati-hati kerana saya yakin pihak penggodam adalah pakar dalam bidangnya.

Buat masa ini kedua-dua domain tersebut telah dihilangkan dengan bantuan rakan-rakan kita.

Moga sedikit info ini dapat membantu pihak tuan.

Webmaster Perisik Rakyat.

Bloggers Network Malaysia.

Lagi maklumat - [sini] , [sini] , [sini] dan [sini].

Balasan dari webmaster TKO (terpaksa diedit sedikit untuk melindungi beberpa maklumat) :-

On Wed, Jan 14, 2009 at 8:20 PM, Ali @ Kamarudin <tranung2006@yahoo.com> wrote:

Wa'alaikumusalam wm wbt.

Terima kasih diatas e-mel ini, semoga Allah merahmati saudara & rakan-rakan sekeluarga.
Insya-Allah kami akan berhati-hati dan untuk makluman saudara laman harakah, pas dan tko sebenar sentiasa diserang dan memang pencerobohan boleh berlaku bila-bila masa jika kami leka dan tersilap dalam mengendalikannya.

Misalnya dua hari lepas harakah telah dihack (paparan putih z) melalui pop up iklan. Sebelum ini sekitar beberapa bulan yang lalu laman pas.org telah dimusnah keseluruhannya. Hanya kami tak mengumumkan sahaja

Musuh gerakan Islam tidak akan memandang ringan atas suara kebenaran, mereka sentiasa akan mencari jalan agar kita lupuh dan lemah. Jika server tidak dapat digodam, mereka akan mencari siapa pengendalinya. dot dot dot dot dot dot dot dot dot dot dot. Oleh itu kami tidak begitu mudah untuk bergaul mesra dengan rakan-rakan blogger lain demi untuk memastikan mereka tidak mengacam yang akhirnya kita akan rugi.

Sekali lagi saya mengucapkan ribuan terima kasih atas kesudian saudara untuk membantu dan menghubungi melalui e-mel ini.

Tok Penghulu
Webmaster
TKO
------------------------------------------------------------
Bangun pagi ni, aku bukak hp aku... dapat sms dari webmaster kelatekito.com :-

Jie...TKO down pulok pukol 1 pagi 15 jan.

Adui...

Tak nak ulas panjang-panjang dah... tapi kalau macam ni la serangan yang UMNO/BN buat untuk menutup sumber berita alternatif utama PRK P-036, insya-Allah kemenangan akan berada ditangan PAS insya-Allah...

Biar musuh menghentam dari segenap sudut, namun kebenaran itu tidak akan terhentam begitu sahaja kerana kebenaran itu bukan bukan alat untuk dihentam sebaliknya ia adalah cahaya yang menutup kegelapan.

Teruskan cyber trooper's..!

3 comments:

Anonymous said...

Memang confirm ke ini semua kerja UMNO/BN. Ada bukti ke? Kau jangan main tuduh je kalau takde bukti...

Mr Joker said...

sepot - kau ingat puak zionis punya keje ke?

apa P-036 PAS vs Zionis ka?

ediannuar said...

untuk menegakkan kebenaran selalunya bermacam dugaan akan dihadapi.....