"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, April 07, 2009

Pembetulan

Reactions: 
Pembetulan - Maklumat rasmi. PAS memenangi kerusi Parlimen Bukit Gantang dengan majoriti 2,789 undi. Calonnya, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin mendapati 21,860 undi manakala calon BN, Ismail Saffian mendapat 19,071 undi. Calon bebas mendapat 62 undi dan hilang wang deposit.

Ini bermakna PAS mengekalkan kerusi tersebut dengan tambahan majoriti, berbanding 1,566 undi pada 2008.

Kita Menang..!

44 comments:

boub said...

Alhamdulillah...sebentar td menyaksikan di astro awani...kelihatan ir nizar 'merampas' sesuatu dari SPR..bukan mic jer malah dengan stage tu skali...hahahahah....ala,ok laa tuh..abang badan besar duk blkg ds nizar tu jgn laa kalut sgt..bagi dia bercakap..

Anonymous said...

mintak statistik menyeluruh boleh

bang_caq said...

tahniah kpd DS nizar.. dan juga kpd rakyat perak kerana tidak termakan gula2 umno.. tahniah juga kpd topeng perak dan juga petugas2 PR d b.gantang..kita berjuang lg utk menegakkan agama islam d malaysia..membanteras rasuah.. TAKBIR!! TAKBIR!! TAKBIR!!

Anonymous said...

bro tolong ambil perhatian !!, baru tadi kul 10 malam astro awani menyatakan bahawa 19 peti undi dari bukit selambau belum sampai, jadi takut kena tipu, katanya jumlah undi tadi pkr 8 ribu lebih dan bn 7 ribu lebih

Anonymous said...

TAKBIR! ALLAHUAKBAR! kpd puak2 AMENO insaflah...keluarla barisan..meh pakat masuk Bulatan! kami warga PAS mengalu-alukan....wassalam

-pemuda PAS Indera Mahkota

Anonymous said...

masuk barisan..pangkah pas

apistempur said...

minta restu rakyat.... ahahahahahahahahahahahahahahahah

lovespiraldownwards said...

camne plak dari majoriti 3ribu lebih bekurang sampai separuh tu? peti undi mana yg punya angkara tu???

Orang Tanjung said...

Alhamdullillah...

Tak mau nak komen apa-apa, cuma nak dengaq apa komen puak-puak umno.

Kah kah kah...

AkunA said...

TP...ko kejam...aku nak tau gak undi calon bebas berapa...ko pilih kasih tull....ayahanda aku ada bertanding kat Bukit Gantang dengan Bukit Selambau tuh...hahhhaaa

Anonymous said...

salam. tahniah dan sekalung terima kasih atas sumbangan anda memberikan maklumat terkini dalam perjuangan menyedarkan pemikiran rakyat yang telah dijajah tanpa had. alhamdulillah usaha anda termakbul. teruskan perjuangan dan kami dahagakan pembelaan, ketelusan, keadilan, integriti dan kita gempur hingga berjaya. Allahu akbar!

maymot said...

yess..kita menang,,
alhamdulillah..takbiir!!

bang_caq said...

rakyat dh bg restu kt PAS..

Anonymous said...

DARI SUARA KEADILAN ONLINE:

Keputusan Peti Undi tidak rasmi dari wakil kami yang berada di Pusat Pengiraan Undi

KESELURUHAN KEADILAN MENANG DENGAN MAJORITI 2735.

Batu Belacan BN 338 KeADILan 256 kalah 82
Titi Panjang BN 360 KeADILan 427 Majoriti 67
Bukit Selambau BN 742 KeADILan 592 kalah 150
Taman Ria Selatan BN 578 KeADILan 882 majoriti 204
Taman Ria Utara BN 628 KeADILan 704 majoriti 76
Taman Desa Aman BN 834 KeADILan 810 kalah 24
Taman Ria Jaya BN 1202 KeADILan 2113 majoriti 941
Taman Peruda BN 479 KeADILan 668 majoriti 189

Bandar Laguna Merbok BN 267 KeADILan 388 majoriti 121

Kuala Sin BN 415 KeADILan 205 kalah 210

Kampung Pokok Machang BN 301 KeADILan 201 kalah 30

Taman Bandar Baru BN 1038 KeADILan 1419 Majoriti 111

Kampung Sungkap BN 298 KeADILan 148 kalah 150

Ampangan Height BN 119 KeADILan 219 Bebas 28, rosak 2.

Tasik Apong BN 335 KeADILan 528 majoriti 193

Petani Para BN 97 KeADILan 102 majoriti 5

Air Mendideh BN 313 KeADILan 699 majoriti 386

Jalan Badlishah BN 145 KeADILan 221 majori 76

Bukit Lembu BN 438 KeADILan 405 majoriti kalah 33

Maklumat berkenaan; melayu 407 cina 45 India 810 = 68% keluar mengundi

Bukit Rusa BN 195 KeADILan 260 majoriti 65

Sungai Lalang, BN - 499 PKR 850, bebas 52 rosak 16 majoriti 351

Anonymous said...

Alhamdulillah,syukur atas kemenangan Datuk Seri.

Nak tengok sikit macamana muka orang umeno la ni...hehehe.

Anonymous said...

pakat2 tgk apa headlines paper (meloya dan hairan) besok..jgn beli.. tengok aje... - Neo

Anonymous said...

Rakyat telah memberi restu...restu utk PR memerintah.......so zambry dan calon UMNO...adakah ini penolakan kepada Najib bila BN kalah?. Kalau menang hang kata pengesahan penerimaan Najib sebagai PM?. Alaaaaa...jghn malu2, jawab je la. kan kan kan...errrr...KIMMA tak turun kempen ke....

Anonymous said...

Alhamdulillah..!!!
Dan tahniah kpd DS Nizar.. dan juga kpd rakyat Perak.. Terima kasih dan tahniah juga kpd Topeng Perak(TP)dan juga petugas2 PR di Bkt.Gantang..Teruska perjuagan demi menegakkan KEBENARAN dan KEBESARAN Agama Islam di Malaysia..membanteras rasuah dan kezaliman..
TAKBIR!! Allahu Akbar 3x.

Teropong Bulan

Anonymous said...

TQ FOR ALL BLOGGER@network...

HEROICzero said...

congratz to Pakatan.. Nizar, u ROWK! Nampak sangat rakyat Bukit Gantang khususnya, dan rakyat perak, Am nya, memilih Hj Nizar sebagai Menteri Besar dengan mengundi beliau.. next step, Pilihanraya DUN!!

untuk satirika comedy pilihanraya kecil 2 bukit 1 batang, visit, http://heroiczero.blogspot.com/2009/04/lelong.html

Anonymous said...

Dulu kita bagi PAS pinjam jer Bukit Gantang tu,sekarang ni kita nak ambik balik.



Isy...
Hayya...
Ayoyo...

neurmatt said...

Syukur.. Alhamdulillah.. Akhirnya terbukti juga..

Anonymous said...

Salam sahabat, zali mana ko? asapai senyap je, internet ko dah kena potong ke?

Anonymous said...

Salam sahabat, dulu kita bagi pinjam je sekarang kami bagi terus.... itulah kata2 bodoh oleh Hj marlboro tp tak sanggup diucapkan.... takbir

apistempur said...

esok si jibby ni mesti cakap kat main stream, kemenangan PR tidak menggambarkan penolakkan rakyat terhadapnye....kepala hotak hang jibby!

Sakuragi said...

ok la tu, patut kita menang lebih besar jika tiada:

1. SPR yang berat sebelah
2. Pengundi Hantu
3. Pengundi POS
4. FRU dan Polis yang mengacau ketenteraman awam
5. Media massa berat sebelah
6. Fitnah dari umno yang menuduh Nizar derhaka
dan banyak lagi taktik kotor mereka.... mungkin (baca MUNGKIN) sebenarnya, majoriti lebih besar iaitu 10k lebih....

sekian.

pengliporlari said...

zambri dengan muhyidin sidang akhbar live RTM..malu oi..

datin seri altantuya sharibuu said...

syukur alhamdulillah.kita sudah menang oi,kita sudah menang oi

Anonymous said...

Kemenangan ini satu kepuasan untuk perjuangan yang seterusnya..Yang kalah tu eloklah ambik sejadah (untuk yang muslim, buatla apa yang patut...

Anonymous said...

Menang besooo tu yob.......

Anonymous said...

Moh semua kita - Pemimpin, hardcore, petugas, penyokong, pensimpati PR - teruskan perjuangan untuk menjadikan retu rakyat menyebelahi kita pada PRU 13 nanti.

Te@M IT said...

Tahniah dan terima kasih kepada semua petugas2 PAS, PKr n DAp dr seluruh negara...
Espcially muslimat2 n perayu undi dr rumah ke rumah,petugas keslmtn, tukang sedia mknn, tukang sapu, edar poster tepi jln, tukang bwk bendera pas ke mana2,penunggang motor n kereta yg menampal poster YB Nizar n poster PAs n seme yg terlibat... walau sebesar n sekecil mana pun usaha anda, ia adalah asbab kpd kemenangn PAS di BG

mobiyus said...

Tahniah atas Kemenangan ini , Usaha dan curahan titik peluh yg murni dan titisan peluh jg jatuh dimuka bumi Allah akan di balas dengan hembusan murni dari Ilahi , Usaha kepada Nya pasti dijanji saham Akhirat nanti , Oleh itu teruskan perjuangan kepada Agama Allah dan nas-nas Quran jadi ikutan , kemenangan ini adalah jati diri yg sangat hebat kepada golongan anak muda ( seperti kemenangan Kuala Terengganu , Takbir !!! ),generasi pelapis harapan Agama dan Malaysian . "Apabila telah datang pertolongan Allah dan kemenangan Kamu akan melihat manusia memasuki Agama Allah dengan berbondong-bondong" (Surah An-Nashr Ayat 1 dan 2)

oasiswar said...

Assalammualaikum semua.....TAHNIAH

cougar.bard said...

assalamualaikum,Alhamdulillah,MasyaAllah.ana mngambil kesempatan mengucap TAHNIAH pada Blogger Network,terutama Perisik Rakyat,Wak Banjar,topeng perak dan seluruh warga Blogger atas kemenangan ini,anda semua berhak menerima ucapan tahniah atas segala usaha dan perjuangan saudara semua yg sama beraknya dgn penceramah2 PR selama ini.
Perjuangan belum berakhir,sekadar perangsang dan berehat seketika.
Buat semua penyokong alhamdulillah selamat menyambut kemenangan yg bermakna ini,KITA MENANG,wassalam.

Hamtaro said...

Lawan tetap lawan..kita lawan smpai menang...al-hamdulillah...perjuangan kita drhmati ALLAH s.w.t.. Ayuh Pakatn Gulingkan KERA JAAn B.N

RAJAWALI said...

Tak lama lagi malaysia akan jadi seperti singapore dan hong kong di bawah PAS dan PKR yang dimunipulasikan oleh DAP...

Jangan tak percaya ...
Lihatlah dalam masa 10 - 15 tahun lagi...

Dan Amerika serta Yahudi adalah Pernasihat Utama Negara disokong oleh Mr. Anu-war...

RAJAWALI said...

Tak lama lagi malaysia akan jadi seperti singapore dan hong kong di bawah PAS dan PKR yang dimunipulasikan oleh DAP...

Jangan tak percaya ...
Lihatlah dalam masa 10 - 15 tahun lagi...

Dan Amerika serta Yahudi adalah Pernasihat Utama Negara disokong oleh Mr. Anu-war...

Hamtaro said...

hello Rajawali..Hang ni org Kafir ker.. xth bezakan apa itu PAS ngan Yahudi..
hang ingat Ulama PAS cm tok guru 2..cam puak2 ULAM MAMAK hang ker..pikir pkai otak bukan Patela (bhs saintifik yg terjemahnye lutut)...

Anonymous said...

bodoh punya rajawali. dah kalah tu kalah laaaa. jgn ckp byk...

yahudi=UMNO..

sekarang bukan nizar saja yg derhaka tp seluruh bukit gantang yg derhaka.rakyat dah bersuara melalu kertas undi. amacam, siapa nk jawab??. mohon restu rakyat konon. hahaha

Anonymous said...

Salam kemenangan
Semoga bila masuk parlimen nanti akan lebih berasap parlimen kita dgn kaliber MP yg kita ada, biar BN betul2 panas dgn perbuatan mereka yg dok dalih2 dgn rakyat selama ini....

Anonymous said...

Tahniah DS Nizar...AKHIRNYA KEBENARAN TERJELMA JUGA...

Jangan lupa, TUHAN telah membuktikan bahawa orang benar akan diperkenaankan..kerana TIADA YANG MUSTAHIL BAGI TUHAN...

RadioAtok said...

Undilah BN jangan jadi bodoh le apalah orang Melayu tak tau untung..

oasiswar said...

Kata Ust. YUSOF EMBONG (Ulama PAS tuuu) dalam blognya :

....Kita hendaklah bertasbih memuji ALLAH seperti yang biasa kita ungkapkan سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِكَ (Maha Suci Engkau Wahai Tuhan dan kepujian bagi Engkau). Tasbih(Mensucikan) Mensucikan ALLAH daripada segala sifat kekurangan seperti lemah, buta dan jahil. Ertinya ALLAH Maha Kuat, Maha Gagah.....ALLAH Yang Gagah itulah yang telah memberikan pertolongan mengalahkan musuh dan kemenangan, MAKA bertasbihlah memuji TUHANmu.

Kita hendaklah beristighfar memohon keampunan ALlah. Boleh jadi dalam kerja-kerja dakwah dan kempen kita ada melakukan kesalahan dan maksiat. Nabi Muhammad saw diajar supaya mohon keampunan untukNya dan umatnya. Maka kita mohonlah keampunan ALlah untuk diri kita dan sahabat-sahabat kita.