"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, April 07, 2009

Pakatan Rakyat Tawan Bukit Gantang - malaysiakini

Reactions: 
Pakatan Rakyat telah berjaya menawan Bukit Gantang melalui calonnya dari Parti PAS Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin.

Tahniah Pakatan Rakyat, terima kasih kepada semua jentera-jentera pilihanraya yang bersama-sama memastikan kemenangan Pakatan Rakyat dalam Pilihanraya Kecil Bukit Gantang.

Terima Kasih kepada para pengundi Bukit Gantang. ini pilihan anda dan seluruh rakyat Malaysia menghormati keputusan anda.

Ini kemenangan untuk pendokong-pendokong "Demokrasi".

9.20pm Maklumat rasmi. PAS memenangi kerusi Parlimen Bukit Gantang dengan majoriti 1,789 undi. Calonnya, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin mendapati 21,860 undi manakala calon BN, Ismail Saffian mendapat 19,071 undi. Calon bebas mendapat 62 undi dan hilang wang deposit.

"Suara Rakyat, Suara Keramat..!"

64 comments:

koyengtempur said...

suara ziana zain suara ape?

Axiemeluv said...

Aik? Awat jumlah majoriti banyaknya menurun?

Anonymous said...

yes!yes! tahniah DS Hj Nizar.. semoga org amno..akan say NO to amno.. kalo masih nk pakai basikal free yg amno bg tu...fikir2 la..malu beb..dh la kalah..basikal pun bg kt budak2 skolah..ntah2 budak2 pun xsuke amno..wakakakaka

Anonymous said...

yesssssssssssssssssssssss.... satu penolakan kepada team najib/madey...get lost!

Anonymous said...

9.20pm Bukit Gantang OFFICIAL RESULTS

Mohd Jamaluddin Nizar (PAS) 21,860
Ismail Saffian (BN-Umno) 19,071
Kamarul Ramizu Idris (Ind) 62

Majority - 2,789 (In 2008, the majority was 1,566)

mat um said...

Tidakkkkk....Tidakkkkkk.... Korang ni suma memang le tak kesian kat aku..Aku baru je jadi PM, tau tak? Korang bagi le aku can sikit, bagi le can aku bina empayar aku dulu, lepas tu korang taruk le aku..eeee malunye aku ni, mesti si Pak Lah gelakkan aku..ni suma salah si Madey tu le..sebok je nak masuk balik umno, dia ingat dia hero ka?? dia le yg sebenarnye jadi perosak umno..aku nak try tarik anwar masuk umno le pulak..he he he

meranarakyat said...

TAKBIR...!! Kat Bandar Sunway siap pasang bunga api merayakan kemenangan PR.

jinbara said...

salam... ye la aku pun pelik jg td banyak skrng ckt plk..tp pas tetap mnng.....

Anonymous said...

Nak jer MAKI SPR ni!! Lahabau betul, makin kecil pulak majoriti..Manusia macam Mamat Danok ni pun ada orang nak ker???..PELIK,PELIK...SPR memang KORUP...Tapi lantaklah, janji DS IR Nizar memang, pi parlimen..

Pak Oncu said...

Tak kira berapa mejoriti!!!!!!!!!,,, janji monang,,, tahniah pada Nizar dan Takziah pada BN dan Bebas,,,

Anonymous said...

BRO KENAPA MAJORITI JAUH BEZA DARI YANG ASAL??
CAKAP 3RIBU LEBIH??
KNAPA 1RIBU LEBIH JE SEKARANG??

meranarakyat said...

salam... majority 2789 pembetulan tu. majoriti naik la

bang_caq said...

tahniah topeng..dan smua krew yg terlibat..kerana anda kemenangan berpihak pd kita..thniah pas n pr

Anonymous said...

Nizar...PM in the making! where r those UMNO's moron... bunuh diri kaaa

meranarakyat said...

sebelum ni calon PAS hanya dapat majoriti 1566 sahaja pada pilihanraya 12

Anonymous said...

Salam sahabat, takbir...3x. Zali mana ko tak muncul2 ni, aku teringin sangat nak baca komen ko yg bingai tu, kurang2nya menjadi tambahan bahan gelak aku.. wakakakakakakaak...... sambil guling2 atas katil.

Anonymous said...

PAS menang

Tahniah DAP

Hapuskan Negara Islam

Lada said...

Lepas ni usung keranda Bee End pulak.. Zali, jgn lupa pakai baju putih yg ada perca hitam kat lengan tu..

Anonymous said...

MINTA KERJASAMA BLOGGER SIARKAN PENGUMUMAN KEMENANGAN PKR DAN PAS..

SBB TV DIORG TAK BG SIAR..HAMPEH BETUL....TAU PENGECUT+MALU..JGNLAH WAT GITU...

gaban said...

Korang ni mcm la tak tau..

SPR tu kan salah satu bdn komponen umno..

naseb baik majoriti asal 4 ribu lbh dikecikkan jd seribu lbh, kalo majoriti asal 500, mau dikatanya hj Nizar kalah..

adat bertanding dinegara demoCRAZY mcm ni la..

bersyukur Allah bg kemenangan wpun diuji dengan beribu halangan n rintangan n cacian n makian..

ALLAH MAHA BESAR

ALLAH HU AKBAR

Anonymous said...

well done for DS NIZAR & blogger Perisik Rakyat. banjaq30

Anonymous said...

nak ambik kira majoriti.. tengok dulu jumlah yg keluar mngundi...

Anonymous said...

Alhamdulillah.....

doublea said...

2789......
apa salah kira?

Anonymous said...

aik...ada rupanya umno kat sini....hak hak hak... sedey ek..jgn gitu...meh masuk PR, kita selebret sama2. alaaaa...malu2 la plak....meh...meh lerrrrr.....

jinbara said...

salam...
alhamdulillah mnng jg pakatan rakyat...permatang kita mnng kuala kita mnng bukit pun kita mnng....so ppru13 plk kita tunggu...

Anonymous said...

PAS MENANG, TAHNIAH DAP...oiiii beruk UMNO...UMNO nak buat negara Islam ke...?. Selama ni UMNO campak mana Islam....piraaaahhhh...bodoh.....oiiii mangkuk...PM ko pun nak tiru PR...ONE NATION konon....piraaaahhh mabuk....

madey said...

untuk anonymous

kalau BN menang..

MCA dapat TPM ..tahniah ameno

hidup melayu

meranarakyat said...

betul la tu 2789 majoriti.. meningkat sebelum nih.. kat Bukit Selambau pun naik gak majoriti.. siapa yang harus di persalahkan ni? Madey ka? Najis ka? atau Media ka? Osman Jailu ka??

Sakuragi said...

Biasalah tu, normal la kalau benda ini berlaku... kalau tak jadi pelik pula....

madey said...

hahahahah...

hidup melayu... bagi TPM kat MCA... hidup melayu...

eh melayu mudah lupa... oppp melayu ameno yang mudah lupe

Anonymous said...

senangnya dalam hati, PR menang lagi...

lega ckit abis PRK nih. blh hidup dgn aman n gembira sbb PR menang.

hahaha..

takbir!!!

Anonymous said...

saya amat merasa sedih arm no klah takziah sajalah yang saya dapat ucapkan. Tapi saya mengucapkan trillion tahniah kapada DSNJ kerana menang.walaupun dulu saya cuma mengundi Pasir Panjang kat bukit tak dapat tahniah...................................................................................................................................takbir

Anonymous said...

mana zali dan tungaklangit woiiiiii

HEROICzero said...

congratz to Pakatan.. Nizar, u ROWK! Nampak sangat rakyat Bukit Gantang khususnya, dan rakyat perak, Am nya, memilih Hj Nizar sebagai Menteri Besar dengan mengundi beliau.. next step, Pilihanraya DUN!!

untuk satirika comedy pilihanraya kecil 2 bukit 1 batang, visit, http://heroiczero.blogspot.com/2009/04/lelong.html

Anonymous said...

BILA NAK KEBUMI UMNO/BE END???BENDERA KITA BUAT KAPAN, KERIS KITA BUAT NESAN..

sharipdon said...

yahooooooooo...
takbirrr...
apalagi najib...lancarkan pengeboman mcm altantuya leee...
baru depa tau hang sapa...tak ka malu...baru jadi PM 4 hari dah di tolsk dik rakyat...

Anonymous said...

zali ngan tuk langit tengah isi borang PAS....he he he...dah kena tendang dek BIG BOSS sbb tak reti nak berdepan dgn geng PR... errrr...rasanya elok depa kekal dlm UMNO(KIMMA) je dak

Anonymous said...

tv3 suku pengecut, tk siarkn brite kemenangan PR.. Ms BN mng kt Btg Ai, bkn main lg dok siar.. Hahahaha...

Anonymous said...

baik jgn bg org cam zali n tunggaklangit masuk pas...

nnt nyusahkan kite lak...

Anonymous said...

mana bloggers umno? apa komen kalian? kenapo kau sonyap jo?
kalau kau nak monang main wang le....
urang kau dah tak mau kek umeno lagi.... tu yg jadi kalah.....
sampai bilo nak mainkan diorang

Anonymous said...

tahniah PR,,,
UmNo tak releven....

sharipdon said...

tak adaaaa tuuuluuuurrrr umno nii...

Anonymous said...

ada kuar tadi kat tv1.. pengumuman DS Nizar menang..tp ada mamat (bukan pengurus pilihanraya) atas pentas tu mcm tak kasi DS Nizar berucap plak.. tp DS Nizar dpt jugak berucap.. yg diorg dok tayang dah tentu la Batang Air..sedangkan yg dua lagi tudiorg tak tunjuk sangat.. dah bleh agak mainan depa nih.. - Neo

Anonymous said...

Terima Kasih & tahniah kpd bloggernetwork@perak@malaysia... kerana anda kami mendpt berita sahih dan benar dan terkini..

Anonymous said...

zali ngan tuk langit tengah buat surat rayuan kat Nizar, suh time diorang jadi ahli PAS seumur hidup kat bukit gantang! siap kembang ayat2 dlm surat tu sbb terkena air mata depa, nangis sbb takut tak di terima...he he he...camni je la....kami tak sio kan kamu...kekal je dlm UMNO(KIMMA) kamu tu.....he he he...

Anonymous said...

sial!!!
pengulas dalam tv1, memang bangsat!!!

dok mengampu B-end lg. klu cmtu sampai bile pon B-end xkan menang. rakyat dah meluat dgn kenyataan mengampu camni...

sial!!!

Anonymous said...

cuba tengok analisis politik kat tv1,macam sial,itula standard org umno

neurmatt said...

x yah ambik 2 ekor tu.. myusahkan ja.. x leh pakai sekupang pun...

Anonymous said...

dulu masa tak pasang astro, nombor 1 kat remot paling cantik sekali, sbb tak de org penah tekan....ahahah sekarang astro pulak dah pakai 3 digit, tule baru start pakai button 1....ahahaha

Anonymous said...

tahniah kt suma pengundi bkt gantang dan bkt selambau
pilihan yang tepat
ini bukti yg rakyat sudah tahu pihak mana yg suka menipu rakyat
anyway...terharu sbb PILIHAN RAKYAT dah menang...
PRU 13 cantas abis puak2 korup n pembohong nombor satu...

Anonymous said...

Anonymous said...
PAS menang

Tahniah DAP

Hapuskan Negara Islam

April 7, 2009 9:38 PM
___________________________

Kau ni sah dah ketinggalan keta api.PAS kawan dgn DAP dlm PR baru jer 10 bulan tapi pemimpin DAP dah mula tertarik dengan Islam.Tapi umeno dah 50 tahun dengan MCA,Gerakan dll;ada nampak kesan macam DAP skang ni?

Hakhh tuih!!!!Nah jilat kahak hijau aku!!!

50 tahun BN perintah Msia dengan berketuakan orang Melayu,tapi Islam dan bahasa Melayu terpinggir.Melayu jadi juara kes2 jenayah.Maksiat disana-sini.Orang Melayu banyak yang miskin.Dah kalah tu kalah la woi,tengok balik tang mana yang tak betoi.Ni dak,nak provokasi lagi ada la.Woi,dengar sini baik2,aku lagi rela berPMkan Lim Guan Eng,Nga Kor Ming,Ngeh Koo Ham,dan Sivakumar daripada puak umno yang kau jilat sangat juboq depa tu!!!Lebih baik sokong kafir zimmi dari sokong Muslim munafik.Sekali lagi untuk kau:

Haaaakkkkkhhhhhhhh Ptuihhhhhhhhh!!!!!!

bodik said...

anon 938...ko ni mcm x puas hati aje. ko aje yg x tahu...DAP dah lama sokong islam. org cina siap baca ayat Quran lg. Gobalakrisnan siap baca mukhadimah guna ayat Quran. patutnya ko bersyukur ada org memartabatkan islam.

Anonymous said...

beza majoriti bkt gntg 2008 dgn prk kali ni 2789-1566=1223..apa ceghita? nmpknye semakin ramai rakyat perak menyayangi nizar..klu dilihat dr jumlah majoriti yg brtmbh seribu lbh terbuktilah RAKYAT PERAK BENCIKAN RAMPASAN KUASA YG DIBUAT OLEH BN UTK MELANTIK MB HARAM MEREKA!! SEMBAH DERHAKA DS NIZAR BERPAKSIKAN KEHENDAK RAKYAT!!BUBAR DUN!!

RAJAWALI said...

Tak lama lagi malaysia akan jadi seperti singapore dan hong kong di bawah PAS dan PKR yang dimunipulasikan oleh DAP...

Jangan tak percaya ...
Lihatlah dalam masa 10 - 15 tahun lagi...

Dan Amerika serta Yahudi adalah Pernasihat Utama Negara disokong oleh Mr. Anu-war...

Anonymous said...

mane natanggg tunggenglangit,zila,gomom????

senyap x berbicara.....
happpp ptuiiihhhhh!!!!!!!!!

Anonymous said...

oh RAJAWALIol penilik nasib dari AMENO,
kalah tu,kalah je laaa......
booooooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!

hasbul said...

kepada orang2 AMENO meh turun dari dacing,kita buat bulatan....

Anonymous said...

Mat Teropong : Pada firasat aku le...undi yang be end dapat tu kurang-kurang 5, 6 ribu datang dari antu dan cara penipuan SPR dan antu-antu depa. Jadi jika kalau PR dapat 1000 ka, 2000 ka, atau beribu-ribu kita boleh + lagi majoriti PR. Pada saya kalu umno menang pun takat seribu dua, maknanya memang depa dah kalah sebenarnya.

dewi said...

minta maaflah anonymous ...
anda orang melayu berugama islam ke..?
minta maaflah..saya sedikit keliru mengenal pasti identiti tuan..berdasarkan bahasa-bahasa yang tuan gunakan itu..

kalau anda seorang Islam tentu pernah membaca dalam al-quran ayat ni..

"dan janganlah kamu berjalan dimuka ini dengan sombong, karena sesungguhnya kamu sekali-kali tidak dapat menembus bumi dan sekali-kali tidak akan sampat setinggi gunung'..(Surah-al-Israa ayat 37)

"janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan)yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pehak mereka(yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beeringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya(menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali.
(al-imran ayat 28)

" seseorang kamu tidak benar-benar beriman sehingga dia mengasihi saudaranya sebagaimana dia mengasihi dirinya sendiri".(hadis riwayat al-imam al-bukhari dan muslim)

minta maaf sekali lagi..

Anonymous said...

opah dewi nak tujukan hadis diatas tu untuk siapa? berterus terang ajele untuk parti bee end tu ye sebab mereka tak pernah mengasihi sedara sedara seislam mereka mereka lebih penting kan sedara sedar kroni mereka aje betul tak opah dewi

Anonymous said...

ko tengok la
nama dewi...apa dewi tu elok ke?
dewi tu biasanya isteri dewa...so sang dewa dewa ni atas kayangan...
lu pikir la sendiri
leapas tu
hang semua kena sembah derhaka kat raja..raja mana?
rajawali la...
piii rah rajawali..
baik jadi raja katak and raja kotak
sapa tu
lu pikir la sendiri

FTS said...

Apalah PKR tak ada vision

bodik said...

anon 1136... ada org nak guna ayat Quran. knp x bg ayat Quran pd puak2 umno yg hina islam....utk opah dewi ( aku pinjam anon ckp)...kami x pernah hina islam....puak2 umno ni patut yg kamu bg ayat Quran ni pd deme....t. kasih.