"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, April 07, 2009

Terkini: Keputusan Tak Rasmi Bukit Gantang - malaysiakini

Reactions: 
Jam 8:09 PM

PAS - 17427
BN - 15001
Bebas - 46
Rosak - 256
Majoriti - 2426
Jumlah Saluran Menang - 48
Jumlah UPU Menang - 15

Jam 7:59 PM

PAS - 16316
BN - 14061
Bebas - 40
Rosak - 231
Majoriti - 2255
Jumlah Saluran Menang - 44
Jumlah UPU Menang - 15

Jam 7:51 PM

PAS - 15498
BN - 13228
Bebas - 33
Rosak - 211
Majoriti - 2270
Jumlah Saluran Menang - 41
Jumlah UPU Menang - 13

Jam 7:38 PM

PAS - 14720
BN - 12143
Bebas - 32
Rosak - 189
Majoriti - 2577
Jumlah Saluran Menang - 41
Jumlah UPU Menang - 13

Jam 7:37 PM

PAS - 14482
BN - 11925
Bebas - 32
Rosak - 172
Mmajoriti - 2557
Jumlah Saluran Menang - 41
Jumlah UPU Menang - 13

Jam 7:26 PM


PAS - 13327
BN - 10936
Bebas - 31
Rosak - 151
Majoriti - 2391
Jumlah Saluran Menang - 39
Jumlah UPU Menang - 12

Jam 7:15 PM

PAS - 11115
BN - 8572
Bebas - 29
Rosak - 120
Majoriti - 2543
Jumlah Saluran Menang - 34
Jumlah UPU Menang - 11

Jam 7:13 PM

PAS - 10361
BN - 8117
Bebas - 27
Rosak - 119
Majoriti - 2244
Jumlah Saluran Menang - 32
Jumlah UPU Menang - 11

Korang rajin-rajin la refresh untuk update.

22 comments:

Anonymous said...

alhamdulillah...

rahman,ahchong,muniandy said...

UMNO & BN CELAKA DAN SIAL.



UMNO & BN memang hina dan celaka .. masyarakat belum sedar lagi ,masuk lah PAS,DAP atau PKR, dah tau UMNO dan BN tak pernah bela rakyat,masuk jer PKR dan PAS, yang pasti nya terbela,sama rata ,hak rakyat di dahulukan pedulikan sultan.apa guna sultan kalau kehendak rakyat tidak diturut,biar rakyat yang tentukan siapa yang harus perintah,tak perlu ada sultan dah ketinggalan zaman..dah kuno amalan beraja ni,kalau boleh kami nak PRESIDEN, baru la sama standart dengan Singapore, mufti pun sama.maki jer pasal sokong UMNO & BN.

PAS & PKR adil.. perjuangan kan nama ALLAH.. orang lain pun nak pakai jugak nama allah .. tak kesian ker?beri la kristian peluang pakai nama ALLAH sekurang kurang nya senang nak berdakwah,kenapa orang UMNO CELAKA tak faham faham, "salah" kah nak bagi nama Allah pada kristian?
Apa yang Karpal King sebut tu memang betul Pemuda Umno memang celaka pasal sanggup hantar "2 peluru",
Pemuda Umno layak di gelar celaka pasal bukan 'ISLAM PAS',cuma anutan 'Islam UMNO'
"Islam & Melayu" PR tak terasa apa apa pun pasal memang layak di celaka kan Pemuda UMNO,
celaka PEMUDA UMNO berani masuk parlimen "PUKUL OKU" ,sial PEMUDA UMNO tunjuk samseng,baru jer nak 'tegur' Karpal KING dah di tuduh bertumbuk, penipu la PEMUDA UMNO ni, lain kali terus pegi tumbuk tak payah tegur, tak buat pun orang dah kata samseng ,Pemuda UMNO memang celaka pasal tak baling batu pada kereta kerabat raja,pemuda umno memang celaka lah.."pendek kata semua nama depan atau belakang ada UMNO memang celaka lah"


UMNO & BN memang celaka,pasal maki celaka pada en karpal king tu, pantang sangat hudud dilaksana kan..over my dead body kata karpal king, tapi sayang sekali kami PAS & PKR pada Karpal King..UMNO tetap celaka pasal pertahankan hak ugama & bangsa, cuba cuba la perjuangan kan hak sama rata..tak payah bagi anak2 melayu masuk Universiti melainkan ada stpm,HAPUSKAN MATRIKULASI, hapuskan sistem kuota,biar sistem merit ,

UMNO = malay and of course malay are PIG and they are stink! but remember this only apply to malay UMNO's,cause none UMNO's not consider as ultramalays. so there are not pig as umno pig's.

UMNO memang celaka ambil alih kerajaan secara merampas kuasa, kesian DAP selalu bahagi untung projek 90 % Nizar pulak dapat 10% , celaka hoii celaka UMNO dan BN baru 11 bulan PR perintah UMNO & BN ambil alih keraajan dengan cara paling hina,memang sial,tabur pasir dalam periuk nasi Nizar and the geng memang celaka UMNO & BN,

UMNO & BN memang celaka,kesian HINDRAF, sampai hati roboh kuil hindraf di "tanah haram",UMNO & BN memang celaka mengamal kan ethnic cleansing,bertambah celaka pasal kaum india yang pegang MAXIS,bertambah celaka lah UMNO & BN pasal biarkan ramai lawyer & Engineer dari kaum India,sial dan celaka UMNO & BN membantu sekolah jenis tamil,

UMNO & BN memang celaka pasal HINDRAF & DAP nak tuntut sama rata dengan hak bumiputra tak di layan,apa salah nya DEB di hapus kan sekurang kurang nya India dan cina boleh masuk ambik projek..setakat ambik sub buat jalan atau supply barang mentah yang 90% nilai dari projek apa la sangat,patut nya dapat 100% baru adil,

memang sial UMNO & BN ..hoiiii celaka kenapa nak pertahankan DEB, tengok contoh di Pulau Pinang sekurang kurang nya komisen projek dapat jugak 1% Guan Eng bagi pada melayu PKR,betapa "adil nya" Khalifah di penang ,UMNO & BN patut contohi khalifah yang satu ni,

Pasal kes YB Eli.takde kerja lain lah,mesti kerja UMNO & BN,biar la Helmi nak ambil gambar,YB Eli nak kangkang ker nak telanjang ker apa UMNO & BN peduli, salah ker nak tido dengan lelaki melayu?arghh memang celaka UMNO & BN nak zina pun tak boleh..

UMNO & BN lagi celaka tiru harapan baru untuk rakyat ke putrajaya 16 sept,last last idea tu di cilok oleh BN.
memang celaka sial lah...

UMNO & BN memang celaka,pasal bagi bantuan subsidi & duit poket pada nelayan,pasal tu la harga Ikan mahal, dah la minyak bagi bantuan duit poket bulanan pun dapat,memang sial lah UMNO & BN,

hoooii lahanat UMNO & BN kami tak mau dah bantuan dan hak istimewa selama ni takde apa yang istimewa, bagi sama rata jer pada kaum lain pasal melayu cuma 62% jer dalam malaysia, yang paling layak dan paling banyak perlu di bantu kaum HINDRAF,di ulangi kaum HINDRAF.

UMNO & BN jangan sesekali nak perjuangkan DEB,hapuskan pemilikan bumiputra 55% dalam pemilikan syarikat senarai awam di bursa saham..tu baru adil..faham tak!

Hoii celaka UMNO & BN kami nak lagi subsidi ,ambik lagi duit petronas,mana cukup setakat royalti jer..seboleh nya nak semua duit petronas biar minyak seliter 1.20,baru adil.

hoii UMNO & BN apa la sangat nak perjuang kan bangsa, apa ada pada bangsa,kami dah boleh jatuh bangun sendiri,sekurang kurang nya kalau susah ahlong dan tauke tauke cina boleh tolong.hapus kan bantuan MIKRO KREDIT,HAPUS KAN SEGALA BANTUAN PERNIAGAAN PADA BUMIPUTRA,APA PERLU NAMA BUMIPUTRA,TAUKE AHLONG KAN ADA,
hapus kan MARA, MARA langsung tak membantu anak anak melayu! Pasal MARA ada dalam DEB memang patut di hapus kan, hoii UMNO dan BN faham tak.. selagi kamu tak buat apa yang kami nak..akan kami fitnah akan keborbrokan kamu,sial punya melayu UMNO.

soklan said...

rahman,ahchong,muniandy,
lu meroyan ape ni? jgn kutuk, kita doakan supaya melayu UMNO berubah kpd Islam yg syumul

Anonymous said...

umno = celaka=, bn = celaka, hang(rahman,ahchong,munindy) = paling celaka

nuurza said...

topeng perak...
awat RTM hbg yg si safian tu lebih majoriti?
ni yg x puas hati ni...
ka depa nk sembunyi bnda betui?

gaban said...

awat si rahman,acong,muniandy tu..

tu la banyak sgt byk bc utusan meroyan,ckp pn dah mcm org sewel

Anonymous said...

apa yg mengarut macam orang gila..dah la macam tak beriman..mamang la orang PAS ni HAPRAK..tak beriman..tau mengutuk jer..ajaran islam tak ikut langsung

Anonymous said...

rahman,ahcong,muniandy tu perli tu...

kan depa dh tau depa dh kalah

engol124 said...

dari berita harian online...kah..kah...kah...kah....!

Mutakhir!

*
Bukit Gantang: Keputusan tidak rasmi sehingga 7.25 malam BN 2,048 Pas 1,249, Bebas 4 19:25 PM

Anonymous said...

salam...

wa nk tunggu dun changkat jering! pls info.. napa takureheng//

Anonymous said...

woi maghrib..maghrib..

ayah haji said...

jangan memaki hamun sesama kita`
bertenang nanti tgok keputusan tak kira siapa menang. yang menang itulah kehendak rakyat kita semua harus sokong

naem rahmat said...

pemuda perak dah kuat anak jati perak dah cemerlang bn tegap x perlu nak seludup org luar berkempen. umno dan bn menang besar..

gaban said...

betul tu ayah haji..

tapi bior la sokongan tu dtgnya drpd rakyat yg betoi2 insan biasa bkn sokongan drpd segala hantu,jin, jembalang tanah,langsuyor dan yg seangkatan dgnnya....

anoy 739,udah maghrib ke belum?teman udah selesai dah..

alhamdulillah

soklan said...

cik nuurza, boleh xbuang mentaliti RTM, Utusan, BH, TV3suku? ko dh baca blog pun lagi xyakin dgn info TP ni..

Anonymous said...

berhati-hati dgn (rahman,ahchong, muniandy) tu.. sgaja nk memutar belitkan keadaan. nmpak sgt dia org UMNO bukannya PR.

apis said...

ahahaha rahman achong muniandy ...lu nak buat reverse psylo harammmm tak jadik...berlatih lagi ye

Lada said...

rahman,ahchong, muniandy,

Mana pegi pak2 menteri awak..?
Tunggu punya la tunggu kt skcj tadi haram sorang pun tak nampak muka..
Awalnya depa nyorok..

pengliporlari said...

TP,ko pakai result SPR@ayer kuning?

Sakuragi said...

Pastikan PKR/PR buat petisyen dan bantah keputusan di Batang Ai kerana ada unsur-unsur SPR berkomplot dengan tidak menerima pemerhati dari bebas dan PKR untuk masuk ke dalam kenderaan yang membawa peti undi ke tempat pengiraan undi. Sepatutnya, kiraan dibuat di tempat undi.

Inilah punca kepada kemenangan mereka, diantara lain.

Sekian.

Chairman Kaga said...

LEPAH NI KITA BERAYA KAT WARONG PARPU KARI OK..
HIDUP PAS!

pengliporlari said...

cakap je lokasi..kite makan sekali bangku meja warong die