"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, June 13, 2008

Antara yang TIDAK DISIARKAN Dalam Media Perdana.

Sebuah sekolah animasi – DARUL DIGITAL - ditubuhkan di bawah Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) dengan dana teroka multimedia yang disediakan kerajaan sebagai modal permulaan sejumlah RM1.5j.



Bantuan orang kurang upaya meliputi;
i. Cacat anggota asal atau kemalangan
ii. Down syndrome
iii. Kusta
iv. Stroke hingga hilang upaya mencari nafkah




Sebanyak 90 buah rumah akan dibina untuk orang miskin di seluruh negeri dengan belanjawan sebanyak RM2.6juta.



Sejumlah RM4 juta ringgit iaitu RM2j untuk armalah dan RM2j untuk
anak yatim.



Syarikat Kelantan Biotech Corporation adalah anak syarikat kepada Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) yang ditubuhkan khusus untuk mengembangkan industri biotek di Kelantan.



Majlis pelancaran gilang gemilang Nisa' Games Malaysia yang pertama yang diadakan di Stadium Sultan Muhammad IV Kota Bharu



Loji Air Pahi Kuala Krai



Pelancongan - Di Kampung Budaya ini juga akan mempunyai (amphitheater ) untuk persembahan seni budaya Kelantan seperti dikir barat dan wayang kulit. Juga ada gelanggang untuk permainan tradisi seperti gasing dan wau.



Gaharu dikenali juga sebagai Agarwood. Ia adalah nama yang diberikan kepada teras dan resin dari tumbuhan dalam genus Aquilaria. Di Malaysia gaharu boleh dihasilkan oleh pokok depu, karas, atau canang.
Majlis menandatangani perjanjian penerokaan industri Gharu.



Salah satu program yang dirangka untuk remaja agar tidak terjebak dengan perkara yang tidak bermoral




Dan banyak lagi di dalam Membangun Bersama Islam.
Kelantan Sejatera

No comments: