"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 03, 2008

Skuad MAYS Bendung Gejala Sosial.

Assalamualaikum...

Tahniah pada kerajaan negeri Selangor melalui Jawatankuasa Hal Ehwal Islam,Adat-Adat Melayu serta Infrastruktur Kemudahan Awam atas keputusannya mahu menggerakkan satu badan yang diberi nama Skuad Masih Ada Yang Sayang(MAYS)iaitu sinambungan dari Skuad Badar(Badan Amar Makruf Nahi Mungkar)yang telah dibubarkan oleh kerajaan negeri terdahulu.

Difahamkan Skuad MAYS akan mengambil peranan sebagaimana Skuad Badar dahulu malah ianya akan diperkasakan lagi pendekatannya untuk memastikan pelaksanaannya lebih teratur & menyeluruh.

Kita amat mengharapkan agar penelitian terhadap pelan ini akan dipercepatkan seterusnya mendapat perkenan dari Sultan Selangor & dapat dilaksanakan secepat mungkin.bukan apa...perkara yang baik harus disegerakan.rakyat dah muak dengan perkara maksiat disana-sini tanpa ada pencegahan dari mana-mana pihak.pihak yang ada sekarang pun seolah-olah tidur lena.akibatnya berbagai-bagai kes-kes maksiat,sumbang-mahram,gejala sosial,anak luar nikah,buang bayi,rogol,seks bawah umur,mat rempit & minah rempit,dadah,arak & berbagai-bagai lagi perkara mungkar berlaku disekeliling kita seolah tidak dapat dikawal.

Merujuk pada kata-kata Dr Hassan Ali "mencegah lebih baik dari merawat" memang kita amat bersetuju dengan pendekatan tersebut.kita tak mahu lagi adanya gejala yang "diluar kawalan" kerana sikap "tunggu & lihat" seperti yang diamalkan oleh Kerajaan Persekutuan.

Pada bakal petugas Skuad MAYS,diharap dapat menjalankan tanggungjawab anda dengan penuh dedikasi dengan 1 niat "kerana Allah".kita tidak mahu lagi lihat adanya kes-kes yang "diluar" rekod kerana membabitkan VIP atau orang-orang penting didalam masyarakat.wajib difahami oleh para petugas bahawa setiap dari kita adalah Hamba Allah dan tidak ada tolak ansur bagi setiap kemungkaran yang dilakukan.

Sesiapa juga yang bersalah mesti dihadapkan kemuka pengadilan.jangan lagi selepas ini ada kes "jerung & ikan bilis".kita pula sebagai rakyat wajib bekerjasama membasmi kemungkaran dalam masyarakat kita.

No comments: