"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 10, 2008

Warkah Menjunjung DYMM Seri Paduka Baginda YDPA.

Assalamu'alaikum...

Banyak cadangan dan pendapat saya terima datang dari berbagai golongan rakyat Malaysia yang merasa amat tertekan dengan kenaikan harga "Emas Hitam" seperti yang diumumkan oleh menteri perdana gabungan Barang Naik yang pendek akal.

Dalam banyak-banyak cadangan & pendapat yang saya terima,saya amat tertarik dengan satu cadangan yang datang dari saudara Azrul Alwi dan cadangannya begini -

Salam,

Berani atau tidak .. setiap seorang daripada kita menulis surat untuk
Tuanku DYMM Agong dan mengadu kesusahan kerana kenaikkan minyak.

Kalau tak salah saya para artis menerima berkilo-kilo dan berbeg-beg
kad raya, sampai pening dan tak tahu nak jawab. Kalau setiap seorang
daripada kita untuk Tuanku, dia pun nanti pening dengan Pak Lah. Tapi
at least dia tau, rakyat tak suka.

Buleh ka?


Saya kira cadangan ini amat praktikal untuk kita mulakan sebelum diadakan perhimpunan membantah kenaikan harga "Emas Hitam" pada 13hb.Julai,2008 nanti.jika kita semua sepakat mengambil tindakan yang sama mengutus warkah kepada DYMM Seri Paduka Baginda & menyatakan perkara yang sama,mustahil suara kita tidak didengar.

Bagi saya ianya dapat dilakukan dengan lebih meluas lagi.caranya yang paling praktikal sekali ialah semua cawangan parti politik atau NGO atau apa sahaja pertubuhan berdaftar bersatu tenaga mengeluarkan surat yang sudah dicetak tanpa tandatangan,edarkan kepada orang ramai dikawasan masing-masing untuk diisi dengan nama,no ic & tandatangan.

Tetapkan beberapa pusat untuk menerima kembali surat yang telah diisi oleh para rakyat & seterusnya surat-surat tersebut dikumpul disatu tempatdi kawasan masing-masing untuk dipanjangkan terus kepada Istana Negara.bagi saya cara inilah yang amat praktikal bagi kita menyuarakan kesusahan kita kepada DYMM Seri Paduka Baginda YDPA.

Perlu kita ingat supaya surat-surat tersebut MESTILAH MELALUI CAWANGAN-CAWANGAN YANG DISEBUTKAN TADI kerana dikhuatiri berlaku sabotaj dari pihak yang berkaitan untuk menggagalkan rancangan ini.

Boleh juga dibuka kaunter-kaunter dimana-mana kawasan strategik dibandar-bandar,pasar malam atau mana-mana sahaja kawasan tumpuan.yang perlu ditekankan ialah : SETIAP SEKEPING SURAT MESTI MEWAKILI SEORANG INDIVIDU.mungkin akan sedikit menyusahkan tetapi ianya amat berbaloi seandainya semua kita sepakat.

Kita tidak mahu sekeping surat sahaja yang mewakili seluruh penduduk kerana bagi saya ianya tidak membawa apa-apa makna macam kita dirumah...kalau sebungkus sampah sahaja mungkin kita hanya memandang begitu sahaja dengan hujung mata tetapi apa akan jadi pada kita jika berbungkus-bungkus sampah ada didepan kita?pasti ada tindakan yang akan kita ambil...pasti ada yang tak kena kan?

Untuk menjayakan lagi rancangan ini,saya juga mencadangkan supaya setiap surat disertai dengan sumbangan sebanyak rm0.10(kos percetakan)tak banyak kan...

Alamat Istana Negara :

(DYMM) Al-Wathiqu Billah Tuanku Mizan Zainal Abidin Ibni Al-Marhum Sultan Mahmud Al-Muktafi Billah Shah

Istana Negara
Jalan Istana, Off Jalan Syed Putra,
50500, Kuala Lumpur.

Ataupun :

(DYMM) Al-Wathiqu Billah Tuanku Mizan Zainal Abidin Ibni Al-Marhum Sultan Mahmud Al-Muktafi Billah Shah

Istana Nur Nadhirah,
Jalan Sultan Mahmud,

20400, Kuala Terengganu,

Terengganu Darul Iman


Apa kata anda?

No comments: