"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, October 13, 2008

Weblog Di Hacke: Padan Muka Aku..!

Isnin hari ni ialah hari paling best sepanjang tempoh untuk tahun ni aku rasa. weblog ni akhirnya berjaya diceroboh hackers. aku ingat lepas pakai domain sendiri, masalah ni tak kan berlaku, rupanya ada jugak...

Dasaaat... sehari suntuk aku dok tekan host aku suruh setel cepat2 problem... hahaha...

Paling pening bila aku dapat masuk ke dashboard, aku boleh publish apa-apa artikel yang aku nak, tapi aku atau sesape pun tak leh view blog aku... kah kah kah kah kah... bengong amat...

Dekat jam sploh malam baru setel... ada setting dah diedit... tok sah tanya aku apa yang diedit, aku bukan tau pun... yang penting sekarang Perisik Rakyat dah kembali... tak panas macam dulu... info sangat-sangat kurang sekarang...

Kalau ada pun tak menarik macam awal-awal dulu... apa pun terima kasih korang-korang yang rajin jenguk weblog ni...

Salam Perjuangan...

15 comments:

Anak Reformasi said...

Salam TP,

Alhamdulillah, semuanya selamat.... biasalah... asam garam Dunia.... kalau takder asam dan garam... mana nak sedap masakan kan..

Tapi, perlu diingat, asam dan garam tuh perlulah secukup rasa... kalau dah terlebih.... mana mahu sodap....

Apa-apa pun, Perisik Rakyat tetap best, macam dulu2.... Setiap hari ada saja berita...

- Anak Reformasi

motor cabok said...

welcome back..
motor cabok yakin perisik rakyat dapat teruskan tulis blog macam dulu...
selamat berjuang

Anonymous said...

Salam,

Hackers ni tak kira website jenis apa pun, mereka henjut je. Ni biasanya kerja budak hackers baru belajar hack sikit-sikit. Mereka ni tergolong dalam "Non-ethical" hackers.

Mereka suka buat kerja tak berfaedah dan gembira bila dapat deface website orang lain.

Kalau setakat nak belajar hack dan curi masuk ke website orang lain mereka tak perlu deface website, just hantar note kepada sebsite owner dimana terdapat loop-hole yang perlu di patch. Itu baru ethical hackers.

Website aku pernah kena hack dari Turki, mereka dengan bangganya siap masukkan nama web yang berjaya di hack ke satu website lain.

Pada aku kalau kau guna free script pastikan check dulu kat google tentang vulnerabalities script berkenaan.

Sebahagian script yang perlukan folder di chmod 777 tu agak besar vulnerabalities kepada hackers.

Anyway selamat meneruskan perjuangan...

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

dah agak dah..cam yang aku ckp..aku akan doakan semoga blog hang selamat..hehehe

welcome back..!!

cikliah said...

patut pon cam bengong jek semalam... rupanya sudah kena hack... teruskan perjuangan membongkar cerita2 panassss....

Unknown said...

Selamat..dan teruskan.!!!!Janagn nangis dah lah okay!!!

Anonymous said...

TERUSKAN...
HAPOSKAN TROJAN BN ! MAMPOSKAN VIRUS UMNO !!!!

Anonymous said...

salam mr. TP

patut la semalam jenuh jugak nak membukak blog encik ni.dari pagi sampai ke malam try.bila dah boleh buka semula,lega rasa hati~

doa saya kepada encik semoga sentiasa selamat.

teruskan perjuangan!

Anonymous said...

cina ke mung n aku...ptg2 dok godek lg...

av

web admin said...

bro...demo buleh...kawe sapot demo

The Admin said...

alhamdulillah .. bro pyer blog sua up balek .. buntu jap semalam huhu ..

Anonymous said...

Assalamulaikum
den pun heran ngapo tak dapek buko PRakyaat,
oh.. tu ruponyo kojo hackers... kau dtg nogoi den biar do kojokan kau.....

Den harap PRakyaat toruihkan kojo anda............ banyak cito kito tak tau dapek tau ....kan elok tu

Anonymous said...

takan dah kena hack ..terus takde berita panas beb....atau kau kena hack berserta emel amaran dari seseorang supaya jangan terlalu menyiarkan berita panas?

"Kalau ada pun tak menarik macam awal-awal dulu... apa pun terima kasih korang-korang yang rajin jenguk weblog ni..."

Anonymous said...

Perisik Rakyat..
Kalau weblog dihacke jangan risau,
Bak kata pepatah
yang patah akan tumbuh
yang hilang ganti saja yang baru....

ayie said...

sifu ,

tumpang tanya skit ,napa blog aku tak leh nampak kalau search kat google ,aku heran la bila aku kena masuk full add baru leh

ayieismail@gmail.com