"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, December 27, 2008

Tahniah Para Blogger's Misi Berjaya..! - malaysiakini

Hari ni aku malas nak taip panjang-panjang pasal blog Adibah, jadi aku ciplak je salah 1 entri yang aku rasa baguih untuk kita kongsi.

Komen aku dekat bawah skali. yng ni aku ciplak dari blog justkhai.

Mula-mula Khai tak nak tulis pasal entri ni sebab macam menyebarkan benda yang tak baik la pulak. Tapi tadi dalam TV3 pun dah keluar pasal isu ni, so takpelah mari kita berkongsi bersama.

Adibah Noor adalah nama besar yang kita kenal dalam industri muzik tanah air, tapi siapa pula Adibah Ahmad? Adibah Ahmad bukanlah seorang artis mahupun selebriti, tetapi kini populariti Adibah Ahmad boleh dikatakan sama dengan populariti seorang artis. Mengapa?

Mengenai blog Adibah Ahmad di blogspot yang menghina Nabi Muhammad SAW khasnya dan menghina agama islam am-nya. Siapa sebenarnya Adibah Ahmad ni? Khai akan mengulas mengikut apa yang Khai tahu dan rasakan melalui sedikit siasatan secara terperinci..

Di blog tersebut, terdapat banyak entri yang menghina Rasulullah. Dan agak tidak logik untuk mereka yang menghina agama sendiri (walaupun dah murtad) untuk mendedahkan identiti secara terbuka. Begitu berani. Boleh dikatakan, orang bodoh sahaja yang berbuat begitu.

Ok, kita jangan tunggu siasatan polis. Kita siasat sendiri. Dari apa yang Khai siasat, Adibah Ahmad (gambar) memang wujud tetapi Adibah Ahmad adalah mangsa mereka yang memendam dendam kepadanya dan dengan berani Khai putuskan di sini, blog tersebut ditulis oleh orang cina. Diulangi, berbangsa cina. Kalau kita lihat betul-betul cara penulisan dia pun, pelat-pelat melayu bangang masih ada.

Apa yang menguatkan penyiasatan Khai ni? Ok.. kalau korang masuk blog Adibah Ahmad tu, dia siap kasitahu lagi siapa nak berkenalan boleh hubungi dia di talian 03-5566 3800.. Well, nombor tu dah pun disahkan milik syarikat jual kereta mewah di Kuala Lumpur.

Ok, mari kita lihat satu profile Friendster ni. Sebelum itu, biar Khai jelaskan apa yang ada di page Friendster yang akan korang lihat ni nanti. Azahar Mohd (tuan page) menulis company dia bekerja sebagai Auto Bavaria Malaysia, BMW. Nyatanya nombor telefon yang diletakkan di blog tersebut adalah milik Auto Bavaria Malaysia, BMW. Selain tu, owner friendster tu jugak ada upload gambar dengan title “Cina Babi”. Dan lihat di “Who i want to meet”, tertulis nama Adibah Ahmad di situ sebagai secretary kepada Azahar Mohd. Di bawah adalah profile Friendster Azahar Mohd yang telah di save dalam bentuk gambar. Mana tahu kalau dia close akaun Friendster dia kerana kes ni nanti.

* klik gambar untuk paparan yang sedang-sedang saja…

Gambar kat atas ni, dah pun Khai highlight’kan mana part yang perlu korang ambil perhatian. Nyatanya di sini, ada pertelingkahan antara Adibah Ahmad, Azahar Mohd dan juga yang menyamar di sebalik blog Adibah Ahmad, seorang lelaki/wanita berbangsa cina.

Wahai pihak Polis Diraja Malaysia yang cepat, mesra dan betul, nyatanya di sini, apa yang perlu korang buat hanya pergi ke Auto Bavaria yang beralamat di..
  • No 3A, Persiaran Kerjaya, Seksyen U1, Glenmarie,Shah Alam, Selangor
… dan cari lelaki bernama Azahar Mohd. Kemudian tanya dengan cina mana yang tak puas hati dengan dia? Selesai kes!

Kesimpulannya di sini, Adibah Ahmad dan Azahar Mohd telah dianiaya oleh seorang manusia berbangsa cina. Sama-samalah kita berdoa agar agama Islam tidak diperlekehkan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab. Sebagaimana kita yang beragama Islam menghormati agama lain di Malaysia, seharusnya mereka yang bukan beragama islam harus juga menghormati apa yang telah ada di Malaysia sejak zaman nenek moyang kita dahulu lagi. Sesuatu yang tidak adak di negara lain.. Wallahualam..

Ini pula Myspace Adibah Ahmad yang turut di’create oleh cina tersebut. Terang lagi bersuluh yang page itu wujud kerana sifat dengki dan mencemarkah maruah gadis bernama Adibah Ahmad.

URL:
http://adibahahmad.blogspot.com/

* If blog tu dah tak wujud lagi dan korang tak sempat nengok, Khai dah siapkan backup dalam bentuk jpeg. Boleh klik sini kalau nak nengok.

** Thanks to Hafreze atas link Myspace & Friendster Adibah Ahmad.

TP
® - Semasa entri ini diciplak, blog Adibah telah selamat dihilangkan dari tapak blogger.com. terima kasih para bloggers yang telah bersama-sama menjayakan kempen "flag this blog" dan hasilnya dalam masa tak sampai 24 jam, usaha kita telah berjaya - blogger's... ur rock...!!!

18 comments:

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

den dah raso ni keje dengki khianat..dendam kesumat yg bermaharajalela..

bravo pada yg berusaha...

Teman2 Sekalian said...
This comment has been removed by the author.
Teman2 Sekalian said...

Alhamdulillah dan Taniah kerana telah berjaya memulihkan keadaan... Semuga kita tidak lagi tersalah sangka... Hidup Bloggers!!

kulatlapok said...

salam Bro:

Syabas juga untuk hang yg telah menyebarkan awal untuk kita semua. ati ku panas bukan kepalang.. Nah sekarang giliran POLIS DIRAJA MALAYSIA, JABATAN AGAMA ISLAM SELANGOR, JABATAN KEMAJUAN ISLAM MALAYSIA, DAN TAK KIRALAH APA2 LAGI YANG ADA JAMBATAN... KAMI BLOGER SEMUA TERLALU MENHARAP SANGAT AGAR 'SIBANGSAT' ITU DIHADAPKAN KEMUKA PENGADILAH DAN TUNJUUKAN WAJAHNYA YG SEBENAR... JANGAN DIUJI JIWA UMAT ISLAM..

Anonymous said...

bravo r korg..

Anonymous said...

AKU TETAP ISTRIHARKAN PERANG..
DAN AKU NAK TENGOK APE KATA KETUA POLIS SELANGOR.. (last2 nanti aku yg kedalam.. tengok laa..)

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

PPK1 percaya seluruh ummat Islam yang peka tanpa mengira fahaman politik begitu terguris, marah dan rasa ingin isytiharkan perang sekiranya agama Islam dihina, samada oleh orang Melayu yang murtad, apatah lagi oleh bangsa lain yang tidak pernah kenal Islam dari segi amal dan isinya.

Yang lebih menyedihkan lagi, ketidakfahaman ini disemai oleh orang Melayu sendiri. Lihat saja bagaimana Umno menghina Hudud dan Qisas di media-media massa sehari dua ini. Kalau Umno tidak mahu laksanakan Hudud, tidak perlu bising dan tidak perlu nak mainkan isu, beri saja peluang kepada PAS untuk laksanakannya. Beri kerjasama penuh kepada PAS kalau anda ikhlas dengan Islam.

Dalam kes ni pulak, minta PDRM lakukan siasatan segera. Kalau kes yang libatkan pembangkang kamu boleh bukak kertas siasatan dalam masa beberapa minit je, takkan la dalam kes separah dan seteruk ini nak tunggu berbulan-bulan baru nak bukak kertas siasatan.

ikhlas,
www.pemudakemehe1.blogspot.com

cik santun said...

caya la...

emmii said...

perghhh...error terus tuh. nak masuk pun tak boleh dah. baguih, baguih! aku rasa aku flag blog tuh 3 kali je kot....

myhann said...

Back up blog tu pun tak dapat nak open.. Myspace also canceled

Re!D [TeaSeRS] said...

keje siapa la yg dengki sgt nie ek...?
hmm...

Harimau-Menaip said...

Kalau dapat budak tu, aku nak makan hati dia yang busuk tu.

Tahniah Blogawan Muslim!

Anonymous said...

jom flag blog surind.blogspot.com plak.. dia pun lepas kutuk pasal islam baru2x nie..

Anonymous said...

Betul ke semua ni.. tah2x friendster azhar tu pun dah direka2x untuk melaga2x kan melayu dan cina.. pasal ada 4 orang je kawan dia.. mcm benda ni semua nye baru di buat..

Anonymous said...

terima kasih kerana kerja tuan-tuan sekelian, semoga Allah memberkati usaha anda sekelian.

Untuk perhatian, minta pihak yang berkenaan siasiat juga 3 follower yang terdapat kat blog adibah tu.

aku dah baca tulisan ; http://tokbatinsenoi.blogspot.com pun nampak tulisannya cukup mengelirukan.

Anonymous said...

Kasihan juga tengok Adibah Ahmad yang di'kena'kan oleh syaitan bangsat tu. Mana taknya, beliau yang pasti tak bersalah dan tak dikenali terus dikenali ramai malah boleh menyamai ranking Mawi dan Ekin!... Apapun, jika polis dah jumpa bukti maka jan gan berlengah lagi. Buat tangkapan dan tahan di bawah akta ISA. Kalau boleh bunuh, bunuh je sebab dalam Islam, kafir terbahagi kepada beberapa jenis (saya tak ingat jenis-jenis kafir dalam bahasa Arab). Ada kafir yang duduk dalam negara Islam yang menghormati agama Islam. Jenis ni kita boleh bekerjasama dengan mereka. Ada jenis yang mereka duduk dalam negara Islam tapi tak pernah redha dengan Islam dan sentiasa memeusuhi Islam. Jenis ini kita boleh bunuh jika dia secara jelas menghina Islam... (betulkan kalau silap)...

Anonymous said...

Penemuan fakta oleh Khai ni baru step awal. Siasatan masih berjalan. Polis perlu mengumpul maklumat yang kuat dan kukuh supaya kes dapat diselesaikan sebaik-baiknya. Buat masa ni biar kita serahkan siasatan seterusnya kepada pihak polis. Jika mereka benar-benar cepat, mesra dan betul serta tangkas, pasti kes ini akan dapat diselesaikan secepat mungkin...

Anonymous said...

mereka tidak memahami islam. mereka terpengaruh dengan propaganda barat. biarkanlah mereka, doakan moga mereka dianaugerahkan hidayat..
mereka mungkin nak kita menari mengikut rentak mereka. itu yang mereka hendak. jangan cepat melatah kawan2. kerna jika melatah, kita takkan dapat kawal emosi kita. cara yang terbaik, doakan mereka moga dapat hidayat. setahu saya, banyak lagi laman web yang menghina nabi isa. tetapi respons yang selalu orang kristian gunakan adalah "oh tuhan, mereka tak tahu apa yang telah mereka lakukan. maafkanlah mereka dan kurniakanlah mereka dengan hidayat engkau" ...indah bukan. kita islam, maka kita seharusnya lebih baik dari ini.

islam mengajar kita dengan kedamaian.
tapi jika kita jumpa mereka2 nie, bolelah kita bunuh je mereka ini. tapi sebelum kita libas mereka dengan parang atau langgar mereka dengan jentolak dan mereka telah mungucapkan syahadah, maka lepaskan mereka, kerena mereka adalah saudara kita.ketahui, islam itu menjamin nyawa manusia, islam mencintai keamanan dan benci kepada kerosakan (terrorism!!)