"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, January 02, 2009

Ni Nak Meniaga Ke Nak Carik Gaduh??? - malaysiakini

Pagi-pagi lagi dapat email yang menyakitkan hati aku...

Ni apa la punya bingai... nak meniaga ke nak carik gaduh???

No telipon ada dekat bawah tu, aku malas nak telipon, sesape yang rajin, tolong-tolong la telipon mamat bernama Jason ni & tolong bagi nasihat sikit... kalau rasa nak buat report polis pun aku rasa tak jadik masalah...

Kalau ikut pada maklumat pada attachment dekat atas, nama mamat ni Jason, dari Pulau Pinang dan boleh dihubungi dinombor 012 488 2577.

Tegur-tegur sikit cara baik dulu... bagitau kita ni dekat Malaysia, hidup bercampur-campur berbagai kaum dan agama. melayu ka, cina ka, india ka, apa bangsa pun semua makhluk tuhan. bukan tiba-tiba jatuh dari langit.

Buduh...!!!

Khak Ptuih...!!!®

6 comments:

emmii said...

Kalau dia taip 'chinese only. no malay" saje pun tak pe. tak yah ler nak boh perkataan yang sewaktu dengannya tuh. orang baca pun paham kalau dia tanak melayu yang beli...bodoh!!!

Anonymous said...

Saya malas nak sangka baik bahawa dua perkataan itu ditujukan kepada Melayu UMNO yang mereka lebih rela pangkah drpd PAS pada tahun 1999 semata-mata supaya mereka boleh terus makan err... pok. Kalau dia kata mim lam alif ya wau maka ia ditujukan kepada semua, termasuklah orang PAS.

Saya mencari perkataan 'malay pig' di Google dan hasilnya sudah cukup untuk menyebabkan suhu darah saya naik!!!! Kalau berani, buatlah :)

Anonymous said...

Bro TP,
Kau malas nak telefon ke atau kau takut? Jangan nak tunjuk sangat kau tu berani tapi sebenarnya kau takut... Apapun, mangkuk yang iklankan 'binatang' tu tak patut tulis macam tu. Kot ya pun anti Melayu, janganlah sampai nak buat benda yang nak menaikkan darah Melayu ... Kalaupun taknak jual kat Melayu, tulislah elok-elok. Ni mesti DAP punya orang ni...

Mr Joker said...

sepot... mungkin hang belajaq bahasa melayu dalam bahasa inggeris, tu yang hang tak berapa faham entri dekat atas tu... aku dah habaq aku tak dak credit...

Yang hang ni pulak aleh2 tuduh DAP punya orang tu awat?

Mana hang tau?

Anonymous said...

Jason cari pasal, yang baik untuk orang cina saja tak mahu kongsi dengan warganegara malaysia yang lain...?Jason nak jadi mafia ke...? Jangan lupa Mafia dalam malaysia adalah PDRM.

Sekarang ni ekonomi dah merundum, apabila semakin nazak nanti orang melayu tak cukup makan. Bila orang melayu tak cukup makan jason tahu lah nanti. Apa yang orang melayu boleh makan !

Masa tu jason kena keluar malaysia dengan ahli keluarga sekali.

Sipapan-Kekunci said...

Salam,

Ingat nak report kat admin dia. sekali dah kena delete plak advertismen tu.

Any aku report gaks...tengok ape dierang reply...