"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, January 17, 2009

SPR Buat Hal...!!! - malaysiakini

Waktu ni aku dah pun balik berehat,malam karang aku akan cuba keluarkan keputusan penuh Pilihanraya disini.Namun apa yang boleh aku katakan keadaan pilihanraya disini sedikit hambar dan kurang menyerlah.Hanya disesetengah kawasan terlihat kemeriahan dan kehangatannya.

Ada juga disesetengah tempat memang betul-betul hangat,sampai ada yang gaduh!Perang mulut jangan cakap la memang berapi.Tahniah dan Syabas harus diucapkan kepada semua yang betul-betul comited sepanjang hari ni,tanpa mengira waktu,cuaca,umur janji semangat mau kuat.

Ni aku nak cakap sikit pasal SPR yang memang HAMPEH dan HAMPEH! Pasalnya aku yang sepatutnya diberi kad Media SPR dinafikan hak. Malam semalam pukul 12.30 malam aku bersama-sama beberapa teman memanjat ke banggunan SPR semata untuk mendapatkan TAG MEDIA namun jawapan yang diterima ialah `PEJABAT KAMI DAH DITUTUP' sedangkan dari maklumat yang aku dapat pejabat tu beroperasi 24 jam. Ketidakadilan dapat dilihat apabila hanya MEDIA yang PRO KERAJAAN diberi ruang sepenuhnya namun kami yang disebelah sini ditutup dari mendapat maklumat yang sepatutnya.

Aku nak tanya maklumat yang kami nak bawak ni untuk sapa,kalu bukan RAKYAT!! UMNO tak nak RAKYAT dapat maklumat sepatutnya sebab nak RAKYAT jadi BODOH!!! Padahal hangpa UMNO/BN memang BODOH!!!! Walaupun tanpa TAG MEDIA hangpa tu aku tetap dapat jalankan tugas aku dengan baiknya,sebab yang penting NAWAITU bukan KEPENTINGAN NAFSU!!! SPR memang BALACI UMNO/BN.

Aku berdoa dan berharap malam ni PAKATAN RAKYAT akan menang dan KERAJAAN ZALIM yang ada ni akan BUNGKUS bersama-sama dengan KEBONGKAKAN mereka!!!!

ALLAH HU AKHBAR...ALLAH HU AKHBAR!!!!!!

Dicatat Oleh sya ke sya~reformis di P-036, Kuala Terengganu.

2 comments:

Anonymous said...

Kita amat faham tugas bro cuma kita harap bro dapat bersabar dengan tingkah laku diaorang tu.

Semuga doa kita dimakbulkan tuhan -
PAS MENANG ! BN KALAH !

Anonymous said...

pas untuk pakatan ..