"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, January 29, 2009

Tolong Jangan Potong "Sayap" UMNO..! - malaysiakini

Aku dapat email lawak... cadangan yang agak "BERNAS" ( bukan Beras Nasional )...

Salam,

Rasanya tidak perlu dipotong kedua-dua sayap itu.

Apa kata kalau ditambah sayap-sayap baru seperti Bayi AMno, Belia Amno, Balu/Janda Amno, Ustaz Amno, Ketua Kampung Amno, Mat Rempit Amno dan macam-macam Amno lagi.

Sekadar beri candangan saja.

Sekian.

-abdul said

Kah kah kah kah kah kah...!!!

4 comments:

tok iskandar said...

Ramlang porigi,imam masjid wilayah persekutuan yang menjadi saksi pengakuan saiful mengaku diliwat telah dipecat JAKIM.Ramai yang terkejut dengan tuduhan mencemarkan perkhidmatan awam terhadap imam yang berasal dari Sabah ini.

Setakat ini sehebat mana kakitangan awam berkempen,mereka tidak akan dipecat biarpun mereka menyokong parti pembangkang.Paling terukpun mereka ditukarkan ke kawasan pedalaman dalam tempoh 24 jam.

Kes Ramlang berbeza kerana beliaulah antara faktor utama kemenangan Anwar di Pilihanraya Kecil Parlimen Permatang Pauh tahun lepas.

Apabila Anwar menjadi ahli parlimen Permatang Pauh dan seterusnya dilantik menjadi ketua pembangkang di parlimen,UMNO semakin sukar untuk bernafas dibuatnya.

Terbaru,isu ADUN Bota melompat dan menyertai PKR menghancurluluhkan semangat juang UMNO yang kian padam dengan kekalahan teruk di dalam Pilihanraya Umum ke 12 Mac tahun lepas,disusuli dengan kekalahan kedua pada Pilihanraya Kecil Permatang Pauh dan kekalahan terbaru di dalam Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu.Ketiga-tiga kekalahan ini telah disifatkan Kuli sebagai kemaluan ketiga UMNO dalam tempoh sepuluh bulan.

Belum sempat UMNO menarik nafas lega,kemasukan Nasharudin Hasim ADUN Bota ke dalam PKR sungguh memeranjatkan sehingga Tajol Rosli sampai tersasul mengumumkan beliau akan meletakkan jawatannya sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Perak.Khabar angin telah bertiup kencang Najib akan menggantikan Tajol bermula 2 Februari.

Bagi meredakan iklim suhu politik dalam UMNO yang terkena serangan Chikugunya,Zahid Hamidi selaku memanda Menteri yang menggepalai JAKIM bertindak menjadi hulubalang UMNO Perak dengan mengarahkan JAKIM memecat Ramlang Porigi.Zahid Hamidi memecat Ramlang Porigi di saat regim Yahudi menyerang pejuang Palestine di Gaza tanpa memberikan ruang kepada beliau untuk membela diri.

Ramai yang sudah hampir lupa suatu ketika dulu Zahid Hamidi adalah Ketua Pemuda UMNO yang pernah menjadi hulubalang Anwar.

Setelah menyertai kem Najib,Zahid lupa diri dan kedudukannya sebagai ahli parlimen Bagan Datok dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri
memberikannya peluang untuk menindas kakitangan awam yang menyokong Pakatan Rakyat.

Jika Ramlang kalah dan keputusan mahkamah menyebelahi kerajaan BN.Selepas ini lebih ramai kakitangan awam akan dipecat kerana menyokong pembangkang.Ini akan memburukkan lagi imej perkhidmatan awam dan memperlihatkan lagi penindasan yang dilakukan UMNO terhadap bangsanya sendiri kerana rata-rata kakitangan awam berbangsa Melayu.

Tok nak ulas sikit tentang larang berpolitik ini sering disalahgunakan oleh kerajaan untuk menindas kakitangan yang menyokong pembangkang sedangkan kakitangan awam yang menyokong UMNO dan ada jawatan di dalam UMNO tidak dikenakan apa-apa tindakan.

Datuk Azmi suatu ketika dulu Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri Pahang dan pada masa yang sama menjadi Setiausaha UMNO Bahagian Pekan.
Aminuddin suatu ketika dulu Guru Besar SK Jalan Bahagia dan pada masa yang sama menjadi setiausaha UMNO Bahagian Temerloh.
Hassan Mat Amin,Guru Besar SK Teluk Sentang dan sekarang AJK UMNO Bahagian Kuala Krau.
Mazlan,Pegawai khas kepada YB Chua pula adalah seorang GPK di sebuah sekolah di Jengka.
Saifuddin Abdullah,ahli parlimen Temerloh dikatakan mempunyai setiausaha sulit seorang GPK dari sebuah sekolah kebangsaan di Seberang Temerloh.Sebelum ini,Aminuddin menjadi setiausaha sulit Saifuddin.
UMNO dari dulu,kini dan tidak mustahil untuk selamanya akan menindas Melayu yang tidak menyokongnya dan sudah sampai masanya untuk Melayu membuang UMNO dan menolaknya agar tiada lagi melayu yang akan teraniaya.
wakil-wakil rakyat UMNO yang kalah di dalam pemilihan ketua bahagian tentu sedar mereka semakin dipinggirkan oleh pimpinan parti yang lebih mengutamakan kroni dan sekumpulan elit.
Sudah lama UMNO dinaungi elit UMNO dan mereka jugalah yang memusnahkan parti itu.Jauh sekali untuk dibaikpulih,UMNO perlu dimusnahkan dan alternatif baru iaitu Pakatan Rakyat akan menjadi wadah politik bangsa Melayu ke arah harapan baru.

muraisenja said...

hahaha.... mmg bernas.... sakit perut aku baca posting tuan yg ni...hahaha

Unknown said...

Sudah terpotong kaki, sayap pula nak dipotong? Habis apa yang tinggal hanyalah badan yang terguling lumpuh!

Anonymous said...

Ada lagi sayap.. BPN Amno dan pecacai Amno.. kesian kat depa ni.. bertungkus lumus mencuci najis Amno ..