"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, February 17, 2009

Dato' Seri Ir Nizar Di Stadium Perak - malaysiakini

Ni kali yang keberapa aku tak tau aku jijak kaki dekat stadium. kalau stadium lain dah banyak kali dah aku jijak, tapi stadium Perak ni kira kali pertama la.

Malam ni aku free, tak dak program apa-apa. dari petang tadi aku dok melanguk dekat shopping kompleks dengan zulmamak. pi carik equipment untuk pakai dekat program Dato' Seri Ir Nizar dekat Bagan Datoh malam esok. hajat tu nak buat broadcast TV, nak siar cara langsung dari Bagan Datoh ikut web TV (boleh ka..?).

Lepaih ronda, bosan.. aku call geng tanya apa program Dato' Seri Ir Nizar malam ni. depa habaq, malam ni Dato' Seri pi layan bola dekat stadium. ngam-ngam... aku blah teruih datang stadium. dan dan aku sampai, Dato' Seri pun sampai sekali.

Sempat aku shot 4-5 keping gambaq. lepaih tu orang Dato' Seri ada yang kenal aku, terus ajak aku join depa... kot-kot aku nak ambik gambar banyak-banyak... apalagi beb... pucuk dicita, ulam tempoyak...

Ni 1st time yang pertama aku dok dekat kerusi VIP. mahaiii...

Aku bukannya minat sangat pun layan bola nih... kalau mancing ka, hoki ka minat jugak aku... malam ni Terengganu lawan Perak... Skor Yob Skor..! Jangan Gentor..! Hambat Yob Hambat, Hambat Sampei Dapat..!

Tu slogan-slogan yang aku nampak dekat stadium (kain rentang/banner). dalam banyak-banyak Banner aku dok minat 1 banner - MB + PAFA = NIZAR (wright). tu yang paling best.

Singgah pi tempat lain sat... sepanjang aku dok bertapa dekat Perak ni ikut program MB Ir Nizar, aku dok tengok sokongan merata-rata tempat amat membanggakan. pi la mana-mana ceruk pun, sentiasa ada orang sambut. agak aku orang susah nak lupa jasa-jasa MB Nizar selama 11 bulan jadik ketua Kerajaan Perak. dah terpahat dah dalam hati depa.

Kalau tanya rambang, ramai dok habaq mai kata, kalau tumbang MB yang ni, tok sah harap dah lepaih ni nak dapat orang yang baguih macam ni jadik MB kendian hari. yang ada lepaih ni kena pulak dari UMNO/BN memang hancusss...!!! nak harap jaga tengkolok sendiri boleh, nak harap bela rakyat... pi mampuih...

Sampai tara tu no...

Selingan... aku ingat dah gol dah tadi kecoh-kecoh... rupanya tak gol... akak sebelah aku ni bukan main lagi semangat... tau-tau offside... offside tu menatang hapa oi..?

Mampuih pi la ngan offside tu...

Aku nak ronda sat... tengok kot-kot dapat gambo-gambo best... karang aku upload...

No comments: