"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, May 21, 2009

Kalah Ke, Menang Ke, Pakatan Rakyat Tetap Bermaruah - malaysiakini

Petang esok seperti yang dijadualkan (entah ye entah tidak... tunggu je la esok...) Mahkamah Rayuan Putrajaya akan memberi keputusan berhubung dengan rayuan pihak yang berkenaan yang membabitkan krisis politik di Perak.

Macam yang lepas-lepas, aku masih tak letak harapan langsung bahawa keputusan esok akan menyebelahi Pakatan Rakyat. hampir 12 tahun mengikuti perbicaraan politik yang melibatkan pihak Barisan Nasiyonal dan juga Pakatan Rakyat telah 100% menghilangkan keyakinan aku pada ketelusan badan kehakiman ditambah lagi dengan skandal korek korek korek... lagi la buat aku hilang terus kepercayaan pada badan kehakiman.

Bagi aku, apapun keputusannya esok baik Pakatan Rakyat menang atau Pakatan Rakyat kalah, Pakatan Rakyat tetap bermaruah dan UMNO/Barisan Nasiyonal tetap berwajah pelacor.

Pakatan Rakyat kemahkamah sambil menjunjung prinsip Demokrasi, tak macam UMNO/Barisan Nasiyonal yang menjunjung kepala Tunku Abdul Rahman (RM RM RM)...

Lihat saja apa yang berlaku minggu lepas bila UMNO/Barisan Nasiyonal membuat rayuan... semuanya selesai dalam masa 1 hari. tak perlu afidavite dari pihak Pakatan Rakyat, tak perlu pulak 3 orang Hakim mendengar hujah, semuanya selesai dalam keadaan yang "Gampang"... sementelah pulak hakim yang dengar rayuan Mat Gelap tu tersenarai dalam senarai hakim korek korek korek...

Mahkamah Malaysia letak dekat dalam jamban boleh la...

Berbeza dengan rayuan DS Ir Nizar@Pakatan Rakyat pulak... menggu lepas failkan rayuan, minggu ni baru nak dengar, cukup syarat 3 orang hakim, cukup dengan afidavite pihak Barisan Nasiyonal, cukup dengan "bersambung" esok hari...

Korang ingat esok boleh dapat keputusan ke?

Aku tak harap langsung... entah-entah bersambung pulak hari Isnin...

Korang ingat keputusan memihak pada sape? jangan harap lebey-lebey la... ini negara "DemoCrazy"... Demokrasi tu ape?

Dah lama dah Demokrasi kene lacur dek UMNO/Barisan Nasiyonal...

Khak Ptuih...!!!

21 comments:

Anonymous said...

akau rasa ko pergi duduk kat sri lanka la .. lagi baik .. ganti kan prabakaran tu .. akah kah kah

Anonymous said...

anon 12:22..kau tu yg jd prabakaran..org yg xtau maksud demokrasi....kau ni bodoh...xtau sejarah jgn dok berhujah..

Anonymous said...

negara demokrasi ni ptt amalkan doktrin pengasingan kuasa...bukan cam malaysia..

Anonymous said...

seteruk2 amerika pon, diorg x menyalahgunakan media mainsream....

soklan said...

insyaallah esok MB Nizar menang..

Karim Pisang said...

Doa kan kemenangan ke atas pakatan rakyat Ir.Nizar.

Semoga kebenaran akan menjadi nyata.

bukit teluk sera said...

yang best tu, surat pakai fax dikira lewat. kalu zaman budak-budak dulu, game polis santeri ni dari awai lagi dah dikira 'TAK ACI'.

Anonymous said...

agaknya, mesin fax abih toner kot..tu yg lambat.. ala.. utk UBN, apa2 alasan pun buleh direka... ptuih... - Neo

Anonymous said...

cuba tgk ptg ni ade ker org2 UBN dan zamri kat mahkamah tu...kalau ada diorg tau dah keputusannya..

Prof. Era Pasca said...

Tuesday, May 19, 2009
BN cenderung bubar DUN Perak?
Kata sepakat dalam Barisan Nasional (BN) memutuskan bahawa walaupun keputusan mahkamah rayuan Khamis ini memihak kepada parti itu, Sultan Perak akan tetap dipohon membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) itu supaya pilihan raya semula dapat diadakan, laporkan Malaysian Insider semalam.

Saya ingin menyifatkan keputusan itu lebih baik dari tindakan melepaskan beban kepada Sultan Perak.
Sebelum ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, terserah kepada Sultan Perak Sultan Azlan Shah untuk memutuskan sama ada DUN Perak harus dibubarkan atau tidak.

"Jangan bebankan Sultan untuk menanggung kesan politik gangster yang menakut-nakut serta memperalatkan orang yang menghadapi tuduhan rasuah, menyekat Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) di tengah jalan kononnya kerana Raja Muda hendak berjumpa dan mengumpan rasuah.

"Jika benar Najib dan BN bersedia berhadapan dengan rakyat dan akan memohon Sultan membubarkan DUN, ia sepatutnya dilakukan lama dahulu dan bukan bertindak memburukkan lagi krisis politik di Perak,"
Posted by MahfuzOmar at 1:49 PM 0 comments

mahfuzOmar dah cakap dah... kalau UMNO yg poie jumpe Sultan Bubar dun ereka nak tunjuk HERO jo... dah tau lame dah... padahal sume org tahu mmg care yg betul ialah bubar dun...
nanti zambry buleh habaq kat org perak die yg bubar dun... nizar taknak sebab sibuk nak lawan kat makamah... ye dak... cakap putar macam mamaK

Prof. Era Pasca said...

Adun kawasan Dewan Undangan Negeri Manek Urai, kelantan, Haji Ismail Yaacob, 60 telah kembali kerahmatullah pada jam 5.55 pagi tadi di hospital Raja Perempuan Zainab II. 22-5-2009

sumber YB IDHAM

iqah said...

bro TP...pasal kes hakim 3 0rg dan sorang tu. Mulanya PR MOHON 5 org hakim, Hanya diluluskan 3 org sahaja. Kalau ikut hukum kebarangkalian, lagi ramai hakim, lagi bagus dan accurate keputusannya jika dibandigkan hanya sorang je hakim yg mendengar.

joe Pengkalan said...

selamat bertapa lagi hari ni kat putrajaya bro...heheheheh

bro...
esok petang la aku ambek bende tu...boleh lepak ngopi kat zamri....

Anonymous said...

rakyat Perak dah ramal DS Ir Nizar kalah..... kalaulah terbalikkot!!!... memang ada dramalah dalam episod negeri Perak.
Kita sama-sama lihat...

Anonymous said...

tertekan2!!kepada pemuda PAS kaw Kuala Kangsar...petang ni ada Liqa' bersama ustaz idris ahmad..datang jgn tak datang!!

Unknown said...

Aku harap mahkamah rayuan ni akan jaga nama baik dan ketelusan mahkamah. Bukan jaga atau junjung BN.

Kalau keputusan berlawanan dengan mahkamah tinggi, aku rasa mahkamah Malaysia akan terperosok ke tempat paling hina sekali dalam sejarah dunia.

Anonymous said...

salam..broo..tlg update maklumat terbaru kes nizar lehh..tak dapat apa2 info lg nih...huhu..seram sejuk..tp tak harap sangat pun..mcm dah dapat hint dari puak puaka ubn jeee..mr korek3 and da gang dah tentu2 bg diorang nye..tp perancangan Allah lg hebat kan!!insyaallah!!takbir!!!!!

Anonymous said...

salam..
insyaallah ir Nizar menang.
kita doakan sama-sama.

Anonymous said...

ada seorang lagi hakim korek,korek,korek didalam panel hakim semalam. dimana logiknya jika zambry diishytihar sebagai mb sah umno-bn akan bubar dun? bila pula umno-bn peka dengan persepsi rakyat! teman rase episod ini akan berlangsung lebih panjang lagi. kesian rakyat perak!

matgeram.

Anonymous said...

Salam

Umno Bn memenag Babi Negara, Biol, Bengong, Bahlul, Bangang, Buntut, babi, Bodoh, Semua nya untuk Babi Negara

rofin said...

ayuh semua...rapatkan barisan,setiakawan,muafakat sesama ahli PR dieratkan...manik urai dan penanti sedang menunggu kita disana....mari kita tunjukkan pada ubn...masanyer akan tiba juga...bg PR sudah biasa kalah,'luarbiasa' kalau menang...fokus pada prk yg bakal menjelang....