"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, May 30, 2009

Penanti: SPR Terus-Terusan Menggila Babi - malaysiakini

Hari ini hari terakhir tempoh kempen. Dan PKR terpaksa pula berhadapan dengan kerenah SPR. Macam-macam peraturan baru dikenakan.

Dalam mesyuarat diantara PKR dengan SPR diPutrajaya..SPR telah memperkenalkan beberapa syarat baru.

Mula-mula mereka bercadang untuk menghapuskan pondok panas. Kononya untuk mengelak pertembungan diantara penyokong PKR dengan Umno. Tup-tup Umno tak bertanding dan depa tak ada alasan lagi. Lalu dibenarkan pondok panas dibina.

Hari ini..semua pondok panas telah dinaikkan…tup-tup SPR buat arahan baru melalui telefon….pondok panas mesti bersaiz 8 kaki X 8 kaki! Gila ka? Kat mana nak cari khemah saiz tu dalam masa sehari? Pasai apa tak mau cakap dari awal? Pasai apa esok nak mengundi…dan selepas semua khemah yang bersaiz 20 X 20 kaki dinaikkan…baru SPR mengeluarkan arahan baru?

Dan mengapa arahan-arahan ini datang terus dari Putrajaya..manakala Pengarah Pilihanraya PRK Penanti sendiri tak tau?

Dalam mesyuarat tersebut juga..SPR menetapkan semua parti yang bertanding hanya dibenarkan menggunakan 100 buah kereta untuk mengangkut pengundi. PKR 100..Kak Min 100..Ramizu 100…Ari 100. Tu pun dah dipersetujui.

Tup-tup…SPR kata semua kereta yang mengangkut pengundi tak boleh bubuh lambang parti tapi mesti menggunakan sticker yang dikeluarkan oleh SPR. Mana-mana kenderaan yang tidak mempunyai sticker SPR boleh ditahan oleh polis …sebab boleh didakwa jadi teksi sapu. Ok la…yang tu pun boleh dipersetujui.

Baca selanjutnya di[sini]...

10 comments:

CUPING MERAH said...

tektik percubaan untuk pru ke 13 dan macam2 lagi yang akan mereka lakukan..
yang pelik dan tk masuk akal..
inilah akibatnya bila dah tua nk mampos!!

PARPUKARI said...

bro, nak tanya sikit! kenapa azmin suka berkongsi bro?

SABAR JE LA BRO, INI SEMUA DUGAAN KERANA BERKONGSI DENGAN SI PENGONGSI!

Anonymous said...

SPR dah lagi teruk dari dulu!...Nampak sangat mereka terima arahan dari tangan-tangan yang berbulu!

Anonymous said...

jom kita kempen BUBARKAN SPR dan diganti oleh suruhan Pilihanraya DiRaja yang mana pengerusinya YDP Agong....BUBARKAN SPR!!!!!!!!

Unknown said...

SPR da dijangkiti H1N1, kuarantin je atau kasi biusmati

ibnu bocaay said...

kan dah kata ari tu. sayap baru bn. sayap pengampu dan penjilat di wakili oleh spr, prdm(polis raja di malaysia), sprm, dan juga bakal masuk jugak kehakiman malaysia. so tak la pelik.

madkrie said...

Apa yang nak dihairankan..Penasihat PM 1Malaysia RAMSIS 1 maka akan menjelmalah Mahafiraun 2..
menunggu super impose Firaun 1Malaysia yang baru...

Prof. Era Pasca said...

hahahaa betul kate hangpa semua.... aku sokong.... cume parpukari je tetibe meroyan

kak min ronggeng said...

kesian parpu kari takde orang layan...biarkan dia meroyan sensorang...

ciritordie said...

merapu