"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, June 22, 2009

Jangan Bikin Kalut Beb......

Sampai Kota Bharu, aku tak dapat nak online sebab aku tak dak laptop... jadi, aku cuma buat kerja macam biasa kemudian peram sampai aku dapat publish.

Tengahari ni baru aku dapat jumpa Cyber Cafe, dekat area Kubang Kerian. bukak mail, tengok banyak komen dalam blog. komen paling menarik sekali ialah "pergh... dapat duit sumbangan, naik flight..." (tah anon mana tah tinggal komen ni, aku tak sempat nak check lama-lama sebab kejar masa... kena save bajet)...

Kendian ada pulak yang mintak aku perjelas lebih kurang ape kene mengena airport, Kuala Krai, Manek Urai lebih kurang sebab ade yang celaru...

Penjelasan aku - aku datang Kelantan naik keretapi Express Wau jam 8:30 malam hari sabtu malam ahad. rege tiket aku RM39... mintak maaf semua, aku datang Kelantan bukan dengan duit sumbangan korang... duit sumbangan tu dah setel buat bayar bil broadband aku yang tertunggak bulan lepas (aku tambah sikit sebab tak cukup). macam mana aku sampai sini tu korang tak payah pikir... ada hamba Allah jemput bankin kan dekat aku RM100 sebagai tambang dan perbelanjaan aku dekat sini 2-3 hari ni.

Tengahari ahad aku ke Lapangan Terbang Pengkalan Chepa untuk sambut ketibaan DS Anwar Ibrahim yang akan bertemu mata dengan TGNA di JKR 10... sorry geng, aku tak pernah naik flight, bukan level aku naik flight, level aku, KTM je... hahaha...

Belah malam aku ke La'loh, Kuala Krai untuk majlis ceramah perdana (semua laporan ada di blog PinkTurtle dan juga Shamb.Yeol).

OK... tutup hal yang celaru, harap semua paham.

Lagi 1 aku mintak maaf banyak-banyak sebab sepanjang aku dekat sini, tak banyak yang aku dapat update dalam blog ni & untuk apa-apa perkembangan, boleh rujuk ke blog PinkTurtle atau Shamb.Yeol sebab aku akan salurkan apa-apa info samada gambar atau berita pada ke 2-2 blog ini sebab mereka ada kemudahan untuk update sesegera mungkin.

Mintak maaf geng. aku buat setakat yang aku mampu je. kalau sempat aku update dekat sini, aku akan update, kalau tak sempat, korang bukak je 2-2 blog tu sebab kemana-mana pun, kami bertiga buat masa ni.

Mekasih geng.

26 comments:

mangkukhayun said...

Salam bro...
Kalu terasa nk makan nasi lemak puyuh mai singgah red land...
bayar?? No hal punya...

Skuad Peninjau said...

Tak yah dilayan orang yang sakit hati dan yang buat fitnah ni bang perisik rakyat.

Yang penting teruskan kerja yang murni ini. Terima kasih atas perjuangan anda.

Semoga Allah balas semua kerja abang dengan pahalaNya.

Edyes said...

bro,

balik nanti singgah pantai dalam... kita makan satay...

nanti aku hantar la kau balik...

pria malaya said...

syabas dan tahniah bro..itulah adat berjuang...duit bukan segala2nya..kita bukan seperti 'mereka'...

so, selamat pergi dan pulang bro..
semoga dgn pekerjaan bro ini, Allah akan catatkan kebaikan jariah untuk bekalan akhirat nnt...

insyaallah, hari penamaan calon ni, aku akan turun manik Urai..jumpa disana..

Unknown said...

Aku pun ?? juga pasai apa hang tak bawa L/top tu? sedangkan perlu benda tu. Awat hang rasa tak larat nak galaieh ka? Any way selamat dalam segala urusan kamu tu. dan selamat kembali bersama 'royalti minyak dan gas kelantan' yg najib akan beri nanti kepada manek urai nanti...heee

Unknown said...

PR.. buangkan lah "Word Verification" ni..buat lambat kerja saja...leceh laaa.. sepatutnya enter dah sattle..ni nak kena dok pi belek lah pulak nya..sekadar cadangan ok.

Anonymous said...

x semua ulama tu betul, kalau dilihat dari corak pimpinan nike ajis ni, mana ade dlm islam tolak perpaduan.ulama mane ngajo nike ajis ni?...

Anonymous said...

APA KES DGN STATUS USTZ NASHA?

Lin said...

bro TP

jangan lupa pandang lama2 gambar nik aziz tu... makin lama makin banyak pahala...

saya tak cakap imam masjid di situ yg cakap dalam harakah ada.. beb

selamat memandang gambar nik aziz

salam

Lin said...

pas pemuda kemahang ni pun satu hal...

sengaja mengambar gambar separuh cerita...

gambar yang sebenarnya tak mahu tunjuk ha ha ha pandai kamu buat tohmahan ye

oh lupa plak

orang pis/pas? buat salah x apa sebab depa hafal quraan...

yang org umno masuk kawasan pas siap kena kutuk dan pukul... tak apa plak nooi

orang umno tak ambil gambar untuk tunjuk dalam blog tapi org pis/pas? ni memang suka buat kerja tohmahan dan pecah belah umat islam ni...

nama aje pejuang pas... perangai macam ... tak tau nak cakap apa?

Anonymous said...

TP, wa ucapkn tima kacih sbb clarify pasai manek urai k.krai & airport tu, barula wa paham kesinambungannya. lu ni pn, lain kali citer satu satu, br bleh paham, kalu citer laju je mcm ketapi yg lu naik tu, tu pasal la org celaru dan keliru. caya sama lu...

C++ said...

Idup lagie yer ko TungakLangit... ingatkan dah arwah... hehehe

zali said...

biar betul ni tungaklangit...pandang
gambar nike lajis dapat pahala nih...

kat bilik saya memang banyak gambar
nike lajis tapi dah basah sikit
sebab hari-hari kena ludah.

dapat pahala tak kalau pandang dan
ludah?

Pena Usang said...

Salam bro... Perjuangan harus diteruskan, pedulikan dengan apa yg org nk ckp. Wa cukup respect sbb ko jujur dlm brjuang dimedan perang.
Yang dok sibuk2 pasal lu naik flight guna duit donation tu apasal plk??? dh namanya duit sumbangan, so suka ati mak bapak kita la nk guna buat apa... betul x? Abistu selama ni klu rakyat malaysia pi dok sumbang duit sbgai bantuan utk siri-siri bencana alam seluruh dunia, kenapa depa tak persoalkan ke mana aliran duit tu sbnarnya??? Hangpa ni mmg mangkok hayun, persetankan je bro!!!

Anonymous said...

Salam bro.Ko jgn nak berlagak baik la kutuk kerajaan BN.Ko pun dpt projek printing/cenderamat melalui puak2 UMNO juga..Ko ni asyik mengutuk orang je padahal benda yg betul ko tak nak cerita..ingat bro,si Nizar tu kaum kerabat Ngeh dan Ngor.Kalu tak caya ko selidiklah betul2 bro.Ko jgn jd org yg nak merosakkan org lain bro..aku igt ko ni tak lama lg bakal menghuni di Kamunting kot bro pasal dah ada org menjejaki ko tu..hahahaaaa..aku sure ko tak berani siarkan tulisan ni pasal ko takut temberang ko dpt projek oleh org2 UMNo pecahkan.Aku cabar ko siarkan tulisan ni bro!

ikhlas,
x agen cia

Anonymous said...

bongok tul si zali nih,

ko dah xde keje lain ke selain tgk gmbr tok guru n ludah???

ini la dia org melayu Islam, tok guru ko cerca, korg ludah gmbr diorg.malu la kat org kafir, diorg dok respek kat tok guru ko hina tok guru.

artis2 barat korg puja, siap nyanyi lagu2 diorg. tok guru ajar zikir sikit pon korang xnak ikut!!!

emmm... dunia akhir zaman, makin ramai la puak n spesis cam zali n tunggak langit nih...

artis dipuja, ulama' dicerca...

mrL

Anonymous said...

samo samo la kita sedekah tehoh kat zali.(ore klate kata tehoh tu alfatihah)
supayo cepat sedar...dok ludoh gamba nik aziz tu bakpo?mu buleh gapo.puah hati ko?ko mu rasa buleh benen dgn dok ludoh tu...sian ko ayoh dan mok zali buleh anok lagu tu...
9 bule dok bawok perut...patut namo dia tu tamboh M kat hujung jadi zalim...
ambik sikit bait dikir barat lewat 70an
tajuk dia jahane.
"salah seko kepado di jako anak bertuah jadi celako"

sapa sapa abe abe klate kita tulong translate ko zalim tu.

Anonymous said...

pas/pis yang cadang perpaduan, skrg tutup kedai xnak bincang pulak.lepas tu tuduh umno buat fitnah, terdesak dan nak lemahkan pas/pis. apekehalnye ni ulamak oiii...
ni ke ulamak islam m'sia?
da nyanyok ke nike lajis ni...

fadzil said...

buat ape perpaduan dgn org yg memecah belahkn masyarakat selama nie?pk2 la weiii xyah la nak main isu perpaduan...ulama2 mgkin ada salah dan silap tp aku respek ulama2 pas coz mereka perjuangkn Islam x hrp pape dari korang just mengharapkn keredhaan Allah je...kpd mngkuk2 ayun yg nk kutuk2 ulama cubela muhasabah diri kita sama2,x salah tegur ulama tp ada cara dia,jgn smpai mengkeji dan menghina..aku pn sokong jgk dgn husam n nasa kedua2 baik,slamat berjuang kpd pejuang kebenaran,kami golongan muda inginkn satu perubahan,bimbinglah kami kepada Islam yg sebenar di zaman yg penuh dgn kemaksiatan ini...

Proto_nebula said...

Org yg hina ulama hukumnya haram

Anonymous said...

Sdra. Poji..ai byk projek dgn org UMNO (KP Lembah Pantai)dan lain2 tu..lps tu kutuk2 org UMNO.Apa punya cerita ni bang? Jgnlah beretorik lg..Projek printing/cenderahati apa citer? Jgn ko rosakkan umat Islam dgn artikel2 yg blh merosakkan ummah.Mudah sgt org2 PAS ni tertipu..hahahahaaa

x-pkr

Mr Joker said...

Anon 12:33 PM - "Banyak" projek dgn UMNO (KP Lembah Pantai)..?

Meh gua kasi malu lu sikit... aku ingat aku tau ko saep dan harap tekaan aku betul.

Aku tolong member aku untuk dapatkan 1 (satu) projek printing dari member lama aku masa zaman sekolah dulu dan masa sebelum tu aku tak tau pun member aku ni orang UMNO.

so, atas nama sahabat sekolah dulu, projek tu on... lepas 1st round printing, tunggu punya tunggu, payment tak sampai-sampai.

hampir 3 bulan payment untuk 1st projek yang regenya tak sampai rm2k (untung tak sampai rm150)...

masa muktamar aku jumpa mamber aku yang bagi projek tu, dengan selamba megahnya dia tiow aku sebab PA tak call dia untuk entertain.

itulah dia "pengalaman" aku tolong member aku untuk dapatkan projek dengan orang UMNO (sahabat aku masa sekolah dulu).

projek tak berapa sen, payment punyalah lambat padahal tak sampai pun rm2k, mintak pulak entertain mengalahkan bagi projek 15billion.

itulah yang pertama dan terakhir aku deal dengan orang UMNO.sblm aku deal projek ni aku tak tau pun member aku ni karat UMNO.

sampai hari ni muka aku malu dekat member aku yang dapat projek tu, dan sampai hari ni jugak member aku yang bagi projek tu sebok dok tanya bila nak entertain dia.

bro... bagitau member lu yang gua kenal tu, jangan over sangat..!

ini amaran terakhir dari aku, jangan sampai aku dedahkan sape mamat tu siap dengan muka, siap dengan nama syarikat, siap dengan gambar kereta, siap dengan gambar opis luar dan dalam DAN JUGA SIAP DENGAN KES DIA 10 TAHUN DULU..!

jangan cuba nak burukkan nama aku di sebalik "projek tak sampai rm2k, untung tak sampai rm150, payment makan tahun..!"

Paham Zali?

member2 jugak, tapi kalau lu nak main dengan gua, lu silap orang..!

Anonymous said...

puikkk

zambri 786 said...

kah kah kah anon mana...jawab laaaa....tu la lenkali jgn bermain api

Anonymous said...

dedah je bro..biaq mangkuk2 ni ada akai..tambah2 si zali tu

Anonymous said...

astaghfirullahhhh zali zali, apa nak jd dengan ko nie, subhanallahhh, moga di turunkan bala pada orang2 yang buta mata hati sepertimana yang telah terjadi kepada umat pada zaman nabi dan rasul terdahulu.