"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, July 11, 2009

Manek Urai: Jentera Berjalan Lancar

Khamis malam jumaat aku sampai Manek Urai lebih kurang jam 11:30 tengah malam. terus ke lokasi penginapan geng-geng media di Manek Urai Lama. lepak kedai kopi pekena teh sambil tengok petugas-petugas pilihanraya pasang bahan kempen.

Dengar cerita siang tadi KJ ada melawat kampung ni dan lepak di kedai kopi dan kerusi yang sama yang aku duduk masa minum dekat situ.

Tuan kedai cerita sikit apa yang jadi siang tadi masa KJ minum dekat situ. KJ minum dengan beberapa penyokong dia dan ada 2-3 orang PAS dekat situ. salah sorang Ustaz PAS tu pulak selamaba je cucuk KJ... dia ni tak lama lagiu masuk PAS la... buat apa nak duduk dalam UMNgOk lama-lama kan?

Ada pulak geng KJ menyampuk... kenapa pulak nak masuk PAS..?

Ustaz tu jawab balik, ye la... duduk dalam UMNgOk pegang jawatan ketua pemuda tapi tak jadi Menteri pun, timbalan ketua pemuda dapat pulah jawatan penting... jadi buat apa nak duduk dalam UMNgOk... hidup segan mati tak mau...

KJ terus hirup air dia cepat-cepat lepas tu terus gerak...

Kesian...

3 comments:

Anonymous said...

lawan jangan tak lawan,kj masuk aje pas InshaAllah akan diraikan kehulu kehilir,tunggu apa lagi dgn perasuah2 dlm umno taubatlah,mu dtg dgn hajjah nori pakai tudug kan come molek.

Reezl said...

nak rai buat ape...
kalo masuk tak ikhlas,duduk je la ngan umngok tu...

Anonymous said...

wat munoh jah KJ ni.. ambik gi la sokmo pun kedia..xse seh weh kedianyo kawe.. demo x tau la kawe..buke bulih paka pun kj. takut lg wat nyusoh ada rasonya..

UMNgOk mmg baik di MU,, ptuih.. baik ado makno tu.. canang stakat 13hb jah tuh..

kaloh gk wat bodo..tgk x cayo gak puak2 UMNgOk di MU semo weh..

ado ko nak wt jmbtan kna BN menang dulu. mace org MU x bayar cukai kalu dia kaloh pun. muga tempat dia menang jah kalih ore byr cukainyo, wt projek tmpt dia menang jah la blako gamoknyo..punoh banyok.. pah x benci guano kawe.. acu kaba getek gak ore MU semo. toksoh pikir banyok, pangkoh PAS. biar puak dio mikir, jgn bebal gak kito duk pgkah BN tu..