"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, July 12, 2009

Manek Urai: Tok Pa Nak Datang, Tolong Urus Budak-Budak...

Semalam lepas balik dari ceramah di La'loh, aku lepak dekat 1 gerai makan tepi jalan... baru je aku duduk nak order makan & minum, sampai geng-geng UMNgOk/Barisan Nasiyonal (ada la dalam 15 orang).

Tak sampai 5 minit lepas tu, datang sebijik Proton Perdana warna ala-ala gold dengan 3 orang penumpang (plat no WQL 6226 *kalau tak salah aku) minum sekali dengan kami. bukan nak cerita yang tak baik... datangnya geng-geng tu dengan cara yang baik, bertegur sapa macam biasa, semua yang ada dalam gerai tu bertegur sapa dengan baik.

Yang nak diceritakan dekat sini ialah bila orang-orang yang datang dengan Proton Perdana tu nak beransur... salah sorang dari 3 orang tu bawak keluar duit RM50 setebal hampir 1 inci dari dalam poket, kemudian hulur dekat salah sorang yang ada dalam kedai tu sambil cakap - "Tok Pa Nak Datang, Tolong Urus Budak-Budak..."...

Best kan..?

UMNgOK - "WangMalaysia"

*gambar sebagai bukti tak dak... kalau aku ambik gambar, SAH kena pelupuh sebab geng dia ramai, aku pulak sorang je...

10 comments:

pengliporlari said...

wang tu sebenarnya tuk dibayar kat kontraktor makanan PDRM..kite bagi sama rata sama rasa..

Unknown said...

Geng hantu jepun ke geng 40 penyamun?,kah kah kah

Anonymous said...

TP..ko kena beli spy camera la..yg bentuk cam pen tu..baru bleh ambik gambar2 best..

Anonymous said...

tak pa tak pa MALAIKAT PENCATIT AMALAN DAH RECORD DAH nanti kita tengok kat PADANG MAHSYAR......

-UNCONNOR-

pemudakedah said...

btoi kata anon 4:50, ang kena beli kemera spy yang mcm pen tu, masuk dalam bilik gerakan umngok, tngok kot2 ada btol carlsberg ka, tiger ka, depa ne bukan tau halal haram..

Anonymous said...

umno rm,rm,rm,rm,rm

Bloggers PrAS said...

Inilah cara psikologi mereka-reka cerita bagi menambahkan keburukan org-org UMNgOk supaya lebih dibenci rakyat. Maaf sdra, walaupun kita sama bloggers PR, cara sdra. meletakkan no.plat (lepas tu tak berapa sahih pula) adalah contoh sikap kurangnya rasa tanggungjawab dan kegelojohan sdra dlm mengembangkan cerita di MU. Benar kita ingin membongkarkan keburukan mereka tetapi sikap kurang pasti sejujurnya akan meledakkan fitnah yg akan meletakkan kita dalam dosa.Nasihat saya, berhati-hati mengeluarkan berita dan cerita supaya tidak timbul fitnah yg akan menjahanamkan tanahair kita sendiri malah akan merosakkan anak cucu juga diri sendiri nanti. Segala yg baik itu datangnya drp Allah dan segala kelemahan itu datangnya drp diri kita sendiri...Menulis biarlah berhemah kerana mata pena itu lebih tajam drp mata pedang!!!

Anonymous said...

SEJAK BILE MANIK URAI DPT PEMBANGUNAN BWH PAS? KEHKEHKEH

Reezl said...

betul kata bloggers PrAS tu..
walaupon betol la sedara kata sedara nampak semua tu, sedara takleh nak up cerita nih camtu je..
skang sedara bertindak lebih kurang style melayau n hairan..
kita semua cakap n menilai berdasarkan bukti n fakta...
kalau setakat apa yg sedara nampak sendiri n persepsi, better sedara simpan untuk diri sendiri dulu...
bukan xnak percaya..
tapi blog sedara nih akan lebih berkredibiliti kalo cerita sedara semua ada proof yang nyata..
sekian..
teruskan usaha..

Lin said...

salam para pembaca

bila pendusta dan pengfitnah (TP) mula berkata2 maka berhati2lah supaya kamu tidak bersamanya menyebarkan fithnah dan tohmahan dalam umat islam melayu negara ini...

sayangilah agama, bangsa dan negara kita dari kejahatan fitnah TP ini'

amin


salam