"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, July 15, 2009

N-41 Manek Urai: Kemunculan Beg Misteri Bersama TPM...

Gambar dibawah diambil pada tarikh 13hb. Julai, 2009 jam 10:30 pagi sewaktu TPM tiba di Kuala Krai dengan menaiki Helikopter. ada beg misteri muncul bersama... tak kan datang balik hari bawak baju 1 beg besar..?
Beg misteri yang diturunkan dari Helikopter yang dinaiki oleh TPM...
Mereka-mereka yang berada dilokasi.
Kenderaan yang digunakan untuk mengangkut beg misteri.
TPM disambut oleh bekas ADUN Dabong, Dato' Ramzi dan Pengurus KESEDAR, Haji Arsyad (jaket hitam) semasa kejadian.
2 buah Heli yang menjadi pengangkutan TPN dan gerombolannya...

23 comments:

Anonymous said...

tu pun nak kecoh? kahkahkah!

Anonymous said...

Pas hampir kalah kerana rasuah..celaka punya umno..

Anonymous said...

Hello MAT GIAN @PERISIK RAKYAT,
Bawa beg baju besar pun salah? Kau ni memang bodoh buat posting yang menunjukkan kebodohan diri sendiri taaf A1 .TPM bukan macam kau nak bayar hutang broadband kena minta derma diblog kau. Lepas tu kau beli ganja dan melalak disana sini. Yuran broadband bulan ini sudah bawar ke ???

Anonymous said...

Saya mau kasi naik sama itu alikopter...bolehkah ?? Saya sulah bayaq itu cukai, saya punya share ada dalam itu alikopter.

tok iskandar said...

One Malaysian dengan bangganya berkata sokongan rakyat kepada BN semakin pulih.Itulah andaian awalnya setelah PAS menang tipis dalam PRK Manek Urai dengan 65 undi.

Kalau dah yakin sangat dengan kekuatan parti sendiri,eloklah najib bubarkan dun perak dan pilihanraya boleh diadakan.Amacam ada berani ke?

Menang tetap menang walaupun hanya dengan kelebihan satu undi.Dalam pertandingan bolasepakpun,menang satu gol biarpun gol penalti atau gol sendiri tetap dikira menang.

Dalam PRK Manek Urai ini,UMNO sepatutnya menang bukannya kalah tipis.Tahun 2004,UMNO menang tipis di Manek Urai dengan 46 undi.Cuma pada 2008, PAS menang di sini dengan majoriti lebih 1300 undi.Ketika ini pelbagai isu nasional mempengaruhi mood para pengundi seperti kenaikan harga minyak dan barang keperluan harian.

Untuk menutup malu besarnya,One Malaysian memberikan alasan sokongan rakyat kepada BN telah pulih kerana PAS menang tipis di Manek Urai.

Senang citer BN kalah lagi.Kedudukan terkini 6 PR dan 1 BN.Kira kalah teruk tu....

Member kamcing tok yang berada di sana dalam analisis awalnya memberitahu faktor wang dan janji manis BN yang mempengaruhi mood para pengundi di sana.Khabarnya,pengundi muda diberikan RM1000 seorang.Ramai yang memberitahu tok,setiap seorang diberikan RM300 seorang.Kena sumpah Al Quran pulak tu setelah terima habuan duit.Tak heranlah kenapa undi rosak 100 lebih.

Pada hemat tok pula dan ramai penyokong PR sependapat dengan tok,tindakan SPR mengadakan PRK Manek Urai pada hari selasa,14 Julai 2009 menyukarkan para pengundi di luar Kelantan pulang mengundi biarpun kerajaan negeri Kelantan mengisytiharkan 14 Julai cuti umum.Inilah antara faktor kemerosotan undi yang diterima PAS.Bukan mudah majikan hendak memberi cuti kepada pekerjanya sehingga 2 atau 3 hari.

Tok harap lepas ni SPR kena lebih telus dan tak keranlah kenapa penyokong PR mencurigai SPR.Sebelum ini SPR adakan PRK di Permatang Pauh juga pada hari bekerja dan bukan hari cuti iaitu sabtu dan Ahad.

Janganlah sampai rakyat berang dengan SPR dan adakan demonstrasi mintak SPR dibubarkan kerana pro UMNO-BN dan hantar memo kepada Yang Di Pertuan Agong.Jangan pulak sampai rakyat mintak kita import SPR dari luar negara seperti ura-ura kerajaan nak import 1000 cikgu inggeris dari luar negara.

Anonymous said...

Inilah dia sifat dan sikap manusia yg suka buruk sangka, hati hitam karat penuh dengki khianat. Cubalah berbaik sangka, nanti jiwa tak stress!
Kecuali terbukti ada sesuatu yg mencurigakan dlm beg besar tu..barulah boleh berkata atau buat kenyataan.
Apa bendanya dlm beg tu semua tak tahu..mungkin duit, mungkin senjata api, mungkin alat2 komunikasi dan munbgkin juga kain baju seluar dalam spender Muhyiddin..TP sepatutnya pergi hidu atau cium beg tu macam anjing pengesan duku, langsat yg selalu buat. Bila dah confirm apa isi didalam barulah boleh menyalak!!

tok iskandar said...

SPR tak telus dan pro UMNO-BN telah lama jadi rungutan para penyokong PR.

Adakan PRK pada hari kerja dan bukan cuti umum bukan sahaja menyusahkan pengundi seperti yang berlaku dalam PRK Manek Urai dan Permatang Pauh.SPR ni nak rakyat keluar mengundi atau tidak?tanya seorang penyokong PAS yang berang sewaktu tok temui di warung kopi.Sebelum ini SPR nak hadkan jumlah penyokong yang hadir ketika penamaan calon.Satu tindakan yang dilihat tidak munasabah dan tidak praktikal untuk dilakukan.

Peraturan baru SPR yang tak benarkan berkempen pada hari mengundi memang pelik.Namapun pilihanraya.Lagi satu SPR melarang diadakan pondok panas berhampiran tempat mengundi dan ini akan menyukarkan penyokong parti mengenalpasti para pengundi hantu dan kenderaan yang keluar masuk di sekolah menjelang hari mengundi.

Rakan tok memberitahu tok,hal yang berlaku di SK Karangan tidak boleh dibiarkan begitu sahaja.Dia dan rakan-rakan berjaga sehingga pagi untuk memantau kenderaan yang keluar masuk di SK Karangan sehari sebelum mengundi.Peti undi manjor terletak di SK Karangan.Di sini pada PRK 2008,UMNO menang 31 undi sahaja.

Rakan tok tak puas hati kerana kenderaan wanita umno diletakkan di dalam SK Karangan dan hanya dialihkan sekitar pukul 9.30 malam sehari sebelum mengundi.Sekitar pukul 11.30 malam pula seorang pemuda UMNO masuk ke sekolah untuk bersembang dengan jaga sekolah.Dia yang tak berpuas hati telah melaporkan kepada pimpinan PAS dan tak lama kemudian seorang pegawai kanan polis dikatakan dari Jeli telah datang ke SK Karangan.Pegawai kanan ini juga yang bertanggungjawab menjaga peti undi manjor pada hari pengundian.menurut maklumat awal yang diterima,beliau akan ditukarkan ke bukit Aman.Ramai penyokong PAS beranggapan beliau akan menerima kenaikan pangkat.Pelik kenapa pegawai kanan polis yang bertugas di Jeli,kawasan parlimen yang dimenangi Datok Mustafa Muhammad atau Tok Pa boleh menjaga kawasan manek urai.Dia memberitahu rakan tok dalam pukul 5 pagi skuad pemusnah bom akan dihantar ke SK Karangan untuk memeriksa sekolah.

Bila rakan tok tunggu sampai ke sudah skuad pemusnah bom tak datang.bukan ramai skuad pemusnah bom ni dan tak salah tok ada negeri yang tak ada skuad pemusnah bom.Kelantan tok tak tahulah ada ke tidak skuad pemusnah bom.biasanya mereka tak pakai uniform polis dan tak salah tok unit mereka ada kenderaan dan pakaian khas seperti HAZMAT.

Rakan tok juga pelik kenapa sekarang polis hatta sampai ke pegawai kanannya tak mempunyai nombor siri pada baju mereka ketika bertugas.apakah mereka takut mudah untuk rakyat membuat aduan jika tak berpuas hati kepada mereka.Ini penting untuk elakkan insiden polis yang menyamar.

Rakan tok yang berjaga malam itu juga memberitahu.ada 2 orang pekerja myanmar yang keluar dari sekolah untuk membeli ubat nyamuk selepas pegawai kanan polis itu beredar.menurut jaga yang bertugas,ada pekerja myanmar,indon dan melayu dalam sekolah yang bekrja untuk membina blok bangunan sekolah yang baru ketika itu.

Inilah kealpaan dan kecuaian SPR.Kenapa tak diperiksa dengan teliti bangunan atau kawasan sekolah sebelum proses pengundian dijalankan.Alasan mereka bekerja tak dapat diterima kerana esoknya ada cuti umum negeri kelantan.

Rakyat sekarang tidak bodoh dan mulai sekarang sehari menjelang PRK atau PRU,penyokong PR perlu bertugas mengikut giliran berjaga di luar kawasan sekolah untuk memerhatikan dan mencatitkan apa-apa sahaja yang pelik di situ.rakan tok telah membuat laporan kepada peguam PAS yang bertugas untuk tindakan susulan.

Apakah jaga yang bertugas pada waktu malam hari itu iaitu sehari sebelum hari mengundi itu benar-benar jaga atau seorang ustaz yang mengambil peranan sebagai jaga.PAS Pusat dan PAS Kelantan kena siasat jaga ini yang juga dikatakan turut mengajar fardhu ain di sekolah itu serta dikenali penduduk setempat.

Anonymous said...

Beg itu Ahmad Al Bab yang punya ya Ahmad Al Bab yang punya

Bukan Umno yang punya, bukan kau yang punya ya.


Ha hahah hahahahahahhhaa h

Anonymous said...

Dalam beg tu ada c4..mat monggol kirim..tapi tak meletup le pulak,sebab tu kalah..

sakariya said...

99.9% AKU PERCAYA DIDALAM BEG ITU MESTI RM, TAKAN KAIN BATIK/PELIKAT PULAK.......

mangchikla said...

salah guna harta kerajaan naik helicopter TUDM

Anonymous said...

65 undi je... kah..kah..kah.
Tu nasib baik paksa nasharuddin turun. Kalau tak tertonggeng la...
Bersaksilah bakal runtuhnya empayer ulama2 sesat H1N1 (Hadi want N.Ajis want).....

Anonymous said...

65 undi je..kahkahkah..bodoh punya anon kat atas aku ni..walaupun 0.65 ke 6.5 ke 6500 ke 6500000000000000 ke yang tentunya PAS MENANG dan UMNO KALAH..ada paham ka malaun..asyik kalah je tak malu ke woi..

Anonymous said...

Kalau nk tau, helicopter ni lagi canggih dari NURI yg slalu crash tu. Negara lain pakai untuk SAR (Search And Rescue)kita pakai wat bawak vip. Heli canggih untuk vip, Nuri yg haprak untuk askar kita bawak ke lubang kubur. Memang mensia-sia kan duit kita.

Anonymous said...

wahahaha..dah tabur juta2 pun kalah jugakk..salah guna kuasa plak tu..bodoh tol puak2 umno sarkis ni..sapa yang sokong UMNO dia BODOH..jom kita tgk puak2 bodoh ni melalak kat blog PR ni!!

Klm said...

kah.kah kah.. 65 undi pun UMNO bodoh tak mampu nak beli...rugi puluh2 juta beli yang lain...

bodoh siot

bodik said...

janji mcm2 puak umno yahudi ni. umno ni cukup kuat kencing. hbs duit rakyat d belanjakan utk benda2 haram. x lama lg hbs le puak2 ni. rakyat dah muak dengor nama umno yahudi ni. kalau ada yg kata rakyat masih lg suke kat umno...org tu mmg bodo campur bangang.

Anonymous said...

"Kalau nk tau, helicopter ni lagi canggih dari NURI yg slalu crash tu. Negara lain pakai untuk SAR (Search And Rescue)kita pakai wat bawak vip. Heli canggih untuk vip, Nuri yg haprak untuk askar kita bawak ke lubang kubur. Memang mensia-sia kan duit kita."...

kalau aku kate ko ni bangang plus jumud kang xnk mngaku lak... ko tgok US marine one tu guna helicopter ape... sama ke tdak, tp aku agk ko xtau pun ape itu marine one kan. xpenah dengar pun kot. ni la, kalau bodoh berlagak pndai... jumud...

ZaiLan said...

sesungguhnya mefitnah itu lebih teruk dari membunuh..

Anonymous said...

betul ker fitnah teruk dari membunuh? sebenarnya betul ker ada unsur fitnah?

macam mana pulak hukum menegakkan yang batil dan menafikan yang benar? aku rasa tu sifat munafiq tu... bukan org munafiq nih hukum dia kena bunuh ker?

p/s: kalau nak bagi hadiah, tak payah tunggu pilihanraya. kalau kata tolong melayu, dah 50 tahun pon ada melayu merempat lagi. apa kebenda yang diorang dok canang-canang janji tu... aku dengar satu jer

BULLSHIT... hancing lagi bacin

Anonymous said...

geli muntah aku tengok foto gelagat umno ..punya la rakus....macam negara ni bapa dia punya,halal haram tak takut tuhan sungguh..punya la nak perjudi negara ni..macam mana la nak jumpa tuhan saat sakaratulmaut kalaulah begini perjalanan juak2 umno..dunia bertapak dihati harta benda rakyat di curi atas kapasiti seorang pemimpin.

Ladynoe said...

pandai pandai la kau cakap SPRM tu macam tu. cuba kau kerja kat sana tgok. boleh tak kau bawak amanah yang sama.

kerja kau tu tau tulis blog dan mengKOMPLEN je.

Anonymous said...

wat po heli tu tak jatuh kat kapong ambo...
kalu dak bole la ambo ja OKB segera!!!