"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, July 14, 2009

N-41 Manek Urai: Tahniah UMNgOk/Barisan Nasiyonal..!

Tahniah UMNgOk/Barisan Nasiyonal kerana berjaya mempertahankan KEKALAHAN berturut-turut sebanyak 6 kali..!

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!

31 comments:

ameNO-balls said...

MUAHAHAHA.. sian masuk ospital.. yo yo jek terbaring mcm parah..

Anonymous said...

dosa2 umno...menyebabkan amno terus kalah dlm prk...depa seakan2 menang dgn taburan duit yg menggunung..part pas modalnya mengingatkan tentang amanah sbg hamba Allah semuanya akan dipertanggung jawab...jgn curi harta2 rakyat macam bapa umno yg punya..jgn menipu rakyat jelata skandal berbillion ringgit...masih lagi nak mengaku umno boleh come back ..petanda 100 hari najib baguih? sudah tentu awal2 lagi bini rosmah tutup aurat..100 hari dlm nerak tak takut ke???

maun said...

UMNgok terus ngok..kah..kah..kah

ex umno said...

pergi jahanam ngan ameno

Anonymous said...

kah kah kah kah kah kah kah... 65 undi jek....
lepas ni x dapat make iken la ore-ore kuala krai. tokei ike da jadi wakil rakyat.

kuikuikuikuikuikui....
HIDUP UMNO!

Anonymous said...

UMNgOk silap pancing undi. Sepatutnya UMNgOk announce; 1 undi = 1 jambatan = RM300... Mesti dapat banyak undi. MU pun dpt byk jambatan..

KAH KAH KAH KAH KAH KAH
Apus muhak...! Amin..! Apus...! Amin...!

Anonymous said...

UMNgOk silap pancing undi. Sepatutnya UMNgOk announce; 1 undi = 1 jambatan = RM300... Mesti dapat banyak undi. MU pun dpt byk jambatan..

KAH KAH KAH KAH KAH KAH
Apus muhak...! Amin..! Apus...! Amin...!

JB Boy said...

Buat sdr Tungak langit maaflah..saya masih menanti jawapan sdr....

saya masih kekal dengan pertanyaan saya dulu yang masih tanpa jawapan dari sdr.Silalah jawab dengan sejujurnya...ini kerana antara komentar umno di sini andalah yang paling layak untk menjawabnya.


Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan - kenyataan Najib pada 20hb April 1983 kepada para wartawan

Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawabkan jika berlaku huru-hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu. Rakyat harus menyoal perlaksanaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan, pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu - kenyataan Najib pada 20 April 1992 kepada para wartawan

bagaimana ketidak keyakinan kepada hukum Allah menyebabkan seorang pemimpin besar malaysia boleh bercakap begitu?

adakah kerana perlembagaan merupakan sumber undang-undang tertinggi di Malaysia...maka semua undang-undang lain yang bercanggah dengannya(sudah tentulah termasuk Al quran dan Hadis) terbatal dengan sendirinya.....

Anonymous said...

Salam,..

Kepimpinan PAS sedang ditegur. Lihat tanda protes;

1) Undi PAS merosot
2) Undi BN meningkat
3) Undi rosak yang banyak

Lihatlah dari sudut positif, pasti kita mampu mengubah diri, memperkuat kepimpinan dan jati diri.

Sesekali, pandanglah rumput di bumi..

Wassalam..

Prof. Era Pasca said...

TUESDAY, JULY 14, 2009

Husam: PAS hampir tewas kerana politik wang
Timbalan Pesuruhjaya PAS Kelantan, Datuk Husam Musa mendakwa, kemenangan tipis calon PAS dalam pilihanraya kecil DUN Manek Urai adalah berpunca daripada politik wang.

Katanya, PAS telah membuat laporan kepada Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) berhubung perkara tersebut dan berharap tindakan selanjut diambil.

Dalam pilihanraya kecil hari ini, calon PAS Mohd Fauzi Abdullah, menang dengan majoriti tipis 65 undi.

Beliau mendapat 5,348 undi manakala calon BN Tuan Aziz Tuan Mat mendapat 5,283 undi.

Menurut Husam lagi, PAS juga kalah di pusat pengundian Manek Urai Baru dan Manek Urai Lama.

Oleh itu, katanya, BN harus membina jambatan baru yang dijanjikannya kerana ia menang di situ.

Husam juga menafikan kemenangan tipis PAS itu mencerminkan pengaruh Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat semakin merosot.

Sebaliknya, kata beliau, pengaruh menteri besar Kelantan itu semakin meningkat

"Kita kalah kerana politik wang," katanya.

Manakala Mohd Fauzi yang lebih dikenali sebagai Abe Uji berkata, beliau menghormati keputusan pilihanraya kecil hari ini.

Beliau berharap dapat berkhidmat kepada para pengundi sebaik mungkin walaupun menang tipis.
DICATAT OLEH AMK PENDANG DI 7:04 AM

Anonymous said...

UMNO kalah pun...tapi undi majoriti PAS merosot..so bagi aku fakta undi PAS merosot lebih penting...mintak sangat PR jangan duk lena dah lepas ni..sudah2lah bergaduh tak tentu pasal di Png , Kedah dan Selangor!!!
Ni warning besar ni..kalu kat negeri Kelantan pun menang tipis...macam mana kat negeri2 lain..betul mungkin ada undi hantu..tapi kalu undi hantu pun majoriti tinggi..menang tinggi jugak cam Nizar!!!tapi ni bawak 100..gteruk tu!!

Anonymous said...

aku xnak komen byk2!!bagi aku kalau pas menang dengan majoriti 1 undi pun aku seronok!!!janji menang!!!jangan kalah dah!!biar kita ajar cukup bn ni baru diorg reti!!!rekod malaysia...sian kat ko najib...6 kali berturut-turut kalah!!!sah2 kena mandi bunga mamat ni kena buang sial hantu kat badan tu!!!!hancur umno!!!!
hidup abe ujie!!!

menantu org umno perak

bodik said...

UMNO YAHUDI cukup kuat main duit, rasuah berjela2. inilah dia yg d katakan umno parti yg bergelumang dengan rasuah...siapa yg mengajarnya umno yahudi juga. walaupun PAS menang tipis tp semua org tahu yg UMNO YAHUDI bg rasuah. Rasuah dah menjadi darah daging bg puak2 UMNO YAHUDI ni. Yg bg rasuah ni adalah geng2 iblis yg d laknat oleh Allah SWT.

Anonymous said...

Sebab tu le umno x takut mati ..sebab ia ada nyawa spare ..kesian melayu bergelar Islam kena dakwah dgn fahaman kebangsaan ..Insaf lah ..minta2 lah anak aku x terikut fahaman ni..

Anonymous said...

umngok..jadikanlah iktibar bahawa harta dunia tidak menjaminkan kemnagan kerana keihlasan dlm perjuangan islam adalah yang sebenarnya ditagih oleh rakyat ini..mereka berjuang krn islam..mereka bekerja kerana islam..mereka mengundipun kerana islam..Allah tetap memberikan sedikit kemenagan kpd hambanya yg patuh ke arah perjuangan Nya-lipat69

aku PAS said...

kah..kah..kah...ni la yg aku tunggu...syukur PAS menang... kah..kah..kah..sorila, aku x blh thn gelak, umno kalah lg..kah..kah..kah...

pada fkiran aku la antara sbb undi merosot ni kerana UG, penyokong PAS ramai tak puas hati dgn pemimpin yg sokong UG. SATU PENGAJARAN BERGUNA UTK PAS!!! Jgnla plak lps ni ada lg pemimpin PAS nak buat lawak bangsat spt wacana dll perbincangan dgn umno.

INGAT TU PEMIMPIN PAS, JGN DAH DUK KAT ATAS TU IKUT SUKA NAK BUAT APA JEA, ORG BAWAH TEGUR TAK NAK DENGAR, JGN JD BODOH SOMBONG!!!

ORG BWH/PENYOKONG TEGUR/NASIHAT TU SBB SAYANGKAN PAS!!! NI BKN KES WALA' @ TAK WALA'!!! NASIHAT UTK KEBAIKAN!!!

Tahniah utk YB baru dan penyokong2 PAS!!! HIDUP PAS!!! ISLAM FOR ALL!!!

Lupa lak nak ucap TAKZIAH UTK UMNO!!!! kah...kah...kah...

Anonymous said...

Kena belajar dari sejarah...
Nak jatuhkan iraq...kata saddam kejam...
Nak jatuhkan Iran...kata Ahmadenijad penipu semasa pilihanraya....
Nak jatuhkan Melayu....kata UMNO jahat...perasuah...yahudi...dan korang pun terkinja2lah menyokong benda yg korang sendiri tak tau...buktinya...kalau korang yakin dan ada bukti...silakan ke SPRM atau repot kat polis...jgn bagi alasan mahkamah dan polis tak boleh dipercayai...kalau tak leh percaya...taklah si Nizar korangtu...merangkak ke mahkamah juga buat rayuan...
maka bila jatuh UMNO jatuhlah Melayu....Pas boleh gantike...peranan UMNO...kalau leh...silakan..kalau terdetik dihati korang keraguan...jgn cuma merosakkan generasi akan dtg dgn kebongkakkan korang semua...nak tau bolehke tak ganti UMNO sebagai pejuang Islam dan Melayu...kira berapa kerusi parlimen yg korang pegang..kalau ada majoriti..ok silakan...kalau tak ada jgnlah nanti...semua dpt taraf bumiputera....Jgn main2 kalau ilmu belum cukup...

salam semua saudara seagama da sebangsa ku...

Azahar

RakyatCeria said...

Hello! UNDI kepada PAS adalah TIDAK MEROSOT TERUK. UNMO hanya berjaya memesongkan 398 pengundi PAS sahaja. Itu adalah kerna Jambatan 10Juta. Baca analisa di sini: http://ceria.my/rakyat/?q=node/116/57#comment-57

Anonymous said...

dengan riak dan takbur dengan sombongnya aku sambung gelak hang di post itew....

KEH KEH KEH KEH KEH x 1 JUTA KALIH

-UNCONNOR-

Unknown said...

saya baca dalm komen aku PAS ni memang ada benarnya...kemunkinan besar ini adalah undi protes dari PAS yang kata pergi kepondok panas PAS..pengarah pilihanraya negeri siap kata kita akan menang besar > 2,000 dalm masa keluar mengundi sekitar 82% masa tu...kPAS kena fikir apa dah jadi dengan 2,000 undi ni...ini semua penyokong setia PAS..

Azhari Abdul Hamid said...

PAS bukan sekadar badan politik bahkan PAS merupakan badan dakwah yang menyebarkan Islam untuk semua dan PAS terkenal dikalangan pertubuhan dakwah sedunia, itu UMNO tidak boleh nafikan. Dalam mehnah berdakwah ada jatuh dan bangun, zaman Rasulullah sendiri dalam perang Uhud pun tentera Islam ramai yang syahid. Teruskan usaha berdakwah persetankan saja apa yang UMNO nak kata. Rapatkan sof. Kita gempur habis-habisan untuk PRK dan PU 13 akan datang. TAKBIIIIR...............

apistempur said...

azahar - UMNgOk sebagai pejuang ISLAM dan MELAYU....

lu biar benar beb, jgn buat lawak...

jom kita test,kita amik najib (presiden UMNO)sebagai pembolehubah...

NAJIB sebagai pejuang ISLAM dan MELAYU....~~~~~
kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah khhhhaak ptuiih..

Anonymous said...

slm sdr azahar,

ds nizar kena jgk g mahkamah (mahkamah UMNO) sbb nk g mn lg utk tuntut keadilan kat dunia ni selain beribadah dan memohon pertolongan Allah s.w.t., yg itu (meminta pertolongan dr Allah s.w.t.) sy jamin ds nizar dh buat..

lg satu wpun menang tipis..jnj tetap menang...kan kan kan...

zali said...

tahniah pada pas dan pemimpinnya
kerana berjaya jadi jagoan tengik
kat manek urai.

maka terhentilah pembangunan di
manek urai...setakat yang ada
sahaja.

pas tidak akan buat apa-apa
pembaharuan di sana sehinggalah
timbul satu idea nanti untuk
menyalahkan umno...

katanya :
umno zalim
umno tidak adil
umno berat sebelah
umno bla bla bla...

apa kejadahnya kuasa pas pegang
tapi kemajuan nak mintak kat umno?

maka berbahagialah penghuni manek
urai sehingga satu belangsungkawa
lagi...

Anonymous said...

kalau kalah fitnah..dah menang pun fitnah kat orang juga..

entahlah..macam manalah ni..

Anonymous said...

hahahah...zali ngok dah start meroyan dahh!!Kita peroleh kemenangan yang ke 6..Takbir!!Dah terang2 pemimpin umngok korang merasuah penduduk manik urai dengan jambatan..boleh lagi nak kata umno tu Islam..khaaaaaakkkkk....ptuiiiiiihhhhh!!!!!!!!

Anak Lenggong said...

Apa nak heran pas menang ..memang tempat dia pun..dan terus bersorak laa wahai penyokong Pas..tapi tunggu lah masanya kan tiba..padam jee nik ajis..pas akan dikubur bersama...sebab kemenangan pas bukan disebabkan si peraih ikan tu tapi sebab penyokong taksub nik ajis jee..tungguuu masa nya akan tiba..dan gelak la sepuas-puasnya..

Anonymous said...

anak lenggong n zali puki mak umno korang semua ni!!apehal ko nak kutuk tok guru?ko sapa yg nak tggu tok guru mati?cukup ke ibadah ko,cukup ke jariah ko yg nak hina alim ulamak ni?aku cabar ko lenggong,cuba bagi contoh kat aku mana negeri yg umngok haramjadah merintah jalan ikut syariat islam mcm yg tok guru nik ajis buat?
satu lagi aku nak pesan kat ko,alim ulamak ni xkan putus.hilang satu silih ganti yg baru2!pelapis geng2 tahfiz kat kelantan ni ada beribu org!!ko tgu lenggong pru13 nati!!mampuih tonggang langgang la ko geng umngok!!ko igt najib ngan muhyiddin ada masa nak jaga semua dun ngan parlimen?barai geng nati!!!pegi settle kes altantuya ko tu la dulu sblm nak pesan kat org pas ni!!bongok lbh dr lembuuuuu

menantu org umno perak

Anonymous said...

anak lenggong n zali dah meroyan skang ni kawan2...kalah tu ngaku je la.bodoh punya orang....

Anonymous said...

Salam,

Yang penting PAS kena kaji kelemahan yang menyebabkan majoriti berkurangan banyak.

Betul, mungkin BN main kotor - gertak, ugut, duit, projek, hantu, pos dan macam-macam lagi, tapi PAS kena juga lihat kelemahan sendiri.

Kalau ikut standard ISO 9001:2008 tu kena buat penambahbaikan, kawalan ketidakakuran, tindakan pembetulan dan tindakan pencegahan.

Anyway, TAHNIAH. Banyak atau sikit tetap MENANG.

Anonymous said...

Salam semua...terima kasih pada yang memberi pandangan pada komen saya...saya bukan bermaksud UMNO baik dari Pas atau Pas lebih baik dari UMNO...kita orang melayu beragama islam memerlukan kedua-duanya...jgn dibunuh salah satu..maka yang tinggal satu akan sendirinya makin lemah..
Masa saya sekolah rendah tahun 70an (saya dah berumur 46 tahun) ada sebuah cerita mengenai seorang bapa memberikan seikat kayu berjumlah 3 batang utk 3 orang anak2nya mematahkannya..tak seorang pun berjaya mematahkannya sehinggalah salah seorang anaknya membukakan ikatan kayu tadi lalu mematahkan kayu tersebut satu persatu...(moral of the story is..apabila kita bersatu dalam satu ikatan kita akan kuat...jadi jgnlah kita berpecah hanya kerana ideologi politik...indahnya islam mengajar umatnya bersatu tidak kira dalam apa jua keadaan..cthnya..sembahyang jemaah..ambillah iktibar dari cerita yg saya bawa walaupun sudah hampir 40 tahun ianya masih lagi menjadi ingatan pada saya tentang pentingnya kita bersatu....hormati hak berpolitik sesama saudara kita...dan kita berjuang melawan musuh yang sentiasa menunggu peluang utk meratah bangsa kita...bukannya bergaduh dan memakihamun sesama seabngsa dan seagama. Impian saya...agar satu hari nanti kita semua tidak kira UMNO atau Pas akan sama2 tolong menolong memastikan negara kita yg akan kita wariskan pada generasi akan dtg akan menerima dengan tanda syukur dan berterimakasih pada kita yg berjaya melaksanakan tanggungjawab mempertahankan ketuanan dan hak kita...amin...

Salam semua utk saudara seagama dan sebangsaku...

Azahar