"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, July 03, 2009

Ustaz Azizan Serius, DAP Serius, Utusan Pun Serius - malaysiakini

  • Tindakan DAP Kedah keluar daripada pakatan pembangkang negeri ini adalah serius dan bukan diperbesar-besarkan media seperti yang didakwa Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.
  • Pengerusi DAP Kedah/Perlis, Thomas Su berkata, keputusan tersebut muktamad setelah kesemua ahli DAP negeri sebulat suara bersetuju untuk bertindak sedemikian.
TPU - Aku pun harap sangat supaya Ustaz Azizan serius dalam hali ni. Jangan jadik macam KERAjaan UMNgOk/Barisan Nasiyonal, sekajap ok sekejap ko, lepas buat keputusan, kaji balik... jangan dok buat gila... keputusan yang telah dibuat tu kira jadik dah tu. jangan dilayan babi-babi tu... bahaye..!
  • Semalam DAP Negeri Kedah membuat kejutan apabila mengumumkan untuk keluar daripada pakatan pembangkang negeri ini kerana tidak yakin dengan keadilan kerajaan negeri dalam mentadbir negeri.
  • Keputusan tersebut antara lain berpunca daripada kegagalan kerajaan negeri menangani isu merobohkan tempat penyembelihan babi di Kampung Berjaya semalam.
TPU - Erk... tempat penyembelihan babi..?

A..? binatang babi ni ade tengkuk ke?

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!


Babi mana ada tengkuk woi..! macam mana nak sembelih..?

Babi punya babi..!

*Aku tengok Media Perdana naungan UMNgOk/Barisan Nasiyonal macam serius sangat nak backing suku-sakat penyebab H1N1 ni apahal? korang suka makan babi ke..?

Babi punya babi..!

34 comments:

Anonymous said...

babi punya hal kita kena tanya pendapat ali rustam.. penaung babi negeri Melaka. heheheheh

Anak Lawin Papulut said...

Tungak Langit ,Anak Lenggong dan zali kalau bab babi nie mesti sokong punya...maklumlah ust Azizan kan pas dan memerintah kedah...mesti hatam punya maaa... kata beci kat dap???? tetapi sokong babi kahhhhha kahhhh akahhwakakaka

Khairul said...

Ya.

Dan babi mmg di sembelih. =,=

Anonymous said...

Tahniah kepada DAP Kedah kerana telah mengkucar-kacirkan PR dan mengkelam-kelibutkan keadaan sekarang.
DAP Kedah tolong sama Lim Guan Eng di Penang pasal Isu Kg Buah Pala. Berjuanglah utk semua rakyat, bukan di Kedah sahaja..

Cuba siasat kot2 ada udang dalam mee !!

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/ said...

DAP parti perkauman cina terlampau???

jgn dok biaq sgt. jgn dok bagi muka sgt.agak2 je lah..

http://sharpshooterblogger.blogspot.com

zali said...

belum reda babi punya hal...

perkampungan berusia 100 tahun pulak
nak di robohkan dap.

tak kan sekutu dap yang berjiwa
rakyat senyap je?

demo la woi!
fru dah lama tak menyepak orang nih.

Anonymous said...

Kadang2 aku x puas hati gak PR ni..benda nak roboh kandang babi pun boleh jadi hal besaq gila sampai nak keluaq PR..dan boleh pulak kata benda camni x serius..kalu dah keluaq PR kira x serius..yg seriusnya camana..bila Kedah kena rampas balik dengan UMNO...hoii..akai ada ka...semua benda kecik ka besaq kena pandang serius sebab ni melibatkan kepercayaan rakyat..org duk nilai kalau pasai kandang babi pun haru biru..camana nak bagi hampa ni perintah negara..satgi lagi duk haru biru..awat tak boleh duk elok2 ka nak bincang pasal benda ni...yg Pas pun satu..satu kampung memali kena serbu dek umno ..sampai anda yg meninggal pun boleh duk terhegeh22 nak wacana la dialog la..perpaduan taik kucing la...ni satu partner dalam pr pun tak boleh ajak duk bincang ka????semua besaq kpala..,nati org naik angin..humban jadi pembangkang balik baru ada akaii!!!

Anak Melaka said...

Kandang babi di Melaka sedikit demi sedikit sedang dihapuskan oleh Tok Ali. Isu ni sengaja tak diperbesarkan supaya tidak timbulnya isu spt dulu..Ingatkan anda bhw seorg Kr=tua UMNO Bahagian yg diletakkan kepala babi di pintu masuk rumah beliau..Siapakah yg punya angkara ini? Tidak lain tidak bukan adlh AJK PKR Cabang tersebut yg mahukan supaya UMNO akan terus dibenci oleh org ramai khasnya kaum Cina kerana pd PRU-13 nanti beliau adlh antara calon PKR kawasan tersebut. Begitu juga di Negeri Sembilan cuma di Selangor sahaja yang semakin dibesarkan kandang babinya..Sebarang fakta dan info mengenai perkara ini hendaklah berlandaskan perkara sebenar. Jgn ikut sedap mulut sahaja buat cerita dgn harapan ramai org akan mengutuk UMNO. Saya insan atas pagar dan mengundi mengikut calon yg baik tanpa mengira parti. Janji calon tersebut Melayu dan disegani masyarakat juga baik pelajarannya.

Justeru, dalam isu babi yg sensitif ini saya memohon sahabat sekalian, jgn membuat sebarang spekulasi yg boleh memburukkan org lain. Walaupun anda tidak menyokong UMNO tetapi anda kena terima juga kebaikan yg telah dilakukan UMNO begitu juga sebaliknya. Jgn diputar-belitkan fakta kerana dlm UMNO masih ramai org baik yg ikhlas berjuang untuk rakyat berbanding PKR. PKR ditempat saya hari tu hanya ada 10 org utk buat mesyuarat cawangan itupun terpaksa menunggu drp jam 8.00 pg hingga 2 ptg. Akhirnya terpaksa ditangguhkan..saya pergi ikut seorg kawan saya, ajk cawangan tersebut...

Dalam menyampaikan sesuatu perkara gunakanlah kerasionalan..kerana tersilap kita menulis maka ke neraka lah kita..bukankah mata pena itu lebih tajam drp mata pedang!!!

Anonymous said...

woii aku dulu org umno..perhimpunan agung x pernah miss..tapi sebab umno ni tahap gaban dan mengarut nak mampus..aku dah feed up nak sokong umno..awat hangpa ingat yg sokong pembangkang la ni semua nya org2 totok pas dan dap ka..org yg dah feedup dgn umno pun ramai laaa!!nak cakap pasal rasional..tlg bgaitau kat tv3suku dan utusan meloya..rasional ka tak rasional berita diorang..rasional konon..

Anonymous said...

rasional umno adalah rasional taik kucing.. ingat rakyat boleh selalu diperbodohkan oleh umno ngok ker..!!??

pria malaya said...

anak melaka, rasanya isu rasuah lebih dasyat dan menjijikkan dari isu babi..jika rasa babi tak mampu dihapuskan di melaka, 'hapuskan' dahulu KM Melaka yg jelas seorang pemimpin rasuah...

pasal isu babi di melaka, jgn fikir orang lain mudah percaya dgn ayat2 manis sedara, jika untuk sedapkan hati sendiri, mungkin boleh, tapi utk menipu org lain, anda tidak mampu..tindakan kerajaan kedah jauh lebih terkehadapan menyelsaikan isu babi drpd melaka yg sudah berpuluh2 tahun memerintah....

Tok Pambu said...

PAS sudah buat satu kesalahan besar terhadap DAP khasnya kaum cina. Sepatutnya PAS kena berbincang dengan DAP terlebih dahulu sebelum bertindak dengan perkara yang ada kaitan kaum cina.

Tindakan PAS membiarkan rumah potong babi itu dirobohkan sepatutnya tidak berlaku. PAS sepatutnya tahu membalas budi kerana kaum cina lah yang banyak menolong PAS. YB MB PAS sudah lepas tangan dan berdaleh memberi alasan yang tidak logik langsung.

PAS jangan anggap sudah kuat berkuasa dan boleh buat apa yang dia suka sesuka hati nya. PAS kena ingat, kekuatan PAS cuma bergantung kepada kaum cina dan india sahaja. Jika PAS gagal menurut kehendak kami, kami akan berhenti menyokong PAS.

Kawan PR said...

Woi Perisik Rakyat..bila lagi kita nak pekena ganja ni..dah lama tak kena bro..hang akyah tunjuk baik lah dgn nak jd ahli politik pulak..jom kita pekena ganja bro...awat hang tak tulih kat sini yang hang ni kaki ganja..hahhahahaaa..takut org kutuk kita ker bro!!!

Kawan PR said...

bro poji. kat manek urai tu mudah dapat stok ganja tu...gi sempadan pun dokat jer..ko pekena sampai hati tak ajak gua bro!!!!

tarjen said...

Panggil la diorang bincang bebaik... Jangan lah sebab nak tunjuk baik kat mata rakyat sanggup ketepikan kerjasama... kan ke tempat babi tu kawasan haram, kenapa nak pertahankan... kalau pun nak tolong rakyat kena la buat dengan cara yang betul .... tak kan nak menegakkan yang salah semata2 untuk menunjukkan yang kita ni pemimpin rakyat...

Anonymous said...

fauzi tak berani jawab isu ganja,derma dan arak. wa kah kah kah

Mr Joker said...

Anon 12:41 & yg seangkatan dengannya - ni no HP aku, kau call aku kita jmpa mana2, aku ngan kau pergi buat urine test kat mn je yg kau nk.

dpt result kita publish dlm web ni skali ngan muka sape yg kantoi.

amacam?

Bab duit derma ngan akaun tu kau dtg jumpa aku kau kita pergi amik bank statement dekat mana-mana Maybank yg kau suka pas tu kita pubish dlm web ni.

kalau aku menipu, aku tutup web ni, kalau kau fitnah, aku publish muka kau kat sini...

amacam? BRANI KERANA BENAR..!

JANGAN JADI BABI MENYALAK TAIK..!

UMNO NGOK NGEK!! said...

hahahhahahahaha!!!!


kelakar siot puak2 BN ni...


sampai mampos dia nk face2face!!!


dasar Umngok BN PENAKOT!!!


HAHHAHAHA!!!

Anonymous said...

tu si tuan punya blog dah cabar! mana yang pencacai2 yg buat tuduhan kat dia tu? sahut la cabaran...ada bran?

Anonymous said...

wakakaka... mana pencacai taik rosmah semua??? xde telo ke nk tunjuk muka??? kalo berani face2face la dgn bro topeng perak... berani menyalak je... dasar bacul!!!!

Anonymous said...

pencacai-pencacai UMNgOk wei... kasi kerat la telo bagi BABI makan

Anonymous said...

minta derma lebih mulia dari makan harta rakyat dan isap ganja lebih baik dari bunuh orang guna C4...

idup bro Topeng Perak!

Unknown said...

Jangan di layan budak-budak umngok ni buang masa je

Unknown said...

politik is politik la, low is low la bodoh, jgn jadi umno demi sokongan politik semua benda jadi halal !!!

Anonymous said...

jangan dilayan pencacai umngok ngek ni..orang kalau dah meroyan memang macam ni..

Anonymous said...

Perisi rakyat ni kaki dam ganja ke? padanlah hi semacam je! Nak test air kencing konon, masa tak hisap, negative lah, mase tengah hi cuba hang test, kantuuuuuii! Tak usah nak berlagak alim lah, kalau dah ketagih ganja, sampai ketua pun ganja jugak dibuat sbg hidangan.
Perisik Rakyat nak layak beri ceramah kat pusat serenti je lah.. itu pun kalau diterima!!!

Umar said...

lupakah ko kenangan waktu sama2 kita isap ganja dulu.setakat cabar buat urine test buat apa..bukankah ko pernah ajar aku supaya makan nenas muda lepas isap ganja supaya urine test kita tak sangkut...hahahhaaaa..mudah ko lupa kenangan kita yer! siallah ko ni bro..mentang2lah ko nak jadi org politik dan ahli parlimen PKR nanti dlm PRU-13, mudah ko main cabar2 bro!!!!

Anonymous said...

Sebab tu lah PKR jadi Parti Kencing Rakyat sbb ahli YB nya semua ada kes. Kes main jubur, kes bagi orang main bini sendiri, and yg ni pulak bakal YB kaki ganja. Cuba tengok muka dia misti pipi dia lempong sbb tarik dam dlm botol, siap guna pelepah betik lagi.......ha ha ha ! Perisik Rakyat a.k.a Parasit Rakyat!

Anonymous said...

ha3...umno parti babi...memang ahli dia perangai mcm babi...sondol sana sini....pantang nampak duit je sondol la sini

CUPING MERAH said...

pencacai umngok berani belakang je ..kat depan cam xde buah pele
curi2 masuk blog orang..
blog pencacai langsung xbleh komen..pengcut
aku puji blog topengperak ni babas,telus,demokrasi,tak mengira kaum parti semuanya bleh komen.

tahniah buat TP..

KhaL said...

weyy ganja lagi baguih pada anak2 tok menteri umno dok kedarah ayaq kencing setan dengan syabu tuuu...tu la aku kata hampa ni puak UMNO bodo piang..kecik2 tak mau nak mamposs bila besaq buat taik merata...citsss..

Anonymous said...

KhaL, hang ni memang kaki ganja. muka hang sebiji mcm muka mat tarik ganja, mcm muka papa rock hang tu! Orng ganja makan nasi satu periuk boleh habis. Takdak duit pi pukui bini, ugut mak pak mintak duit..contoh kat atas tu!!

madkrie said...

TP jangan dok layan budak2 ganja UMNO nie..buang karan saja..komen2 pun dah nampak macam tengah dok layan ajer...hehhehe

ghostWRITER said...

TAHNIAH PAS KEDAH...ni baru parti Islam..aku tabik spring... pasni robohkan kuil ngan tokong cina plak..barula ble kotakan janji nak tubuhkan negara Islam...hahahah!!!

anakmuda
http://ohpolitik.blogspot.com