"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, November 05, 2009

"Apa Kesalahan Saya..?"... "RAHSIA...!!!"

Selepas kecoh dengan isu tangkapan bekas Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang didakwa mengajar agama tanpa surat tauliah, hari ini anggota Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad pula mengadu dilucutkan tauliah mengajar agama oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) atas alasan mempunyai rekod jenayah.

Anggota Parlimen PAS itu juga mendakwa JAIS gagal memberi alasan kukuh termasuk apakah jenis jenayah yang dilakukannya apabila beliau mempersoalkan tindakan jabatan itu.

"Saya kini seorang penjenayah yang telah melakukan jenayah tetapi jenayahnya adalah rahsia, JAIS telah tarik balik tauliah saya kononnya polis kata saya ada rekod jenayah.

"Apabila saya tanya polis apakah jenayah yang telah saya lakukan, mereka kata perkara itu tidak boleh diberitahu kerana ia adalah rahsia," katanya semasa membahaskan Bajet 2010 pada sidang Dewan Rakyat di sini Khamis.

Sumber - BERNAMA

TPU - AWAS...!!! kalau sape-sape kena tangkap lepas ni... jangan tanya "apa kesalahan saya..?" sebab kemungkinan jawapannya adalah...

RAHSIA...!!!

Khakhakhakhakhakha...!!! 1Malaysia...!!! Pakat-pakat buat gila...!!!

3 comments:

Anonymous said...

Bila dihalusi kegiatan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dalam negeri, ianya seperti tidak ada apa-apa aktiviti yang luar biasa kecuali biasa duduk dalam pejabat saja. Mungkin tugas kegemaran adalah mengendap orang memantat..

Bila ditanya pula JAIS dibawah kuasa siapa, jawabnya dibawah kuasa kerajaan negeri. Tanya pula pada kerajaan negeri siapa yang bertanggongjawab menjaga hal ehwal JAIS, jawabnya orang dari dalam istana.

Bila ditanya orang istana, siapa yang menasihat sultan berkaitan dengan agama islam, mereka jawab orang JAIS pro UMNO.....

Ajaran jenis apa orang JAIS pro UMNO mengajar sultan, mereka menjawab menghina dan menangkap orang yang menentang umno.

Cerita dan kerja Jabatan Agama Islam Selangor tak ubah seperti menyanyikan lagu "bangau oh bangau mengapa leher kau panjang..."

Kita ingan tahu apakah JAIS telah melakukan kerja mengembangkan agama islam dalam Negeri Selangor. Sila tunjukkan bukti bahawa JAIS menjalankan tugas keagamaannya.

Jenis didikan apakah JAIS mengekalkan penganut islam agar terus setia pada agama islam...?

Apakah idea dan tindakan JAIS untuk membentuk generasi muda supaya lebih menghayati islam dari pada tidak beragama...?

Kita juga ingin mengetahui apakah orang yang berkhidmat dalam JAIS ini memang orang yang beragama islam... kalau kesemuanya mengaku beragama islam.. islam jenis apa...?

Atau kesemuanya pekerja JAIS penganut islam hadhari..? Apa itu hadhari..? Kenapa dinegara Thailand, Indonesia tiada agama islam hadhari...?

Apakah islam anda dalam JAIS lebih islam dari orang lain...?

Jika anda dari JAIS mahu dihormati oleh rakyat negeri Selangor... sila buktikan bahawa anda semua beragama islam yang lebih baik dari orang lain.. tunjukkan tauladannya.

Jika tidak anda semua "cakap tak serupa bikin" akan kami maki sepanjang hayat bahawa anda "manusia celaka yang dilaknati Allah"

Anonymous said...

Pandai berputar belit dan penuh dengan RAHSIA istimewa itu lah kelebihan JAIS.

Hidup JAIS !!!

Anonymous said...

aduhai lah JAIS..member aku kata dia org pun kaki masyuk gak...tapi tak semuanye lah sbb member aku ni pun keja JAIS gak...