"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, November 25, 2009

Sarang Penyamun Selangor Bila Nak Roboh..?

Kosmo! Online melaporkan berita dibawah dengan tajuk: Sarang penyamun Indonesia diroboh -
  • Sebanyak 50 buah rumah yang dipercayai dijadikan sarang persembunyian penjenayah warga Indonesia di pinggir hutan di Ukay Perdana 2 di Hulu Klang sejak dua tahun lalu dirobohkan semalam.
  • Kesemua rumah itu dibina menggunakan papan lapis, atap zink dan kayu yang diambil daripada sisa projek perumahan yang turut dilengkapi bekalan elektrik dan air paip yang disambung secara haram dari kawasan perumahan berhampiran.
  • Di kawasan rumah itu, turut dibina sebuah surau untuk beribadat dan beberapa buah reban ayam.
  • Bagaimanapun, perkampungan haram yang terletak di lokasi terpencil itu dirobohkan pada pukul 10 pagi.
Sarang "Penyamun" yang dekat bawah ni macam mana pulak..? tak de tindakan ke..?
Mana SPRM..? mana..? kalau kena dekat Pakatan Rakyat, laju je menatang Suruhanjaya Pembunuh Rakyat Malaysia (SPRM) pergi serbu... kalau kena dekat anak-anak khinzir UMNO/Beer eNd... senyaaaaaaaaap je..!

Babi punya Suruhanjaya Pembunuh Rakyat Malaysia (SPRM)..!

12 comments:

Anak Bugis said...

Aku ingat bukan SPRM tak nak siasat tapi top priority dorang ni yang berbeza dari kita.. yang kita nampak besar, SPRM nampak kecik, yg kecik bagi dorang beso.. hehehe

torres2376 said...

TOYOL PENYAMUN BESARRRRR.......

Unknown said...

Toyo adalah kebanggaan melayu umno..
dia adalah pejuang bangsa..
dia juga menjadi pembela rakyat2 miskin selangor...
SEBAB tu lah selangor tak ada orang dok kat stinggan..
SEBAB tu lah selangor maju..
SEBAB tu lah rumah dia mengalahkan ISTANA..
Mahligai ti adalah hasil kerja beliau..BERSIH, CEKAP, AMANAH..
..mampuih lagu ni..

Toto Lingkup said...

Itu kereta lembu besar penuh dengan barangan yang dirompak dari rakyat kat depan jalan tarak nampak, tapi itu semut kat dalam hutan yang mencari makanan cara sah, di periksa, disiksa dan disiasat SPRM.

Yang pi Disneyland tengok Mickey Mouse bersama orang gaji sampai lah nie, tak kena periksa. Yang dok bina banglo besar terlepas pandang....Inilah keistimewaaan dan kekebalan mereka yang berkuasa dan kaya raya $$$$.

Unknown said...

PR,
minta izin nak ambik gambaq istana ni buat .."perasap" kemenyan..

Jawa Mee Toyo said...

Pak Toyo antara orang Indonesia yang paling berjaya dalam Malaysia !!!

Hidup Toyo, Hidup Indonesia.

Anonymous said...

TGNA menolak untuk duduk rumah MB semasa mula-mula tawan kelate.. duduk di ghumah p. melaka seperti rakyat jelata.. itulah pemimpin jiwa rakyat.. betul rumah di p. melaka tu hasil titik peluh dio, tak guna duit orang lain..Rumah MB guna duit rakyat untuk bina.
DSKT ni pulak rumah dia, dia punya pasallah.. asalkan tidak gunakan duit rakyat sudah.. Takat ni semua main-main agak-agak je.. DSKT dah jelaskan dalam blog.. try pi jenguk buat perbandingan. ... kalu betul bongkarlah TPU saya tak sabar
nak tahu perkembangannnya.. setahu saya dah beberapa kali SPRM pegi..tengok. tapi tak ada perkembangan..

akuumnobangang said...

KAU DENGAN SPRM PUN SAMA BODOH BANGANG GAK JADI TALI LEMBU DICUCUK HIDUNG WAK KAH!!TUIIII BIN TO???

MUAH 3X

(ANONI 3:56PM)

Anonymous said...

gaji jadi doktor gigi+jadi MB cukup ke utk beli rumah banglo mcm istana nih? mcm tak logik je.. melainkan dia main magik bawah karpet..kakaka.. - Neo

Anonymous said...

SPRM BABI! aku sokong!

Anonymous said...

Roboh jangan tak roboh. Sarang haram khir toyol patut diroboh. Dialah bapa bagi segala penyamun kat malaysia. Aku kenal mamat ni masa kat u. Perangainya macam haram jadah.

Anonymous said...

SPRM bukan setakat BABI, tapi Iblis...

Tiada kaum yang lebih hina diatas muka bumi ini selain dari Syaitan, Umno dan Yahudi...