"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, November 21, 2009

Tutup Tipu Dengan Tipu, Nampak Bodoh Pun Tak Kisah...

Beginilah situasinya apabila sipenipu cuba menutup penipuannya dengan penipuan... akhirnya dari 10 patah kata diucap, 15 darinya adalah tipu.

Itulah UMNO/Beer eNd...
Sumber Rakaman - Jiwo Kelate

20 comments:

Doktor Biasa Kawan TED said...

SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI...
BERCAKAP BOHONG LAMA LAMA JADI MENTERI...Pantun dua kerat ini telah dimodify KHAS untuk menteri2 dari BN Umngok...

aesalno said...

ler... betul ler tuh..dah terjawab sumer apa yang di tanya.. AP PR jer yang tak paham2.. wakakakaka...MORAL.. jgn pilih AP yang tak pernahnyer paham..n tak mau paham.. adeh...lawak..

Prof. Era Pasca said...

LOL aaesalno... ang nih tak paham atau tak tengok video nih...

TPU: caya Tp aku baru nak letak video nih kat blog... takpelah ko da letak... HAK bagi jelah... yg nak hold2 hak orang pasai ape.. kesian aku tengok NAZRI memperbodohkan diri utk backup NAJIB tu

aesalno said...

dah tengok dah.. dah benda itu yang ditanya, itu juga lah nazri jwb.. tang mana tipunyer?

Anonymous said...

aeSALNA kekekke. dah nama pencacai BN diapun cuba backup penipuan juga.

aesalno said...

lor.. aku tanya, pa benda dia tipu? bagitau ler.. bengong.. xtau, diam2 sudah lah..

Anonymous said...

aeSALNA kalau ko tak paham sila diam.

aesalno said...

hahahahaahaha.. ntah2 ko pun tak tau..hahahaha

Anonymous said...

Jika benar Kelantan tidak ada minyak kenapa kerajaan pusat memberi wang ehsan kepada wakilnya di Kelantan. Apa hebatnya negeri itu sehingga kerajaan pusat memberikan wang ehsan..?

Apa makna wang ehsan..?
Dan kalau Kelantan dikatakan tiada minyak dan tiada “hak” mendapat royaliti minyak tetapi diberi pula wang ehsan maka negeri lain seperti Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Perak pun layak mendapatkan wang ehsan...?

Kita jangan lupa bahawa Nazri adalah bekas peguam, dia tidak menipu tetapi dia bertindak memutarbelitkan fakta yang benar menjadi keliru. Ini semua adalah berpunca dari politik dan Kelantan ditadbir oleh PAS yang bukan sekutu kerajaan pusat. Mereka cipta undang-undang sendiri untuk menekan kerajaan negeri dan memperbodohkan rakyat khususnya di Negeri Kelantan.

Apa yang dihujahkan oleh Nazri memang nampak bodoh tetapi…..jika pihak pembangkang dari Pakatan Rakyat tidak bertindak tegas pasti apa yang diputarbelitkan oleh Nazri ini akan menjadi satu ketetapan.

“Lawan tetap lawan”

Anonymous said...

Kalau tak paham tak perlu melompat seronok. aeSALNO.

Dengar nie aeSALNA bengap.

Pada 1975 PM Tun Razak dengan penjanjian PDA 1975 cakap 5% perlu diberikan kepada negeri kelantan sama seperti negeri lain sabah & sarawak titik.

Nazri juga dok kelentong cakap sebutan itu sebagai wang ehsan dan maknanya tidak sama tetapi Kelantan menuntut 5% bukan wang ehsan. paham tak eaSALNO??? tak paham yg nie dok diam2.

Nazri petar belit juga yang dia bagi hujah bukan2 pasal 3batu nautika, PBB 1958, PM Najib kesian kat kelantan, 200batu nautika dan macam2 lagi dia cakap dan semua diatas hanya utk menghalalkan hujah dia sahaja bagi nampak banyak. kekekkeke.cakap mcm budak sekolah.

So ape lagi yang ko tak paham???

Anonymous said...

ko kena ingat aeSALNO Nazri nie pakar undang2 so dia banyak bebal untuk menghalalkan hujah dia.

Sekiranya ko aeSALNO kaki suap mmg ko 2x5 bebal macam dia.

Anonymous said...

mamat Nazri nie juga pandai pegi jumpa Nik Aziz dan selepas tu kata Nik Aziz tak salah pasal sponsor pegi Haji.

Mamat Nazri ni adalah manusia paling kurang ajar sebenarnya.

Anonymous said...

"Dan orang2 yang beriman itu memelihara dengan sebaik2nya amat2 yang diserahkan kepadanya dan perjanjiannya"

Penjanjian ape yang kita cakap nie??? Perjanjian PDA 75 cikgu.

dulukini said...

Tidak timbul istilah batu nautika tetapi hanya disebut offsore and onshore sahaja.

Nie sampai united nation ape ke hal mamat Nazri nie. bodoh.

Anonymous said...

aeSALNA seronok tak tentu pasal. dia nie paham ke tak isu sebenarnya nie. kalau tak paham mmg selalu kena kencinglah dengan BN. cian kat dia.

sasaudengo said...

Ruginye aku dapat menteri mcm ni... layak jadi wakil tong sampah je!

Aku pun heran... ade juga rakyat Msia yg masih Ngok mcm si aeSALNO ni. Ternyata memang si aeSALNO ni puak2 UMNgOk yg BeNgap; BaNgang; BeNgong dan BiNgai!

Anonymous said...

Nazri nie nak tunjuk lagak aje. dia tetap kalah dalam isu nie.

aesalno said...

adeh..heran aku.. aku ke tak faham atau korang yang tak faham? apa2 je lah..

Anonymous said...

la..ptutla si aesalumno xphm2..msa mp kite bhujah die tutup tlinga,msa nazri berbelit bru die buka tlinga n dengar wakakak....rugi woih layan die..bkn main lg mp kite bg fakta,die duk dgr je kata2 nazri tu..dh2..get rid of him..easy..

Anonymous said...

Apa lulusan si nazri ni, yang aku tau dia ni suka duduk khemah dalam hutan, dari info yang di ceritakan oleh ahli2 umno. Camping dalam hutan cari babi hutan agaknya.