"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, December 07, 2009

Doa TGNA Menakutkan UMNO 1Malaysia

Baru-baru ini TGNA telah mendoakan supaya mereka2 yang terlibat di dalam menghalang wang royalty disalurkan ke Kelantan dipecahkan perut mereka oleh Allah SWT dan hasilnya, UMNO satu Malaysia sekarang ini memusuhi TGNA kerana doa beliau itu - (http://www.bernama.com/bernama/v5/newspolitic.php?id=460146)

UMNO-UMNO yang veteran masih ingat betapa sejurus peristiwa Memali, TGNA telah berceramah seluruh Malaysia. Di dalam ceramah beliau, akan diakhiri dengan doa dan antara doa beliau adalah supaya Allah SWT memporak perandakan UMNO dan memecah belahkan UMNO.

Tidak sampai 5 tahun selepas TGNA berdoa sedemikian secara terbuka, UMNO betul-betul pecah kepada Team A dan Team B. Selepas itu, UMNO berpecah kepada UMNO Baru dan Semangat 46. Kalaulah tidak kerana sokongan dari Anwar Ibrahim, sudah tentu lama dah UMNO akan terlungkup di Malaysia ini.

Doa TGNA ini sudah terbukti banyak kali menyakitkan serta menggagalkan perancangan UMNO terutamanya apabila PAS berada di tahap kritikal selepas 2004 misalnya. Namun, Alhamdulillah, doa TGNA berkesan dan berjaya menghalang kesemua perancangan jahat UMNO.

Siapa boleh lupa sebelum pilihanraya 2008 apabila TGNA telah mendapat laporan bagaimana akan berlaku satu usaha jahat untuk menjatuhkan kerajaan PAS di Kelantan. Sehingga ada gambar bagaimana TGNA merintih meminta bantuan dari Allah SWT sehingga menitiskan air mata.

Akhirnya perancangan UMNO digagalkan oleh Allah SWT sehingga seorang yang bertangunggjawab terhadap pengundi hantu telah menyerah diri pada malam sebelum PRU 2008 itu. Malahan bukan setakat itu, doa TGNA telah menyebabkan UMNO hancur di negeri-negeri lain di Semenanjung Malaysia.

Sememangnya rahsia utama TGNA dalam mengekalkan pemerintahan di Kelantan adalah doa dan solat hajat. TGNA boleh memanggil solat hajat hatta qiyamulail dan semua kawasan di Kelantan akan menghantar wakil mereka.

Sehingga ada satu artikel saya pernah baca yang ditulis penulis antarabangsa yang mengesahkan betapa solat dan doa itu adalah satu senjata yang paling ampuh bagi TGNA sepanjang pemerintahan beliau di Kelantan selama 20 tahun.

Kita lihat respon dari pemimpin-pemimpin UMNO kesemuanya menampakkan ketakutan yang amat sangat. Mereka tahu, TGNA berada di pihak benar, dan mereka berada di pihak yang zalim. Mereka tahu mengikut undang-undang negara, tiada alasan bagi mereka untuk tidak membayar royalti kepada kerajaan Kelantan.

Pemimpin-pemimpin UMNO juga sedar isu solat hajat ini akan menyedarkan rakyat terutama rakyat Kelantan bahawa UMNO adalah perompak negeri Kelantan. Wang Ehsan yang mereka hendak beri itu adalah satu bentuk penipuan dan akan membiakkan rasuah yang amat sangat.

Majoriti dari wang itu tidak akan sampai kepada rakyat kerana perbelanjaan wang tersebut tidak tertakluk kepada ketelusan dan tidak dapat dibentangkan di Parlimen untuk dipantau perbelanjaannya. Semua wang tersebut akan disalurkan pada UMNO2 Bahagian di Kelantan dan biasanya ia digunakan untuk menggemukan pimpinan-pimpinan UMNO di Kelantan. Itu sahaja.

Kalaulah September 16 berjaya tempohari, nescaya isu royalty Kelantan ini tidak terjadi. Sesiapa yang bertanggungjawab mengagalkan Sept 16, juga bertanggungjawab ke atas kegagalan Kelantan mendapat royalti minyak ini.

Tulang Besi

46 comments:

PASTI said...

DOA ITU SENJATA ORANG MUKMIN

PASTI said...

mana mohd hamizi x baerani coment ke

PASTI said...

dasar umno memang macam tu

Anonymous said...

PANDANGAN SAYA, SAYA RASA PM, TPM DAN KABINET KABINET YG BERTANGGUNGJAWAB MEMBUAT KEPUTUSAN TDK MEMBERI ROYALTI KPD KELANTAN TDK AKAN PERCAYA KPD DOA TOK GURU SAMPAI PECAH PERUT SEBAB KLU MEREKA PERCAYA PASTI MEREKA AKAN BAGI HAK ROYALTI KELANTAN DLM MASA TERDEKAT.KLU MEREKA BENAR BENAR BERIMAN, PASTI MEREKA BAGI SEBAB ORG BERIMAN FAHAM TENTANG HAK ORANG DAN TAKUT UTK MAKAN HAK ORG TAPI KLU TAK BAGI LU FIKIRLAH SENDIRI.MEREKA MANA PEDULI,ALASAN MEREKA, MEREKA BAGI HAK ORG KELANTAN TAPI MELALUI SALURAN UMNO KELANTAN. ALASAN MEREKA, MEREKA BAGI, BUKAN TAK BAGI, JADI ADAKAH DOA TUK GURU AKAN TERMAKBUL? MEREKA TAK AKAN PERCAYA.HARAP MAAF DARI KENYATAAN SAYA SEBAB INI HANYA SEKADAR PANDANGAN SAYA SAHAJA.

Anonymous said...

aku sokong anon 7:57, kalu org takutkan Allah, awal2 lagi x buat salah. kalu dh takut Allah, apa benda pun main larung je, doa le byk mana pun, diorang peduli hapa

Anonymous said...

pembetulan: kalu x takut Allah, apa benda pun main larung je..sori

Liza said...

doa orang di zalimi tiada hijab(pelindung) dengan Allah walaupun yg berdoa itu orang kafir.

semoga kita tak termasuk dalam golongan yang zalim kepada rakyat lebih2 lagi zalim kepada diri sendiri...

Amin! Tuk Guru.

wirautama said...

Jangan mudah tertipu dgn TB sebenarnya cerita yg berjela2 tu hanya lah ilusi TB saja.. tak pe ah.. tak salah, tapi bukan itu niat TB sebenarnya, niat dia adalah pada perengganu terakhir dia iaitu "Kalaulah September 16 berjaya tempohari, nescaya isu royalty Kelantan ini tidak terjadi. Sesiapa yang bertanggungjawab mengagalkan Sept 16, juga bertanggungjawab ke atas kegagalan Kelantan mendapat royalti minyak ini."

dan sekiranya ditanya siapakah mereka nescaya TB akan berkata mereka itu ialah Hassan Ali, TGAH, ketua dewan Ulama, Mustapa Ali, Nasa dan semua yg dia dakwa sebagai perosak parti PAS. Itulah dendam sebenar dia.. sebabnya hanya satu, seperti yg aku sebut sokmor2 ialah kerana Hassan Ali tak beri dia jawatan yg dia nak.. itu aja..

sbb tu aku kata TB semakin dia bercakap maka kita akan semakin nampak apa yg dia nak.. dia tak kisah pun UMNO takut ke UMNO tak takut ke janji dia boleh tibai Hassan Ali..

diaien said...

tau pun takut ngan doa tok guru...

Anonymous said...

Ya mcm najib masuk masjid walahi walabi... main sumpah...
siapa lagi awang hadi la tu..

Anonymous said...

Ya...
WIRAUTAMA...
WA SOKONG SAMA LU 100%

WA CAYA SAMA LU WIRA..
LU BERPANDANGAN SGT LUAS DAN TELITI.
BRAVO

Anonymous said...

Ya ALLAH jika benar TB penjahanam jemaah, maka kau turunkanlah bala kepadanya kerana dia bukan saja musuh dalam selimut ini, gunting dalam lipatan ini, api dalam sekam ini malah dialah raja segala raja penfitnah.

ya Allah perkenanlah doa hamba mu ini.

BLAJO DR TGNA

Anonymous said...

mana si lengging ni..dah kena bala ke..

Anonymous said...

sori bukn lengging tapi lenggong

Anonymous said...

mintak Tok Guru doa supaya orang yang tengah merosakkan pas sekarang ni pecah perut dia.

tak kira la dia tu nasa ke, hasan ali ke waima tulang besi sekalipun, biar le diaorang ni pecah perut. menyusahkan pas tak habis2

amaam? ada berani rahman?

Anonymous said...

Wira sekali lagi aku sokong kau...
aku baru berhijrah ke blog TB,

asyik-asyik dia mesti nak kenakan ko. camna ko cakap,
aku tgok hati TB dah jadi hitam pekat tak leh terima permintaan & nasihat org.agaknya apa yang dia telah dpt hasil tarbiah sejak umur 12 tahun tu....aku pun x faham.

ko jaga sikit...wira, nanti dia ni kata ko mcm pecacai babi MALIK lak.
nanti dia spam ko pulak.

org cam dia ni mana boleh dikutuk.
dia kutuk & fitnah org boleh...
TU YG AKU HERAN TU!!!

Mailah kita pakat2x doa sama cam TGNA doakan org yg berpura2x ni (esp TB) pecah perut plak. AMIN

MK IV said...

kita tengok namti perut siapa yang pecah, najib atau nik ajis.

Tokwan Bkt Gantang said...

Sori nak tumpang lalu,
Ada nampak YB Nizar tak, dia tak mai pun kenduri kami kat Bkt Gantang,dia sakit ka?

zam nitra slovakia said...

salam..
aku sokong ko TB,aku mula angin dgn mostafa ali masa dia buat kenyataan kat harakah yg 16/9 tak akan jadi,aku ni ahli biasa pun angin satu pasal kenyataan bodoh tu,aku dah syak ni mesti nak sedap kan ati org umno,bodoh punya mustafa ali,pastu di atas kebodohan dia di lantik jd setiausaha plak....heran la

Anonymous said...

tumpang lalu, lari tajuk sikit!!!

dibawah saya sertakan laporan yang di petik dalam Utusan Malaysia hari ini.

diharap DSAI & kepimpinan PR dapat mengambil tindakan “paling tegas” terhadap kenyataan yang dibuat oleh Dato’ Ibrahim Ali didalam laporan tersebut.
kalau semalam menteri dijabatan perdana menteri Dato Sri Nazri Aziz boleh membibas kenyataan mantan PM Tun Mahathir mengenai kenyataan beliau terhadap BTN, jadi dalam isu ini kita mahu tindakan yang lebih tegas diambil, termasuk mengunakan ISA jika perlu.

http://www.themalaysianinsider.com/index.php/bahasa/45758-btn-nazri-kecam-mahathir-rasis-mahathir-dakwa-sengaja-dibesarkan

Dato’ Ibrahim Ali sudah melampau & keterlaluan serta terdesak hingga sanggup menggunakan isu perkauman untuk kepentingan diri.

diharap seluruh pimpinan tanpa mengira kaum & perti bangun bersama, bersatu mengecam &mengambil tindakan tegas terhadap kenyataan biadap pemimpin biadap, perkauman, pembelot, tak sedar diri, tak mengenang budi, gila talak, gila meroyan dll… ini.

tidak ketinggalan, utusan Malaysia juga patut diambil tindakan kerana kerap menyiarkan arttikel berbebtuk hasutan!

diharap mendapat reaksi tegas & pantas dari pimpinan PR.

Terus berjuang,
Lawan Tetap Lawan…..

————————————————————————————————
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1208&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_03.htm

Anwar, Pas, DAP hancurkan Melayu Islam

TAIPING 7 Dis. – Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menegaskan, orang Melayu akan hancur selagi terus menyokong bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan konco-konconya.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali (gambar) menegaskan, orang Melayu juga tidak boleh bergantung kepada Pas kerana parti itu hanya mempergunakan agama Islam dan menjadi tunggangan Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta DAP.

zam nitra slovakia said...

ibrahim ali ni baik duduk diam2 la,sedar la diri tu kerana PAS la dia naik balik politik,kalau tak dah jadi guard kat KB MALL tu..

Anonymous said...

lari dari tajuk
muhyiddin kata bagi tempoh seminggu utk dia selesai krisis mca. angkuh giler statement dia. skang nak lebih dr seminggu, apa cerita?? media pun xberani nak tnya pasai ni. nak jadi hero tp xkesampaian. dulu kata ada formula la. parti kerek ni la yg pas nak. adoi.. tp yg paling penting pas kena ingat yg punca menang adalah kerana dap dan pkr bukan umno

kene tpu lg..mmg UMNgOk said...

NI MANGKUK2 MULUT BAULONGKANG BADAN BAU SAMAPAH NI MENYEBUK DA KENAPE?

wirautama

det said...

BIAR LA ORANG NK TULIS APE PON. KO BALIK UMAH TULIS LA SENDIRI YANG KO SEBUK NI DA KENAPE?

YANG TAK DE NAME NI KENAPE? DA LUPE NAME SENDIRI KE HAPE? TAK PON MEMALU KOT! ORANG MCM NI BIASE TERGERAK HATI TAPI BERLAGAK NK MENGAKU HAHAHA

Anonymous said...
December 7, 2009 10:29 PM

Anonymous said...
December 7, 2009 10:48 PM

Anonymous said...
December 7, 2009 11:31 PM

wirautama said...

'kene tpu lg..mmg UMNgOk" ni pe hal?
cam org tgh nazak je..

Anonymous said...

Hello
BRO kene tpu lg..mmg UMNgOk

LU KALO TAK BOLEH KENA TEGUR CAM TB TU...GUA INGAT LU PUN BOLEH BALIK KAMPUNG JE LAH...

LU JGN MARAH...
MCM TB SELALU KATA...

ADA MARAH???

Tulang Besi said...

Ya ALLAH jika benar TB penjahanam jemaah, maka kau turunkanlah bala kepadanya kerana dia bukan saja musuh dalam selimut ini, gunting dalam lipatan ini, api dalam sekam ini malah dialah raja segala raja penfitnah.

ya Allah perkenanlah doa hamba mu ini.

BLAJO DR TGNA
.

Yang jumpa UMNO dalam gelap tu bukan gunting dalam lipatan ka?

Kao nak suruh Allah SWT kabulkan doa dalam keadaan bukti jelas terbentang?

Kao ingat Allah SWT tu jahil ke?

Tulang Besi said...

mintak Tok Guru doa supaya orang yang tengah merosakkan pas sekarang ni pecah perut dia.

tak kira la dia tu nasa ke, hasan ali ke waima tulang besi sekalipun, biar le diaorang ni pecah perut. menyusahkan pas tak habis2

amaam? ada berani rahman?
.

Berani. No problem

Anonymous said...

mmg la nik aziz mendoakan umno supaya berpecah belah.tp ak tgk skg ni pas pun berpecah belah jugak ada team A n team B. Amacam bro TB????COMMENT SIKIT....


ALLAH ITU MAHA BESAR.......

Anonymous said...

tak kira la apa pun.. yg penting kemengan pas 2 sebab bantuan pkr dan dap. itu yg paling penting dan itu yg pas kena ingat. bukan umngok yg tolong pas menang, bukan nizar sbb pas menang tp sebab dsai! kalo berlaku kerjasama umno dan pas, itu namanya pembelot, taraf sama je dengan katak2 lompat parti 2. membelot pada pengundi. bayangkan kalo pas betul bekerjasama dgn umno, beratus ribu pengundi yg akan berdoa atas kezaliman dan pembelotan. pru13 umno menang, pkr menang, dap menang, pas pulak kalah. semua angkara ug. jangan kita ingat pengundi atas pagar ni bodoh. xtahu apa-apa.

Anak Lenggong said...

Tu dia punya taksub puak melayu jumud ni kah kah kah...hukum hakam allah dikata hasil doa daripada nik ajis...woii..piieeeraaahhh ..cuba tengok balik apa dah jadi dengan keluarga nik ajis dan PAS sendiri..nak tutup lubang dia dan keluarga tu pelahap duit banyak pulak timbulkan isu supaya orang boleh lupa isu orang tua tu...

Buat perhimpunan nak angkat diri sendiri Sedar atau tidak, Nik Aziz kelihatan berseorangan mempertahankan dirinya. Suara pemimpin PAS lain agak sunyi atau hanya memberi sokongan acuh tidak acuh. Tiada sesiapa yang lantang mempertahankan Nik Aziz. Kesimpulan dari reaksi ini tidak lain dan tidak bukan menunjukan mereka bersetuju Nik Aziz sudah lakukan kesalahan besar yang memerlukan dirinya meletakkan jawatan... yang hadir cuma pacacai yang membodek dia sahaja..pemimpin tertinggi pas pun tak hadir..tu mahfuz dah bersuara suruh nik ajis cepat2 tamatkan isu...

Anonymous said...

Doa benda lain yang pecah tapi yg pecahnya benda lain. Cepat betul makbulnya doa Tok Dungu nie. Tu la, doa lagi yg tak elok. Alih2 jadi kat tempat sendiri... tak sedar lagi ker...???? Itu la hebatnya Tok Dungu BullShitDull HamPAS N.Ajis.

kene tpu lg..mmg UMNgOk said...

cayalah tulang besi!! lu memang hebat bro!!

kene tpu lg..mmg UMNgOk said...

kepada tulang besi, jangan di sahut maupun di layan cabaran orang2 sengal seperti di atas. makin di layan makin menjadik.

buat tak tau je. teruskan perjuangan, terus maju ke hadapan BAGI TERBALIK ITU UMNgOk!!

Anonymous said...

husam kusam je yg datang time tu bg sokongan tp ada udang disebalik batu....Anjing pencacai TB N TP Pun datang jugak menyalak kehulu kelihir bawak camera...hahhahha

KEMBOJA said...

Doa biar kasi buncit dan pecah bernanah perut si Najib tu....

Duit hak kerarajaa kelantan di rampas dan buat macam duit dia aje. Lepas tu dgn bangga dan muka tak malunya memberi wang ehsan terus pada penduduk2 yg mengalami banjir di terengganu tanpa menghiraukan kerajaan negeri.

Apa guna berbangga jika itu adalah wang rampasan/rompakan dpd kerajaan negeri.

Jadi, memang patut lah kita berdoa pada mereka2 yg zalim ini.

Tulang Besi said...

Kesian aku tengok si wirautama ni. Punya banyak benda dia tulis, satu pun takda asas yang kukuh.

Melalut secara berterusan je kerja die

Tulang Besi said...

Aku tak faham, si wirautama ni orang UMNO.

Apasal sayang sgt dgn Nasa, Hasan Ali, Mustafa Ali

Anonymous said...

kalau wirautama org umno pun ape masalahnye??????suke skg mendoakan kehancuran org lain tp diri sendiri yg terkena....sedar la sikit jepppppp

Fisabilillah said...

Aku igt kerajaan BEnd ni dah nak tiru cam citer Robin Hood la. Dia rompak harta org lain, pasti dia p sedekah lak kat org lain. Nampak cam buat kebajikan. Tapi sumber sebenarnya hasil rompakan rakyat marhean. Kesian2...

Pasni nak tiru citer ape la pulak...Citer padayappa kot..zusss....huhu

wirautama said...

tengok TB cuba alih perhatian org dgn mengatakan aku UMNO. Logik ke org UMNO bela pimpinan PAS, Dewan Ulama PAS dan semua pimpinan PAS yg TB fitnahkan?

aku tak tahu ini asas yg kukuh ke tak.. sila ko org baca kat TKO tajuk Menyanggah pemikiran-pemikiran sesat dalam blog - Siri 13, khas untuk TB je.. dikatakan sekarang berjinak2 dgn toyol pulok.. ish! ngeri -:P

bila baca komen2 nampak cam menasabah TB ni duri dlm daging dan guting dlm lipatan PAS cam aku sangka2..

agende seterusnya TB ialah melagakan antara TGAH dgn TGNA.

Anonymous said...

Bukan TGNA saja berdoa, aku juga berdoa semoga kerajaan umno kafir dan sesat ni pi mampus.

Anonymous said...

mintak Tok Guru doa supaya orang yang tengah merosakkan pas sekarang ni pecah perut dia.

tak kira la dia tu nasa ke, hasan ali ke waima tulang besi sekalipun, biar le diaorang ni pecah perut. menyusahkan pas tak habis2

amaam? ada berani rahman?
.

Berani. No problem

aku reply,
WOW!!, rahman dah berani sahut cabaran, Bravo rahman...ko dah sedia nak pecah perut ke.

tak tau hujung pangkal...ni satu lagi tuduhan kau tentang hal "HERO KAMI" - Wirautama.

Bro wira...lu jgn susah hati , gua selalu backing lu.

Anonymous said...

tulang besi kata::

Yang jumpa UMNO dalam gelap tu bukan gunting dalam lipatan ka?

Hey bangang betul ko TB, aku dgr cite, depa mau UMNO esp khir toyo masuk PAS.

tapi hang pi buat cite ,putar belit lain...hang memang pakar & kaki putar belit nampaknya...

Anonymous said...

aku pun 1malaysia.Tak rasa takut pun.Sebab kita salah.

wirautama said...

nasihat aku lah.. ikhlas pada semua..
dlm perkara Tuhan laknat2 ni kita jgn berani sangat, kadang tu kita ikut perasaan dan nafsu, walaupun kita dipihak yg benar.. saya kias, Islam melarang kita redar dgn kufur. sebab itu kita dilarang bersumpah dgn kufur seperti kita selalu dengar org bersumpah untuk membenarkan dakwaannya, org kata "kalau saya berkata dusta maka kufur saya" org itu boleh jatuh kufur ketika itu juga walaupun dakwaan dia itu benar.

Hati2lah.. bergitu juga dengan sumpah, jangan kita terlalu berani bersumpah..

ikhlas..
wirautama

Anonymous said...

tule babi..

Bkn ape angan2 mat jenin nuar artatuk tu nak tukar kerajaan dgn main lompat si katak lompat.....

alih2 katak roket dan bln sabit yg lompat....

bising dan kecoh stu dunia konon2 BN rampas negeri PR dgn cara haram...bermacam2 versi cerita kluar,siap BN tabur duit kat katak roket dgn bulan sabit..

Agaknya otak org PR ni kecik mcm udang dan lembap mcm keldai kot..
time dok sibuk nak tukar kerajaan mat jenin aljuburi tu xpulak nak ckp perbuatan tu keji dan tidak bermoral...ble kena ats batang hidung sndri bru menyalak mcm anjing...kl katak lompat sbb duit,byk lak duit artatuk tu nak bayar katak2 penjilat jubor aljuburi..

semua yg PR ckp kat BN lbh2 lg pas, kena ats btg hidung sndri skrg ni..

kata org rasuah..ajis sndri amalkn rasuah

kata org kronisme..ajis sndri amalkan kronisme..

nak doakan org pecoh perut...alih2 perut KB Mall hok pecah..