"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, December 17, 2009

Wirautama Bukti Betapa Konsep Wala Dalam PAS ni Dah Menyimpang dan Perlu Di "Re-Tune"

Komen Tulang Besi : Suka saya baca artikel ni. Ia adalah contoh bagaimana “wala’” telah menjadi candu pada sebahagian penyokong serta aktivis PAS. Saya tahu yang Wirautama ni adalah sebahagian dari penyokong “Geng Terengganu” (macam Songkok Putih juga).

Dalam artikel ni kita lihat :
  1. Wira marah betul bila Poji serahkan 7 rakaman kepada Tok Guru Nik Aziz.
  2. Wira tuduh kumpulan di Kelantan memberi “suaka politik” pada Poji dan saya.
  3. Maka, dia menuduh orang macam Poji dan saya memecahkan perpaduan antara kedua-dua Tok Guru
Ertinya, konsep wala’ yang terkena pada Wira ni dah mengaburkan beliau sehingga beliau tidak dapat membezakan antara halal dan haram, antara benar dan salah. Bagi dia, kalau berjumpa dalam gelap dengan UMNO ni tak salah, berkempen memfitnah kerajaan Pakatan Rakyat kepada ahli2 dan aktivis2 PAS tak salah, mendedahkan rahsia jemaah pada UMNO tak salah, berbohong berjumpa UMNO dalam gelap pun tak salah. Si Songkok Putih berbohong dan mengkhianati janji pun tak salah.

Yang salah apabila POJI menyerahkan BUKTI dan FAKTA kepada Tok Guru Nik Abdul Aziz.
Wira ni bukti betapa “wala’” dalam PAS ni BUKAN seperti wala’ yang diamalkan oleh para Sahabat RA serta yang diajarkan oleh Nabi SAW. Ia juga membuktikan bahwa tarbiyyah PAS Terengganu ni telah jauh menyimpang dari jalan yang sebenar dan perlu di “re-tune’ balik.

Saya menjemput Poji aka untuk menambah komen beliau juga.

Kejahatan TB dan blog Malaysiawaves dan Perisik Rakyat
Posted on Wednesday, December 16 @ 17:03:22 PST

Dilulus untuk paparan oleh
SongkokPutih Oleh: wirautama

"Hari ini sudah ternyata bertapa jahatnya Tulang Besi dlm artikalnya di Malaysiawaves dan Perisik Rakyat dibaawah tajuk TGNA Tak Tahu Siapa Beri Nasihat Salah - Sinar Harian (dan disini ). Dengan jelas mereka (sebut mereka) cuba melaga2kan antara Pimpinan PAS lihat saja fitnah si Tulan Besi pada permulaan artikanya yg berbunyi.

Nota: Ketahuilah kenyataan Presiden PAS ini adalah sebuah kenyataan yang dibuat selepas perlantikan Penolong Setiausaha PAS Pusat yang baru. Sememangnya sejak setahun dua ini, kerap dicuba menyalahkan penasihat-penasihat Tok Guru.

Malang bagi mereka, penasihat-penasihat Tok Guru berjaya mengekalkan pemerintahan PAS di Kelantan selama 20 tahun. Berapa tahunkah PAS berjaya menegkalkan pemerintahan di Terengganu hasil dari nasihat-nasihat yang diberikan oleh penasihat-penasihat Presiden?

Lihat pula temubual TGNA dengan wartawan malaysiakini dgn tajuk 'Saya tidak tahu salah lantik Ariffahmi', tidak kah itu mengesahkan apa yg dikata oleh TGAH. Dlm pada itu ia mengaku sebagai seorang ahli PAS yg berusrah sejak umor 12th. dan bukanlah bermaksud seperti fitnah 'tulang besi'.

Sekiranya kita lihat artikal2 TB samada di malaysiawaves atau pun perisik rakyat (TP terlibat sama) kita dapat baca mereka cuba untuk membentuk puak2 didalam PAS, TGNA akan disucikan kemudian TGAH dan pimpinannya dicelakakan. (Maaf bukan maksud saya untuk menyetuh berkaitan TGNA).

Tetapi melihat keakraban TP dgn saf kepimpinan TGNA diKelanan (melalui dakwaan telah menyampaikan 7 keping tape2 pembincangan UG), menunjukkan seolah2 mereka ini mendapat restu daripada saf pimpinan di Kelantan (yg mana aku percaya ianya tidak berlaku sama sekali). Tetapi itulah lagak mereka dlm artikal2 mereka dan PAS harus mendengar mereka sekiranya inginkan kejayaan dlm PRU13 nanti. (besornya lagak mereka itu).

Namun yg dikesalkan juga tiada satu pun Lujnah Penerengan samada peringkat negeri atau pusat berusaha untuk menangi kegiatan mereka malah diberi ruang kpd mereka dlm kegiatan2 parti dan TGNA, diKelantan terutamanya menjadikan seolah2 semua artikal2 mereka itu mendapat restu drpd saf kepimpinan Kelantan.

Kehairan timbul, amboi tak kan tiada seorg pun drpd pimpinan yg merasakan ianya ancaman kepada perpaduan PAS yg ada selama ini? Dimana Ustaz Nik Mohamad Abduh (kerana beliau aktif berblog) dan mana lagi org2 penerangan dlm parti? Tidak pernahkah dibawa berbicang masalah ini? Adakah maki hamun dan caruk maruk dlm artikal dan komen2 mereka itu cara kita? Atau mmg semua artikal mereka itu menunjukkan benar2 berlaku perpecahan antara TGNA dgn TGHA? Kerana itulah yg mereka lalukan diblog mereka menghasut pembaca blog mereka seolah2 perkara ini berlaku dan yg menjadi mangsa makian mereka ialah Presiden dan saf kepimpinan Presiden samada di pusat dan diteganu.

Disini kita mintak sapa yg saja tolong sampaikan dan panjangkan artikal mereka itu kepada saf pimpinan, dan satu kenyataan rasmi perlu dibuat bersama antara pihak TGNA dan pihak TGAH bahawa mereka itu org yg merosakkan Parti, agar jelas bahawa mereka itu melakukan pembohonan, jika tidak tau2 saja lah apa mereka akan terus lakukan..

Tulang Besi

45 comments:

Liza said...

artikel diatas tu aku tak kisah sangat tapi artikel kat bawah ni aku cukup risau... apa nak jadi dengan negara ku Malaysia...
.................................
MALAYSIA HABIS DUIT
.................................

Najib sees Eurobond issue, fuel subsidy cut next year.

Malaysia will issue a small international bond next year to part fund its budget deficit,
although the majority of the expected deficit of 5.6 per cent of gross domestic product
will be funded domestically, Najib Razak told Reuters today.

Najib, in a rare interview with the foreign press, said that he would press ahead with
economic reforms in a bid to win back foreign investment and said that state investment
funds including Khazanah Nasional had been instructed to sell down their holdings of
companies listed on Bursa Malaysia.

"It is up to the management of Khazanah or EPF (Employees Provident Fund) to decide
the particular companies that they divest their holdings," he said.

One of the biggest challenges facing the government as it seeks to address the budget
deficit is to reduce fuel subsidies. The 2010 budget calls for all subsidies to fall to RM20.9 billion
from RM24.5 billion in 2009.

Anonymous said...

YANG MEROSAKKAN PARTI IALAH PEMIMPIN DAN PENYOKONG BEKAS UG.

AKUILAH FAKTA ITU.

TERMASUK SI SONGKOKPUTIH YANG SELAMA INI BERSELINDUNG DI SEBALIK BANYAK WATAK DAN NAMA.

WALA KEPADA PIMPINAN TERTINGGI PARTI, TETAPI RAMAI PENDOKONG UG INI TIDAK WALA KEPADA MURSYIDUL AM PAS, TGNA, MALAH BANYAK BUKTI MEREKA MENGHINA TGNA.

Edyes said...

jom langgar hadi !

Anonymous said...

Memang takkan berjaya, Seminar ka EGM ka Mesyuarat Khas ka, Tindakan Disiplin ka, sebab selagi masing2 bertindak maki2, kutuk mengutuk dalam dunia maya sampai ke sudah takkan berjaya selagi bukan dengan cara yang Allah redha. TB balik dengan cara buruk memburukkan, adu domba, keji mengeji nie ingat Allah nak redha walau kamu di pihak yang benar?? Kalau Allah tak redha cara tuh, dia nak bagi kebenaran/kemenangan berpihak pada kamu?? Bermimpilah sampai ke sudah takkan jadi punya, sehebat mana pun berhujah selagi mana dipenuhi emosi, dipenuhi dendam dan kata2 memburukkan seseorang,percayalah takkan berjaya.

Anonymous said...

Semoga ALLAH swt berikan hidayat pada semua,samaada yg menyokong PAS atau yg menyokong BN.Kaedah politik demokrasi yg di asaskan yahudi nyata telah memecah belahkan umat islam.Yg PAS kata dia betul dan memaki hamun penyokong UMNO dan yg menyokong UMNO pun buat benda yg sama.Last2 sekali yahudi duk gelak ja tengok kelaku hangpa dan syaitan pun bergembira hangpa semua sudah kena tipu,lepas tu yg lebih teruk lagi,ada yg berpuak puak sampai tak bertegur sapa sesama org islam.Yg lebih parah lagi,disesetengah tempat ada puak2 yg solat di tempat yg berasingan atas sebab fahaman politik yg berbeza.Keadaan ini amat lah mendukacitakan dan merugikan umat islam itu sendiri.Semoga ALLAH swt berikan hidayatnya kepada semua umat manusia.

WALLAHU 'ALAM

tulang ikan said...

klo ye pun xpayah la nk tulis name pengkomen ex : wirautama tu. nmpak sgt ko makan hati, sakit hati, dendam ngn die..ko ak tgk pandai kene kritik tp xleh terima kritik org.dasar hati busuk..

Anonymous said...

Sekurang2nya ahli PAS perlu berterima kasih kepada TB kerana pendedahan UG dahulu sehingga pimpinan akhirnya terpaksa angguk beruk menutup isu UG.

kickthetulangbesi said...

betul le kata org bahawa TB ni tk abih abih sakit hati kerana tak dapat jawatan CEO, nasib baik songkok putih menyiarkan keburukan tb kalu tak sampai laani TB akan menabur fitnah ke atas pimpinan pas, mungkin tb baca separuh je kitab mastika hadith, ayah dia mati sebelum sempat menghabiskan kitab tu sebab tu TB ambik separuh separuh je, yg mana sesuai dgn tb utk menfitnah dia akan gunakan. topeng perak pun dh jadi barua dah, dah kena bayar ke poji????

tulang ikan said...

to kickthetulangbesi :

TP n TB share2 income ambik payment kerja2 cacai mencacai ni bro.....payment tgh masuk ni that y syok sendiri je publish artikel....tp payment TB lg banyak dari TP coz lately ni TB sorang je buat kerja die byk publish artikel kire kretif gak la die mengarang tapi klo TP payment sikit je coz die ni jenis amik sub kontrak publiskan artikel org je kire mkn persent 50/50 je...Lagipun TP xreti sgt menulis tp klo mengarang cerita bodoh, fitnah, melawak n mengutuk die pandai la..haha

wirautama said...

Komen Tulang Besi: Suka saya baca artikel ni. Ia adalah contoh bagaimana “wala’” telah menjadi candu pada sebahagian penyokong serta aktivis PAS. Saya tahu yang Wirautama ni adalah sebahagian dari penyokong “Geng Terengganu” (macam Songkok Putih juga).

antaranya lagi: Ertinya, konsep wala’ yang terkena pada Wira ni dah mengaburkan beliau, sehingga beliau tidak dapat membezakan antara halal dan haram, antara benar dan salah. Bagi dia, kalau berjumpa dalam gelap dengan UMNO ni tak salah, berkempen memfitnah kerajaan Pakatan Rakyat kepada ahli2 dan aktivis2 PAS tak salah, mendedahkan rahsia jemaah pada UMNO tak salah, berbohong berjumpa UMNO dalam gelap pun tak salah. Si Songkok Putih berbohong dan mengkhianati janji pun tak salah.

kata kita
sekali lagi TB cuba mengalih isu, dan cuba untuk tidak mahu memahami apa yg dibincangkan.. tidak pernah kita sebut mengenai apa yg TB kata diatas. Bukan mengenai wala yg kita bincangkan tidak pula mengenai UG. Yg dibincangkan ialah melaga2kan pimpinan antara TGNA dan TGAH melalui artikal yg disertakan linknya sekali dgn kata2 ku - "Sekiranya kita lihat artikal2 TB samada di malaysiawaves atau pun perisik rakyat (TP terlibat sama) kita dapat baca mereka cuba untuk membentuk puak2 didalam PAS"

Yg dibincangkan juga ialah cara mereka berblog spt aku kata "Adakah maki hamun dan caruk maruk dlm artikal dan komen2 mereka itu cara kita?" (sebagai org PAS, kerana TB mendakwa dirinya org PAS)

TB pula menuduh aku dgn kata2nya "Yang salah apabila POJI menyerahkan BUKTI dan FAKTA kepada TOk Guru Nik Aziz.
Wira ni bukti betapa “wala’” dalam PAS ni BUKAN seperti wala’ yang diamalkan oleh para Sahabat RA serta yang diajarkan oleh Nabi SAW.
" kemudian TB membuat kulasah "Ia juga membuktikan bahwa tarbiyyah PAS Terengganu ni telah jauh menyimpang dari jalan yang sebenar dan perlu di 're-tune' balik."

TB juga berkata:
a. Wira marah betul bila Poji serahkan 7 rakaman kepada Tok Guru Nik Aziz
b. Wira tuduh kumpulan di Kelantan memberi “suaka politik” pada Poji dan saya
c. Maka, dia menuduh orang macam Poji dan saya memecahkan perpaduan antara kedua-dua Tok Guru

Maka aku menjawab:
Aku tak pernah menyalahkan TP dgn menyerah bukti2 tersebut, yg aku kata ialah bukti keakraban TP dgn pimpinan di Kelantan dgn dapat menyerah sendiri bukti2 tersebut kepada TGNA.

Yg aku kesal ialah tiada tindakan daripada lujnah2 penerangan samada peringkat Pusat dan Negeri2 menangangi hal ini seolah2 ianya benar2 berlaku dan mendapat restu drpd satu2 pihak. Tidak pernah aku mengangkat TB bergitu tinggi sehingga mendakwa saf pimpinan di Kelantan memberinya "suakan politik". Siapa TB?

Tapi alhamduliLLAH sekurang2nya artikal aku sedikit sebanyak mengubah watak TB menjadi tidak suka memaki hamun dan bercarut marut, namun tuduh menuduh tetap menjadi watak TB. Lihat saja 'posting' asal dari TB ini dan bandinglah dgn 'posting2' TB yg lepas.

Aku sebutkan juga TP, kerana TB membenarkan blognya digunakan oleh TB untuk posting artikal TB seolah2 TP merestui kerana membenarkan 'rumah'nya digunakan untuk menlaga2kan, maki hamun dan carut marut.

Aku sebutkan juga nama Ustaz Nik Mohamad Abduh, kerana sekiranya lujnah penerangan tidak mengetahuinya, aku kira Ustaz org yg sesuai untuk menangi masalah ini kerana beliau org yg aktif berblog.

URAT DAWAI said...

TO KICKTHETULANGBESI,TULANG IKAN
SAMA-SAMA BODOH,PENCACAI UMNO..GI MAMPUS LA

FANATIK TB said...

SAYA SETUJU DENGAN URAT DAWAI....
TO KICKTHETULANGBESI,TULANG IKAN
SAMA-SAMA BODOH, GENG TERENGGANU MAKANG IKANG TOK LEH MIKIR CARA BERPOLITIK YANG BOLEH MENAIKKAN PAS LEBIH JAUH...PEGI MAMPUS PENCACAI UMNO YANG AKAN MEMUSNAHKAN PAS YANG DIBINA DAN DISIRAM OLEH TGNA..NEGERI TERENGGANU PAS TAK AKAN MENANG! OTAK IKANG, SOTONG, IKAN KERING...IDUP TB...

BOND 0134331159 said...

dah buat dah
dah mai dah....

EMPIRE STRIKES BACK

insyallah yang benar akan menang
ALLAH bersama orang yan benar

Anonymous said...

URAT DAWAI said...
TO KICKTHETULANGBESI,TULANG IKAN
SAMA-SAMA BODOH,PENCACAI UMNO..GI MAMPUS LA


Hello Urat Dawai:
just keep your mouth shut.
cermin dulu diri tu

Anonymous said...

AKU DAH KATA
TB TAK BOLEH TAHAN MARAH....
DIA NI KAN JENIS PANAS BARAN.

SAPE KOMEN DIA BERTERUSAN...JAGA KAU..
NANTI DIA AKAN BUAT SAMA SEPERTI MANA DIA BUAT KAT MALIK.

MALIK MINTA DIA BYK BUKTI...DIA TAK DPT BAGI..
LALU PANAS BARAN DIA MENJADI-JADI...DIA MARAH 7 TERUS MELABEL MALIK MCM-MCM NAMA.

NAH SEKARANG DIA BUAT LAGI KAT ORG LAIN PULA...KALI NI WIRAUTAMA PULA NAK DIJADIKAN MANGSA DIA.

KONON-KONON TB AJE LAH YG BETUL DAN MENDPT TARBIAH PAS YANG LAIN.
ORG LAIN YG TIDAK SEKONKOL DGN NYA SEMUANYA DI LABEL UG..LAH, PECACAI UMNO LAH...& MCM-MCM LAGI

YOU ALL TENGOKLAH SENDIRI DGN MATA & PENILAIAN KORANG.

TERUK BETUL PERANGAI MANUSIA BERNAMA TB NI.

Anonymous said...

kickthetulangbesi said...
"betul le kata org bahawa TB ni tk abih abih sakit hati kerana tak dapat jawatan CEO, nasib baik songkok putih menyiarkan keburukan tb kalu tak sampai laani TB akan menabur fitnah ke atas pimpinan pas, mungkin tb baca separuh je kitab mastika hadith, ayah dia mati sebelum sempat menghabiskan kitab tu sebab tu TB ambik separuh separuh je, yg mana sesuai dgn tb utk menfitnah dia akan gunakan. topeng perak pun dh jadi barua dah, dah kena bayar ke poji????"

SongkokPutih tu lansung tak layak sekalipun jadi setiausaha CEO.

dia suka dedah itu dedah ini. one day dia akan dibgelkan habis. tgklah namai2 nokek dia kecik ke besar.

Anonymous said...

FANATIK TB said..."#$@%%%"

alah..mu kate je makang ikang, le ape le...tapi kepok lekor mu lantak juge.

abm said...

bersemukalah lebih baik dari kata mengata sebab saya sebagai pembaca sangat keliru atau saya cadangkan adakan EGM untuk meredakan kemelut ini

Anonymous said...

BRO WIRAUTAMA, ANDA JANGAN PATAH SEMANGAT.

TULANG BESI DAH BERKARAT, SAYA TAU RAMAI ORANG DAH TAK BOLEH NAK BERSIHKAN DIA DR KEKARATAN ITU.

NAK TOLONG GOSOK NGAN BRASO ATAU ANTI KARAT PUN DAH TAK MAU LAGI DAH.

HATI & OTAK DIA DAH BERKARAT. SELAGI DENDAM TAK BERBALAS, DENGKI KIANAT TAK TERCAPAI SELAGI ITU KARATNYA AKAN MELEKAT.

SAMA-SAMALAH KITA DOA,
ALLAH SAJA YANG DAPAT MEMBANTU MANGSA TERANIAYA DI ALAM MAYA MACAM NI.

Anonymous said...

Sekurang2nya ahli PAS perlu berterima kasih kepada TB

$%^$&889%$@@!!~~!~@#$$%#@$ ha ????
Pening-pening.....

Anonymous said...

Tb, hang cuba alih perhatian ye.

Bila aku baca artikel hang rupanya hang yg keluarkan pendapat hang dr artikel tersebut.

Ini bermakna semua kata-kata itu keluar dr fikiran hang.

Jahatnya hang pemecah belah jemaah, kemudian tuduh org lain pula.


Pandai bergossip rupanya TB ...

Tulang Besi said...

Sekurang2nya ahli PAS perlu berterima kasih kepada TB kerana pendedahan UG dahulu sehingga pimpinan akhirnya terpaksa angguk beruk menutup isu UG.

December 17, 2009 4:50 PM
Delete
Anonymous kickthetulangbesi said...

betul le kata org bahawa TB ni tk abih abih sakit hati kerana tak dapat jawatan CEO, nasib baik songkok putih menyiarkan keburukan tb kalu tak sampai laani TB akan menabur fitnah ke atas pimpinan pas, mungkin tb baca separuh je kitab mastika hadith, ayah dia mati sebelum sempat menghabiskan kitab tu sebab tu TB ambik separuh separuh je, yg mana sesuai dgn tb utk menfitnah dia akan gunakan. topeng perak pun dh jadi barua dah, dah kena bayar ke poji????
.

Kalau kau yakin tuduhan kau bahawa aku marah sebab tak dapat jadi CEO, aku cabar kau BERSUMPAH LAKNAT.

Kau mesti sebut:

"Wallahi, Wabillahi, Watallahi, sesungguhnya Tulang Besi mengambil sikap memusuhi Hasan Ali kerana dia tidak dapat jadi. Sekiranya tuduhan saya tidak benar, maka terlaknatlah aku dengan laknat Allah dan tercerailah aku dengan isteri aku dengan talak tiga".

AKU CABAR KAU BERSUMPAH MACAM NI.

Kalau kau tak berani, ertinya kau telah menabur fitnah.

DANNN, aku telah berdoa kepada Allah SWT supaya menurunkan bala kepada mereka yang memitnah aku dalam isu CEO ini sebagaimana Allah SWT menurunkan bala ke atas kaum Nabi Nuh dan kaum Nabi Lut.

Amacam, berani tak nak terima cabaran aku?

Anonymous said...

aku tak paham geng UG ni. kan benda dah soheh ada perbincangan dlm gelap dengan UMNO, so terima hakikat bahawa mmg ada di kalangan pimpinan PAS yg begitu ghairah utk bersama pimpinan UMNO. korang ni bodoh atau jenis pak hangguk mcm penyokong UMNO gak....hangguk la sampai tercabut kepala tu...bukan guna pun..otak letak kat buntut....

zuwairiaiman said...

wow.. bestnye artikel ni... great work

Anonymous said...

anon 7:05 menulis

"SongkokPutih tu lansung tak layak sekalipun jadi setiausaha CEO.

dia suka dedah itu dedah ini. one day dia akan dibgelkan habis. tgklah namai2 nokek dia kecik ke besar."

"nokek" tu apa benatangnya?

Anonymous said...

Persoalannya:
1.Adakah geng UMNO nak terima geng pas!!!Rasionala oii...Depa saja nak pecahbelahkan pas aje oii....sedarla sikit!!!Depa acahje,hangpa dah berpecah belah!!!!!!Belajarla sains politik!!Jangan dok betui sangat!!!!!
2.Malam MaalHijrah-doa semoga semua saudara seislamku bersatu....


-orgkampungje!

Anonymous said...

gi mati lah pas trengganu jika asyik nak pertahankan presideng yang dah jelas x wat keja staboq.

Anonymous said...

Semoga ALLAH swt berikan hidayat pada semua,samaada yg menyokong PAS atau yg menyokong BN.Kaedah politik demokrasi yg di asaskan yahudi nyata telah memecah belahkan umat islam.Yg PAS kata dia betul dan memaki hamun penyokong UMNO dan yg menyokong UMNO pun buat benda yg sama.Last2 sekali yahudi duk gelak ja tengok kelaku hangpa dan syaitan pun bergembira hangpa semua sudah kena tipu,lepas tu yg lebih teruk lagi,ada yg berpuak puak sampai tak bertegur sapa sesama org islam.Yg lebih parah lagi,disesetengah tempat ada puak2 yg solat di tempat yg berasingan atas sebab fahaman politik yg berbeza.Keadaan ini amat lah mendukacitakan dan merugikan umat islam itu sendiri.Semoga ALLAH swt berikan hidayatnya kepada semua umat manusia.

WALLAHU 'ALAM

Anonymous said...

Ramai di antara kita ni cuma Islam sbb keturunan. Bukan Islam tulen. Cakap pandai, suka pandang rendah kpd org lain, merasa diri lebih hebat drp org lain. Riak dgn ilmu yg ada dan perasan dgn amalan yg menunjuk2. Nasihat aku kpd semua...kalau kita kenal Allah, kita pasti akan menitis air mata bila bersolat atau bertasbih kpdNya. Kalau niat kita ikhlas dan tawadduk, pahala amalan kita akan sampai ke langit ke tujuh.

Anonymous said...

"Wallahi, Wabillahi, Watallahi, sesungguhnya Tulang Besi mengambil sikap memusuhi Hasan Ali kerana dia tidak dapat jadi. Sekiranya tuduhan saya tidak benar, maka terlaknatlah aku dengan laknat Allah dan tercerailah aku dengan isteri aku dengan talak tiga".

AKU CABAR KAU BERSUMPAH MACAM NI
Amacam, berani tak nak terima cabaran aku?

Alahai TB beraninya ko.
Dulu ada anon suruh hang bersumpah...berdolak dalik. (rujuk blog M'sianwaves...bil yg lama2x sikit...masa dia maki hamun Datuk Harusani...

Tak berani...tapi wow...sekarang bukan main nak tunjuk terror pulak.
alahai...alahai

Anonymous said...

Bukan semua orang masuk PAS kerana nak memperjuangkan Islam. Mereka manjadikan PAS sebagai platform untuk mendapatkan jawatan,kuasa dan harta kekayaan. Tapi tak dinafikan ada individu-individu yang ikhlas degan perjuangan menegakan syiar islam dan dakwah islamiah,degan mengunakan PAS sebagai platform kearah itu, dan PAS pula bukan lah satu jemaah ISLAM yang sebenar,pas hanya sebuah parti politik yang berjuang untuk mendapatkan kuasa pemerintahan dari kerajaan yang memerintah sekarang.Dan untuk itu mereka mengunakan agama dalam setiap perkara yang dapat menarik sokongan rakyat terhadap mereka,dan ini dilakukan bukan atas maksud DAKWAH ISLAMIAH yang sebenar.Apabila ada individu diantara mereka yg sudah mendapat jawatan dan kuasa ,maka terserlah lah watak mereka yang sebenar.Ini kita dapat lihat dari kekalutan yg terjadi di antara mereka sekarang,kata-mengata,tuduh-menuduh,fitnah-menfitnah diantara mereka pun bermula..Apa kah ini akhlak org islam yg kita mahu contohkan pada org bukan islam?

Anonymous said...

FIKIR-FIKIRKAN..

Anonymous said...

Yang paling banyak berdosa ia SongkokPutih. Dia tokeh TKO. Dia menggunakan platform TKO untuk menyerang orang lain yang tak sehaluan dengannya. Memulakan tuduhan yang tak berasas ke atas TB. Konon TB berbalas dendam kerana tak dapat jadi CEO.

Kalau ya pun TB gitu, yg SongkokPutih busybody apa hal?

Kalau ya pun nak sokong UG tajaan Presiden, biarlah berpada-pada.

Skrg kan terbukti UG tu perosak jemaah, sampai disuruh kunci rapat isu itu. Damage has been done ler SP. Gi nasihat Tuan Presiden kesygn kamu, bgtahu dia, "memang PAS Trengganu tidak ada harapan lagi pada PRU akan datang. TKO tersilap memainkan peranannya."

Anonymous said...

BLOG NI MEREPEK

Anonymous said...

BLOG NI MEREPEK

MC_Shaharul said...

aku dah meluatla ngan blog2 memecah belahkn pr nie,pg mampusla..

sukanmalaysia said...

dari layan politik, skali skala layan sukan pulak.. yg penting malaysia negaraku telah menang lawan bola yabedabeduuuu!! tang ni aku sokong malaysia.. hahah.. nntkan kemunculan sukanmalaysia.com 1januari2010..

Anonymous said...

Hello !.
You may , perhaps very interested to know how one can manage to receive high yields .
There is no need to invest much at first. You may start to get income with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you need
AimTrust incorporates an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

It is based in Panama with offices around the world.
Do you want to become really rich in short time?
That`s your choice That`s what you desire!

I feel good, I started to take up income with the help of this company,
and I invite you to do the same. It`s all about how to select a proper partner who uses your funds in a right way - that`s the AimTrust!.
I make 2G daily, and my first investment was 500 dollars only!
It`s easy to get involved , just click this link http://ahybypije.angelcities.com/ezoqusix.html
and go! Let`s take this option together to become rich

Selamatkan PAS & TGNA said...

Friday, December 18, 2009
Saynotomunafiqeen Bakal Dikenakan Tindakan Undang-Undang!

Ni lagi 1 fitnah jahat si saynotomunafiqeen. mintak dia bertanggungjawab keatas tuduhan yang dia buat pada Anual Bakhri segera sebelum tindakan diambil oleh Anual Bakhri.

Dibawah ni artikel dari blog saynotomunafiqeen dan dibawah artikel ni ialah kenyataan balas mohon pertanggungjawaban dari Anual Bakhri.

seterusnya sila baca di - http://selamatkanpastgna.blogspot.com/2009/12/saynotomunafiqeen-bakal-dikenakan.html & http://www.esasterawan.net/esasterawan/1.asp?uid=46

Anonymous said...

.

ni lah bangsa penipu yang bahlol.

Bangsa Bachul yang pembohong.

Kalau tak berani sumpah, jangan berdolak dalik.

cakap je korang tak berani.

syabas TB kerana mendedahkan penipuan dan pembohongan bangsa2 anjing dan babi ni.

Assassin said...

Semakin nazak UMNO, semakin kuat geng UG cuba membantu. Teruskan TP & TB! Mampos UMNO. Mampos geng UG!

Anonymous said...

SHAH ALAM - Semua pihak diminta tidak memberi kenyataan berhubung tindakan Nik Amalina, anak Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyentuh dasar parti dan pentadbiran negeri dalam blognya.

Ketua Penerangan Pas, Idris Ahmad berkata, isu tersebut mampu diselesaikan secara dalaman dan tidak perlu diperbesarkan kepada media.

“Masalah ini tidak perlu campur tangan banyak pihak. Ia mampu diselesaikan melalui kebijaksanaan Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat,” katanya kepada Sinar Harian.

Nik Amalina dalam blognya mengulas pergolakan politik dalaman negeri itu ada kaitan dengan suaminya, Abdul Ariffahmi Ab Rahman, yang menjadi Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMB


BIASAK LAA..BILA KEBIJAKSANAAN DAH BERTUKAR KEBONGOKSANAAN. PUAK PAS PISS PUSS MMG MCM TU. KEHKEHKEH

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

Anonymous said...

anon, anon
December 17, 2009 11:19 PM

ko buat lawak giler.
kat TB patut ko tuju kataa-kata tu
kah..kah...kah..kah

Anonymous said...

yg benar memang pahit utk diterima. sama mcm benda yg haram dgn yg halal. yg haram semuanya sedap berbanding yg halal. benda dh nyata didepan mata apa lg yg nak gaduh2. yg penting skarang ialah bertindak membetulkan kesalahan.TB xbleh kawal mulut celupar dan wirautama xbleh menerima kenyataan yg TGAH memang trlibat dlm UG. aku xpaham la ko dua orang ni...anyway bg aku dokumen yg diberi terus kpd TGNA oleh TB bukan isu yg besar sbb TGNA bukannya loose cannon. dia seorang yg jauh pandangannya dia x kan menghukum sbelum mendapat bukti yg sahih. itu ko xperlu takut wahai wirautama. dan utk TB ayat bagi halus sikit la..cara dh betul tp kalo guna ayat yg kasar org pun x brape nk suka. aku harap ko dua org baik2 semula sbb utama perjuangan ko dua orang sama iaitu mendaulatkan islam.

-lurus-

tulang ikan said...

TB ko ni suke sgt nk main sumpah...ko ni mmg layak ak pggl sesumpah..