"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, February 10, 2010

Blogger Jeffry Anak Jantan..!

Utusan lapor -
Seorang lelaki yang dikatakan menghina Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam laman blognya, hari ini menyerah diri kepada pihak polis.

Blogger berusia 44 tahun itu menyerah diri di Balai Polis Permas Jaya di sini selepas dia dikatakan membuat suntingan grafik yang menghina Mursyidul Am Pas itu.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd. Mokhtar Mohd. Shariff ketika dihubungi mengesahkan perkara itu dan memberitahu, suspek diserahkan kepada Polis Kelantan untuk tindakan susulan.

"Kita telah menyerahkan lelaki itu kepada Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Kelantan untuk siasatan lanjut.

"Kes ini akan disiasat mengikut Akta Komunikasi dan Multimedia 1998," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Semalam, beberapa akhbar melaporkan, Dewan Pemuda Pas Kelantan yang diketuai Naib Ketua Pemudanya, Hisham Fauzi membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Bharu berhubung tindakan blogger tersebut.
TPU - Jeffry memang anak jantan..!

12 comments:

Anak Lenggong said...

Kesian jugak aku nengokkan melayu berwajah apek tu..kemahkamah tidak ditemani oleh rakan pemimpin pas yang lain cuma ditemani oleh kapiaq yang diketuai oleh apek tua kit siang..sehinggakan nak buat sidang akhbar pun kena buat kat pejabat dap..serta diapit oleh kapiaq kah kah kah...pejabat pas tak laku...sekarang dah terbukti simelayu berwajah apek tu berjuang dan pacacai sape...

Dalam pada sinizar tu cuba mencari sokongan rakan2 pas yang lain ada pulak rakan yang kata camni...

"Tak pa lah, itu kerja mahkamah, kita berharap ia adalah satu keputusan yang adil dan saya tiada apa yang nak komen kerana mahkamah telah buat kerja dia dan Zambry adalah menteri besar yang diumumkan oleh mahkamah,"


Dalam keadaan orang PAS duka nestapa, Azizan cakap lagu ni.. aku rasa ramai ahli PAS yang 'terbakar' dengan kenyataan Azizan ni..

Mana taknya ramai pemimpin PAS yang kecewa sehingga ada yang menuduh mahkamah di pengaruhi, negara akan jadi monarki mutlak, kuasa patut dikembalikan kepada rakyat dan sebagainya.. tiba-tiba azizan cool sahaja.. lepas tu suruh pulak penyokong menerima keputusan mahkamah.. mana tak melenting ahli PAS... Dah lah tadi malu kat Mahkamah Persekutuan... mana nak letak muka.. orang kampung kecoh dah nak bubar DUN Perak..

ADOOOHHH.....SAKIT TULLL..DARIPADA PENGKALAN HULU SAMPAI KE TANJUNG MALIM SINIZAR TU DOK CANANG MENANG 4-1..DAN LEPAS NI LEH BUBAR DUN..TETAPI BILA PENYOKONG DIA BUAT SOLAT HAJAT SEMALAM KEPUTUSAN JADI TERBALIK PULAK...KESIAN SUNGGUH AKU NGAN PENYOKONG LURUS BENDUL PAS NI DITIPU IDUP2 OLEH NIZAR...TU LAA ORANG SURUH GUNA OTAK UNTUK BERFIKIR NI TAK OTAK TU LETAK KAT LUTUT..DAN MERELAKAN DIRI JADIK BURUNG BELATUK ASYIK DOK MENGANGGUK JE...

Anonymous said...

si lenggong ni beiya sangat lak..ko lenggong jangn nak tipu..aku nampak la sapa pas yang ikut nizar bengong..itu pun nak buat kire ke.. hahahahaha yang azizan cakap tu betula..kena terima mahkamah yang betingkat2 ni punye kire...sekjap kata nizar..sekejap cakap zambry..pun cam rimba jugak.. wahahaha

si jeffry hantu ni kena tahan ke..ko panggil die anak jantan..bagi aku tu anak haram.. wahahahahahahahahaha

tu lah aku panggil didikan politik UMNO...haha macam rimba jugak.. wahahahaa lancaw gua cakap lu.. ci bai ca na liaow!!!!!!!!

AbgTuah said...

SALAM TOPENG.

TERIMA KASIH..

KALI PERTAMA AKU UCAPKAN TERIMA KASIH KERANA ADIL DALAM PEKARA NI.

MEMANG JEFFERY ANAK JANTAN BERANI BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KARYANYA.

KAWAN DAN RAKAN JEFFERY TAK LARI..TETAP BERSEDIA UNTUK MEMBELA..

Anak Bugis said...

blogger penyokong umno memang berani.. hebat, .. hehehee berani menyiarkan fakta putar belit, menipu, hehee

Anonymous said...

Adukataruna tu kondem ulamak kerana nak perbetulkan parti PAS, tapi kau nak menjahanamkan parti PAS.

Kau memang sial Jeffry, AdukaTaruna buat hal kau pun nak ikut sama. Kononnya kau pun boleh buat...?

Khusus untuk kau Jeffry.... bila polis soal saja maka kamu jawablah ...

TAKEBEER...! TAKEBEER! TAKEBEER..!

Anonymous said...

Kesian pada Jeffery al-Takebeer tapi x pe aku rasa esok2 mesti ko lepas nya sebab alasan ko suka-suka buat superimpose cam tu...
Lagi pun Polis semua UMNOk yg punyer jgn risau ko mesti lepas nye paling bangsat pun diberi amaran jer ko pun bukan orang lain Pencacai taik yg dok dlm jubo Sayfool kah..kah..kah

Anonymous said...

mamat ni belum cukup JANTAN, sebab nama dia x ditulis dlm utusan..
Utusan pulak..paham2 la prinsipnya. Berkaitan dgn UMNO, nama dan gambar tidak disiarkan.

mungkin dia tak se'popular' Aduka..
mesti kurang liputan punya!
Tetiba blog AdukaTaruna famous, sampai TukarTiub pun kena titik...

Kah..kah..kah

Go Aduka..go...

Anonymous said...

memang la si jefry anak jantan.nama pun jefry..jantan la tu

tungu esok nak kena reman ke tak jantan nih... selamat datang ke KB wahai si jantan...

Anonymous said...

tio na seng lu anak lenggong,nia ma kohai lu..orang bagi entry lain,kau komen lain. sepatutnya kau kena bela si jefry ni. kau isap ganja apa?

anak rembau

Anonymous said...

anak lenggong tu syok sendiri.. dia ingat bagus sangat la tulisan dia.. dia ingat ramai la peminat menjerit-jerit ketagih nak baca tulisan bangang aka bengong tuh!.. hahaha.. syok sendiri... buat malu mak bapak je.. hehehe.. heeee..
cut and paste benda yg sama hahahaha ...klau dah perasan macam tu ler...

Anonymous said...

aku setuju betul ngn anon yang nutuk si lenggong ni... hahaha gay cam mat ganja je...komen kat blog orang boleh..cube sndiri buat blog.. wahahaha

Anonymous said...

kesian si jepri tu
sure kat klate keno soal'sampai terkencing and minum air kencinf sendiri
lepas jerit kuat kuat
TAKE BEER TAKE BEER TAKE BEER
baru la betul.